Işın İzleme Nedir ve Oyun Dünyası İçin Neden Önemli?

Özgür Eroğlu

 
RTX'li ekran kartları ve yeni nesil konsollar ile birlikte hayatımıza girmeye başlayan ışın izleme teknoloisi yavaş yavaş oyunlara ekleniyor. Henüz bu teknolojinin başında olmamıza rağmen muazzam şeyler görüyoruz. Biz de bu teknolojiyi iki başlıkta incelemek istedik. 
 
Işın İzleme Nedir?

Işın izleme, yıllardır gördüğümüz en gelişmiş grafiksel gelişim. Basitçe, ışın izleme oyundaki ışıkların daha gerçekçi görünmesi için GPU’ya yardımcı olan bir render tekniğidir. Oyun-içi fiziği kullanarak ışığı, gerçek hayattaki gölgeler ve yansımalar gibi gösterir. Zaten yıllardır çok gerçekçi ışık yansımaları görmüştük. Peki, ışın izlemeyi bunlardan farklı kılan ne? Işın izleme teknolojisi tüm bu işlemleri gerçek zamanlı olarak yapmakta.
 
Bu teknolojiye kadar normalde oyundaki yansımalar, gölgeler gibi ışık olayları önceden modelleniyordu, bu da doğallığı öldürüyordu. Bu teknoloji sayesinde yansımalar ve gölgeler gerçek hayattaki gibi oynadığınız sırada bu teknoloji sayesinde kendiliğinden modelleniyor. Bu teknolojiyi şu anda en yoğun şekilde kullanan Nvidia’nın RTX serisinin grafik kartları.

Oyunlarda ışın izleme desteği hala çok basit bir seviyede de olsa, şu anki sistemlerle, gelecekte oyunların nasıl gözükeceğini tahmin edebiliriz. Bu tahminler bile gerçekten muazzam duruyor.

Işın İzleme Neden Önemli?

Işın izleme çok büyük boyutta bir beygir gücüne ihtiyaç duyar. GPU’nun kısa bir sürede bu kadar bilgiyi okuyup yazması ise büyük bir mucize olarak nitelendiriliyor.
 
Işın izleme sayesinde bundan sonraki oyunların bütün geleceğini değiştirebilir. Eğer bütün oyunlar ışın izleme teknolojisine adapte olabilseydi, sahte yansımalar, bulanık gözüken aynalar ve kaynağı olmayan tuhaf gölgeler görmezdik.
 
Aşağıdaki Battlefield V fotoğrafında da göreceğiniz gibi, sokakta birikmiş su, her şeyi gerçek hayattaki gibi yansıtıyor. Işın izleme olmadan ise sokaktaki su sadece bulanık bir birikinti haline dönüşüyor. Işın izleme ile bu yansımalar bir standart hale gelecek.