The Elder Scrolls Online Piyasaya Çıktı + Yeni Videosu NBA Oyuncusu Jeremy Lin: "Dota, Bir Oyundan Daha Fazlasıdır"

Final Fantasy XIV'ün PS4 Sürümünde Çözünürlük Seçme İmkanı Sunuluyor

05.04.2014 02:29 - Samet Konuksal


    Yeni nesil konsolların çıkışında çözünürlük ve FPS oranları o kadar çok konuşuldu ki, oyuncular da üç tarafa ayrıldı. Bir taraf bunları umursamadı, bir taraf FPS daha önemli dedi, diğer taraf ise çözünürlüğün önemine değindi. Konuyla ilgili konsol oyunlarının geliştiricilerinden de, bunların oyunculara bırakılması istenmişti. Belki de bu durumda ilk adım, Square Enix cephesinden gelmiş görünüyor.
 
    PlayStation 4 üzerinden açık betası başlayan Final Fantasy XIV'ten yeni bir haber geldi. Belirtilenlere göre oyunun ayarlar bölümünde oyuncular, HD(720p) ve Full HD(1080p) çözünürlük arasında seçim yapabiliyorlar. Ayrıca ayarların diğer kısımlarında yetenek efektlerinin kısılması da oyunculara sunulmuş. 
 
    Final Fantasy XIV'ün PS4 sürümü, 60 FPS üst sınırıyla geliyor. Oyun MMO-RPG türünde olunca da, yoğun anlarda oldukça yüksek seviyede FPS düşmeleri görebilmemiz doğal. Yapımcı ekip bu rahatsızlığın önüne geçmek için böyle bir seçenek sunmuş. Bu bir akım haline gelir ve diğer oyunlarda da görebilir miyiz bilemiyoruz. Ancak FFXIV'ten manzaralar şöyle,
 

Kaynak DualShockers
Tweet
Final Fantasy XIV FF 14 Square Enix PC PS3 PS4 MMORPG
The Elder Scrolls Online Piyasaya Çıktı + Yeni Videosu Paylaş NBA Oyuncusu Jeremy Lin: "Dota, Bir Oyundan Daha Fazlasıdır"
YORUMLAR 19
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
blackwar19 - 6.4.2014 20:09:54 0
bu xbox'ta olsa ortalik yikilmisti
adam olun - 6.4.2014 17:54:59 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: CPTLeBron

alıntı:

Orijinalden alıntı: pastadanadam

alıntı:

Orijinalden alıntı: Dovahkiin

Ne güzel oyuncuyu kısıtlamamak için opsiyon sunmuş adamlar. Fazla seçenek olmasının nasıl bir zararı olabilir ki???<br> Daha bik bik ötüyor bunlarla uğraşmamak için konsol alıyormuşmuş. Umursamıyorsan standart ayarlarında bırakırsın olur biter. Sanki konsoluna sıvı azotla hız aşırtma yap diyen var.


Konsolların tercih edilmesinin bir sebebi herkesin eşit olmasıdır. Donanım aynıdır, oyun aynıdır, FPS değerlerileri aynıdır ve büyük çoğunluk aynı gamepadi kullanır.
Eğer efekt, çözünürlük ayarı olursa, bazı oyuncular ayarı kapatıp daha yüksek FPS alırsa, bazıları kapatmaz farklı FPS'de oynarsa eşitlik bozulmuş olur. Adil bir oyun olmaz.

Eğer bu grafik ayarları yayılırsa, ilerde başka konsol modelleri çıkma ihtimali oluşur. Atıyorum PS4+ çıkar "Bunda grafikleri ultra ayarlara getirebiliyorsunuz" derler. PS2'de ve PSVita'da hafıza kartlarını ayrıdan satan Sony bunu da yapabilir bence. Konsol mantığının bütün o kolaylığı, hızlılığı, zahmetsizliği ortadan kalkmaya başlar.

Evet ben oyun oynarken "Acaba hangi ayara getirsem daha iyi olur" diye düşünmek istemiyorum. Bir film izlerken nasıl açıp izleyip kalkıyorsak, oyunda da bu kolaylık olsun istiyorum, çoğu konsol oyuncusu gibi. Oyunun grafikleri kötü mü, olsun başka bir oyunun ki güzel olur onu oynarım, acelem yok, yeter ki oyun eğlenceli, sürükleyici olsun.

Aslında ilk mesajımda iyi yapmış adamlar falan demiştim ancak bu konuda haklısın. Benim de konsola geçmemin en büyük nedenlerinden biride herkesin multiplayer arenada eşit FPS'de, eşit çözünürlükte aynı görüntüde oynayıp hakedenin kazanmasıydı. Yazını okuduktan sonra fikrim değişti dostum, doğru söylüyorsun. Bence de bu şekilde seçenek sunulmamalı konsollarda.

eşit olma hiçbir zaman tam anlamıyla mümkün değildir serverlar nerede? internet altyapın nasıl bunlar önemli etkenler
TheStarBox - 5.4.2014 18:13:28 0
Arkadaşlar bi bekleyelim xbox 360 ilk çıktığındaki most wanted ile son çıkan most wanted arasında dağlar kadar fark vardı.
http://www.gametactics.com/wp-content/gallery/need-for-speed-most-wanted-pc-ps3-xbox-360/need-for-speed-most-wanted-05.jpg

http://caps1.vipmerkezi.net/images/2013/11/29/need-for-speed-most-wanted-xbox-360-45205-1351700799-036.jpg

directx12 ile herşey tersine bile dönebilir.gelecekte daha optimize oyunlar görmemiz kaçınılmaz.bu konsolları yapan adamların bunu düşünmemiş olması imkansız.
CPTLeBron - 5.4.2014 16:39:09 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: pastadanadam

alıntı:

Orijinalden alıntı: Dovahkiin

Ne güzel oyuncuyu kısıtlamamak için opsiyon sunmuş adamlar. Fazla seçenek olmasının nasıl bir zararı olabilir ki???<br> Daha bik bik ötüyor bunlarla uğraşmamak için konsol alıyormuşmuş. Umursamıyorsan standart ayarlarında bırakırsın olur biter. Sanki konsoluna sıvı azotla hız aşırtma yap diyen var.


Konsolların tercih edilmesinin bir sebebi herkesin eşit olmasıdır. Donanım aynıdır, oyun aynıdır, FPS değerlerileri aynıdır ve büyük çoğunluk aynı gamepadi kullanır.
Eğer efekt, çözünürlük ayarı olursa, bazı oyuncular ayarı kapatıp daha yüksek FPS alırsa, bazıları kapatmaz farklı FPS'de oynarsa eşitlik bozulmuş olur. Adil bir oyun olmaz.

Eğer bu grafik ayarları yayılırsa, ilerde başka konsol modelleri çıkma ihtimali oluşur. Atıyorum PS4+ çıkar "Bunda grafikleri ultra ayarlara getirebiliyorsunuz" derler. PS2'de ve PSVita'da hafıza kartlarını ayrıdan satan Sony bunu da yapabilir bence. Konsol mantığının bütün o kolaylığı, hızlılığı, zahmetsizliği ortadan kalkmaya başlar.

Evet ben oyun oynarken "Acaba hangi ayara getirsem daha iyi olur" diye düşünmek istemiyorum. Bir film izlerken nasıl açıp izleyip kalkıyorsak, oyunda da bu kolaylık olsun istiyorum, çoğu konsol oyuncusu gibi. Oyunun grafikleri kötü mü, olsun başka bir oyunun ki güzel olur onu oynarım, acelem yok, yeter ki oyun eğlenceli, sürükleyici olsun.

Aslında ilk mesajımda iyi yapmış adamlar falan demiştim ancak bu konuda haklısın. Benim de konsola geçmemin en büyük nedenlerinden biride herkesin multiplayer arenada eşit FPS'de, eşit çözünürlükte aynı görüntüde oynayıp hakedenin kazanmasıydı. Yazını okuduktan sonra fikrim değişti dostum, doğru söylüyorsun. Bence de bu şekilde seçenek sunulmamalı konsollarda.
BSC Misafiri - 5.4.2014 16:30:39 0
1 sene sonra 720p low detay oyunlara hazır olun beyler... ilk günden dedik bu konsollar yeni nesil falan değil diye alın görün ne oldu şimdi?
MiyopBey - 5.4.2014 16:07:27 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: Dovahkiin

Ne güzel oyuncuyu kısıtlamamak için opsiyon sunmuş adamlar. Fazla seçenek olmasının nasıl bir zararı olabilir ki???
Daha bik bik ötüyor bunlarla uğraşmamak için konsol alıyormuşmuş. Umursamıyorsan standart ayarlarında bırakırsın olur biter. Sanki konsoluna sıvı azotla hız aşırtma yap diyen var.


Konsolların tercih edilmesinin bir sebebi herkesin eşit olmasıdır. Donanım aynıdır, oyun aynıdır, FPS değerlerileri aynıdır ve büyük çoğunluk aynı gamepadi kullanır.
Eğer efekt, çözünürlük ayarı olursa, bazı oyuncular ayarı kapatıp daha yüksek FPS alırsa, bazıları kapatmaz farklı FPS'de oynarsa eşitlik bozulmuş olur. Adil bir oyun olmaz.

Eğer bu grafik ayarları yayılırsa, ilerde başka konsol modelleri çıkma ihtimali oluşur. Atıyorum PS4+ çıkar "Bunda grafikleri ultra ayarlara getirebiliyorsunuz" derler. PS2'de ve PSVita'da hafıza kartlarını ayrıdan satan Sony bunu da yapabilir bence. Konsol mantığının bütün o kolaylığı, hızlılığı, zahmetsizliği ortadan kalkmaya başlar.

Evet ben oyun oynarken "Acaba hangi ayara getirsem daha iyi olur" diye düşünmek istemiyorum. Bir film izlerken nasıl açıp izleyip kalkıyorsak, oyunda da bu kolaylık olsun istiyorum, çoğu konsol oyuncusu gibi. Oyunun grafikleri kötü mü, olsun başka bir oyunun ki güzel olur onu oynarım, acelem yok, yeter ki oyun eğlenceli, sürükleyici olsun.
CPTLeBron - 5.4.2014 16:00:58 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: Dovahkiin

Ne güzel oyuncuyu kısıtlamamak için opsiyon sunmuş adamlar. Fazla seçenek olmasının nasıl bir zararı olabilir ki???
Daha bik bik ötüyor bunlarla uğraşmamak için konsol alıyormuşmuş. Umursamıyorsan standart ayarlarında bırakırsın olur biter. Sanki konsoluna sıvı azotla hız aşırtma yap diyen var.

Güzel kardeşim düzgünce güzel bir üslupla tartışmak, konuşmak varken neden adama "bik bik ötüyor" falan diye çıkışıyorsun? Tamam bazıları düzgün konuşmadan anlamıyor o tiplere bende rastgeliyorum bazen ama adam sana kötü bir şey dememiş ki orada. Fikrini belirtmiş düzgünce. Güzel bir dille tartışsak daha güzel olur diye düşünüyorum. Karşıda ki saçma sapan, alaycı bir üslupla konuşup durmuyorsa çıkışmanın bir anlamı yok bence.
Dovahkiin - 5.4.2014 14:46:27 +1
Ne güzel oyuncuyu kısıtlamamak için opsiyon sunmuş adamlar. Fazla seçenek olmasının nasıl bir zararı olabilir ki???
Daha bik bik ötüyor bunlarla uğraşmamak için konsol alıyormuşmuş. Umursamıyorsan standart ayarlarında bırakırsın olur biter. Sanki konsoluna sıvı azotla hız aşırtma yap diyen var.
BSC Misafiri - 5.4.2014 13:59:17 0
PS4 JRPG torbası konsol
MiyopBey - 5.4.2014 12:40:37 -1
Ben bu ayarlarla ugrasmak istemedigimden konsol alıyorum. Bu olay konsola ters olmuş biraz. Ama bu ayar var diye "PC'den ne farkı kaldi" gibi yorumlar saçma olur.Bütün grafik ayarları gelse bile PC'lerden cogu konuda daha zahmetsiz konsollar.
Venom Snake - 5.4.2014 11:34:16 0
Hiç bir mantığı yok bu yaptıklarının. İnsanlar bunlarla uğraşmamak için konsol alıyor.
laroz - 5.4.2014 11:17:45 -1
Konsolların mantığına tamamen ters bir durum ve bu konsolların geleceğine bence tehlike oluşturacak. Konsol dediğin alırsın 6-7 yıl ne alırsan full detay çalışır. Upgrade derdi yoktur, ince ayar çekmezsin, diski konsola takarsın on numara beş yıldız açılacağından eminsindir vs vs. Bu grafiklerin gelişimindeki hız sürdükçe 2 yıla kalmaz konsollarda low detaya ineriz hepsi çöp olur ki Xbox One 2 yıla kalmaz donanım güncelleyecek gibi duruyor ve bu prestij kaybı yaşatacaktır. Şuan ki Xone kullanıcıları 720P oynarken New Xone 1080P çalıştıracak gibi saçma sapan bir düzenleme yaparlar bizde yeriz.

Konsol savaşları kendi aralarında daha şiddetli olurdu PC ile mücadelesi ayrı tutulurdu ama bu yeni nesilde en başka aralarındaki mücadele bitti PS4 kazandı artık PC oyunculuğu ile mücadelesinden bakalım kim galip çıkacak.
alito - 5.4.2014 10:47:35 +1
Bunuda gördük.
michael01 - 5.4.2014 10:14:33 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: bykrm

Pc den ne farkı kaldı o zaman ?


Sanki konsolun içindekiler uzaydan gelen gizli parçalardan üretiliyor.ikisininde bileşenleri aynı.Güçleri farklı
CPTLeBron - 5.4.2014 10:10:08 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: bykrm

Pc den ne farkı kaldı o zaman ?

Neslin sonuna kadar donanım yenileme derdi yok, farkı o.

Bence bu karar doğru olmuş. İsteyen istediği gibi seçsin öyle oynasın. Yapımcı gidip 1080p yapsa sadece, 60 FPS isteyen kesim söylenecek, öbür türlü çözünürlük isteyen taraf söylenecek. İki tarafı da idare etmişler işte.
sepkov - 5.4.2014 08:50:22 +1
Bu bir konsol ve amacı belli donanımlarla bütün oyunları olabilecek en üst seviyede açması bari oyun kendi o kadar oyuncuyu anlayıp efektleri düşürseydi.Bildiğin pc bu UPGRADE EDİLEMEYEN pc
bozcan - 5.4.2014 04:35:15 0
Bu geliştiriciler tembelliğe itecektir. 1080p de akıcı çalışması için uğraşacaklarına 720p de rahat rahat takılacaklar. Yarın köşe yumuşatma seçeni falan da gelir.
bykrm - 5.4.2014 03:29:54 +1
Pc den ne farkı kaldı o zaman ?
altunuz - 5.4.2014 02:43:56 +1
Çok isabetli bir karar almışlar.Sistemi gibi bu tür özellikleride pc ye benzeyecekse PS 4 daha çok tutulur.
  • 1
  • 2
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

BSC KÜNYESİ
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
+ TAKİBE
AL
13 kişi bu oyunu takip ediyor.