Özel Röportaj - Dungeons & Dragons: Neverwinter
Beril Sergün

Sayfa 1

   Bölüm Sonu Canavarı: Öncelikle bize zaman ayırdığınız için çok teşekkürler Jack. Bize kendinizi tanıtabilir misiniz biraz?

   Jack Emmert: Merhabalar, ben Jack Emmert, Cryptic Studios'un CEO'suyum. Cryptic kurucularından biri ve City of Heroes'un da baş yapımcılarındanım.

   BSC: Son zamanlarda çok Free to Play tabanlı MMORPG'ler çıkıyor, DDO: Neverwinter'ı bunlardan farklı kılacak özellikler nedir?

   Jack Emmert: İki şey: Bunlardan birincisi, oyunumuzun diğer MMO'lara benzemiyor olması. Vindictus gibi oyunlardan dövüş sistemi konusunda çok esinlendik, oyuncular bu sayede sadece "A"ya basmak yerine dövüşte aktif bir şekilde yer alabilecek. İkincisi ise oyunumuzun geçmişteki Newerwinter Nights I ve II’deki gibi kişiselleştirilebilir olması. Oyuncular kendi görevlerini ve senaryolarını yaratabilecekler. Hatta kendi düzenlerini bile! Newerwinter genel olarak D&D masaüstü oyunlarının havasını yakalayacak ve bunu çok daha basit ve eğlenceli hale getirecek.
   BSC: Birçok okuyucu oyunun Forgotten Realms evrenine olan benzerliğini merak ediyor. Peki oyunda tanıdık yüzler de görebilecek miyiz?

   Jack Emmert: Elbette Forgotten Realms evreninden birçok tanıdık yüz ve mekan görebileceksiniz! Ama son oyunun üzerinden neredeyse bir yüzyıl geçti ve o zamandan beri çok şey değişti. Neverwinter bir zamanların efsanevi ticaret şehriyken bugün o eski halinden eser bile yok. Çeşitli felaketler Kılıç Sahili'nin en güzel şehirlerinden biri olan bu yeri mahvetti. Artık Neverwinter'ı eski haline getirmek siz oyuncuların elinde.

   BSC: Ya Forgotten Realm evreni ile henüz tanışmamış oyunculara ne olacak? Oyunun ana hikayesine uyum sağlamakta zorlanacaklar mı?

   Jack Emmert: Sanmıyorum. Tüm hikayeyi oyunu oynayarak öğrenmeniz mümkün. Bu yüzden Newerwinter'ı oynamak için herhangi bir deneyiminiz olmasına gerek yok.
 
   BSC: Beta süresince PvP ve Crafting sistemi hakkında hiçbir bilgi verilmedi. Bize birkaç ipucu verebilir misiniz?

  Jack Emmert: Crafting sistemi görev verme şeklinde ilerliyor. Oyuncular bir takım hammaddeleri alacak ve yardımcılarından o maddelerle ürünler yapılmasını isteyecekler. Kimi ürünlerin yapımı birkaç dakika içinde, kimileri ise saatlerce ve belki de günlerce sürebilecek. Her bir meslek sınıfı kullanıcısına ayrı özellikte eşyalar sunuyor bu yüzden hepsine ihtiyacınız olacak. Ayrıca oyuncular cep telefonları ve mobil cihazlar sayesinde mesleklerine erişebilecekler. Yani evde oturmuş televizyon izliyor bile olsanız, telefonunuz yardımıyla yardımcınıza istediğiniz eşyayı yaptırtabileceksiniz.

PvP (ya da bizim açıkladığımız kadarı) ise arenalarda gerçekleşecek. Oyuncular istedikleri haritayı seçecekler, sıraya girecekler ve zamanı geldiğinde orada olacaklar. Genellikle bir takım diğer bir oyuncu takımına karşı savaşacak. Ödülleri ise yetenek puanı ve özel eşyalar olacak.

  BSC: Önceki betalara baktığımda ilk aklıma gelen şey Foundry Quest sisteminiz. Bundan izleyicilerimize biraz bahsedebilir misiniz?

  Jack Emmert: Neverwinter daha önceki önemli oyunları ile popülerdir; Neverwinter Nights I ve II. Bu 2 oyunda da oyunculara belirli seçenekler ve araçlar verilerek onlara senaryolar yaratmaları konusunda imkan verilir. Bundaki tek sorun ise verilen seçeneklerin herkesin anlayacağı türden olmamasıdır, bunu yapacak kişinin yazılımda, kendi sunucularını kurmada ve 3D konusunda iyi olması gerekir. Bu verilen araçlar çok güzeldir ancak oyuncular açısından da kısıtlayıcıdır çünkü herkes yapamaz. Biz ise Neverwinter MMO'da bunu değiştirip, oyuncuların kolayca kullanabileceği araçlar oluşturmak istedik; kendi AI yazılımlarını, dokularını, objelerini ya da animasyonlarını yaratmak zorunda değiller, ellerindekiler ile bunları rahatça kullanabilirler, yeniden bir şey yapmalarına gerek yok.
  BSC: Bir çok MMORPG oyuncusu 1,2,3,4,5 tuşlarını kullanmaya alışıktır. Bunun yerine neden daha aksiyon tabanlı kontrolleri tercih ettiniz?

  Jack Emmert: Sanırım bunun sebebi oyuncuların artık farklı şeyler arıyor olması. Piyasada çok iyi eski tarz fantazi MMORPG'ler var. 12345 tecrübesi için bugün gidip WoW, EQ II ya da Rift oynayabilirsiniz ancak Vindictus, Age of Conan hatta DC Universe Online gibi oyunlar sayesinde kontroller artık daha konsola yakınlaştı. Bizce fantazi dünyası bu kontrolleri daha çok kullanabilir.

  BSC: Bazı oyunlar, oyun içi dükkanlara çok bağlı oluyorlar, bir çok oyuncu da bu yüzden Free to Play oynamaktan kaçınıyor açıkçası çünkü bir çok oyunda bir eşya almadan oyunda iyi bir yere gelemiyorsunuz. Peki ya Neverwinter oyun içi dükkan ne kadar bağlı?

  Jack Emmert: Kesinlikle hayır. Size bizi ayıran en önemli noktayı söyleyeyim: Oyunumuzda Astral Diamonds isimli bir para birimimiz var. Oyuncular bu parayı yüksek seviye zırhlar almak için kullanıyor ancak bu parayı oyunda yaptıkları bazı görevlerle kazanıyorlar.

Astral Diamonds'ı değişik yapan şey ise oyuncular bunları diğer oyunculara oyun içi dükkanda kullanabilecekleri şekilde satabiliyor olmaları. Yani bir oyuncu Neverwinter oynayabilir, Astral Diamonds kazanabilir ve bunları Exchange'de satabilir ondan sonra da istediği şeyi oyun içi dükkandan alabilir.

Buna benzer sistemleri Star Trek Online ve Champions Online'da daha önce tanıtmıştık ve herkes çok memnun kalmıştı. Hatta Star Trek Online forumlarımızda bir konumuz var bununla ilgili, bir oyuncumuz hiç bir para harcamadan nasıl dükkandan alışveriş yaptığını adım adım anlatıyor sürekli.