Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

The Witcher 3 Yapımcısı: "DirectX 12, Xbox One'ın 1080p Sorununu Değiştiremeyecek"

 
    Çözünürlük kıyaslamaları yeni nesil konsolların çıkış döneminde en çok konuşulan konulardan birisi oldu. Geçtiğimiz E3 döneminde Microsoft'un sunumunda 900p çözünürlükte gösterilen The Witcher 3'ün yapımcılarından Balazs Torok, konsolda yaşanan 1080p sorunuyla ilgili bazı açıklamalar yaptı.
 
    The Witcher 3'ün kullandığı oyun motorunun baş programcısı olan Balazs Torok, Microsoft'un DirectX 12 hamlesinin 1080p sorununa çözüm üretemeyeceğinden söz etti. Torok, "DirectX 12'nin gelişiyle nelerde gelişme yaşanacağıyla ilgili bazı karışıklıklar var. Çoğu oyun Xbox One'da 1080p çözünürlüğü göremiyor çünkü gölgelendirme üniteleri çok fazla yük harcıyor. Dolayısıyla DirectX 12'nin bu soruna çözüm getireceğini sanmıyorum. Ancak yine de DirectX 12'nin ardından Xbox One oyunlarında daha fazla poligon sayıları görebiliriz." açıklamasını yaptı. 
 
    Durumu biraz daha anlaşılır şekilde anlatmak gerekirse, bildiğiniz gibi DirectX 12 de Mantle gibi işlemcinin yükünü azaltmaya odaklanıyor. Ancak Balazs Torok, bu durumdaki asıl sorunun ekran kartı cephesinde yaşandığına değiniyor.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Xbox One Microsoft Konsol Next gen Xbox TV Kinect
Grand Theft Auto 4'e Özçekim Modu Geldi WWE 2K15'in Yeni Nesil Sürümünden İlk Görüntü Yayınlandı
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

DeVaST@ToR

5.8.2014 21:45:09

+1
quote:

Orijinalden alıntı: Sir Maximus 1080p veren diğer oyunlar nasıl veriyor?forza 5?
ordan burdan kısarak veriyor, ne oyunda hava değişimi var ne gece gündüz var ne doğru dürüst bir efekt var, menüleri abanmışlar, oyun içi kısmışta kısmışlar..

Sir Maximus is BACK

5.8.2014 16:42:23

0
1080p veren diğer oyunlar nasıl veriyor?forza 5?

Reul

5.8.2014 13:47:28

0
quote:

Orijinalden alıntı: scutaro

Bu oyundan XO fanlarının bile 1080p 60 FPS beklediğini sanmıyorum hocam, PS 4 de veremeyecektir o değerleri.
bu oyun için konuşmadım hocam directx 12 gelince XO fanları 1080p 60fps sabit bekliyordu oyunları

EmuMaster

5.8.2014 13:06:51

+1
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri
Sayın misafir objektif bir yaklaşım içindesin ama sana şunu söyleyeyim.Miki kadar kapitalist bir firmaya bu yapılan dalga geçmeler az bile.O ps4 olmasaydı şuanki xo çok kısır bir cihaz olacaktı. Bilmem hatırlarmısın ps4'ün özellikleri duyurulduktan sonra xo kaç kere geri adım attı.Rakibi olmasaydı sana internetsiz oynanmayan bir makinayı dayatacaklardı.Şimdi ben böyle vampir bir firmayı dandik bir eski nesli ile aynı çözünürlüğü sunan konsolun nesini kayırayım neresinden tutupta kurtarayım? Düşük donanıma sahip iken birde rakibinden daha pahalıya satılmasıda ayrı bir komedi.Exc desen kendim için söyleyim quantum break'dan başka bir şey görmüyorum oda konsola çıktıktan 1 veya 2 sene sonra alan wake gibi PC'ye gelecektir. Kimse kusura bakmasında bu adamlar kullanıcıyı enayi yerine koyarsa burdaki üyeler bırak dalga geçmeyi küfretse yeridir ;)

BSC Misafiri

5.8.2014 12:53:01

0
Xbox savunucu kanadından konuya bir tane bile adam gelmemiş çok üzücü :))) bu demek oluyorki xbox severlerde bu durumu kabullenmiş içlerine sindirmişler. neyse galibin bu kadar erken belli olup herkesin bunu anlaması gereksiz tartışmaların yaşanmayacağının göstergesidir.

BSC Misafiri

5.8.2014 12:52:58

0
Xbox savunucu kanadından konuya bir tane bile adam gelmemiş çok üzücü :))) bu demek oluyorki xbox severlerde bu durumu kabullenmiş içlerine sindirmişler. neyse galibin bu kadar erken belli olup herkesin bunu anlaması gereksiz tartışmaların yaşanmayacağının göstergesidir.

Cpt. Miller

5.8.2014 11:24:08

0
quote:

Orijinalden alıntı: newrotix39 directx 12 ile 1080p 60fps bekleyen xbox fanboylarına yazık olmuş :D
Bu oyundan XO fanlarının bile 1080p 60 FPS beklediğini sanmıyorum hocam, PS 4 de veremeyecektir o değerleri.

BSC Misafiri

5.8.2014 10:53:01

0
quote:

Orijinalden alıntı: Wayward Son
alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

kola, cips ayarlayıp geliyorum bu konu çok eğlenceli olacaktır :))))

Al babuş.

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın
eyvallah :))

BSC Misafiri

5.8.2014 10:52:52

-1
X1 in 1080p sorunu GPU veya CPU da degil ESRAM de sorun GPU da olsaydi hic bir oyun 1080p yi goremezdi. Yeni aciklanan oyunlarin hepsi X1 de de 1080p buna Diablo 3 de dahil. Dun Reddit den X1 surumununde 1080p olacagi onaylandi. X1 ve PS4 bir birine denk GPI ya sahip yapilari farkli. PS4 o sizin bahsettiginiz %50 Shader i GPGPU ya ayiriyor zayif CPU olmesin diye cunku GDDR5 ve OGL o kadar zayif bir CPU icin en korkunc ruya. Haber cok eski. Haberin kaynagi gamingbolt ve bu soylenen sey en kotu 4-5 aylik. Haber kitligi ceken siteler eski haberleri takrar yayimlayarak tik alma pesindeler. Arti ceviri yanlis.

BSC Misafiri

5.8.2014 10:52:44

0
Elestiri mesajlari ayridir, dalga gecmek ayri. Dalga icerikli mesajlarin yaninda eger elestiri icerikli mesajlar yayinlanmiyorsa taraf tutulan bir pozisyona gecilir. Bu haber Sony ile ilgili olsaydi buralar yikilirdi. Ama bakiyorum pek bir mesaj yok sayfada, sanirim onaydan gecemiyor. Microsoft'u azicik seviyorsaniz Xbox'u azicik seviyor ve begeniyorsaniz yapacaginiz tek sey var. ELESTIRIN. Ama dalga gecmeden, rahatsizliginizi belirterek, yenilikler isteyerek. Elestirin. Elestiri kimsenin sizin elinizden almaya hakki olmadigi birseydir. Microsoft Xbox 360 basarisinda kimse elestirmedi konsolu ama 1. Parti oyun sorunu daha o zamandan belliydi. Bunun ustune Microsoft'un donanim acisindan herzaman zayif oldugu bunu yazilim ile kapattigi ise gun gibi ortadaydi. Elestirmedigimiz icin bugun Xbox One tamamen tarih oldu. Ne dusurulecek fiyat nede duyrulacak oyunlar malesef Xbox'u gormek istediginiz liste baslarina tasimayacak. Ancak gecici buyuk yapim cikislari saman alevi etkisi yaratacaktir. Bizler DX12 PC'ler icin, Pc'lerde bile yuksek ekran kartlari icin bir sistem Xbox sadece piyasaya oynuyor reklam kokan hareketler dedigimizde burda fanatikler dalga geciyordunuz bizimle ve mesajlariniz yayinlaniyordu. Bugun ne degisti? Cok sey aslinda. O zamanlar Arada 2 milyon fark vardi PS4 ile, simdi bu rakam 5 milyona dayandi. Neden? Sizin gibiler yuzunden. Hem burada hem yabanci kaynaklarda hala direnen ve elestirmeyenler buna sebep oldu. Simdi kendi eserinizle gurur duyma zamani. Kim bilir belkide bu herkesin Bill Gates dahil herkesin konusmaya basladigi Son Xbox konsoludur! Bu yuzden bence tadini cikartmakta fayda var geri kalan zamanin...

BSC Misafiri

5.8.2014 10:52:18

0
İyide Xbox'ın CEO'su değiştiğinden beri hatta tam o zamanlarda Spencer'da söylemişti bunu... Bundan önceki eleman bayağı bir poh pohlamıştı. Ancak Phil Spencer Dx 12'nin programlamada bazı kolaylıklar sağlayacağını ancak öyle aman aman farklar yaratmayacağını açık yüreklilikle dile getirmişti. Dx 12 ile kim 2k 60fps bekliyordu ki ? Var mıydı la bekleyen doğru söyleyin :)))

İdrak İstimlak

5.8.2014 10:06:27

+1
Arkadaş sarkazm yapmış zaten, neyse... DX12 'nin XBox One'a bir getirisinin olmayacağı zaten XBox'ın en tepesindeki abisi Phil Spencer tarafından açıklanmıştı. DX12 güncellemesi PC'lere yönelik bir güncelleme. 7730-7750 arası bir ekran kartına sahip cihaza hangi güncellemeyi yaparsanız yapın o kartla o cihaz hiç bir yere ilerleyemez. Keza meşhur 300K server olayı da aynı şekilde, ESRAM'ın zaten bu sistem içinde darboğaz yapan GPU'ya 32MB'lık kapasitesi ile bir şey yapamayacağı da ortada. Sonuç olarak XBox'ı seven arkadaşlar bu konsolda fazla grafik beklentisi içine girmesin. XBox ancak ve ancak çıkartacağı exc. oyunlarla başarılı olabilir. Kaliteli exc. oyunlarda insanlar grafiğe pek bakmıyorlar...

gamer-x

5.8.2014 10:05:32

0
xbox one resmi olarak 100 tane ön-sipariş alırmı acaba 5 eylül için :))

ploff

5.8.2014 06:54:47

+1
Bıraz sakın ol. Yok oyle bır sey..
quote:

Orijinalden alıntı: PHO3N1X CLOUD tam bir otursun,o zaman XBOX 4K oyunlarla piyasayı sallayacak.

TembelKarinca

5.8.2014 04:24:41

+1
bu haberlere uzaylı gören köylü gibi bakan bir ben mi varım çok merak ediyorum. ben hala tüplü monitör kullanıyorken insanlar 4k görüntü kalitesinde oyun oynayabilecek miyiz derdinde. hayat çok garip ya böyle vapurlar filan :D

GtoOnizuka

5.8.2014 03:38:53

0
quote:

Orijinalden alıntı: PHO3N1X CLOUD tam bir otursun,o zaman XBOX 4K oyunlarla piyasayı sallayacak.
Arkadaş 4k oyun demiş dağılın beyler bunun üstüne yorum yazılmaz.

PHO3N1X

5.8.2014 02:33:07

-4
CLOUD tam bir otursun,o zaman XBOX 4K oyunlarla piyasayı sallayacak.

C28_

5.8.2014 01:57:51

0
Yani Dx12 ile mante desteği standart olacak ve Ati ekran kartlarına yarayacak. Tanıtıldığı gibi performans veren birşey olacaksa (olur inşallah) i5 500 TL vermek yerine AMD 955 150 TL verip 350 TL artan parayı VGA basabilecekmiyiz ? yada her VGA değiştireceğimizde CPU darboğaz yaparmı sorusundan kurtulabilecekmiyiz ? yada "onlarda bizi görecek mi ? "

Wayward Son

5.8.2014 00:13:56

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri kola, cips ayarlayıp geliyorum bu konu çok eğlenceli olacaktır :))))
Al babuş.

BSC Misafiri

5.8.2014 00:12:56

0
quote:

Orijinalden alıntı: WINXPERROR XO'nun PS4 karşısında en büyük grafiksel sorunu shader sayısının PS4'ün 3'te biri kadar daha az olması.Shader tüm ışıklandırma ve gölgelendirmeleri işleme yeteneğidir.Yani sen ışık kaynağını ve nesneyi verirsin , Shader gölge ve ışığı işler .

Bence bunun çözümü ışığı ve gölgeyi makineye işletmek yerine kendi yapımcıların PC'lerinde oyunun ışıklandırmalarını işletip duvarın rengini öyle yapmak.Yani diyelimki bir duvar var.Bu duvara ışık vuruyor.Duvarın üzerindeki ışık hep aynı.Bir programda direk ışığın renklerini duvara işliyor.Yani gelen ışığa bakarak duvarı renklendiriyor.Bu sayede alet kendisi bu ışığı işlemiyor.Ama sabit olmayan karakterler , yaratıklar falan bunların gölgelerini makine işliyor.(tabi bu dediğim sadece gece gündüz döngüsü olmayan oyunlarda olur ve sadece hareketsiz yada çok az hareket eden nesnelere uygulanabilir)
Bence bu karmaşık ve zahmetli olmaz.Program anında o haritanın ışıklarını ve gölgelerini hesaplar ve haritaya renk olarak işler.Sonuç bir çok şey çok kolay işlenecek.Hareketli ama hareketi senden etkilenmeyen şeylerin gölge ve ışıkları içinde bu yapılır ama o zaman çok ram yer.Çünkü oyun 30 FPS olsa 5 dk boyunca yıkılan bir binanın , uçan bir robotun gölgeleri için yüzbinlerce farklı resim gerekir.Buda çok güç yer. (Bu çözüm sadece tahmindir)
O çözüm mantıklı fakat o dediğin şey yapılırsa , oyunları boyutu ve yapım zamanı 2 katına çıkar.

lllmag07

4.8.2014 23:52:59

+1
kardeş senin bahsettiğin tekniğin türkçe adı "pişmiş render" olarak geçmekte. ve 3d oyun tarihinin neredeyse başından beri bu teknik kullanılmakta. zaten bırak konsolları şuanki en baba pc lerde bile böyle bir teknik kullanılmadan sahnedeki her nesneyi gerçek zamanlı ışık ve gölge hesaplamalarına sokmaya kalkarsan anca slideshow izlersin. habere gelecek olursam. ms'e yakın bir firmadan böyle bir açıklama geldiğine göre dx12 en azından xbox için balondan ibaret olduğunun kanıtlar nitelikte bir söylem olmuş. ama bana sorarsanız her oyunun 1080p olma gibi bir zorunluluğuda yok. önemli olan oyun bütünlüğü ve oyuncunun keyif alması. ms ancak sony nin ps3 te yaptığı gibi piyasayı ex yağmuruna tutarsa bir şansı olur ama son e3 tede gördüğümüz üzere sony bu konuda hala kararlı ve işi şansa bırakmaya hiç niyetleri yok gibi gözüküyor... not: ilk yazdığım mesajda forum hata verdi ve mesajım yayınlanmadı.

winxperror

4.8.2014 23:52:33

0
quote:

Orijinalden alıntı: pcrex

ewet bu hiç kimsenin aklına gelmemişti... :) zaten 20 senedir mevcut. oyunlar mümkün olan en az yük bindirilerek yapılıyor, hatta bazı oyunlar doğal 1080p bile değil, çeşitli upscale yöntemleriyle 1080p oluyor ama sen 1080p zannediyorsun. aradaki farkı anlayamazsın çünkü o oyunun 1080p halini daha önce görmemişsindir bknz killzone SF. xbone için durum değişmez, microsoft yeni konsol için fazla beklemez bence 2-3 seneye duyurur.
Bilgi için saol.

winxperror

4.8.2014 23:51:18

-1
Buralar öyle karışacak ki BSC tarihinde böyle birşey görülmedi.

pcrex

4.8.2014 23:40:44

0
quote:

Orijinalden alıntı: WINXPERROR XO'nun PS4 karşısında en büyük grafiksel sorunu shader sayısının PS4'ün 3'te biri kadar daha az olması.Shader tüm ışıklandırma ve gölgelendirmeleri işleme yeteneğidir.Yani sen ışık kaynağını ve nesneyi verirsin , Shader gölge ve ışığı işler .

Bence bunun çözümü ışığı ve gölgeyi makineye işletmek yerine kendi yapımcıların PC'lerinde oyunun ışıklandırmalarını işletip duvarın rengini öyle yapmak.Yani diyelimki bir duvar var.Bu duvara ışık vuruyor.Duvarın üzerindeki ışık hep aynı.Bir programda direk ışığın renklerini duvara işliyor.Yani gelen ışığa bakarak duvarı renklendiriyor.Bu sayede alet kendisi bu ışığı işlemiyor.Ama sabit olmayan karakterler , yaratıklar falan bunların gölgelerini makine işliyor.(tabi bu dediğim sadece gece gündüz döngüsü olmayan oyunlarda olur ve sadece hareketsiz yada çok az hareket eden nesnelere uygulanabilir)
Bence bu karmaşık ve zahmetli olmaz.Program anında o haritanın ışıklarını ve gölgelerini hesaplar ve haritaya renk olarak işler.Sonuç bir çok şey çok kolay işlenecek.Hareketli ama hareketi senden etkilenmeyen şeylerin gölge ve ışıkları içinde bu yapılır ama o zaman çok ram yer.Çünkü oyun 30 FPS olsa 5 dk boyunca yıkılan bir binanın , uçan bir robotun gölgeleri için yüzbinlerce farklı resim gerekir.Buda çok güç yer. (Bu çözüm sadece tahmindir)
ewet bu hiç kimsenin aklına gelmemişti... :) zaten 20 senedir mevcut. oyunlar mümkün olan en az yük bindirilerek yapılıyor, hatta bazı oyunlar doğal 1080p bile değil, çeşitli upscale yöntemleriyle 1080p oluyor ama sen 1080p zannediyorsun. aradaki farkı anlayamazsın çünkü o oyunun 1080p halini daha önce görmemişsindir bknz killzone SF. xbone için durum değişmez, microsoft yeni konsol için fazla beklemez bence 2-3 seneye duyurur.

winxperror

4.8.2014 23:07:57

+1
XO'nun PS4 karşısında en büyük grafiksel sorunu shader sayısının PS4'ün 3'te biri kadar daha az olması.Shader tüm ışıklandırma ve gölgelendirmeleri işleme yeteneğidir.Yani sen ışık kaynağını ve nesneyi verirsin , Shader gölge ve ışığı işler . Bence bunun çözümü ışığı ve gölgeyi makineye işletmek yerine kendi yapımcıların PC'lerinde oyunun ışıklandırmalarını işletip duvarın rengini öyle yapmak.Yani diyelimki bir duvar var.Bu duvara ışık vuruyor.Duvarın üzerindeki ışık hep aynı.Bir programda direk ışığın renklerini duvara işliyor.Yani gelen ışığa bakarak duvarı renklendiriyor.Bu sayede alet kendisi bu ışığı işlemiyor.Ama sabit olmayan karakterler , yaratıklar falan bunların gölgelerini makine işliyor.(tabi bu dediğim sadece gece gündüz döngüsü olmayan oyunlarda olur ve sadece hareketsiz yada çok az hareket eden nesnelere uygulanabilir) Bence bu karmaşık ve zahmetli olmaz.Program anında o haritanın ışıklarını ve gölgelerini hesaplar ve haritaya renk olarak işler.Sonuç bir çok şey çok kolay işlenecek.Hareketli ama hareketi senden etkilenmeyen şeylerin gölge ve ışıkları içinde bu yapılır ama o zaman çok ram yer.Çünkü oyun 30 FPS olsa 5 dk boyunca yıkılan bir binanın , uçan bir robotun gölgeleri için yüzbinlerce farklı resim yani kaplama gerekir.Buda çok güç yer. (Bu çözüm sadece tahmindir) edit:Zaten yapılıyormuş bu teknik.

StrangerLovely

4.8.2014 23:03:55

0
Aha olay çıkacak bu sefer girmeyecem anasınısatim be!

BSC Misafiri

4.8.2014 23:03:16

0
Böylece xbone'un son şansı da tükenmiş oluyor, koca nesli sorunlarla geçirecek ve uzun ömürlü olmayacak. Genç xboxer'lar kızmış olabilir ama xbox başkanı da dx12'ye fazla umut bağlamayın dedi.

BSC Misafiri

4.8.2014 23:03:03

+2
kola, cips ayarlayıp geliyorum bu konu çok eğlenceli olacaktır :))))

halflıfe

4.8.2014 23:00:15

0
biz diyince demediklerini bırakmıyorlar yok pc yi savunuyorsunuz yok konsol düşmanısınız Microsoft insanlara umut dağıtıyor göreceksiniz bakın o directx 12 çıkışı zaten belli değil erteleyebildiği kadar da erteleyecekler o dönem içinde dağıttıkları umutla Xbox one satacaklar amaç bu yosa yanlış okumadıysam % 50 ye kadar performas artışı vaad ediyorlardı ha belki % 50 olur ama ancak titan z de olur o

Reul

4.8.2014 22:55:54

+8
directx 12 ile 1080p 60fps bekleyen xbox fanboylarına yazık olmuş :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Xbox One
+ TAKİBE
AL
47 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız