Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Işın İzleme Nedir ve Oyun Dünyası İçin Neden Önemli?

 
RTX'li ekran kartları ve yeni nesil konsollar ile birlikte hayatımıza girmeye başlayan ışın izleme teknoloisi yavaş yavaş oyunlara ekleniyor. Henüz bu teknolojinin başında olmamıza rağmen muazzam şeyler görüyoruz. Biz de bu teknolojiyi iki başlıkta incelemek istedik. 
 
Işın İzleme Nedir?

Işın izleme, yıllardır gördüğümüz en gelişmiş grafiksel gelişim. Basitçe, ışın izleme oyundaki ışıkların daha gerçekçi görünmesi için GPU’ya yardımcı olan bir render tekniğidir. Oyun-içi fiziği kullanarak ışığı, gerçek hayattaki gölgeler ve yansımalar gibi gösterir. Zaten yıllardır çok gerçekçi ışık yansımaları görmüştük. Peki, ışın izlemeyi bunlardan farklı kılan ne? Işın izleme teknolojisi tüm bu işlemleri gerçek zamanlı olarak yapmakta.
 
Bu teknolojiye kadar normalde oyundaki yansımalar, gölgeler gibi ışık olayları önceden modelleniyordu, bu da doğallığı öldürüyordu. Bu teknoloji sayesinde yansımalar ve gölgeler gerçek hayattaki gibi oynadığınız sırada bu teknoloji sayesinde kendiliğinden modelleniyor. Bu teknolojiyi şu anda en yoğun şekilde kullanan Nvidia’nın RTX serisinin grafik kartları.

Oyunlarda ışın izleme desteği hala çok basit bir seviyede de olsa, şu anki sistemlerle, gelecekte oyunların nasıl gözükeceğini tahmin edebiliriz. Bu tahminler bile gerçekten muazzam duruyor.

Işın İzleme Neden Önemli?

Işın izleme çok büyük boyutta bir beygir gücüne ihtiyaç duyar. GPU’nun kısa bir sürede bu kadar bilgiyi okuyup yazması ise büyük bir mucize olarak nitelendiriliyor.
 
Işın izleme sayesinde bundan sonraki oyunların bütün geleceğini değiştirebilir. Eğer bütün oyunlar ışın izleme teknolojisine adapte olabilseydi, sahte yansımalar, bulanık gözüken aynalar ve kaynağı olmayan tuhaf gölgeler görmezdik.
 
Aşağıdaki Battlefield V fotoğrafında da göreceğiniz gibi, sokakta birikmiş su, her şeyi gerçek hayattaki gibi yansıtıyor. Işın izleme olmadan ise sokaktaki su sadece bulanık bir birikinti haline dönüşüyor. Işın izleme ile bu yansımalar bir standart hale gelecek.
 
 

Bu haberin bağlantısı
URL
RTX Ray Tracing Işın İzleme Nedir Teknoloji
CDPR'dan John Mamais, Cyberpunk'taki Sahne Sistemi Hakkında Konuştu Internet Archive Kütüphanesine 2500 Tane Daha DOS Oyunu Eklendi
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Ulfast

17.10.2019 20:29:17

0
İnsanoğlunun neden mağaradan çıktığını da sorguluyor musun? Bu kafa onu da sorgulamalı çünkü.

Philipp_Plein

17.10.2019 18:45:01

0
Xbox scarlett de 4k 60fps akarız artık pc ye kuruş çıkmaz çöp.

GT_55

17.10.2019 12:17:29

+1
Gereksiz diyenlerin bu teknolojiden anlamadığı çok belli. Şu an oyunlarda yapılan rt, sonradan oyunlara eklenen bir teknoloji. Asıl sıfırdan rt ile yapılan oyunlar geldiği zaman, o zaman göreceğiniz gerekli mi gereksiz mi diye.İşte gerçek rt teknolojisi bu videoda görünüyor.

BSC Misafiri

17.10.2019 11:47:48

0
Yeni bir teknik değilmiş zaten ama nvidia güzel reklam yaptı. Bence güzel bir yenilik gerekliydi. RTX pahalı olduğu için gereksiz olabilir ama oyunların görselliğini ilerletmesi açısından gerekli.

emrahcey

17.10.2019 08:23:24

0
Anti-Analyze çözüm bulmaları gerek, dün The Witcher 3 Wild Hunt Blood and Wine 4K inceleme videosu açtım youtube'dan hala daha bir takım yerlerde kırılmaları videodan bile olsa farkedilebiliniyordu. AA çözüm bulamadılar gitti, 8K mı çözecek artık ?

FrenzyTR58

17.10.2019 01:07:06

+3
İleri düzey bir oyun yapımcısı olarak ben size şu görüntü farkını yorumlayayım. Oyun motorlarının hepsinde zaten bu yansıma ve gölge detaylarını oyuna uygulayabiliyorsunuz. Sadece ne kadar çok Reflection Probe (Yani ışın izleme tarzında gerçekçi ve doğru yansımalar) uygularsanız o kadar çok bu görüntüyü verebilirsiniz. Tabi ki performansta düşüş olur. Fakat RTX'e özel ışın izlemeyle kıyaslandığında ikisi de orantılı bir performans düşüşü göstereceği için hiçbir fark göremezsiniz. Yani abartıldığı kadar hiç önemli bir gelişme değil ve zaten oyun yapımcıları tarafından yapılabilen bir özellik. Yakında, ülkemizde çıkışını gerçekleştireceğimiz realistik ilk devasa MMORPG oyunumuzda bile yerleşik ışın izlemeyi kullanıyoruz. RTX'in sadece ön planda olabileceği şey ise Yansıma ve Gölge detayları olmayan oyunlarda bunu kendi uygulayabilmesidir. (Tabi ki her oyunda değil)

BSC Misafiri

16.10.2019 19:56:50

+1
Bence para tuzağı. Minecraft'a geldi de ne oldu next gen mi oldu? grafikler yine çöp. Çoğu oyunda da pahalı kartlar bile 1080p de zorlanıyor. Sistemlerin anasını ağlatacaklarına bundan daha yüksek poligon, efekt, sinematik atmosfer, cloth physics yapsınlar https://www.youtube.com/watch?v=EOHTJiRQB9o#t=8m17s

BSC Misafiri

16.10.2019 19:06:28

+1
Ticari adım olarak görüyorum. Öyle destansı bir yenilik ya da gereksinim değil..

pcrex

16.10.2019 16:21:37

+1
quote:

Orjinalden alıntı: ulaaaa Hiçte muazzam değil.Neredeyse tamamen ticari kaygıyla yapılmış.oyun geliştiriciler ışın izleme ile yapıp aktarabilir.biz bu geliştiricilerin tembelliğini pahalı ekran kartlarıyla halletmek zorunda değildik.ayrıca bariz farklarda yok.üzerine durulan birçok oyunda neredeyse aynı özellikler var zaten.mesela forza horizon 4
dostum sen bu teknolojiyi anlamamışsın, biraz daha araştır. Bu bir fizik motoru, Forzada gördüğün dekor. RT ışın hesaplanması, yani çok farklı şeyler. ekran kartlarını yorması çok normal çünkü deli gibi hesaplama istiyor. Gereklidir gereksizdir ayrı konu ama gelecek RT ve sonrası (su, parçacık, hava fiziği vb) şahsi fikrim içerik ve etkileşim benim için daha önemli oyunlarda, bide yapay zeka var tabi.

darth_lumiye

16.10.2019 16:18:18

0
quote:

Orjinalden alıntı: ulaaaa Hiçte muazzam değil.Neredeyse tamamen ticari kaygıyla yapılmış.oyun geliştiriciler ışın izleme ile yapıp aktarabilir.biz bu geliştiricilerin tembelliğini pahalı ekran kartlarıyla halletmek zorunda değildik.ayrıca bariz farklarda yok.üzerine durulan birçok oyunda nerdeyse aynı özellikler var zaten.mesela forza horizon 4
pahalı dediğin ekran kartları bizim ülkemizde pahalı. yurt dışındaki adama giren çıkan yok ki. zaten haberi okuduysan bu sistemin daha yeni ve benimsenmemiş olduğundan, şu an için bir seçenek ama gelecek için ise her oyunla geleceğini söylüyo.

ulaaaa

16.10.2019 15:59:21

+4
Hiçte muazzam değil.Neredeyse tamamen ticari kaygıyla yapılmış.oyun geliştiriciler ışın izleme ile yapıp aktarabilir.biz bu geliştiricilerin tembelliğini pahalı ekran kartlarıyla halletmek zorunda değildik.ayrıca bariz farklarda yok.üzerine durulan birçok oyunda nerdeyse aynı özellikler var zaten.mesela forza horizon 4
  • 1
  • 2
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)