Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

The Witness PS4'te PC'den Daha Hızlı Çalışacak

The Witness oldukça orijinal bir yapım olacak gibi görünüyor

    Braid ile büyük bir başarı yakalayan şimdi de The Witness adlı açık-dünya macera-bulmaca oyununu geliştiren Jonathan Blow yeni oyununun platformlar arasında gösterdiği performans hakkında açıklamalarda bulundu.
 
     Blow, The Witness'ın Playstation 4'te son sistem bir PC'den daha hızlı çalışacağını söyledi. PS4'ün GDDR5 Ram'e sahip olduğunu söyleyen yetkili, yüksek sistem bir PC'de en fazla DDR3'ün bulunduğunu belirtiyor. 
 
     Tabi Playstation 4'ün PC gibi Windows benzeri işletim sistemlerini çalıştırmamasından ötürü grafiklere ayırdıkları kaynakların daha fazla olduğunu da belirten yetkili, sabit bir donanıma oyun yapmanın avantajlarını da vurguladı.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Jonathan Blow PC iOS Wii U Xbox 720 PS4
Söylenti: Gran Turismo 6 PS4 için Hazırlanıyor Final Fantasy VII Steam Yolunda
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

13.3.2013 16:54:44

0
Suç yapımcıda arkadaş pcye optimize özürlü sorunlu oyun yap sonra bahane olarak de " ps 4ün rami daha hızlı yeaaaa" Yemezler önemli olan ram miktarıdır 32 gb ve 64 gb 2600 mhz ramdendemi daha güçlù 8 gb gddr5 ram ?

GT_55

13.3.2013 11:44:31

0
Ps3'e çıkan oyunları düşünün, sonra ps3'te kullanılan 7800 gtx muadili rsx'e bakalım.Biraz araştırma yaptım.Çıkan sonuçlar şöyle. Ps3 ile ps4 arasında ne kadar farK olduğunu görünce şok oldum.Aslında farkın çok olduğunu biliyordum da, bu kadarda olduğunu bilmiyordum.Özellikle 8800 gt'nin tabiri caizse 7800 gtx'i ezmesi.Nvidianın sony' attığı kazığı görünce.Tarihin kazığı diyebilirim.Tabi araştırmam gpu üzerine kurulu. İlk önce 7970 koysaydı daha iyi olurdu fikrine karşı.Koysaydı çok ta uçurum fark olmayacaktı.Aynı grafikleri 15-20 fps yüksek oynatmaktan başka. 7970 vee 7870 karşılaştırması. http://www.anandtech.com/bench/Product/548?vs=508 Bu da ps3 gpusu rsx'ten çok daha güçlü olan 8800 gt ile 7870'nin karşılaştırılması. Ps3'teki 7800gtx muadili rsx ile 8800 gt karşılaştırması. Assassins Creed v1.02 (1680x1050, 0xAA, Trilinear, max. Quality) 8800gt 2 adet 7800 gtx Tek 7800 gtx Görüldüğü gibi 8800 gt fark atmış.Hatta 2 adet sli 7800 gtx'i bile 3 kat fark atmış.Yani burada nvidianın sony'e attığı kazığı görüyoruz.Ps3 bile çıktığında PC'lerden çok güçlü değildi.O da yenik başlamıştı donanım olarak.Zira 2007'de 8800 gt ps3'te ki rsx'ten çok daha güçlüydü.Ama buna rağmen ps3'ün verdiği grafikler gerçekten takdire şayan.Ve şimdi söz ettiğimiz amd 7800 gpusu bile o zamanın en güçlü gpusu 8800 gt'ye 7-8 kat fark atmış.Şimdi düşünün o rsx gpusu ile uncharted 3'ler,god of war,gt5'ler gördük.Şu bahsettiğimiz amd 7870 muadili özel geliştirilmiş ps4 gpusu ile göreceklerimizi tahmin bile edemiyorum.Oyun yapımcıların bahsettiğide bu olsa gerek, gerçekten ellerinde çok güçlü bir cihaz var ps3'e oranla. http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-2008-q3/Assassins-Creed-v1.02,736.html

BSC Misafiri

13.3.2013 09:25:31

0
Adam tek birsey soylemis. Pc'lerde DDR3 ram modulu var. Bunun en hizlisini incelediginizde 60gb/saniye oraninda bir bant genisligi yani veri akisi hizi veriyor. Ama ekran kartlarimizdaki GDDR5 ram modulleri 200gb/saniye hiza ulasiyor. Adam oyun yuklemelerini goz onune alarak bundan bahsetmis arkadaslar. Daha hizli ram daha hizli yukleme suresidir. Daha cok ram olmasi yukleme hizini ancak full kapasite ustunde etkiler. Witness oyunu 8gb ram'i zorlayacak bir oyun degilse tek sebeb GDDR5 ram'ni PS4 sisteminin genel olarak kullanmasi bununda Pc'lerin DDR3 ramlerine oranla cok hizli olmasindan kaynaklaniyor demeye getirmis. Adam dogru soylemis siz nerelere cekmissiniz olayi arkadaslar :)))

turbo-powwer

13.3.2013 05:15:46

0
quote:

Orijinalden alıntı: stun

işte onu diyorum.. adam gibi bir açıklamayla gelemıyorsun... yazdıgın şeylerde en ufak mantık kırıntısı yok.. okuyanlar zaten anladı bir dahada üstüne mesaj atmam..yazık ya acıdım..

stun

13.3.2013 04:32:25

0
quote:

Orijinalden alıntı: turbo-powwer

Kivirmanin da boylesi ne oldu gercek fanboy ortaya cikti
işte onu diyorum.. adam gibi bir açıklamayla gelemıyorsun... yazdıgın şeylerde en ufak mantık kırıntısı yok.. okuyanlar zaten anladı bir dahada üstüne mesaj atmam..yazık ya acıdım..

turbo-powwer

13.3.2013 04:23:12

0
quote:

Orijinalden alıntı: stun

yav he he nereye kıvırıcagını şaşırdı anca dalga geç sen.. ulan bide ciddiye aldık konuşuyoruz.. yav hadi hadi.. tamam.. hep sen haklısın ulan şurada bir düzgün adam gördük pc taraftarı çok düzgün konuşan oda musakka adlı üye çok saygım var o adamada... siz ne olucaksınız bilmiyorum.. bari 2 tartışmayı öğrenin
Kivirmanin da boylesi ne oldu gercek fanboy ortaya cikti

stun

13.3.2013 04:19:30

0
quote:

Orijinalden alıntı: turbo-powwer

Gelisim olmaz mi dedik bir yere kadar desik Ac 1 ile ac3 u ele alalim multi platform oyun oldugu icin , PS3 te hangi cozunurlukte hangi detayda hangi aa da oynuyorsun , Uncharted 3 hangi cozunurlukte aa da , daha 30 fps stabil bile degil sen bana bunlarin cevabini ver sonra kumda oynamaya devam et
yav he he nereye kıvırıcagını şaşırdı anca dalga geç sen.. ulan bide ciddiye aldık konuşuyoruz.. yav hadi hadi.. tamam.. hep sen haklısın ulan şurada bir düzgün adam gördük pc taraftarı çok düzgün konuşan oda musakka adlı üye çok saygım var o adamada... siz ne olucaksınız bilmiyorum.. bari 2 tartışmayı öğrenin

turbo-powwer

13.3.2013 04:13:08

0
quote:

Orijinalden alıntı: stun

sende benim oynadıgımı oynamıyacakmısın.. pc deki oyunun gidişatıyla konsoldakınınde aynı merak etme... takaslıyoruz dedık :D ve.. zaman geçtikçe.. makına daha iyi kullanılır ve daha iyi işler ortaya çıkar... uc 1 ile uc 3 arasındakı farka bak... kz 2 ile kz3 arasındakı farka bak... bu neslin sonundakı oyunlarla arasındakı farka baksana... ac 1 ile ac 3 arasındakı fark mesela...nasıl bir fanboysun kı.. bu haberin altına bu yorumu yazmaya utanır insan..
Gelisim olmaz mi dedik bir yere kadar desik Ac 1 ile ac3 u ele alalim multi platform oyun oldugu icin , PS3 te hangi cozunurlukte hangi detayda hangi aa da oynuyorsun , Uncharted 3 hangi cozunurlukte aa da , daha 30 fps stabil bile degil sen bana bunlarin cevabini ver sonra kumda oynamaya devam et

stun

13.3.2013 03:55:47

0
quote:

Orijinalden alıntı: turbo-powwer

Hmmm fiyat 0 lae icindi , yeni cikan bir oyun spotta o kadar ucuz oluyor mu ben gormedim tabi oyun ciktiktan baya bir sure sonra oynamaksa olay ona tamam , Full HD nin gelecegini siz saniyor musunuz ki boyle devam edecek buyuk ihtimal bu nesilde 6-7 yil olur , ilk 2 yil guzel olacak her sey sonra donanimlar tikanip scriptlere yaslanacaklar ama yeni nesil oldugu icin uzunca bir sure kimse takilmayacak bu sorunlara , elinde HD 7950 olanlar bak bakal kac yil oyun oynayacaklar ben soyliim neslin sonuna kadar neyse benim sozum anlayana
sende benim oynadıgımı oynamıyacakmısın.. pc deki oyunun gidişatıyla konsoldakınınde aynı merak etme... takaslıyoruz dedık :D ve.. zaman geçtikçe.. makına daha iyi kullanılır ve daha iyi işler ortaya çıkar... uc 1 ile uc 3 arasındakı farka bak... kz 2 ile kz3 arasındakı farka bak... bu neslin sonundakı oyunlarla arasındakı farka baksana... ac 1 ile ac 3 arasındakı fark mesela...nasıl bir fanboysun kı.. bu haberin altına bu yorumu yazmaya utanır insan..

turbo-powwer

13.3.2013 03:26:12

0
quote:

Orijinalden alıntı: stun

ahahha.. şuana kadar 2 oyunu yanyana almadım... spotçu diye birşey var kardeşim 15- 35 tl arası takaslama yapıyorum... 49 tane oyun oynadım 2010 dan beri... sen uçur fiyatı uçur.. kımsenın tv almasınada gerek kalmadı full hd tv her evde var kusura bakma.. ya insan biraz tarafsız fiyat verir.. yuh ama ya..
Hmmm fiyat 0 lae icindi , yeni cikan bir oyun spotta o kadar ucuz oluyor mu ben gormedim tabi oyun ciktiktan baya bir sure sonra oynamaksa olay ona tamam , Full HD nin gelecegini siz saniyor musunuz ki boyle devam edecek buyuk ihtimal bu nesilde 6-7 yil olur , ilk 2 yil guzel olacak her sey sonra donanimlar tikanip scriptlere yaslanacaklar ama yeni nesil oldugu icin uzunca bir sure kimse takilmayacak bu sorunlara , elinde HD 7950 olanlar bak bakal kac yil oyun oynayacaklar ben soyliim neslin sonuna kadar neyse benim sozum anlayana

turbo-powwer

13.3.2013 03:19:26

0
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner

ey Allahim ne olur bana sabir ver.Hadi konsola bin lira verdin hadi oyunlari orjinal aldin artik evinde en kotu hd tv ye sahip olmayan adam sayisi cok az cunku tuplu tv uretimi artik bi cok firmada yok.Bak guzel kardesim en gec uc sene icinde tekrar sistem yenilemen gerek bir konsol neslinde iki uc kere sistem yenile oyunlarida torrentleme orjinal al sonra bak bakalim konsolmu pahaliya geliyo yoksa pc mi.Tovbe tovbe cildiricam yahu
Yavas olun beyler konsol kullanicisiyla konusuyorsunuz , full hd geldiginde 4k yada 2560x1440 ekranlar standart olur o tv ler yalan olur. Konsol kalitesinde halen oyununu sistem degistirmeden oynarsin athlon x4 islemci 8800 GT ile maksat belli bir cozunurluk ve ayarda kalmaksa oyunlarda neslin sonuna dogru scriptlere bogulmaksa konsol sizi cok tatmin eder herkesi degil

stun

13.3.2013 03:03:14

0
quote:

Orijinalden alıntı: turbo-powwer Ciktiginda alin en az 1000 lira olur , tanesi en az 120 liradan oyunlar (yilda 10 oyun desek) 2 yillik kullanimda 3400 tl yapar yanina saglam bir tv ydi derken fiyat ucar ki yillik 10 oyun cok az , 20 dersek PS4 u ezecek PC toplanir sadece oyun icin degil is icinde kullanilir
ahahha.. şuana kadar 2 oyunu yanyana almadım... spotçu diye birşey var kardeşim 15- 35 tl arası takaslama yapıyorum... 49 tane oyun oynadım 2010 dan beri... sen uçur fiyatı uçur.. kımsenın tv almasınada gerek kalmadı full hd tv her evde var kusura bakma.. ya insan biraz tarafsız fiyat verir.. yuh ama ya..

crossmatch

13.3.2013 02:07:02

0
Yafta

Peter_Petrelli

13.3.2013 00:55:11

0
Hayret şimdiye burası savaş alanına dönmeliydi. Birbirine laf atan atan olmalıydı. İlginç bir durum çok az rastladığım bir olay bu

TheBladeRunner

13.3.2013 00:09:20

0
quote:

Orijinalden alıntı: turbo-powwer Ciktiginda alin en az 1000 lira olur , tanesi en az 120 liradan oyunlar (yilda 10 oyun desek) 2 yillik kullanimda 3400 tl yapar yanina saglam bir tv ydi derken fiyat ucar ki yillik 10 oyun cok az , 20 dersek PS4 u ezecek PC toplanir sadece oyun icin degil is icinde kullanilir
ey Allahim ne olur bana sabir ver.Hadi konsola bin lira verdin hadi oyunlari orjinal aldin artik evinde en kotu hd tv ye sahip olmayan adam sayisi cok az cunku tuplu tv uretimi artik bi cok firmada yok.Bak guzel kardesim en gec uc sene icinde tekrar sistem yenilemen gerek bir konsol neslinde iki uc kere sistem yenile oyunlarida torrentleme orjinal al sonra bak bakalim konsolmu pahaliya geliyo yoksa pc mi.Tovbe tovbe cildiricam yahu

turbo-powwer

12.3.2013 22:57:45

0
Ciktiginda alin en az 1000 lira olur , tanesi en az 120 liradan oyunlar (yilda 10 oyun desek) 2 yillik kullanimda 3400 tl yapar yanina saglam bir tv ydi derken fiyat ucar ki yillik 10 oyun cok az , 20 dersek PS4 u ezecek PC toplanir sadece oyun icin degil is icinde kullanilir

stun

12.3.2013 21:52:02

+1
Tabi Playstation 4'ün PC gibi Windows benzeri işletim sistemlerini çalıştırmamasından ötürü grafiklere ayırdıkları kaynakların daha fazla olduğunu da belirten yetkili'''' '---------------- beyler bu detay çok önemli bir detay.. herzamanda belirtiyorum.. ve yapımcılar konsolları daha önde tutacaktır bence böyle haberler duymaya alışmalıyız

musAKka

12.3.2013 21:50:18

0
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner @musAKka arkadasim bu yazdigimi saldiri olarak algilama.Bu adama tarafli diyorsun ama Cevat Yerli gibi gunde on posta konsollara soven bi adamin tarafsiz oldugunu soylemek cok yanlis.Adam acik acik pc favori platformum diyor ki onun firmasindan dahi ps4 adina gayet olumlu aciklamalar geldi. Cevat beyin aciklamalari artik ne dedigini bilmeme asamasinda.En son yeni nesil konsollarin 4 yuksek seviye gpu gucunde olamaz dedi.Yani aciklamaya bak hizaya gel tabiiki olamaz olaya pc tarafindan bakarsan tek yuksek seviyel gpu lu bir pc de 4 tanesi ile bas edemez.Hic bir firma icinde 4 yuksek seviye gpu bulunan bi donanaima gore oyun gelistirmiyor cunku bu donanaim herkes de yokStandart bi olay deil.Birakin 4 tanesini keske tekini somurucek oyunlar olsa.O yuzden yaptigi bu aciklamaya gore Cevat Yerli nin tarafsiz oldugunu soyleyemezsin
Tek birşey soracağım: Ben "Cevat Yerli tarafsızdır" diye birşey söyledim mi? Hatta aksine adamın ileriye dönük birçok açıklamasını ciddiye almadığımı söyledim. Ama Jonathan Blow'un yorumlarına karşı "bu adam tarafsızdır fakat Cevat Yerli taraflıdır" demek de yanlış olur. Bundan bahsediyorum.

TheBladeRunner

12.3.2013 21:41:08

0
@musAKka arkadasim bu yazdigimi saldiri olarak algilama.Bu adama tarafli diyorsun ama Cevat Yerli gibi gunde on posta konsollara soven bi adamin tarafsiz oldugunu soylemek cok yanlis.Adam acik acik pc favori platformum diyor ki onun firmasindan dahi ps4 adina gayet olumlu aciklamalar geldi. Cevat beyin aciklamalari artik ne dedigini bilmeme asamasinda.En son yeni nesil konsollarin 4 yuksek seviye gpu gucunde olamaz dedi.Yani aciklamaya bak hizaya gel tabiiki olamaz olaya pc tarafindan bakarsan tek yuksek seviyel gpu lu bir pc de 4 tanesi ile bas edemez.Hic bir firma icinde 4 yuksek seviye gpu bulunan bi donanaima gore oyun gelistirmiyor cunku bu donanaim herkes de yokStandart bi olay deil.Birakin 4 tanesini keske tekini somurucek oyunlar olsa.O yuzden yaptigi bu aciklamaya gore Cevat Yerli nin tarafsiz oldugunu soyleyemezsin

Peter_Petrelli

12.3.2013 21:32:05

0
quote:

Orijinalden alıntı: CHARISMATIC amcaya sunu sormak gerekır ps4 un cıkmasına nerden baksan 9 veya 15 ay sure arası bır zaman var ozamana kadar ddr6 bıle cıkmayacanı kım garantı edebılır Peter_Petrelli bıradere de cevaben arkadas pc fanı dıye bısı yok konsol fanı var pc kullanıcıları ısterlerse sızın gıbı 600 tl verıp konsol alır kac paralık aletle hava atıyorsunuz... bır bıtmedınız la

BSC Misafiri

12.3.2013 21:30:04

0
Bence ps4 xbox720 yi sollayacak baktılar ps4 güçlü bir açıklamasında xbox sadece oyun değil birçok şey yapacak filan demişlerdi sosyal içerikleri ön planda tutmaya çalışıyorlar.Biri de kaç paralıkla hava atıyorsunuz demiş haha fakiriz konsol alıyoruz aga napak ölelim mi:D sanki para yok buraya gelişi ps4 oyunlarının maliyetini hesaba katsan?

BSC Misafiri

12.3.2013 21:29:43

0
Gene çarşaf çarfaş döktürmüşsünüz, yahu bu kadar argumenter uzmanı adamlarsanız siyasi konuşma metinlerine kafa patlatın da iktidar olun.

BSC Misafiri

12.3.2013 21:29:39

0
Konu ne ara Cevat Yerli'ye geldi:D

Cpt. Miller

12.3.2013 21:21:13

0
quote:

PS4'ün GDDR5 Ram'e sahip olduğunu söyleyen yetkili, yüksek sistem bir PC'de en fazla DDR3'ün bulunduğunu belirtiyor.
Bu adam donanımdan anlıyor. PS 4'de daha hızlı çalışabilir ona kimse itiraz etmez de, OpenGL optimizasyonu sayesinde bunu başarıyor de veya işlemci donanımını daha iyi kullanıyor gibi mantıklı bir açıklama yap. Oyunda zaten doğru düzgün detay yok, donanımı fazla zorlamayacağı belli. Kötü port edilirse elbette PC'de daha yavaş çalışır DirectX API'sine uygun kodlar ile tekrar yazılmalıdır, herhalde karşılarında 15 yaşında çocuk var sanıyorlar. Open world oyunlar olan AC 4 Black Flag veya WD'u PS 4'de daha hızlı çalışır yaptık deyin de görelim.

Fearless_tr

12.3.2013 21:09:48

0
Her yeni neslin cikmasindan onceki klassik muhabbetler, yok pc bögle yok pc sogle siz su treiberi bu treberi kurup parca degismek icin kafa yorarken biz 6 yada 5 sene rahat bir sekilde her cikan oyunu ps4 oynuyacagiz kusra bakmayin ama piyasa konsollarin etrafinda donuyor

Raven~

12.3.2013 20:37:54

0
quote:

Orijinalden alıntı: musAKka
Aynen dediğini gibi oyun yapımcısına kalmış hızlı çalışıp çalışmaması durumu ps4 çok güclü olacak gibi görünüyor ve bir çok pc'den daha iyi olacak ama pc'yi "donanım" olarak geçmesi zaten imkansız bir şey.

musAKka

12.3.2013 20:29:41

0
quote:

Orijinalden alıntı: ravenlyx

Yine ben evet :). Şimdi Cevat Yerli ye inanıp o kadar yapımcının dediğine inanmayanda çok var. Hadi bu adam sony ye yakın diyorsun en az 4 yapımcı çıkıp paralel şeyleri söyledi hepsi mi sony e yakın :) uzatmıyorum bugun cok .
Selamlar, hoş geldin. Cevat Yerli'nin ileriye dönük söylemlerini ben de ciddiye almıyorum mesela. Ancak günümüz teknolojisi hakkında söyledikleri konusunda kendisine hak verdiğim şeyler var. Bu hak verdiğim şeyler de bizzat gördüğüm, tecrübe ettiğim şeyler olduğu içindir. Şimdiye kadar birçok yapımcı PS4'ün gücünden bahsetti, cihaz hepsinden övgüler aldı. Diyorum ya, umarım gerçekten böyledir. Ancak ben direkt olarak "PS4 PC'den daha hızlı olacak" diyen birine şahit olmamıştım şimdiye kadar. Sadece "PS4 birçok PC sisteminden hızlı olacak" diyen vardı; onun da söylediklerinde haklı olma payı yüksek çünkü günümüzde düşük seviye PC sistemleri ile de oyun oynayanlar mevcut. PS4 çok büyük ihtimalle orta-üst düzey PC gücünde olacaktır diye tahmin ediyorum. Zaten exclusive oyunlar ile güç karşılaştırması yapmak manasız. Birebir karşılaştırma için yine multiplatform oyunları bekleyeceğiz.

erkankobra

12.3.2013 20:24:24

0
hadi bakalım kavga başlasın profesörler iş başında

PSAC

12.3.2013 20:23:25

0
ps4 gerçekten güçlü bir şekilde geliyor.. cevat yerli en başta yeni nesil konsolları kötüledi ama şimdi hiç ağızını açmıyor ve bir çok şirket ps4 den memnun .çok iyi işler çıkaracaklar sanırım. bu da güzel bir şey herkes için .. konsollar çok iyi çıkarda tüm platform lar da gözlerimiz bayram eder inşallah .. dipnot: bugün gs ye cl başarılar .. inşallah tur atlayacağız..

dovakin1907

12.3.2013 20:22:45

-2
söyleyecek lafı olmayanlar "tamam" diyerek akıllarınca laf sokmaya çalışıyorlar, yazık.

Raven~

12.3.2013 20:21:23

0
quote:

Orijinalden alıntı: musAKka Umarım cidden söylediği gibi PS4 bu derece güçlü çıkar. Ancak performans açısından sınırı olmayan bir PC'ye kısıtlama getiriliyorsa bu biraz da yapımcıların (en masum adlandırmayla) tercihidir (!). Neyse, zaten PS4 kafama yatan cihaz, çıktığı gibi alırım muhtemelen. Ancak hepsinin ötesinde birşey gözlerden kaçıyor. Eğer oyun dünyasının içindeyseniz, Jonathan Blow'un son söylemlerinden haberiniz vardır. Kendisi söylediğine göre zamanında Microsoft'tan çok çekmiş ve huzuru Sony'de bulmuş. Birden çıkan bu söylemler de kendisinin özellikle Sony tarafından desteklendiğinin en büyük göstergesidir. Yani açık açık taraf olan kişiden gelen açıklamadır. Bu yüzden gözlerimizle görmeden hemen bu tür söylemlere kapılmamak lazım. Aynı şekilde bir başkasının da "PC, PS4'ten kat kat hızlı olacak" gibi söylemlerini de çok ciddiye almamak lazım. Daha bu oyunları bizzat oynamamız için çok uzun süre var ve o sürede nelerin değişebileceğini az çok tahmin edebiliyoruz. Zamanında bunun örnekleri çok yaşandı. Benim sadece anlamadığım bir nokta var. Cevat Yerli açıklama yapınca "bu adam ne anlar oyundan, sallıyor yine birşeyler" vs... gibi yorum yapan arkadaşlar Jonathan Blow kendi lehlerine açıklama yapınca "Bu adamdan daha mı iyi bileceksiniz. Adam yapımcı" demeye başlamış. Hem de daha görmedikleri, bilemedikleri, tecrübe etmedikleri bir cihaz için söylenenler adına bunları diyorlar. Yapmayın etmeyin... Neyse, sabırlı olup bizzat test etmekte yarar var.
Yine ben evet :). Şimdi Cevat Yerli ye inanıp o kadar yapımcının dediğine inanmayanda çok var. Hadi bu adam sony ye yakın diyorsun en az 4 yapımcı çıkıp paralel şeyleri söyledi hepsi mi sony e yakın :) uzatmıyorum bugun cok .

CHARISMATIC

12.3.2013 20:14:29

-1
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner

adam gercekleri soyleyince de yikama yaglama oluyor.Sony kesin bu kadar oyun firmasina para yagdirmistir ps4 u ovsunler diye.Crytek bile ps4 ile heyecdanli dakikalar basladi dedi,Sony Crytek e de mi parayi dayadi'?.PC adina olumlu bisiler soyleseydi ps4 u yerden yere vurmaya herkes hazir.Gecin bu isleri arkadasim yukaridaki makaleyi oku pc konsol farkini acikca anlarsin.PS3 ile neler yaptilar adamlar bilmem kac kat daha iyi donanima sahip ps4 ile neler olacak zaman gosterir
Tamam.

TheBladeRunner

12.3.2013 19:55:20

-4
quote:

Orijinalden alıntı: senseman62 sony dersini iyi çalışmış iyi destek çıkıyo demekki yapımcılara ki böyle yıkama yağlama yapıyorlar...bende ps4 çıkınca almayı düşünüyorum ama pc'yede bok atmaları hiç hoş değil.Her konuda olduğu gibi kavga başlamış hemen
adam gercekleri soyleyince de yikama yaglama oluyor.Sony kesin bu kadar oyun firmasina para yagdirmistir ps4 u ovsunler diye.Crytek bile ps4 ile heyecdanli dakikalar basladi dedi,Sony Crytek e de mi parayi dayadi'?.PC adina olumlu bisiler soyleseydi ps4 u yerden yere vurmaya herkes hazir.Gecin bu isleri arkadasim yukaridaki makaleyi oku pc konsol farkini acikca anlarsin.PS3 ile neler yaptilar adamlar bilmem kac kat daha iyi donanima sahip ps4 ile neler olacak zaman gosterir

musAKka

12.3.2013 19:55:18

+3
Umarım cidden söylediği gibi PS4 bu derece güçlü çıkar. Ancak performans açısından sınırı olmayan bir PC'ye kısıtlama getiriliyorsa bu biraz da yapımcıların (en masum adlandırmayla) tercihidir (!). Neyse, zaten PS4 kafama yatan cihaz, çıktığı gibi alırım muhtemelen. Ancak hepsinin ötesinde birşey gözlerden kaçıyor. Eğer oyun dünyasının içindeyseniz, Jonathan Blow'un son söylemlerinden haberiniz vardır. Kendisi söylediğine göre zamanında Microsoft'tan çok çekmiş ve huzuru Sony'de bulmuş. Birden çıkan bu söylemler de kendisinin özellikle Sony tarafından desteklendiğinin en büyük göstergesidir. Yani açık açık taraf olan kişiden gelen açıklamadır. Bu yüzden gözlerimizle görmeden hemen bu tür söylemlere kapılmamak lazım. Aynı şekilde bir başkasının da "PC, PS4'ten kat kat hızlı olacak" gibi söylemlerini de çok ciddiye almamak lazım. Daha bu oyunları bizzat oynamamız için çok uzun süre var ve o sürede nelerin değişebileceğini az çok tahmin edebiliyoruz. Zamanında bunun örnekleri çok yaşandı. Benim sadece anlamadığım bir nokta var. Cevat Yerli açıklama yapınca "bu adam ne anlar oyundan, sallıyor yine birşeyler" vs... gibi yorum yapan arkadaşlar Jonathan Blow kendi lehlerine açıklama yapınca "Bu adamdan daha mı iyi bileceksiniz. Adam yapımcı" demeye başlamış. Hem de daha görmedikleri, bilemedikleri, tecrübe etmedikleri bir cihaz için söylenenler adına bunları diyorlar. Yapmayın etmeyin... Neyse, sabırlı olup bizzat test etmekte yarar var.

senseman62

12.3.2013 19:46:14

0
sony dersini iyi çalışmış iyi destek çıkıyo demekki yapımcılara ki böyle yıkama yağlama yapıyorlar...bende ps4 çıkınca almayı düşünüyorum ama pc'yede bok atmaları hiç hoş değil.Her konuda olduğu gibi kavga başlamış hemen

TheBladeRunner

12.3.2013 19:43:48

0
" Tabi Playstation 4'ün PC gibi Windows benzeri işletim sistemlerini çalıştırmamasından ötürü grafiklere ayırdıkları kaynakların daha fazla olduğunu da belirten yetkili, sabit bir donanıma oyun yapmanın avantajlarını da vurguladı. " konsol pc farki su cumle ile acikca belirtilmis daha fazla soze gerek yok.

dovakin1907

12.3.2013 19:25:55

0
zaten akıl var mantık var, 256mb ramle çalışan ve bir çok pc de low ayarları bile açamayacak ekran kartlı ps3 bile uncharted,killzone gibi oyunlarla neler yapabileceğini gösterdi, ki çoğu pc bile son 2 senede bu grafikleri yakaladı. Kaldı ki ps4 ezip geçecek. Bunu ben değil aklı olan her insan öngörebilir. Oyun yapımcıları bile bunu söyledikten sonra ayıptır söylemesi pc fanboylarına (üvey evlatlara) susmak ve kabullenmek düşer.

GorkemM1903

12.3.2013 19:25:50

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Para biriktiriyorum ps4 mü alsam pc mi toplasam diyordum ps4 e adı adım yaklaşıyorum bence çok güzel bir iş çıkacak
Bence ps4 ü ilk çıktığında almak anlamsız çünkü bir konsol ilk çıktığı dönemlerde sorunları oluyor bkz ps3 sarı ışık xbox 3k. İlla ps4 alcaksan yni kasa çıkmasını bekle

BSC Misafiri

12.3.2013 19:19:23

0
İşinize gelince konsol zengin işi 180 TL'ye oyun alıyorsunuz diyen, işine gelmeyince de fakir işi konsolu 600 TL'ye alıyoruz diyenlerin sayısı hiç de az değil. Konsol sahipleri de 2000 TL verir high end PC alır, nerden biliyorsun alamayacaklarını? Paraları olmadığı için mi konsolda oyun oynuyorlar sanıyorsunuz? Şu karamala ve b.k atma işini bir bırakamadınız gitti.

SirPeter

12.3.2013 19:19:18

0
Yazık lan adama GDDR5 PC'ye geleli 5 yıl oluyor adama söylememişler :D

TheBladeRunner

12.3.2013 19:10:31

-2
vurmayin yaziktir BSC pc fanatiklerine.Olurmu hic adam salliyor ps4 de ki APU ve GPU 8gb ram i dolduracak kapasitede degiller.Buradaki tekniker bunu soyluyor oyun yapimcilarida kim oluyor.Simdi de kalkip bu oyunda ne grafik varki derler cunku soyleyecek baska bahaneleri yok veya baska teknik hesabi sallamasyonlara donerler.

CHARISMATIC

12.3.2013 19:09:08

-1
amcaya sunu sormak gerekır ps4 un cıkmasına nerden baksan 9 veya 15 ay sure arası bır zaman var ozamana kadar ddr6 bıle cıkmayacanı kım garantı edebılır Peter_Petrelli bıradere de cevaben arkadas pc fanı dıye bısı yok konsol fanı var pc kullanıcıları ısterlerse sızın gıbı 600 tl verıp konsol alır kac paralık aletle hava atıyorsunuz... bır bıtmedınız la

BSC Misafiri

12.3.2013 19:08:18

0
Para biriktiriyorum ps4 mü alsam pc mi toplasam diyordum ps4 e adı adım yaklaşıyorum bence çok güzel bir iş çıkacak

Peter_Petrelli

12.3.2013 19:05:14

-4
Ve birazdan aşırı Pc fanları buraya nüklier bomba fırlatacak.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
The Witness ÇOKLU PLATFORM
+ TAKİBE
AL
9 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız