Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Söylenti: Yeni Playstation HD 7670 Kullanacak


     Oyunlarla arası iyi olup da, IGN'i duymayan pek yoktur. Oyun dünyasının en önemli internet sitelerinden IGN, güvendiği söylenti kaynakları aracılığıyla Playstation 4'ün donanımsal özelliklerini yayınladı.
 
     IGN'in belirttiğine göre isimleri Playstation 4 ve Orbis olarak geçen yeni Playstation konsolu, AMD'nin Radeon HD 7670 GPU'sunu ve A8-3850 APU'sunu kullanacak. APU üniteleri normal işlemcilerden ekstra özellik olarak dahili grafik de sunabiliyor. Yani bu ünite, normal ekran kartına düşen görevi daha da azaltıyor.
 
     A8-3850, dört çekirdekli ve 2.93 GHz'li bir işlemci desteği sunuyor. HD 7670 ise 1 GB'lık VRAM özelliğinin haricinde DirectX 11 desteğini de içeriyor. Playstation 4'te kullanılacağı söylenen bu iki ünitenin de, konsola özel olarak üretileceği söyleniyor.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak IGN playstation 3 PS3 ps3 slim Sony orbis next gen ps4 playstation 4
Project RPG Duyuruldu! "İkinci Dünya Savaşı Assassins Creed'e Göre Değil"
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

deerhunter1980

6.5.2012 14:20:59

0
bilgi sahibi omak guzel bisey ama atip tutmak farkli bi olay.Bu GPU lar ki hd 7660 dan bahsediliyor bunlar sadce referans alinmis kartlar tam bir hd 7660 alip ps4 veya 720 ye konulmayacaklar.Sistem ozelliklerine gore donatilacaklar yani modifiye ediliyorlar mesela 384 islemci varsa standart bu 1000 e kadar arttirilabilir veya bu tarz seyler ki son aciklamalarda bu yonde ciktigi yila gore cok guclu GPU lar olarak karsimzda durcaklar ve evet konsol mimarisi pc le es deger degil.PC donanimlari tamamiyle multitask aletlerdir ama konsollarin tek bir amaci var sadce oyun yapmak.Normal bir hd 7660 bile bir konsolda cok ust duzey bir performans gostereceginden hic supheniz olmasin. XBox360 da sadece 48 islemci unitesine sahip ama neler yapabildigini goruyoruz Crysis 2 be bf3 bile calistirabiliyor bu kart.Iyi bir GPU,saglam bir islemci ve yuksek hafizaya sahip olurlarsa next gen ler uzun yillar kimsenin pc ile ilgilenecegini zannetmiyorum.

NowOrN3wer

7.4.2012 11:00:39

0
quote:

Orijinalden alıntı: burakcakay Bence biraz abartmışsınız. Ben HD6850 ile Metro2033'ü kasılmaktan oynayamadım. Yarım saat sonra sildim oyunu. Hemde 1280x1024 çözünürlükte normal ayarlarda aa falan kapalıyken...
Hocam yanlışın var metro 2033 U mai 6850 ile1440x900 de yüksek ayarda akıcı oynadım ve aa acıkdı

BSC Misafiri

6.4.2012 12:12:07

-1
herkes bir şey sallıyor PS 4 çıktığında ortalığın tozunu attırır. Canınızı sıkmayın, panik yapmayın, sakin !

MxFxOx

6.4.2012 11:17:57

-1
10 sene ömür biçeceklerse sağlam dx 11 kart olması lazım 7600 serisi orta sınıfın en düşük modeli pc'de gtx680 için rahat 4 sene gider ps4 için bunu 2 li çarparız gtx680 olmasa bile en azından 7850 ayarında kart olmalıydı pc çıkan güzel bir oyunu daha ilk yıllarında kırpmılmış versiyonlarını p4 çıkarmaya kalkarlarsa ps4 çöpten farksız olur. 10 senede bir yenlik yapıyorlar ama yaptıkları yenilik böyle mi olacak comodora dönsünler daha iyi

ultra_storm

5.4.2012 21:54:09

0
quote:

Orijinalden alıntı: ghostliving Direct X ve PlayStation Pek olacağını sanmıyorum ama olması iyi olur.Microsoft en büyük rakiplerine Direct X i verir mi varın siz düşünün. Çünki XBOX ın açılımı DirectX-BOX dan geliyor. Ve Microsoft'un en büyük kozu DirectX ...
Katılıyorum.

E_Aydin35

5.4.2012 21:13:08

0
Sony'nin bileceği iş sonuçta ama şuan bile Ps3'de Pes2012 oynarken takım taktiği ayarlama sırasında kasmalar yapıyor Pc'mde bile 0 iken Ps3'de gerçekden ciddi anlamda kasmalar yapıyor :/ 10 sene gidicek derlerse yine kötü bir seçim bence..

-Deadmau5-

5.4.2012 17:19:26

0
quote:

Orijinalden alıntı: burakcakay Bence biraz abartmışsınız. Ben HD6850 ile Metro2033'ü kasılmaktan oynayamadım. Yarım saat sonra sildim oyunu. Hemde 1280x1024 çözünürlükte normal ayarlarda aa falan kapalıyken...
Pentium 4 mü vardı sisteminizde? Ben 1920x1080 Dx9 herşey açık 60 FPS sabit oynadım. İş Dx11 e gelince sürünüyor orası ayrı

vergosa

5.4.2012 16:51:15

0
EĞER IGN NIN VERDİĞİ BİLGİLER DOĞRUYSA YENİ NESİL KONSOLLAR 3-4 SENEDEN ÖNCE GELMEZ

BSC Misafiri

5.4.2012 16:30:00

0
Haber tırt çıkcak görürsünüz... Playstation Orbismiş ahahahahah

LORIK

5.4.2012 16:14:37

0
xbox a çift gpu söylentisi varken bu ne saçmalık

SOLID SNAKE

5.4.2012 15:37:59

+1
Direct X ve PlayStation Pek olacağını sanmıyorum ama olması iyi olur.Microsoft en büyük rakiplerine Direct X i verir mi varın siz düşünün. Çünki XBOX ın açılımı DirectX-BOX dan geliyor. Ve Microsoft'un en büyük kozu DirectX ...

T3RR1BL3WH1SP3R

5.4.2012 15:26:58

0
özellikler düşük diyen arkadaşlar tmm beyler yeni nesil ise core i7 i5 veya eş değer bir amd işlemci amd radeon 7000 serisi veya eş değer bir nvdia ekran kartı 4gb+ ram olsun özelliklerden kısılmasın ozamnki en iyi donanımlar kullanılsa müthiş bir pc den daha pahalı olur o zaman alınacak mı biz bu teknolojiyi yaşayabilecek miyiz bence iyi optimizasyonlarla özelliklerden kısılırsa hem bizim hemde oyun stüdyolarına ek yük binmez haksızmıyım

BSC Misafiri

5.4.2012 15:10:54

0
işimiz amedeye kaldıysa yandık ki ne yandık....

bloodTime

5.4.2012 14:56:43

0
hayal kurmayın ve geçmişle karşılaştırmayın yıllardır diyoruz ama takan yok yeni çıkacak konsollar gelişmiş pc'lerin gerisinde olucak hatta fark bile olucak teknoloji ve performans olarak 7950 veya 7970 seviyesinde kartları konsolda görmek mümkün değil bu isilmer olsa bile laptobtaki gibi yarı yarıya performans kaybı yaşanır ve büyük masraf olur sadece erkan kartıyla bitmiyor.kartın oturacagı anakart ,güç için psu, bu karta göre işlemci vesaire....kaç bin dolarlık olacagını siz tahmin edin. bu devirde hiçbit firma sevabına iş yapmaz.

BSC Misafiri

5.4.2012 14:40:01

0
erken konuşmayalım çıksın görürüz zaten

BSC Misafiri

5.4.2012 14:39:54

0
konsol çıktıgı donem pcden üstün ozelliklere sahip olur bu hep boyle oldu yoksa niye gidip konsol alınsın boyle soylentılere kulak asmayın derim

ultra_storm

5.4.2012 12:06:16

+1
quote:

Orijinalden alıntı: Stygián PClerdeki sistemle karıştırmayın.Konsoldaki performans ve optimizasyon PC ile bir olmaz.Yayınlanan bilgiler yeni nesil yükünü kaldırabilecek güçte.PS3 ile kıyaslarsak uçurum var.En basitinden PS3 512 mb Ram kullanıyor bu devirde hangi oyunu çalıştırabilirsiniz 512 mb ile PCnizde ?
onun nedeni arkada win 7 gibi bir işletim sisteminin çalışmaması win 7 2 gb ram yiyor optimizasyonda bir yere kadar öyle diyipte konsolda sihirli güç varmış gibi konuşmayı bırakın artık.

ultra_storm

5.4.2012 11:52:42

-1
Zanetmem okartı kullanacağını yoksa şimdiki bilgisayarlardan daha güçsüz olur.

Bowser Zeki

5.4.2012 11:33:24

+1
Tamam ps4 lider grafikte gene *-* ama wii u daha cok saticak :D

Celtic Warrior

5.4.2012 10:48:40

0
Hayırlı olsun şimdiden.

BSC Misafiri

5.4.2012 10:47:09

0
@Game-sense tesekkur ediyorum. Arastiran ve bilgili kisilerin olmasi guzel birsey. Ayrica bilip bilmeden yazan cogu arkadasada sesleniyorum sizin dediginiz kartlari takmak isteseler takarlar ama o zamanda sizler cok pahali,niye pahali dersiniz. Adamlar tek grafigi dusunmuyr maliyeti ve satis fiyatinida dusunuyr.

thanatos13

5.4.2012 09:44:08

0
yavaş yavaş ayak sesleri duyulmaya başladı, güzel.

Gamer-sense

5.4.2012 09:38:48

-1
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri sizin anlamadiginiz pcdeki donanim direct x vb yazilimlardn dolayi sinirli ozellik veriyor ama konsollarda daha yuksek performans sergiliyrlar. Ornegin konsollarin simdi kullandiklari grafik kartlarinin oldugu bir pcde kesinlikle oyunlari konsoldaki kadar iyi grafiklerle oynayamazsiniz hatta bazi oyunlari hic calistiramazsiniz onun icin bence ideal bir tercih olmus hem maliyetide azalir fiyatta cok yuksek olmaz.
Haklısın.Pc sabit bir sistem olmadığı için optimisizasyonu da çok iyi olmuyor.Aslında bunun en büyük sebebi directx.Bunu ben söylemiyorum, geçenlerde bir oyun dergisinde okumuştum.Pc oyunlarının eski bilgisayarlarda çalışabilmesi için directx kullanılıyormuş.Directx de dolayı pc nin tam performans kullanılmasını engelliyormuş.Kısacası haberde açıklanan sistem tam performans kullanılırsa şu an gördüğümüz grafiklerden daha iyisini görürüz.

BSC Misafiri

5.4.2012 08:18:28

+1
sizin anlamadiginiz pcdeki donanim direct x vb yazilimlardn dolayi sinirli ozellik veriyor ama konsollarda daha yuksek performans sergiliyrlar. Ornegin konsollarin simdi kullandiklari grafik kartlarinin oldugu bir pcde kesinlikle oyunlari konsoldaki kadar iyi grafiklerle oynayamazsiniz hatta bazi oyunlari hic calistiramazsiniz onun icin bence ideal bir tercih olmus hem maliyetide azalir fiyatta cok yuksek olmaz.

Stygián

5.4.2012 07:48:08

-1
PClerdeki sistemle karıştırmayın.Konsoldaki performans ve optimizasyon PC ile bir olmaz.Yayınlanan bilgiler yeni nesil yükünü kaldırabilecek güçte.PS3 ile kıyaslarsak uçurum var.En basitinden PS3 512 mb Ram kullanıyor bu devirde hangi oyunu çalıştırabilirsiniz 512 mb ile PCnizde ?

capoeira_GS

5.4.2012 04:46:42

+2
2014 deki pc ler ps4 ezecektir şimdi bile eziyorken ki bu ay hd 7990 çıkacak özelliklerine bi bakın derim fiyatı 3000-4000 tl arası olacak hala konsol diyorsunz

- The Stig -

5.4.2012 03:27:37

0
en az 2 gb olmalı..

BlackBeasT

5.4.2012 02:03:26

+3
Sonynin hazırladığı PS4 anakart için modifiye edilcektir AMD tarafindan 7670 GPU'su ,yine aynı şekilde elden geçicek dört çekirdekli ve 2.93 ghz CPU ,2 gb'da sistem belleği olur. Sony üzerinide sanırım 2000+TL etiket yapıştırır.Konsol üreticiside marka PC satan firmalardan farksız donanım maliyetini düşürüp fiyata abanıyorlar,hali ile sistem güncellenince oyun yapımcılarıda maliyetler kurtarmıyor diyerekten oyun fiyatlarına abanır...:D Oyun takas olayını içinde Sony tedbirli davranır. 3-5 senede kopya koruması aşılması beklenir.. Konsol oyuncu olmak zor zanaat..:D

Bowser Zeki

5.4.2012 01:47:03

+1
Burdaki herkes neden pc deki ekran kartıyla karşılaştırıyorlar anlamadım? Ps3 deki 256 mb verdiği grafiklere bakın. Şimdi 1gb ps4 deki 1 gb ekran kartı pc lerdeki 4 gb a bedel olur tahminim.

İyi İsim

5.4.2012 01:15:17

0
konsol çıktığında yıl olucak 2014 ve 1 GB rammi koymayı düşünüyorlar ? Biri bu haberin sahte olduğunu söylesin!

Guest-C9CA1DA90

5.4.2012 00:49:37

-2
Herkes donanım uzmanı olmuş, ağzı olan konuşuyor. PS3 varolan eskimiş grafik kartıyla ne oyunlar oynatıyor. Bu grafik kartı ile de ağzınızı açık bırakacak oyunlar oynatacak.

burakcakay

5.4.2012 00:44:15

-2
Bence biraz abartmışsınız. Ben HD6850 ile Metro2033'ü kasılmaktan oynayamadım. Yarım saat sonra sildim oyunu. Hemde 1280x1024 çözünürlükte normal ayarlarda aa falan kapalıyken...

rodri

5.4.2012 00:42:12

0
crysis 2 yi dx9 modunda belki çalıştırır ama metro2033 ü o ayarlarda çalıştıramaz.

mehmetoguzderin

5.4.2012 00:42:03

0
Gerçekse yeni nesil konsollar doğduğu gibi ölü doğar. Çünkü ekran kartı şimdiki biligsayarların yanında az kalıyor.

acbold

5.4.2012 00:41:20

0
Buradaki gpu masaüstü ile kıyaslamak yanlış olsa gerek, playstation oyunlarının hepsi zaten optimize edilmiş şekilde geliyor.PC ekran kartlarıyla aynı şekilde değil,özellikle oyunlarda pc/ps2 türünde optimize edierek çıktığını düşünürsek.Şuan için bu gpu kötülemek yanlış olur.

turbo-powwer

5.4.2012 00:37:23

0
Aaaah ah ne diyeyim ki...

Portraitclub

5.4.2012 00:34:46

+1
crysis 2 30 fps nasıl çıktın merak ettim 6670 ile yalan söyleyeceksen önce kendin inanacaksınki başkasıda inansın

-Deadmau5-

5.4.2012 00:33:09

0
Sony oyun çözünürlükleri max 720p yapmayacak mı zaten? 1280x720 formatında çalışacak oyunlar. Zaten 30 FPS kilitli yeteceğini düşünüyorum ama nereye kadar

spyware19

5.4.2012 00:26:47

+1
bu kadar düşük sisemlerle adını kirleteceklerse hiç çıkarmasınlar ps4 ü.Gelecek nesil beklentimiz bu değil.Ondan sonrada yeni nesile gerek yok deyip 2023 e kadar süründürün ouncuları...

oyuncu11790

5.4.2012 00:26:29

+1
yeni nesil lafı beklentiyi yükseltti bence bu durum firmalar için sıkıntı yaratacak hani donanım fena değil ama daha iyi olacakmış hissiyatı verildi yinede donanım dışında farklılık yenilik sunmazlarsa ben yeni nesil demem bu konsollara...birde söylenti durumu iyice çığırından çıkmaya başladı konsolun bütün bilgileri söylenti şeklinde yayılıyor bence sony bu duruma noktayı koymalı

cahitdikici

5.4.2012 00:26:28

0
onun yerine 6800 serisi bişe veya ona denk bişe koysalar güzel olur ama 6670,7670 bunlar düşük kalır

toj_blok

5.4.2012 00:18:09

0
abi adı yok ekran kartının adı var.Lanet olası söylentiler!

BSC Misafiri

5.4.2012 00:13:56

+7
AMD'nin HD 6670 kartının bir üst modeli olarak gösteriliyor. HD 6670 ise PC'lerde Crysis 2 ve Metro 2033 gibi yapımları en yüksek detaylarda, 1920x1080 çözünürlükte 30 FPS ile çalıştırabiliyor. bu kadarda yalan olmaz o kart 30 fps ortalama ıle full detay full hd o oyuynları oynatamaz helekı metro2033 imkansız gtx 580 bile 45 fps ortalama alıyor

BSC Misafiri

5.4.2012 00:13:54

0
daha ucuzunu bulamımısmı sony cıkıs zamanını hesaplarsak 2013 desek bıle eskımıs bir gpu ile cokda uzun ömürlü bir cihaz olmayacagı kesin

RedTurkei

5.4.2012 00:10:49

0
30çekmeye devam konsolda!!! Pc 3D de 40-60 fps yaparken bunlar hala nasıl daha fazla kazanırımın peşimde.. Sistemler bence düşük.. yeni nesil demiyorlarmı bide
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Playstation 3
+ TAKİBE
AL
70 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız