Riot Games, LOL Turnuvalarından Para Kazanamıyor Blizzard'ın Yeni MMO'su İçin Hazırlıklar Tamam

Araştırma: Strateji Oyunları Zekayı Geliştiriyor

24.08.2013 17:32 - Samet Konuksal


    Bazı medya unsurları her cinayetin altında oyunlarla ilgili bir şey arasa da, akademik kaynaklar oyunlarla ilgili araştırmalar yayınlamaya devam ediyor. Queen Mary University ile University College London'ın ortak yaptığı araştırma sonucunda, strateji oyunlarının hızlı düşünmeyi geliştirdiği ortaya çıktı.
 
    Araştırma sırasında daha önce hiç oyun oynamamış 72 tane gönüllü bayan bulundu. Sonrasında ise gruplara ayrılan gönüllülerin bir kısmı taktik ve strateji gerektiren StarCraft serisinin oyunlarını, diğer kısmı ise hepimizin bildiği hayat simülasyonu The Sims serisini oynadı. Gönüllüler, iki ayda toplam 40 saat boyunca oyunlarını oynadılar. Araştırmanın sonucunda ise StarCraft oynayan grupta, diğer gruba oranla isabetli karar vermek ve hızlı düşünmek konusunda gelişim gözlemlendi.
 
    Konuyla ilgili yaptığı açıklamalarda Dr. Brian Glass, "Daha önce yaptığımız araştırmalarda Halo gibi bazı oyunların karar vermeyi kolaylaştırdığını görmüştük. Bu araştırma sonucunda ise strateji oyunlarını oynamanın iş sırasında düşünmeyi kolaylaştırdığını gördük. Ayrıca gerçek zamanlı strateji oyunları sayesinde insanlar, geçmişte yaptıkları hatalardan daha kolay ders çıkarmayı da öğreniyorlar." sözlerini söyledi.
 

Kaynak Times - Herald
Tweet
Starcraft II: Heart of the Swarm Blizzard Strateji PC Starcraft 2
Riot Games, LOL Turnuvalarından Para Kazanamıyor Paylaş Blizzard'ın Yeni MMO'su İçin Hazırlıklar Tamam
YORUMLAR 39
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
S.T.A.L.K.E.R. - 25.8.2013 18:02:24 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: by_t

Ağlayın siz bebeler şurda, yorumlara bakarak anladığım tek +500 maç atmış adam musakka diğer hepiniz 30 maç atıp sıkılanlar yada bronze ligden çıkamayın sürekli early gamede bitiyor diye ağlayanlardansınız ben.Diamond ligdeyim oyunu istediğim şekilde oynuyorum adam isterse early gamede bitirmeye kalksın ben çok iyi defans yaparım tahmin ediyorum apmleriniz 20 falandır burda gelip starcrafta laf atıyorsuz bişi anlamadan...şuana kadar yapılmış en iyi gerçek zamanlı rts starcrafttır gerek oyuncuların tepkisi gerekde ünitelerin o reaksiyone verdikleri tepki açısında...ayrıca bu oyun kadar baş ağrıtan bişey yok okadar çok düşünüyorsunuz ki biriniz bile PROTOSS OP dememiş daha burdan bile hepinizin campaign oynayıp yorum yaptığını anlayabiliyorum

tamam coh eyvallah ama coh sadece düşünerek oynadığın bişey starcraft hem düşünme hem hız 200 kişilik bir ordu cohda iyi konumlandırırsan 10 dakka savaşırlar ama starcraftta en fazla 30 saniyede galip belli olur siz beceriksizlerde 10. dakkada rush yiyorsunuzdur early gamede bitti diyorsunuzdur halbuki o rush 5 6 da gelirde neyse harbi sizi anlamş değilim gerçeten bsc de sevdiğim oyunlara bi nefret etme huyu var...

abi onuda geçtim binlerce milyonlarca build var istediğin gibi uydur 5 yıl sonra profesyonel dünya kupasına çıkmayı deniyeceğim şuan kendimden bir build uydurdum ve high masterları yenebiliyorum sizde yapabilirsiniz ama oyunu 30 maç atıp off herkes early gamede bitiriyor diye ağlarsanız olmaz

ha bi kardeşimde unite counterları masterlar için demiş onu ben goldlarla baş başa bırakmak istiyorum bakalım goldlar biliyor mu bilmiyor mu

HERKESE TEŞEKKÜRLER İYİ OYUNLAR !

hocam coh sadece düşünerek oynadığın bir oyun diye sınırlamak yanlış. hızlı düşünüp hızlı oynamak çok önemli. bunların yanında çevre etkisinden tutun, doğa şartlarından tutun her şey etkili nerdeyse. yukarılarda bahsettiğim şans faktörü bile geçerli. tankın armorunun kavisli olması mermilerin sekmesi derken bir sürü faktör devreye giriyor. early de sonuçlanıyor çoğu diyen benim. starcraft da coh kadar oyuna etki edecek faktörler yok aslında demek istediğim bu. bir attığınız el bombasının anında patlaması ile 3 sn ye de patlayan bombalar bile o anki çatışmayı etkileyebiliyor.
by_t - 25.8.2013 11:21:20 0
sizler oyunda yetenek yok mu diyorsunuz ? /watch?v=CdSKD3LRHV8 bu gibi tonlarca videolar var ayrıca starcraftın reklamı diye öten arkadaşlar şuan sadece piyasada starcraft 2 varda ondan olabilirmi bi twitch açın bakalım tek strateji oyunu orda tek starcraft 2 var starcraft 2 bile yeterli ilgiyi görmüyorken siz abartıyorsunuz ülkemizde starcraft bilme oranı bile belki on bin falan
by_t - 25.8.2013 11:04:28 -1
Bu güncellemeden önce ki hesabım;
http://www.sc2ranks.com/character/us/4811320/BloodDragoon/hots/1v1
artık top diamondum kardeşim önce starcraftın karanlık liglerinden çık öyle konuş herkes bronze silver goldun sadece beceriksizler için olduğunu bilir...Gelipte hots almadan ötme buralarda
by_t - 25.8.2013 11:01:27 0
muhteşem oynamışsın kardeşim silver lig ve hots bile yok
by_t - 25.8.2013 10:59:46 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: Dovahkiin

alıntı:

Orijinalden alıntı: by_t

ŞURDA STARCRAFTA LAF ATIPDA GERÇEKTEN BRONZE LİGİ ÜSTÜ BİR ADAM VARSA NİCKİNİ VERSİN TUR-1 DE BULCAM ALLAH AŞKINA NE SAÇMALIYORSUNUZ YOK PATA KÜTE YAYILIYORLAR BURASI STARCRAFT KÜT DİYE İNDİRİRLER O ADAMLARINIZI BİŞİDEN ANLADIĞINIZ YOK

battle.net adım Rjakh gir bak istersen campaign oynayıp mı konuşuyorum?

Zevk olsun diye kötülemiyorum oyunu, fanboyları o kadar şişirince merak edip aldım. Keşke yarışı oyunu çıkmasaydı da zevkle devam etseydim.
Age of 2'nin karar verme ve makro mekaniklerinin onda biri bile yok bu oyunda. SC'nin bu kadar tutulmasının sebebi oyunun mükemmel olması değil, Blizz'in başarılı bir e-sports politikası izlemesidir.

Ayrıca Protoss OP zihniyetiyle pro turnuvada ne halt yiyeceksin çok merak ettim.

90 level troll yazıyor
Dovahkiin - 25.8.2013 10:44:05 -1
alıntı:

Orijinalden alıntı: by_t

ŞURDA STARCRAFTA LAF ATIPDA GERÇEKTEN BRONZE LİGİ ÜSTÜ BİR ADAM VARSA NİCKİNİ VERSİN TUR-1 DE BULCAM ALLAH AŞKINA NE SAÇMALIYORSUNUZ YOK PATA KÜTE YAYILIYORLAR BURASI STARCRAFT KÜT DİYE İNDİRİRLER O ADAMLARINIZI BİŞİDEN ANLADIĞINIZ YOK

battle.net adım Rjakh gir bak istersen campaign oynayıp mı konuşuyorum?

Zevk olsun diye kötülemiyorum oyunu, fanboyları o kadar şişirince merak edip aldım. Keşke yarışı oyunu çıkmasaydı da zevkle devam etseydim.
Age of 2'nin karar verme ve makro mekaniklerinin onda biri bile yok bu oyunda. SC'nin bu kadar tutulmasının sebebi oyunun mükemmel olması değil, Blizz'in başarılı bir e-sports politikası izlemesidir.

Ayrıca Protoss OP zihniyetiyle pro turnuvada ne halt yiyeceksin çok merak ettim.
by_t - 25.8.2013 10:33:25 0
ŞURDA STARCRAFTA LAF ATIPDA GERÇEKTEN BRONZE LİGİ ÜSTÜ BİR ADAM VARSA NİCKİNİ VERSİN TUR-1 DE BULCAM ALLAH AŞKINA NE SAÇMALIYORSUNUZ YOK PATA KÜTE YAYILIYORLAR BURASI STARCRAFT KÜT DİYE İNDİRİRLER O ADAMLARINIZI BİŞİDEN ANLADIĞINIZ YOK
by_t - 25.8.2013 10:31:01 0
Ağlayın siz bebeler şurda, yorumlara bakarak anladığım tek +500 maç atmış adam musakka diğer hepiniz 30 maç atıp sıkılanlar yada bronze ligden çıkamayın sürekli early gamede bitiyor diye ağlayanlardansınız ben.Diamond ligdeyim oyunu istediğim şekilde oynuyorum adam isterse early gamede bitirmeye kalksın ben çok iyi defans yaparım tahmin ediyorum apmleriniz 20 falandır burda gelip starcrafta laf atıyorsuz bişi anlamadan...şuana kadar yapılmış en iyi gerçek zamanlı rts starcrafttır gerek oyuncuların tepkisi gerekde ünitelerin o reaksiyone verdikleri tepki açısında...ayrıca bu oyun kadar baş ağrıtan bişey yok okadar çok düşünüyorsunuz ki biriniz bile PROTOSS OP dememiş daha burdan bile hepinizin campaign oynayıp yorum yaptığını anlayabiliyorum

tamam coh eyvallah ama coh sadece düşünerek oynadığın bişey starcraft hem düşünme hem hız 200 kişilik bir ordu cohda iyi konumlandırırsan 10 dakka savaşırlar ama starcraftta en fazla 30 saniyede galip belli olur siz beceriksizlerde 10. dakkada rush yiyorsunuzdur early gamede bitti diyorsunuzdur halbuki o rush 5 6 da gelirde neyse harbi sizi anlamş değilim gerçeten bsc de sevdiğim oyunlara bi nefret etme huyu var...

abi onuda geçtim binlerce milyonlarca build var istediğin gibi uydur 5 yıl sonra profesyonel dünya kupasına çıkmayı deniyeceğim şuan kendimden bir build uydurdum ve high masterları yenebiliyorum sizde yapabilirsiniz ama oyunu 30 maç atıp off herkes early gamede bitiriyor diye ağlarsanız olmaz

ha bi kardeşimde unite counterları masterlar için demiş onu ben goldlarla baş başa bırakmak istiyorum bakalım goldlar biliyor mu bilmiyor mu

HERKESE TEŞEKKÜRLER İYİ OYUNLAR !
Dovahkiin - 25.8.2013 09:00:14 -1
Bildiğin Starcraft reklamı olmuş nasıl araştırmaysa. Blizz kaç $ verdi kim bilir.

Starcraft strateji olmaktan gayet uzak bir oyun, hatta resmen yarış oyunudur. Düz mantık hızlı oynayan kazanır.
O bahsettiğiniz counter unit olaylarının vs. devreye girebilmesi için oyunların en az master seviyesi olması lazım. O aşamanın öncesinde basitçe ezbere build order yap ve hızlanmaya bak.

Yağdırın eksileri bronze league proları sizi.
ShiWaWa - 25.8.2013 03:46:46 -1
alıntı:

Orijinalden alıntı: MuhammedBasol

Zekamı geliştirmek istesem ve strateji oyunu oynamaya karar versem Aklıma gelen ve oynayacağım en son oyun Starcraft olurdu Herhalde :D Eminim zekamı geliştirecek bir yığın daha kaliteli strateji oyunları bulurdum..Firaxis yada Paradox stratejileri gibi...


Hacı kafanmı iyi ney anlamadım yani arkadaş herhalde Youtube a starcraft 2 Cinematic Trailer falan yazmış izlemiş herhalde....Mass Effectle NE ALAKSI VAR OYUNUN.SC2 SAF RTS dir.3 ırkın oynanışı yapısı oyun tarzları komple farklı.Kaynakları ele geçirme süren,ürettiğin birimler hayati önem taşıyo.Irkların bina kuruş tarzları bile farklı:Zergler bina kurarken 1 işçi feda ederler,Terranlar bina kurarken işçi binayı kurmak zorundadır,protosslar da işçi binayı basar işine devam eder bina kendiliğinden kurulur.(protosslar uzaylı ırkı nasıl kendi kuruluyo falan demeyin).Adamı sürekli gözetlemek zorundasınızdır,yaptığı birimleri görüp antilerini basabilmek için.Sonuç olarak SC2 oyun dünyasındaki 1. numaralı RTS dir ve bu kişiye göre değişir bişey değildir.RTS den anlayan adam SC ye kötü diyemez zaten.Ben SC2 nin reklamını görmüştüm daha çıkmasından 1 sene önce falan,1. oyunun varlığından bile haberim yoktu ki efsaneymiş.Bir kaç videosunu izledim ve mest oldum,hayatımda gördüğüm en mükemmel RTS bu dedim direk......
C28_ - 25.8.2013 02:43:25 +1
COH az oynadığınız belli oluyor. Öncelikle Starcraft, C&C serisi, Age Of gibi pata küte birimleri dağıldığı askerlerin düz mantık saldır gel dediği, harita koşulları yıkılan binalar, kraterler, mevziler, destek birlikleri (havancı, uzun menzil topçu, hava desteği, tetikçi ) vb yer hava durum koşulları düşünülmeden oynan ve hemde oyundaki biriminin savaş gücünü belirleyen, savaşı kazanır yada kaybederken cephe cephe ilerleyip gerektiğinde pusu kurabileceğin gerektğinde hattının yarılmaması ve destek birliklerinin gelmesi için geri çekilmek zorunda bırakan oyunlardan değil. Daha dün arkadaşım ile birlikte 3 expert orduya karşı 6 saat aralıksız oynadık haritanın %60 kısmı 3 kere el değiştirmiştir. oyunun başlarında ürettiğim bir tankı yaklaşık 3 saat dayandı 2 paletler patladı 1 kez motor 2 kezde namlu patladı. oyunun sonunda haritanın %40 kısmı tamamen krater, %60 yeşillik ağaç vb haritanın şeklini belirleyen yeşillk harap olmuş ve askerlerimi sokabileceğim bina kalmamıştı. (şu anda oyunu Blitzkrieg Mod ile oynuyorum)
furkan3191 - 25.8.2013 02:43:16 +2
Cohun bahsettiğim şeyleri ilk görünüşüydü. Sanırım coha fazla zaman ayırmamışsın, cohyta tamamen anti diye birşey yoktur. Mesela arkadaşın dedği volks ve riflemanları ele alırsak;
-Eğer o anda iyi mikro yapıp güçsüz olan volks ile rifleman uzak mesefasini koruyaiblirsen volkslar çatır çatır riflemanları indirir.
-Tabi korumak için o sana yaklaştıkça senin ondan uzaklaşman lazımdır ki hareket halinde çatışma olaşuablir bu durumda da volksların dezavantajı hareket halinde hedef oranları çok düşüyor.
-O zaman ne olacak? Yine bir çaresi var volksları akıllıca yerde siper kurdurma özelliği ile siper ile karşılıyacaksın o adam sipere yaklaşana kadar vurabilirsin.
-Peki bu durumda rifleman bitti mi ? Tabi ki hayır onların da fast grenade yanı çok çabuk patlayan taaruz bombaları siper ardındakilere karşı çok etkili olur...
Bu sadece birbirine zaman oalrak denk düşen iki erken oyun birimi arasındaki küçük taktiklerdi. Oyunun daha burada sayamayacağım derinlikte mikrosu ve makrosu var. Yani basit bi şekilde kim hızlı tıklayacak veya hangisi neyin antisi olayı yok.

Ayrıca ırk çeşitliliği ve farklılığına girmişin ki cohu burda nası pas geçersin eğer oynadıysan anlamadım. Coh1 de 4 farklı ordu vardır ve 4 ordunun birbirine benzer çok ciddiyim 1 tane aksiyonu yoktur. Hepsini ayrı bir oyun yapabilirsin.
Çok küçük ucuz birimlerle çok büyük işler yapabileceğiniz bir oyun. Ben burda sc2den daha iyi demek veya oyunları birbiriyle yarıştırmak istemedim ama senin yorumun oyuna çok büyük haksızlıktı. Coh görselden çok daha öte şeyler sunuyor.
rigby7 - 25.8.2013 02:14:01 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

alıntı:

Orijinalden alıntı: furkan3191

Bana starcraftı anlayabilceğim bir yazı veya bir video gönderebilecek olan olursa çok iyi olur RTS HAYRANI BİRİ olarak istiyorum bunu


Dostum ben hem CoH hem de SC2 oynamış birisi olarak şunu söyleyebilirim ki Starcraft bu işin doruk noktasıdır. CoH dediğin gibi grafik, fizik, seslendirmeleriyle göze de kulağa da hitap eden hoş bir oyun. Ama sadece ''hoş'' bir oyun. Starcraft ise başlı başına başka bir olay.

Online maçlarda eskisi kadar acemi olmamama rağmen hala ellerim titreyip terlediğim zamanlar oluyor. Heyecandan doğru düzgün planlar kurup doğru zamanda uygulayamıyorsun ki bu oyunda zamanlama herşeydir. Bir saniyelik gecikmeden dolayı kaybedilen maçlar gördüm. Oyunun sunduğu bu deneyimleri başka hiçbir oyunda yaşamadım.

Teknik detaylara inecek olursam, oyunda üç ırk var; Protoss, Zerg ve Terran. Bu üç ırk arasındaki fark öyle diğer RTSlerdeki gibi bina ve ünitelerin görünüşlerini değiştirmiyor sadece. Oynanışlarını değiştiriyor. Starcraftı ayrı bir yere koyan da bu sistem zaten. Üç ırkın da sadece kendine has oynanış biçimleri var, bu bir. İkincisi, oyundaki her ünite bir diğerinin anti'si. Terran ünitesi Marine'lere karşı Zerg ünitesi olan Roach'lar çok güçlüyken bu yaratıklar Protoss ünitesi olan Zealot'lara karşı neredeyse tamamen savunmasızlar.

Kısacası bütün bu elementleri birleştirince ortaya işte bu şanını kesinlikle hakeden ve efsaneliği su götürmez bir gerçek olan Starcraft doğuyor. Umarım aklında bir şeyler canlanmıştır.


CoH da aynı şekilde gerçek stratejidir hocam.Onda da aynı şekilde riflemanlar volksgrenadierlere karşı güçsüzken 2 tane rifleman ekibi volksgrenadierleri dağıtır.CoH'un replaylarını izle milletin yaptığı taktikleri göreceksin.Ben bi adamın 1 tanesi bölgesi kalmışken bi hareketle oyunu kazandığını biliyorum.
BSC Misafiri - 25.8.2013 01:58:20 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: furkan3191

Bana starcraftı anlayabilceğim bir yazı veya bir video gönderebilecek olan olursa çok iyi olur RTS HAYRANI BİRİ olarak istiyorum bunu


Dostum ben hem CoH hem de SC2 oynamış birisi olarak şunu söyleyebilirim ki Starcraft bu işin doruk noktasıdır. CoH dediğin gibi grafik, fizik, seslendirmeleriyle göze de kulağa da hitap eden hoş bir oyun. Ama sadece ''hoş'' bir oyun. Starcraft ise başlı başına başka bir olay.

Online maçlarda eskisi kadar acemi olmamama rağmen hala ellerim titreyip terlediğim zamanlar oluyor. Heyecandan doğru düzgün planlar kurup doğru zamanda uygulayamıyorsun ki bu oyunda zamanlama herşeydir. Bir saniyelik gecikmeden dolayı kaybedilen maçlar gördüm. Oyunun sunduğu bu deneyimleri başka hiçbir oyunda yaşamadım.

Teknik detaylara inecek olursam, oyunda üç ırk var; Protoss, Zerg ve Terran. Bu üç ırk arasındaki fark öyle diğer RTSlerdeki gibi bina ve ünitelerin görünüşlerini değiştirmiyor sadece. Oynanışlarını değiştiriyor. Starcraftı ayrı bir yere koyan da bu sistem zaten. Üç ırkın da sadece kendine has oynanış biçimleri var, bu bir. İkincisi, oyundaki her ünite bir diğerinin anti'si. Terran ünitesi Marine'lere karşı Zerg ünitesi olan Roach'lar çok güçlüyken bu yaratıklar Protoss ünitesi olan Zealot'lara karşı neredeyse tamamen savunmasızlar.

Kısacası bütün bu elementleri birleştirince ortaya işte bu şanını kesinlikle hakeden ve efsaneliği su götürmez bir gerçek olan Starcraft doğuyor. Umarım aklında bir şeyler canlanmıştır.
Artizt - 25.8.2013 00:54:11 0
civilization oynarım her gün cidden bir yandan savaş yaparken,bir yanda da ekonomiyi iyileştireyim moduna giriyorsunuz.
furkan3191 - 25.8.2013 00:01:21 0
Benim de anlamadığım olay starcraftın neden bu kadar çok ilgi görüp neden coh'un hakettiği ilgiyi görmediği.
Çok fazla değil ama biraz oynadım starcraft2yi ve bi kaç maç izledim, tamam güzel görünüyor felan ama öyle ahım şahım bir şey göremedim. Coh1i ilk oynayışımı hatırlıyorum ilk 10 dakikasında beni aşık etmişti kendisine, insanı terleten (ciddi biyolojik oalrak terleme) maçlar çıkyor multisinde.

Hızlı olarak düşünmeniz gereken bir çok faktörle birlikte kararlar vermeniz gerekiyor, 2-3 defa dönen ve saatler süren maçlarım var.
Grafiklerini bilmeyen yoktur, fizik bir rts için çağ ötesi,sesler rts nin battlefieldı.
Bana starcraftı anlayabilceğim bir yazı veya bir video gönderebilecek olan olursa çok iyi olur RTS HAYRANI BİRİ olarak istiyorum bunu
iamburak - 24.8.2013 23:56:02 0
Bu zaten bilinen birşey değilmiydi
S.T.A.L.K.E.R. - 24.8.2013 23:06:21 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: musAKka

alıntı:

Orijinalden alıntı: Hurdacı

alıntı:

Orijinalden alıntı: musAKka

alıntı:

Orijinalden alıntı: MuhammedBasol

alıntı:

Orijinalden alıntı: BelieveMe

<blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: MuhammedBasol<br> <br> <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: BelieveMe<br> <br> <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: MuhammedBasol<br> <br> Zekamı geliştirmek istesem ve strateji oyunu oynamaya karar versem Aklıma gelen ve oynayacağım en son oyun Starcraft olurdu Herhalde :D Eminim zekamı geliştirecek bir yığın daha kaliteli strateji oyunları bulurdum..Firaxis yada Paradox stratejileri gibi...<br> </blockquote><br> RTS kapsamında yapılmış araştırma yalnız. Firaxis ve Paradox(ki paradox yayıncı)'un RTS oyunu yok. <br> <br> Vermek istediğiniz mesaj "StarCraft kalitesiz" ise diyecek söz yok gerçekten.</blockquote><br> <br> Oyunun fanları topa tutacak biliyorum ama PC kullanıcısı olmama rağmen Starcraft 2'ye bir türlü ısınamadım.Oyun resmen Stratejiden çok Mass effect gibi bişey sanki.Zekayı geliştirme kısmına gelince blizzardın goygoyculuğunu yapıyorlar resmen.Starcraft zekayı geliştirecek en son oyun olurdu..<br> </blockquote><br> StarCraft'ı savunacak son kişilerden biriyimdir(Bir türlü istediğim gibi oynayamıyorum <img src="http://resim.donanimhaber.com/upfiles/smiley/evillol.gif" align="middle" border="0" alt="">) fakat "Oyun resmen Stratejiden çok Mass effect gibi bişey sanki" cümlesini grafiksel karşılaştırmayla yapıyorsunuz bilmem farkında mısınız? Strateji oynanışı ile grafiklerin alakası ne peki? <img src="http://resim.donanimhaber.com/upfiles/smiley/icon_smile_big.gif" align="middle" border="0" alt=""> Ha bizim bildiğimiz Mass Effect'te StarCraft gibi stratejik oynanış bulunuyor da ben göremediysem bilemem.


Aşırı Aksiyon odaklı olmasını bilim kurgu atmosferini senaryolarını cutseen tarzını falan.Starcraftı alıp TPS yapsalar yeri olurdu.Stratejiden çok aksiyon oyunu.Eleştirilerim bu yüzden..

Hiç online olarak StarCraft 1 ya da 2 oynadınız mı?

her ne kadar arkadaş hiç starcraft oynamadığı aşikar olsa da siz onu boşverin. ama şöyle bir durum var starcraft 2 multisi için oyunların %95 i early game de kopuyor. hızlı oynayan kazanıyor. ama company of heroes örnek vermek gerekirse işin içine savaş alanının özelliklerinden tutun şans faktörüne kadar. bir mortarın isabet ettirmesi. tankın ıskalaması vb. şeylerden tutun cover sistemi olsun bunun gibi birçok şeyin etkili olduğu oyunlar daha bir güzel oluyor diyeyim. bunun için starcraft 2 yi oynayamadığımdan değil de bana garip geliyor.

CoH serisi de elbette kafa zorlayan yapımlardır. SC'dan farklı olarak özellikle haritanın oyun üzerinde etkisi daha büyüktür. Aynı şekilde değişkenler de fazladır, ihtimaller biraz daha öne çıkar (dediğiniz gibi mortarın ıskalaması, tankın vurabilmesi vs...)

StarCraft'ta ise kaynak yönetimiyle birlikte birim/anti-birim sisteminin üst düzey uyumu ve çeşitliliği, sürekli üs kurma ve defansı sayesinde anlık hızlı karar verme özelliği çok az daha öne çıkıyor. Early-game'de biten oyunlar daha çok dengesiz yapıdaki oyunculardan kaynaklanır. Özellikle yurt dışı turnuvaları sık sık takip ederim, oyun çok sık gitti derken döner ve baya uzar. Binlerce maç yapmış oyuncular halen ilk defa karşılaştıkları taktikler karşısında afallayabilirler.



aslında starcraft 2 yi çok oynamış gibi bir yorum yapmışım. dediğiniz turnuvaları görürsem izliyorum, çok maç izlemişliğim yok starcraft 2 için. sadece izlediğim replaylar olsun youtube dan izlediklerim olsun onlara dayanarak konuştum. izlediğim maçlarda genellike oyun başta üstün gelen tarafın kazanmasıyla sonuçlandığından öyle bir yorum yaptım. değişen bir maç izlemedim denk gelmek isterim. coh da 1 puandan dönen birçok turnuva maçı izledim gerçekten müthiş oyunlar oluyor. ikisi de farklı oyunlar ama starcraft ın daha çok tutulduğu bir gerçek. nedeni reklam ya da başka durumlar olabilir, biri daha zor biri kolay vb.

bu arada biraz fazla alıntı oldu, gerçekten rahatsız edici bir görüntü oluyor okuyanlar için. şu haberdar et kısmını tam çözemedim hala, neyse.
musAKka - 24.8.2013 22:48:51 +1
alıntı:

Orijinalden alıntı: Hurdacı

alıntı:

Orijinalden alıntı: musAKka

alıntı:

Orijinalden alıntı: MuhammedBasol

alıntı:

Orijinalden alıntı: BelieveMe

<blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: MuhammedBasol<br> <br> <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: BelieveMe<br> <br> <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: MuhammedBasol<br> <br> Zekamı geliştirmek istesem ve strateji oyunu oynamaya karar versem Aklıma gelen ve oynayacağım en son oyun Starcraft olurdu Herhalde :D Eminim zekamı geliştirecek bir yığın daha kaliteli strateji oyunları bulurdum..Firaxis yada Paradox stratejileri gibi...<br> </blockquote><br> RTS kapsamında yapılmış araştırma yalnız. Firaxis ve Paradox(ki paradox yayıncı)'un RTS oyunu yok. <br> <br> Vermek istediğiniz mesaj "StarCraft kalitesiz" ise diyecek söz yok gerçekten.</blockquote><br> <br> Oyunun fanları topa tutacak biliyorum ama PC kullanıcısı olmama rağmen Starcraft 2'ye bir türlü ısınamadım.Oyun resmen Stratejiden çok Mass effect gibi bişey sanki.Zekayı geliştirme kısmına gelince blizzardın goygoyculuğunu yapıyorlar resmen.Starcraft zekayı geliştirecek en son oyun olurdu..<br> </blockquote><br> StarCraft'ı savunacak son kişilerden biriyimdir(Bir türlü istediğim gibi oynayamıyorum <img src="http://resim.donanimhaber.com/upfiles/smiley/evillol.gif" align="middle" border="0" alt="">) fakat "Oyun resmen Stratejiden çok Mass effect gibi bişey sanki" cümlesini grafiksel karşılaştırmayla yapıyorsunuz bilmem farkında mısınız? Strateji oynanışı ile grafiklerin alakası ne peki? <img src="http://resim.donanimhaber.com/upfiles/smiley/icon_smile_big.gif" align="middle" border="0" alt=""> Ha bizim bildiğimiz Mass Effect'te StarCraft gibi stratejik oynanış bulunuyor da ben göremediysem bilemem.


Aşırı Aksiyon odaklı olmasını bilim kurgu atmosferini senaryolarını cutseen tarzını falan.Starcraftı alıp TPS yapsalar yeri olurdu.Stratejiden çok aksiyon oyunu.Eleştirilerim bu yüzden..

Hiç online olarak StarCraft 1 ya da 2 oynadınız mı?

her ne kadar arkadaş hiç starcraft oynamadığı aşikar olsa da siz onu boşverin. ama şöyle bir durum var starcraft 2 multisi için oyunların %95 i early game de kopuyor. hızlı oynayan kazanıyor. ama company of heroes örnek vermek gerekirse işin içine savaş alanının özelliklerinden tutun şans faktörüne kadar. bir mortarın isabet ettirmesi. tankın ıskalaması vb. şeylerden tutun cover sistemi olsun bunun gibi birçok şeyin etkili olduğu oyunlar daha bir güzel oluyor diyeyim. bunun için starcraft 2 yi oynayamadığımdan değil de bana garip geliyor.

CoH serisi de elbette kafa zorlayan yapımlardır. SC'dan farklı olarak özellikle haritanın oyun üzerinde etkisi daha büyüktür. Aynı şekilde değişkenler de fazladır, ihtimaller biraz daha öne çıkar (dediğiniz gibi mortarın ıskalaması, tankın vurabilmesi vs...)

StarCraft'ta ise kaynak yönetimiyle birlikte birim/anti-birim sisteminin üst düzey uyumu ve çeşitliliği, sürekli üs kurma ve defansı sayesinde anlık hızlı karar verme özelliği çok az daha öne çıkıyor. Early-game'de biten oyunlar daha çok dengesiz yapıdaki oyunculardan kaynaklanır. Özellikle yurt dışı turnuvaları sık sık takip ederim, oyun çok sık gitti derken döner ve baya uzar. Binlerce maç yapmış oyuncular halen ilk defa karşılaştıkları taktikler karşısında afallayabilirler.
S.T.A.L.K.E.R. - 24.8.2013 22:35:57 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: musAKka

alıntı:

Orijinalden alıntı: MuhammedBasol

alıntı:

Orijinalden alıntı: BelieveMe

<blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: MuhammedBasol<br> <br> <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: BelieveMe<br> <br> <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: MuhammedBasol<br> <br> Zekamı geliştirmek istesem ve strateji oyunu oynamaya karar versem Aklıma gelen ve oynayacağım en son oyun Starcraft olurdu Herhalde :D Eminim zekamı geliştirecek bir yığın daha kaliteli strateji oyunları bulurdum..Firaxis yada Paradox stratejileri gibi...<br> </blockquote><br> RTS kapsamında yapılmış araştırma yalnız. Firaxis ve Paradox(ki paradox yayıncı)'un RTS oyunu yok. <br> <br> Vermek istediğiniz mesaj "StarCraft kalitesiz" ise diyecek söz yok gerçekten.</blockquote><br> <br> Oyunun fanları topa tutacak biliyorum ama PC kullanıcısı olmama rağmen Starcraft 2'ye bir türlü ısınamadım.Oyun resmen Stratejiden çok Mass effect gibi bişey sanki.Zekayı geliştirme kısmına gelince blizzardın goygoyculuğunu yapıyorlar resmen.Starcraft zekayı geliştirecek en son oyun olurdu..<br> </blockquote><br> StarCraft'ı savunacak son kişilerden biriyimdir(Bir türlü istediğim gibi oynayamıyorum <img src="http://resim.donanimhaber.com/upfiles/smiley/evillol.gif" align="middle" border="0" alt="">) fakat "Oyun resmen Stratejiden çok Mass effect gibi bişey sanki" cümlesini grafiksel karşılaştırmayla yapıyorsunuz bilmem farkında mısınız? Strateji oynanışı ile grafiklerin alakası ne peki? <img src="http://resim.donanimhaber.com/upfiles/smiley/icon_smile_big.gif" align="middle" border="0" alt=""> Ha bizim bildiğimiz Mass Effect'te StarCraft gibi stratejik oynanış bulunuyor da ben göremediysem bilemem.


Aşırı Aksiyon odaklı olmasını bilim kurgu atmosferini senaryolarını cutseen tarzını falan.Starcraftı alıp TPS yapsalar yeri olurdu.Stratejiden çok aksiyon oyunu.Eleştirilerim bu yüzden..

Hiç online olarak StarCraft 1 ya da 2 oynadınız mı?

her ne kadar arkadaş hiç starcraft oynamadığı aşikar olsa da siz onu boşverin. ama şöyle bir durum var starcraft 2 multisi için oyunların %95 i early game de kopuyor. hızlı oynayan kazanıyor. ama company of heroes örnek vermek gerekirse işin içine savaş alanının özelliklerinden tutun şans faktörüne kadar. bir mortarın isabet ettirmesi. tankın ıskalaması vb. şeylerden tutun cover sistemi olsun bunun gibi birçok şeyin etkili olduğu oyunlar daha bir güzel oluyor diyeyim. bunun için starcraft 2 yi oynayamadığımdan değil de bana garip geliyor.
S.T.A.L.K.E.R. - 24.8.2013 22:31:30 -1
alıntı:

Orijinalden alıntı: ultralisan

Kesinlikle katılıyorum.

Company Of Heroes, Total War oynarken savaşı kaybetmemek için hızlı düşünmek lazım.

Strateji belirlemek lazım.



turn based oyunlarda pek fazla hızlı düşünme gerekmiyor? multiplayer savaşlarda da total war için pek zekayı çalıştırmaya gerek yok. ama company of heroes için öyle değil. hızlı oynamak ani ve mantıklı kararlar vermek. karşı birimlere göre taktik ve konum değiştirmek. savaş alanı ve daha birçok etken.

total war bir rts değil. araştırma rts oyunları üzerine yapılmış.
BSC Misafiri - 24.8.2013 21:09:01 0
abstractmaster HAKLI OLABİLİRSİN ki oyunu oynayıpta MARSA GİDEN UZAYA ÇIKAN görmedik örn hitlerde zekiydi zkasını savaşa verdi
abstractmaster - 24.8.2013 20:35:18 0
Tamam iyi güzel de, neden sadece starcraft? Bana biraz reklam gibi geldi ama bilmiyorum.
DokuzKuyrukluTilki - 24.8.2013 19:43:29 +1
XCOM oynatsalardı keşke. Geçmişte ki hatadan en iyi ders veren oyundur.
Quirah - 24.8.2013 18:50:57 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: Cpt. Price

alıntı:

Orijinalden alıntı: BelieveMe

<blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: MuhammedBasol<br> <br> Zekamı geliştirmek istesem ve strateji oyunu oynamaya karar versem Aklıma gelen ve oynayacağım en son oyun Starcraft olurdu Herhalde :D Eminim zekamı geliştirecek bir yığın daha kaliteli strateji oyunları bulurdum..Firaxis yada Paradox stratejileri gibi...<br> </blockquote><br> RTS kapsamında yapılmış araştırma yalnız. Firaxis ve Paradox(ki paradox yayıncı)'un RTS oyunu yok. <br> <br> Vermek istediğiniz mesaj "StarCraft kalitesiz" ise diyecek söz yok gerçekten.

paradox yayıncı derken?
yayıncı olması oyun yapmasına engel mi
europa universalis victoria hearts of iron gibi serileri direk paradox stüdyoları yapmıyor mu ben mi yanlış biliyorum

Paradox Development Studio diye bir stüdyoları varmış bilmiyordum ben. Adını hep Paradox Interactive'den duyunca sadece yayıncı olarak kalmış kafamda.
hayansame - 24.8.2013 18:46:29 -1
starcraft , mass effect hmmm bende istiyorum ondan. Ne yediysen aldıysan, aynısı olsun !
musAKka - 24.8.2013 18:35:23 +3
alıntı:

Orijinalden alıntı: MuhammedBasol

alıntı:

Orijinalden alıntı: BelieveMe

<blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: MuhammedBasol<br> <br> <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: BelieveMe<br> <br> <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: MuhammedBasol<br> <br> Zekamı geliştirmek istesem ve strateji oyunu oynamaya karar versem Aklıma gelen ve oynayacağım en son oyun Starcraft olurdu Herhalde :D Eminim zekamı geliştirecek bir yığın daha kaliteli strateji oyunları bulurdum..Firaxis yada Paradox stratejileri gibi...<br> </blockquote><br> RTS kapsamında yapılmış araştırma yalnız. Firaxis ve Paradox(ki paradox yayıncı)'un RTS oyunu yok. <br> <br> Vermek istediğiniz mesaj "StarCraft kalitesiz" ise diyecek söz yok gerçekten.</blockquote><br> <br> Oyunun fanları topa tutacak biliyorum ama PC kullanıcısı olmama rağmen Starcraft 2'ye bir türlü ısınamadım.Oyun resmen Stratejiden çok Mass effect gibi bişey sanki.Zekayı geliştirme kısmına gelince blizzardın goygoyculuğunu yapıyorlar resmen.Starcraft zekayı geliştirecek en son oyun olurdu..<br> </blockquote><br> StarCraft'ı savunacak son kişilerden biriyimdir(Bir türlü istediğim gibi oynayamıyorum <img src="http://resim.donanimhaber.com/upfiles/smiley/evillol.gif" align="middle" border="0" alt="">) fakat "Oyun resmen Stratejiden çok Mass effect gibi bişey sanki" cümlesini grafiksel karşılaştırmayla yapıyorsunuz bilmem farkında mısınız? Strateji oynanışı ile grafiklerin alakası ne peki? <img src="http://resim.donanimhaber.com/upfiles/smiley/icon_smile_big.gif" align="middle" border="0" alt=""> Ha bizim bildiğimiz Mass Effect'te StarCraft gibi stratejik oynanış bulunuyor da ben göremediysem bilemem.


Aşırı Aksiyon odaklı olmasını bilim kurgu atmosferini senaryolarını cutseen tarzını falan.Starcraftı alıp TPS yapsalar yeri olurdu.Stratejiden çok aksiyon oyunu.Eleştirilerim bu yüzden..

Hiç online olarak StarCraft 1 ya da 2 oynadınız mı?
Apoc - 24.8.2013 18:30:12 0
strateji oyyunlarını sevmemem kötü o zaman
Frozen Grenadier - 24.8.2013 18:26:43 +1
alıntı:

Orijinalden alıntı: BelieveMe

alıntı:

Orijinalden alıntı: MuhammedBasol

Zekamı geliştirmek istesem ve strateji oyunu oynamaya karar versem Aklıma gelen ve oynayacağım en son oyun Starcraft olurdu Herhalde :D Eminim zekamı geliştirecek bir yığın daha kaliteli strateji oyunları bulurdum..Firaxis yada Paradox stratejileri gibi...

RTS kapsamında yapılmış araştırma yalnız. Firaxis ve Paradox(ki paradox yayıncı)'un RTS oyunu yok.

Vermek istediğiniz mesaj "StarCraft kalitesiz" ise diyecek söz yok gerçekten.

paradox yayıncı derken?
yayıncı olması oyun yapmasına engel mi
europa universalis victoria hearts of iron gibi serileri direk paradox stüdyoları yapmıyor mu ben mi yanlış biliyorum
Frozen Grenadier - 24.8.2013 18:24:27 0
yalnız bu bağyanlar sanırım starcraft ı single değil multi oynamış
rts strategy leri multi oynamaya alıştığınızda farkı anlarsınız
RedBearded - 24.8.2013 17:59:00 -2
Zeka geliştirmek istiyorsanız turn based strateji oynayın.Eminim faydasını görürsünüz..
RedBearded - 24.8.2013 17:56:12 -4
alıntı:

Orijinalden alıntı: BelieveMe

alıntı:

Orijinalden alıntı: MuhammedBasol

alıntı:

Orijinalden alıntı: BelieveMe

<blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: MuhammedBasol<br> <br> Zekamı geliştirmek istesem ve strateji oyunu oynamaya karar versem Aklıma gelen ve oynayacağım en son oyun Starcraft olurdu Herhalde :D Eminim zekamı geliştirecek bir yığın daha kaliteli strateji oyunları bulurdum..Firaxis yada Paradox stratejileri gibi...<br> </blockquote><br> RTS kapsamında yapılmış araştırma yalnız. Firaxis ve Paradox(ki paradox yayıncı)'un RTS oyunu yok. <br> <br> Vermek istediğiniz mesaj "StarCraft kalitesiz" ise diyecek söz yok gerçekten.


Oyunun fanları topa tutacak biliyorum ama PC kullanıcısı olmama rağmen Starcraft 2'ye bir türlü ısınamadım.Oyun resmen Stratejiden çok Mass effect gibi bişey sanki.Zekayı geliştirme kısmına gelince blizzardın goygoyculuğunu yapıyorlar resmen.Starcraft zekayı geliştirecek en son oyun olurdu..

StarCraft'ı savunacak son kişilerden biriyimdir(Bir türlü istediğim gibi oynayamıyorum ) fakat "Oyun resmen Stratejiden çok Mass effect gibi bişey sanki" cümlesini grafiksel karşılaştırmayla yapıyorsunuz bilmem farkında mısınız? Strateji oynanışı ile grafiklerin alakası ne peki? Ha bizim bildiğimiz Mass Effect'te StarCraft gibi stratejik oynanış bulunuyor da ben göremediysem bilemem.


Aşırı Aksiyon odaklı olmasını bilim kurgu atmosferini senaryolarını cutseen tarzını falan.Starcraftı alıp TPS yapsalar yeri olurdu.Stratejiden çok aksiyon oyunu.Eleştirilerim bu yüzden..
Aeschyli - 24.8.2013 17:53:04 0
Yalan beyler inanmayın.Ben niye dershanelerde sürünüyorum
Quirah - 24.8.2013 17:52:02 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: MuhammedBasol

alıntı:

Orijinalden alıntı: BelieveMe

<blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: MuhammedBasol<br> <br> Zekamı geliştirmek istesem ve strateji oyunu oynamaya karar versem Aklıma gelen ve oynayacağım en son oyun Starcraft olurdu Herhalde :D Eminim zekamı geliştirecek bir yığın daha kaliteli strateji oyunları bulurdum..Firaxis yada Paradox stratejileri gibi...<br> </blockquote><br> RTS kapsamında yapılmış araştırma yalnız. Firaxis ve Paradox(ki paradox yayıncı)'un RTS oyunu yok. <br> <br> Vermek istediğiniz mesaj "StarCraft kalitesiz" ise diyecek söz yok gerçekten.


Oyunun fanları topa tutacak biliyorum ama PC kullanıcısı olmama rağmen Starcraft 2'ye bir türlü ısınamadım.Oyun resmen Stratejiden çok Mass effect gibi bişey sanki.Zekayı geliştirme kısmına gelince blizzardın goygoyculuğunu yapıyorlar resmen.Starcraft zekayı geliştirecek en son oyun olurdu..

StarCraft'ı savunacak son kişilerden biriyimdir(Bir türlü istediğim gibi oynayamıyorum ) fakat "Oyun resmen Stratejiden çok Mass effect gibi bişey sanki" cümlesini grafiksel karşılaştırmayla yapıyorsunuz bilmem farkında mısınız? Strateji oynanışı ile grafiklerin alakası ne peki? Ha bizim bildiğimiz Mass Effect'te StarCraft gibi stratejik oynanış bulunuyor da ben göremediysem bilemem.
snake1991 - 24.8.2013 17:49:50 0
Bu bizim ülkedeki oyuncu kitlesi için geçerli değil. çünkü yüzde 80'i ergen olduğu için ve oyunları hayatlarının merkezi yaptıkları için zekalarında ilerleme değil tam tersi gerileme oluyordur. bu da burada saçma sapan bir şekilde birbirlerine laf atmalarından belli.
RedBearded - 24.8.2013 17:48:54 -4
alıntı:

Orijinalden alıntı: BelieveMe

alıntı:

Orijinalden alıntı: MuhammedBasol

Zekamı geliştirmek istesem ve strateji oyunu oynamaya karar versem Aklıma gelen ve oynayacağım en son oyun Starcraft olurdu Herhalde :D Eminim zekamı geliştirecek bir yığın daha kaliteli strateji oyunları bulurdum..Firaxis yada Paradox stratejileri gibi...

RTS kapsamında yapılmış araştırma yalnız. Firaxis ve Paradox(ki paradox yayıncı)'un RTS oyunu yok.

Vermek istediğiniz mesaj "StarCraft kalitesiz" ise diyecek söz yok gerçekten.


Oyunun fanları topa tutacak biliyorum ama PC kullanıcısı olmama rağmen Starcraft 2'ye bir türlü ısınamadım.Oyun resmen Stratejiden çok Mass effect gibi bişey sanki.Zekayı geliştirme kısmına gelince blizzardın goygoyculuğunu yapıyorlar resmen.Starcraft zekayı geliştirecek en son oyun olurdu..
Quirah - 24.8.2013 17:42:42 +3
alıntı:

Orijinalden alıntı: MuhammedBasol

Zekamı geliştirmek istesem ve strateji oyunu oynamaya karar versem Aklıma gelen ve oynayacağım en son oyun Starcraft olurdu Herhalde :D Eminim zekamı geliştirecek bir yığın daha kaliteli strateji oyunları bulurdum..Firaxis yada Paradox stratejileri gibi...

RTS kapsamında yapılmış araştırma yalnız. Firaxis ve Paradox(ki paradox yayıncı)'un RTS oyunu yok.

Vermek istediğiniz mesaj "StarCraft kalitesiz" ise diyecek söz yok gerçekten.
RedBearded - 24.8.2013 17:38:58 -5
Zekamı geliştirmek istesem ve strateji oyunu oynamaya karar versem Aklıma gelen ve oynayacağım en son oyun Starcraft olurdu Herhalde :D Eminim zekamı geliştirecek bir yığın daha kaliteli strateji oyunları bulurdum..Firaxis yada Paradox stratejileri gibi...
ultralisan - 24.8.2013 17:36:49 0
Kesinlikle katılıyorum.

Company Of Heroes, Total War oynarken savaşı kaybetmemek için hızlı düşünmek lazım.

Strateji belirlemek lazım.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

BSC KÜNYESİ
StarCraft II: Heart of the Swarm
+ TAKİBE
AL
20 kişi bu oyunu takip ediyor.