Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

AMD, TressFX Teknolojisini Tanıttı!

 
   Sıkı BSC takipçileri hatırlayacaktır, dün yayınladığımız bir haberde AMD'nin TressFX isimli yeni bir render teknolojisini tanıtacağını sizlere duyurmuştuk. Tanıtım reklamlarında kullanılan ibarelere bakılırsa pek çok kişi bunun saçlar üzerine olacağını tahmin etmişti; doğru da çıktı.

   Oyunların 3D dünya ile tanıştıkları günden bu yana gerçekçi saç görünüm ve fiziğini yakalamakta her zaman için zayıf kaldığını ve pek çok oyun yapımcısının bu açığı saç kesimi, şapka ve benzeri oynamalarla kapatmaya çalıştığını belirtiliyor. Basitçe: gerçekçi saçları gerçek zamanlı olarak oyun içine yansıtabilmek şu zamana kadarki en zorlayıcı ve karmaşık engellerden biriydi:
 
   "Ama AMD bunu halletti. Dünyada ilk defa TressFX teknolojisi AMD ekran kartlarıyla gerçek zamanlı saç render etme Tomb Raider oyununda sunuluyor."
 
   AMD tarafından geliştirilen TressFX teknolojisi saçların fiziksel hareketlerini karakterin yürüyüşü, rüzgar ve yer çekimi gibi detaylara bağlı olarak oyun alanına aktarıyor. Teknoloji ayrıca çarpışma saptama yetisine sahip. Yani saçlar birbiri içine veya diğer objelerle etkileşime geçtiğinde (şapka, kafa, vücut veya kıyafet) içlerine girmiyor ve buna göre tepki veriyor. Yapılan açıklamaya göre Radeon 7000 seviyesi ekran kartları bu yeni teknolojiyi kolaylıkla alt edebilecek seviyede.
 
   Ortada herhangi bir resmi açıklama yok ancak yeni nesil konsollarda AMD'nin başrolü oynuyor olması, yeni nesil oyunlarda bu teknolojiyi deneyim edebileceğimiz manasına geliyor. 
 
   Bu neslin başında Epic Games bir açıklama yapmış ve gerçekci saç fiziğini yapmanın apayrı bir çaba gerektirdiğini, bu yüzden karakterlerin kısa saçlı, kel veya bandanalı olarak tasarlandığını belirtmişti. Bakalım gelişen teknoloji oyun dünyasında daha hangi engelleri yıkacak?
 
 
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak Eurogamer Tomb Raider Crystal Dynamics Squre Enix Europe lara croft
Uncharted 3'e Devasa Bir Güncelleme Geldi Wii Mini Avrupa Yolunda
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

aterikasedi

3.3.2013 02:07:09

0

FantasyFiRe

27.2.2013 23:02:17

0
quote:

Orijinalden alıntı: Mr.Lazyy Nvidia Physx'i sunar acaba nasıl bir şey olacak diye merak ederiz oyuna baktığımızda yapımcı sağa sola çarşaf koymuş sallanıyor neymiş efendim physx AMD TressFx'i sunar acaba nasıl bir şey olacak diye gene merak ederiz gene oyuna bakarız gene kuru gürültü Yaov arkadaş Bu teknolojilerin oyunlardaki kullanım alanı bu mudur sayın yapımcılar saçı,sakalı,çarşafı sallamak için midir bu teknolojiler daha oyun karakterine merdiven çıkmayı öğretememişsiniz ne lazım size saçı,sakalı,çarşafı sallamak
Çok doğru yazmışsın dostum katılıyorum o kadar yayagaraya oyunda ipte asılı don çarşaf sallanıyor. Yıl olmuş 2013 karakterler meriveni halen bayır çıkar gibi cıkıyor. Saç, sakal, çarşaf, don, saçılan parçacık göz boyamaya devam. Donanım yapanıda aynı oyun yapanı da aynı cilala parlat sür piyasaya yapımcılara burdan GOCAMAN diyorum

FantasyFiRe

27.2.2013 22:36:58

0
quote:

Orijinalden alıntı: DpGoof Nvidia Physx bundan çok daha iyi bence... Neymiş efendim çok zormuş saç kodlamak. AMD örnek alsın Nvidia yı biraz adamlar kaç yıldıdan beri sadece Saç değil geriye kalan bütün fizik işlerini halleden bir teknoloji yaptılar AMD hala saç yapabilmesiyle övünüyor. Ayrıca "HD 7000 serisinin gücü yetermiş." Zaten yetmeseydi bir anlamı kalmayacaktı Nvidia yanılmıyorsan GTX 400 serisinden beri Physx i kullanıyor AMD hala HD 7000 yeterli diyor. Her yıl AMD nin zarar Nvidia nın kâr açıklaması çok normal...
nvidia physx motorunu ageia physx satın aldığından beri yani gt 9xxx serisiden beri kullanıyor. Nvida'nın physx motoru physx desteği olan oyunlarda gayet gerçekci fizik efekleri sunuyor ama bana kalırsa bunu yapan donanımdan ziyade yazılım. Piyasada nvidia'yı şu anda amd den bir adım öne geçiren tek koz Physx motoru. Sonuçta phsyx destekli bir oyun aynı şekli amd radeon kartlarda da çalıştırılabiliyor ve aynı görsel kaliteyi sunyor. Physx motorunun avantajı ise physx hesaplamaları sırasında işlemciye binen yükü physx motorunun yapıyor olması eğer iyi bir işlemciye sahipseniz physx efeklerini işlemci rahtça karşılıyor zaten. Bazı oyunlar ise sistemde amd kartı tanığı anda physx'i açmıyor batman gibi yani bunların hepsi satış politası ekstradan üstün bi teknoloji kullanılmıyor. Aynı şekilde amd de misilleme olarak tressfx yazılımı geliştirmiş ve satışlarını arttırmaya çalışacak. BF3 ilk çıktığı zaman gtx680 ve hd7970 karşılaştırılmasında hd7970 ortalama fps ye bakıldığında 5 fps kadar gerideydi sonra amd güncellenen sürücülerle bf3 de %30 performans artışı sağladı donanımsal olarak değişen birşey yok yazılımla performans arttı. Donanımsal yönden geliştirlen bir şey yok herşey yazılımda bitiyor. Nvida'nın physx de AMD nin TressFX' i de müşteri çekme olayı.

d.croft

27.2.2013 16:34:47

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri hayırlı olsun güzel olmuş bence bir konsol kullanıcısı olarak ta yeni konsollara gelmesi yada amd kullandığından ps4 gelme olasılı olması güzel .. saçlar güzel duruyor .. bakalım oyunlarda nasıl değişlik olacak .. resimlerde saçlar güzel duruyor ..son olarakta bir yer vardı LARA kafa üstü asılı idi orda saçlar resmen yer çekimine meydan okuyordu bu şekilde o bölümdede daha gerçekçi gözükeceği kesin ..
O video daha yeni çıktığı dönemlerdeydi. Yani baş aşağı dururken saçlarının yerçekimine meydan okuması... Ona dikkat ettim, Youtube'daki kanallarda ilk birkaç dakikanın oynanış videosunu koymuşlar, orada öyle değil. Sanırım yapım aşamasında olduğu ve oyunu tanıtmak amaçlı olduğu için o kadar detayla uğraşmamışlar. Ayrıca Lara ok atarken sırtında ok çantası da yoktu ilk videolar geldiği zamanlar. Sonradan onu da eklemişler.

d.croft

27.2.2013 16:30:34

0
Yanlış hatırlamıyorsam, yapımcılarından biri bir videoda 'Oyunda çok gelişmeler oldu. Oyuncular özellikle bunu Lara'nın saçlarında farkedecekler.' gibi bir açıklama yapmıştı. Tam bu şekilde değildi ama bunun gibi bir şeydi. Ve sanırım Final Hours of Tomb Raider veya Survival Guide serisinden birindeydi. Demek böyle bir gelişmeymiş. Yeni bir teknolojinin ilk kez Tomb Raider üzerinde uygulanması da beni mutlu etti. :) Son 6 gün...

GoldPunch

27.2.2013 16:15:51

0
quote:

Orijinalden alıntı: CoolMnaiaC AMDnin şu huyunu sevmiyorum TressFX 7xxx kartlar destelicek HD 6xxx serisi kartlar senin değil mi ? aynısını MLAA'da yapmışdı o zamanda ilk olarak 6xxx serisi kartlar desteği vermişdi sonradan sürücüleri modlaranak HD 5xxx serisi kartlarda çalıştırılca HD 5xxx E.kartlarına MLAA desteği gelmişdi.
Bu sistemi artik tum firmalar uyguluyor maalesef. Eski modellere destek azaltilarak eski modele sahip kullanicilarin yenisine gecmeye tesvik ediyorlar

RISC64

27.2.2013 14:47:46

0
quote:

Orijinalden alıntı: EmuMaster İyide benim anlamadığım nokta şu. Karakter modellemesini yapan yapımcı.O oyun motoruna göre ekran kartı modellemenin saç kısmını alıp nasıl render yapıyor? Mesela unreal'de bunu nasıl yapacak?frostbite'de nasıl yapacak?Glacier'de nasıl yapacak?(gerçi hitman'da saç yoktu demi) Yani bu yazılım teknolojisi her oyun için oyun motoruna entegremi edilecek?Yoksa yapımcılar bundan sonraki oyunlarda tıpkı nvidia'nın physx'ine destek verdiği gibi amd'nin treesfx'ine mi destek verecekler? Sorular sorular bilimum sorular.
bu işin en kolay kısmı

EmuMaster

27.2.2013 12:16:50

0
İyide benim anlamadığım nokta şu. Karakter modellemesini yapan yapımcı.O oyun motoruna göre ekran kartı modellemenin saç kısmını alıp nasıl render yapıyor? Mesela unreal'de bunu nasıl yapacak?frostbite'de nasıl yapacak?Glacier'de nasıl yapacak?(gerçi hitman'da saç yoktu demi) Yani bu yazılım teknolojisi her oyun için oyun motoruna entegremi edilecek?Yoksa yapımcılar bundan sonraki oyunlarda tıpkı nvidia'nın physx'ine destek verdiği gibi amd'nin treesfx'ine mi destek verecekler? Sorular sorular bilimum sorular.

BlackBeasT

27.2.2013 07:26:19

+1
AMDnin şu huyunu sevmiyorum TressFX 7xxx kartlar destelicek HD 6xxx serisi kartlar senin değil mi ? aynısını MLAA'da yapmışdı o zamanda ilk olarak 6xxx serisi kartlar desteği vermişdi sonradan sürücüleri modlaranak HD 5xxx serisi kartlarda çalıştırılca HD 5xxx E.kartlarına MLAA desteği gelmişdi.

- The Stig -

27.2.2013 02:07:25

+1
tamam iyi bişeyde çokda gerekli olduğunu düşünmüyorum.. yani herşey halloldu saçlar mı kaldı ki! daha çevresel şeylere bakılıp yenilik getirileceğine benim için önemsiz bir teknolojiyi hayata geçirmiş amd.. olmasın demiyorumda insan ister istemez daha iyi şeyler bekliyor..

Guest-0CC8F9B78

27.2.2013 00:41:12

0
Nvidia Physx bundan çok daha iyi bence... Neymiş efendim çok zormuş saç kodlamak. AMD örnek alsın Nvidia yı biraz adamlar kaç yıldıdan beri sadece Saç değil geriye kalan bütün fizik işlerini halleden bir teknoloji yaptılar AMD hala saç yapabilmesiyle övünüyor. Ayrıca "HD 7000 serisinin gücü yetermiş." Zaten yetmeseydi bir anlamı kalmayacaktı Nvidia yanılmıyorsan GTX 400 serisinden beri Physx i kullanıyor AMD hala HD 7000 yeterli diyor. Her yıl AMD nin zarar Nvidia nın kâr açıklaması çok normal...

Real-Gamer

26.2.2013 22:55:04

0
zaten vardıki ? :S :S ne bu şimdi eskiyi ısıtıp tekrar piyasaymı sürüyorlar

digimon52

26.2.2013 21:37:38

0
Bir video yayinlasalardi tokasiz kosarken nasil görünüyor bir bakmak lazim :D

Sir Maximus is BACK

26.2.2013 20:34:53

0
quote:

Orijinalden alıntı: alito Yakında Nvidia'da dayar bitane saç motoru
Saç motoru

TheseCrazyTurk

26.2.2013 20:26:00

0
Şimdi bu tressfx desteğinden faydalanmak için yeni bir ekran kartımı alacağız, yoksa bu özelliği indirilebilir bir içerik olarak mu sunacak amd? Bilen varsa cevaplasın lütfen.

wizi_emre

26.2.2013 19:11:07

0
Birde eklemeyi unuttum 2 yıl önce vardı böyle şeylerde. Oyunlarda pek gerçekleşemedi. http://www.youtube.com/watch?v=2l5dCkWd4Wo

wizi_emre

26.2.2013 19:08:51

0
Alice: Madness Returns' deki saçlarda iyiydi ama.

BSC Misafiri

26.2.2013 18:32:51

0
Pammbuk eller cebe o zaman...yeni ekran kartı'da lazım olcak bu tressFX'e :D

NightHT

26.2.2013 18:29:01

0
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XJUMpiA95Yc god of war ascension yeni trailerı çıktı arkadaşlar (single player)

Mr.Lazyy

26.2.2013 18:04:10

+1
Nvidia Physx'i sunar acaba nasıl bir şey olacak diye merak ederiz oyuna baktığımızda yapımcı sağa sola çarşaf koymuş sallanıyor neymiş efendim physx AMD TressFx'i sunar acaba nasıl bir şey olacak diye gene merak ederiz gene oyuna bakarız gene kuru gürültü Yaov arkadaş Bu teknolojilerin oyunlardaki kullanım alanı bu mudur sayın yapımcılar saçı,sakalı,çarşafı sallamak için midir bu teknolojiler daha oyun karakterine merdiven çıkmayı öğretememişsiniz ne lazım size saçı,sakalı,çarşafı sallamak

MiyopBey

26.2.2013 17:58:50

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Aslında böyle efektli saçlarla H.sword 2 yapılsa ve Nariko'nun kırmızı saçlarıda böyle dans etse güzel olmazmı?
2 çıksın yeter saçı felan önemli değil

Dovahkiin

26.2.2013 17:58:48

0
Tamam teknoloji iyi hoş da, hayatta kalmaya çalışan her tarafı çamur içinde bir karakter neden bin bir çeşit bakım yaptırmış gibi duruyor? Hiç uymuş mu şu oyuna?

BSC Misafiri

26.2.2013 17:48:19

0
bunlar final fantasy i görmemiş heralde?

BSC Misafiri

26.2.2013 17:31:56

0
Croft her türlü seksi hatun

BSC Misafiri

26.2.2013 17:31:16

0
bunlar final fantasy i görmemiş heralde?

alito

26.2.2013 17:21:50

0
Yakında Nvidia'da dayar bitane saç motoru

aygun61

26.2.2013 16:59:59

0
Tabi bu teknoloji çok güzel görünüyor ancak saçlar sapıtıp karakterin yüzünü kapatabilir ve daha başka sorunlara da yol açabilir. Bunu kontrol altında tutabilirlerse o kadar emek harcanmış sahnelerin, saçların dikkati gereğinden fazla çekmesi yüzünden boşa gitmesini de engellemiş olurlar.

FeLixer

26.2.2013 16:19:22

0
Final Fantasy ve Last of Us 'daki saçlar zaten süper, bir de bunu gibi bir tekknolojiyle düşünemiyorum :D

Trust Me

26.2.2013 16:01:25

0
Nvidia Physx ile beraber bu teknolojiyi getirmişti zaten.Alice Madness Returns'da bu açıkça görülüyordu.

BSC Misafiri

26.2.2013 15:20:26

0
quote:

Orijinalden alıntı: ogiwan TressFx siz saç görüntüsü 90 lı yıllardan kalma şuan hangi oyunda öyle saç var allah aşkına kalıp gibi.. Ati yine göz boyuyor baska birsey değil
o kadar iyi grafige sahip oyunlarda hangisinde uzun sac gördün bu kadar iyi gözüken ? bence sadece fizik konusunda sacla kalmayıp geliştirilebilirse daha gerçekçi insan tipleri görebiliriz. Cünkü en iyi motorlarda bile yapılan saclar hep kalıp yada sac yok dedigi gibi kel yada kısa sac oluyorlar , gerçekçilikten eser yok. yeni nesildede amd ekran kartlarının kullanması yeni nesilin daha gerçekçi oyunlar görecegiz gibi.(Benim düşüncelerim tabi bunlar)

BSC Misafiri

26.2.2013 15:20:18

0
quote:

Orijinalden alıntı: ogiwan TressFx siz saç görüntüsü 90 lı yıllardan kalma şuan hangi oyunda öyle saç var allah aşkına kalıp gibi.. Ati yine göz boyuyor baska birsey değil
Kaç tane oyunda tel tel uçan saç gördün sen?

BSC Misafiri

26.2.2013 15:20:12

0
Aslında böyle efektli saçlarla H.sword 2 yapılsa ve Nariko'nun kırmızı saçlarıda böyle dans etse güzel olmazmı?

ogiwan

26.2.2013 14:27:17

0
TressFx siz saç görüntüsü 90 lı yıllardan kalma şuan hangi oyunda öyle saç var allah aşkına kalıp gibi.. Ati yine göz boyuyor baska birsey değil

dIsAstEr

26.2.2013 14:21:47

0
Bu teknoloji başka şeylere de uygulanacaktır herhalde değil mi?

crossmatch

26.2.2013 14:14:26

0
Ati ekibi çalışıyor :)

waltran

26.2.2013 14:10:40

0
oo fizik efektlerinde piyasa kızışacak. nvidia o kadar phsyx diyor bırakmaz bunun peşini (umarım)

CWaRRioR

26.2.2013 13:38:26

0
Bir de PS4 sunumundaki gibi mimikler görebilsek...

MantarTheGreat

26.2.2013 13:36:28

0
Şu saç modellemerinde hatırladığım kadarı ile en güzeli final fantasy oyunlarındaydı. FF bile bunun yanında solda sıfır kalmış. Ayrıca video yok mu?

RISC64

26.2.2013 13:35:50

0
benim kart 6950 :(

Thailano

26.2.2013 13:34:56

0
GTX670'imle Laranın saçlarını böyle göremiceksem oyunu oynamam arkadaş! :)

BSC Misafiri

26.2.2013 13:34:34

0
hayırlı olsun güzel olmuş bence bir konsol kullanıcısı olarak ta yeni konsollara gelmesi yada amd kullandığından ps4 gelme olasılı olması güzel .. saçlar güzel duruyor .. bakalım oyunlarda nasıl değişlik olacak .. resimlerde saçlar güzel duruyor ..son olarakta bir yer vardı LARA kafa üstü asılı idi orda saçlar resmen yer çekimine meydan okuyordu bu şekilde o bölümdede daha gerçekçi gözükeceği kesin ..

BSC Misafiri

26.2.2013 13:34:28

0
amd ilk önce düzgün sürücü yaz şu kartlarına hele

BSC Misafiri

26.2.2013 13:34:18

0
quote:

Orijinalden alıntı: Uchiha Madara. Odunun üstünde yürürkenki resme baktığınızda kızın üstü başı vücudu leş saçlar pırıl pırıl. Çok abes durmuş. Ah amd ah driver'larına bu kadar özen göstersen keşke... Ayrıca Lara'nın soluduğu oksijen yeter.
aynen şaçlar biraz yağlı ve pis gözükse daha güzel olurdu..

patriotic*

26.2.2013 13:30:55

0
Çok iyi görünüyor TressFX ile gerçekten fark oluyor.

Sulu Çor Kağan

26.2.2013 13:30:40

0
Odunun üstünde yürürkenki resme baktığınızda kızın üstü başı vücudu leş saçlar pırıl pırıl. Çok abes durmuş. Ah amd ah driver'larına bu kadar özen göstersen keşke... Ayrıca Lara'nın soluduğu oksijen yeter.

GoldPunch

26.2.2013 13:30:34

-2
Kepek de yapiyor mu? Saclardaki kepekleri de es zamanli olarak isleyebiliyor mu? Oyunun ilerki asamalarinda karakterin tisortu uzerine dokulen kepekleri de gormek hos olacaktir.

BlackBeasT

26.2.2013 13:27:05

-2
Benim saçlarımdan daha iyi göründüğü kesin AMD bunu sadece oyunlar için değil kozmetik anlamda satışa sunma satar hani (TressFX ile daha hacimli ve ahenk ile çırpınan saçlar )

angaraeski

26.2.2013 13:24:08

0
O zıplarken saçlarının rüzgarda dağılmasını izlemek. Ahhh Lara ahh :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Tomb Raider ÇOKLU PLATFORM
+ TAKİBE
AL
129 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız