Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

World of Tanks Oyun Geliştirme Müdürü İle Söyleşi

1 | Sorulara başlarken...

    
     World of Tanks, tankları yönetebildiğiniz, savaşlara katılabildiğiniz, tanklarınızı çok değişik ve fazla seçeneklerle kişiselleştirebildiğiniz bir tank savaşı oyunu. Zaten Türkiye’de de bir çok hayranı olan oyun önümüzdeki ay Türkiye’de de çıkışını yapıyor. Biz de bunu fırsat bilerek sizlere hem oyunu henüz bilmeyenler hem de daha önceden bilenler ama yine de merak edenler için Wargaming.net’in Oyun Geliştirme Müdürü Sergey Burkatovskiy ile bir röportaj yapma şansı bulduk.

World of Tanks'in logolarından biri.

      Beril Sergün: Merhaba Sergey, bize zamanını ayırdığın için çok teşekkürler. World of Tanks’in zaten Türkiye’de bir çok hayranı olduğunu söyleyerek başlayayım, Türkiye’de de oyunu yayınlayacak olmanız harika bir şey. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
 
      Sergey Burkatovskiy: Merhaba Beril, ben teşekkür ederim.Biz oyunu iyi yapabilmek için gerçekten çok çalıştık, Türkiye’deki oyuncuların da bunu beğeniyor olması çok güzel. En baştaki amacımız harika bir oyun yaratmaktı, Dünya çapında aldığımız yorumlardan da gördüğümüz kadarıyla işimizi iyi yapmışız. Bu tür başarılar bize daha da şevk veriyor ve oyunu daha ilerletmek ve yeni içerik eklemek için can atıyoruz.
 
      Beril Sergün: Oyunu Türkiye’de yayınlayacağınız için yeni oyunculara tavsiyeleriniz nedir? Tanklarla ilgilenmeyen oyuncular için, oyunun savaş sistemi ya da başka bir yönü sayesinde ilgilerini çeker mi?
 
      Sergey Burkatovskiy: World of Tanks oyunculara 150 zırhlı aracı kontrol etme, potansiyellerini açma, daha büyük ve daha kuvvetli ekipman ele geçirme, becerilerini geliştirme ve taktik düşünmeye itiyor.
      World of Tanks öğrenmesi kolay bir oyun ancak oyunda usta olması zor. Tankları kontrol etmek ve Tank savaşlarına zamanla alışılıyor ve klavye/mouse ikilisiyle mükemmel bir uyumda. Teknik olarak oyun aslında neredeyse bir Arcade oyunuymuş gibi işliyor, gerçek savaş daha fazla beceri istiyor. Gerçek tank savaşları bize göre oyuna hem zorluk hem de gerçeklik ekliyor, sonuçta böyle bir oyun yapabilmek ve başarılı olabilmek için bu tarz şeyleri bilmen gerekiyor; kurşun tipleri, nasıl kullanıldığı, belirli tank modelleri gibi. Bir tankın içine girip etrafa ateş etmek oldukça kolay olsa da, başarılı olabilmek için çok ciddi çalışmalar yapmalı, önemli noktaları ezberlemeli nerede vuracağınızı bilmeli ve 1 ya da 2 tankla karşılaştığınızda ne yapacağınızı, nasıl vuracağınızı bilmelisiniz.
      Oyunda özenle hazırlanmış bir ilerleme sistemi var. Ayrıca tanklar bir çok şekilde kişiselleştirilebiliyor bunlara; taret, şasi, motorlar, silahlar hatta radyolarda dahil. Bunları yaparak tankın en yüksek potansiyaline kadar çıkabiliyorsunuz.
      Son olarak oyuncuların ne dediğine, ne istediğine çok dikkat ediyoruz, oyunda bir sorun varsa, bir hata varsa hemen hallediyoruz.

Beril Sergün diyor ki; "World of Tanks oyunculara 150 zırhlı aracı kontrol etme, potansiyellerini açma, daha büyük ve daha kuvvetli ekipman ele geçirme, becerilerini geliştirme ve taktik düşünmeye itiyor."

      Beril Sergün: Oyun hakkında sizi en çok heyecanlandıran şey nedir?
 
      Sergey Burkatovskiy: Kesinlikle oyunun hiç bitmeyen geliştirilme ve ekleme tarafı. Bir geliştirme varsa ortada bu fikri asla ortada bırakmıyoruz, sadık bir topluluğumuz var ve bu sayede işimizi iyi yapıyoruz. WoT’a derinlik, zevk ve heyecan ekliyoruz sürekli. Ayrıca bildiğin gibi hepimizin askeri şeylere çok büyük bir tutkusu var ve yaptığımız işi çok seviyoruz. Ben oturup yeni araçlar incelemeyi, ilginç dizaynlar ve şemalara bakmayı çok seviyorum. Oyunlara daha sonra eklenebilecek şeyleri , İkinci Dünya Savaş’ında kullanılan taktikleri hepsini inceliyorum ki daha sonradan oyuna eklenebilsin.

      Beril Sergün: Genel olarak oyunun popülasyonu ne durumda?
     
      Sergey Burkatovskiy: Dünya çapında 18 milyon kullanıcımız var, bu rakam her gün daha da artıyor ve umudumuz gelişen teknoloji ve yazılım güncellemeleri ile World of Tanks çok daha iyi olacak.

Alman Birliklerinin Teknoloji ağaçları böyle görünüyor.

     Beril Sergün: Savaş sisteminizin iyi bir dengede olduğunu düşünüyor musunuz? Oyundaki denge nasıl bir durumda şu anda?
 
     Sergey Burkatovskiy: Denge her zaman bir sorun olacaktır, mükemmel bir deneye oturtsak bile bir oyuncu mutlaka beğenmeyecek ve üzülecektir ancak şu andaki durum oldukça olumlu görünüyor.Savaş alanlarına girerken oyuncuları seçen sistemin amacı oyunculara adil bir savaş sağlamak. Sistem, iki takımında aynı özelliklere sahip olmasını sağlıyor ki her iki takımında aynı derecede kazanma şansı olsun.
      Sistem hakkında konuşmaya başlamışken, oyuncular unutmamalılar ki WoT’a bir tank eklendiğinde tankın denge ayarı henüz bitmemiş oluyor. Oyun içinde de test etmemiz gerekiyor ki ona göre ayarlansın. WoT’a kapalı beta aşamasında katılan oyuncuların da bildiği gibi oyuna tank eklediğimizde sürekli takipte oluyoruz ve dengeyi oturtuyoruz.
      Oyundaki bir başka şey ise Gold ve Premium üyeler. WoT, bedava oynanabilen bir oyun ve Premium hesap size savaş alanında hiç bir avantaj vermiyor sadece oyundaki ilerleme hızınıza destek oluyor. Premium cephane ve sarf malzemelerine gelince, savaş alanında size ufak bir avantaj verdikleri gerçek ama bu onları süper kahraman yapmıyor. Uzun lafın kısası, sizi daha güçlü yapan hiç bir şey satmıyoruz, sadece oyunun araştırma kısmını daha kısaltan eşyalar satıyoruz.
      Sonuç olarak oyundaki dengeyi şimdilik gayet iyi buluyoruz, bir çok küçük ayarla da çok daha iyi olacaktır. Biz dengeyi bozacak bütün hataları takip ediyoruz, analiz ediyoruz, gerçek hayattaki tanklara uygun mu ona bakıyoruz. Tabii ki zaman içinde belirli şikayetler alıyoruz ama bildiğiniz gibi her oyuncuyu memnun etmek imkansız bir şey.

PS Vita İpuçları 4 (Remote Play Özelliği) Hearts of Iron IV Tam Çözüm ve Rehber
İLGİLİ EKRAN GÖRÜNTÜLERİ
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Fornicras

16.2.2014 13:58:27

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri 1- Neden Türk tankları yok. 2- Gerçek parayla oynamayanın mermileri kurusıkı, neden? 3- Oyunda haksızlık çok. Paralı grubun karşısına parasız grubu koyuyorlar, netice parasız grup %99 yenik.
1- Hangi Türk tankLARI? 2- Gold mermiler credits ile de alınıyor. 3- MM böyle bir şey yapmıyor.

BSC Misafiri

16.2.2014 11:51:23

0
bir şey soracagım bu world of tanks artık web browserlardaymıs nasıl oynayabılırız lınk atabılırmısınız

BSC Misafiri

29.10.2013 14:22:32

0
1- Neden Türk tankları yok. 2- Gerçek parayla oynamayanın mermileri kurusıkı, neden? 3- Oyunda haksızlık çok. Paralı grubun karşısına parasız grubu koyuyorlar, netice parasız grup %99 yenik.

BSC Misafiri

21.7.2013 04:39:49

0
oyunda kaydettiğim savaş kaydını bilgisayarım açamıyor neden yardım edermisiniz ayrıca video 800-900 kb oluyor

BSC Misafiri

17.6.2013 17:59:44

0
oyunda latin ismi ne dermisiniz

Illuminn

4.2.2013 19:27:37

0
parası olanla olmayanın ayrılmadığı nadir oyunlardan

BSC Misafiri

30.1.2013 11:13:30

0
slm ya ben hediye dukkanindan hediye aldim 4 saat oldu gelmedi niye acaba bi yardimci olurmusunuz

BSC Misafiri

13.12.2012 14:40:03

0
Arkdaşlar ben oyunu indirdim fakat parçalar yükleniyor da donup kalıyor ve yanıt vermiyor gözüküyor ne yapmalıyım internet hızındam kaynaklanabilirmi

halogonga

13.6.2012 17:00:39

0
ey bsc misafiri en fazla sms ile 40tl lik altın alınıyor sen nerden aldığını biliyormusun ? oyunun amerikan ve avrupa serveri var kendi yaptığın mallık yüzünden oyunun suçlama

halogonga

13.6.2012 16:58:11

0
parası olan kral derken sanırım metin2 yle felan karıştırdın bunu :D bu oyun emek istiyor öyle 2-3 tank vurup tank açamazsınız bunu kabullenin bi kere ve oyunda parası olanda aynı parası olmayanda adamın parası yok varda oyuna vermemiş ama adamda is-7 is-4 maus e-100 var karsı taraftada paralı adam var paralı adamın tek iyi yanı komutanları biraz daha iyi kamuflajı vs. var başka hiç bi farkı yok GÜÇ FARKI YOK olsa bile etki etmiyor yani param var oyunun kralı benim diyemez kimse ha şu bi gerçek parayı veren daha kolay kasıyor e oda olsun artık adamlar o kadar uğraşıyor

BSC Misafiri

19.5.2012 13:18:59

0
valla oyunu betadan beri oynuyom tigertr adı altında. başlangıcta rus tankları ciddi kayırılmıştı ama şu anda amerikan tankları daha iyi konumda yani rus milliyetciliği söz konusu değil. oyunda zekanızı yeteneğinizi ve duruma göre sabrızını veya cesaretinizi ortaya koymalısınız. kolay degil emin olun ama oldukca zevkli. oyun pay to win gibi gozuksede değil. paralı itemler oldukca pahalı ve genelde clan savaşlarında kullanılıyo sadece. paralı tanklar ise sadece ekonomik avataja sahip. ayni tierde full ekipanlı normal tank paralı tanktan üstün. aylık uyelik zaten normal. kendinize guveniyosanız bence deneyin bu oyunu.

Fornicras

22.4.2012 21:49:01

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri ilk çıktığında oynadım sonra accountu satıp kurtuldum, pişmanda değilim rus milliyetçiliği had safhada, aksini idda ederseniz moderatörler banlıyor ki genelde kafalarına göre banlıyorlar. oyuncuların %90ı 8-14 yaş grubu orada anlatıldıgı gibi taktik filan yapamıyorlar özelliklede random oyunlarda, harcayacak bol paranız ve vaktiniz yoksa hiç bulaşmayın
Metin2 ile karıştırdın. Forumdaki konuda bile 18+ en az 10 kişi bulursun. Genellikle 18+ yaş grubu oynuyor bu oyunu.

BSC Misafiri

22.4.2012 21:32:42

0
ilk çıktığında oynadım sonra accountu satıp kurtuldum, pişmanda değilim rus milliyetçiliği had safhada, aksini idda ederseniz moderatörler banlıyor ki genelde kafalarına göre banlıyorlar. oyuncuların %90ı 8-14 yaş grubu orada anlatıldıgı gibi taktik filan yapamıyorlar özelliklede random oyunlarda, harcayacak bol paranız ve vaktiniz yoksa hiç bulaşmayın

BSC Misafiri

24.3.2012 23:27:20

0
ben deopaya para yatır dım kv 5 tankı almak için telefon dan nerdeyse 1 ay oluyor hiç birşey gelmedi hesabıma hiç bir şey gelmedı niye oyle oluyor 68 tl yatır dım ve benim sayıfam kitlendı

BSC Misafiri

24.3.2012 23:02:16

0
hayde haledın artık bu sorunu bir ay ben bekli yorum

marjibaba

19.3.2012 14:24:22

0
bu oyunda paran varsa kralsın yoksa yayan.. tankı geliştiremedim bile her şey için para istiyolar. Bıktırdılar

BSC Misafiri

19.3.2012 00:20:34

0
WOT oynamayan kişiler yada bir bilgisi olmayan kişiler neden söyleşi yapılmış diyebilirler ama oyunun türk oyuncu popüleritesi gayet yükseklerde. Ve online oyun oynayan oyuncular arasında bu oyunu oynadıktan sonra çok farklı bir yerde ve kalitede oldugunu anlayacaklardır.

Fornicras

11.3.2012 17:50:19

-1
Beril Hanım bir incelemenizin altına yazmıştım World of Tanks'ı inceleyebilir misiniz diye aceba onu görüp mü böyle bir şey yaptınız merak ediyorum. :P Halada istiyorum bi inceleme yapmanızı oyunun kendi alt forumuda açıldı artık forumda daha çok bilinirse daha iyi olur. Yalnız Türkiye'ye çıkış yapma olayını pek anlayamadım. Biz zaten şuan oyunu Türkçe bir şekilde oynuyoruz, sorunsuz bir şekilde. Türkiye'ye çıkış yapması demek Türkiye'ye yeni bir Server açılması demek mi? Eğer öyleyse tayox06'nın dediği gibi olabilir, oyun yerlerde sürünür, Türkiye'ye gelen her oyun gibi. Bu arada yeni başlayacak arkadaşlar olursa diye yazıyorum buda oyunu rehberi göz atabilirsiniz: http://forum.donanimhaber.com/m_58195865/tm.htm Onun dışında söyleceğim tek bir şey kaldı, şu ana kadar gördüğüm MMO oyunlarında ki en iyi grafiğe sahip oyun. Tek eksiği sesleri bence. O'da gelecek güncellemeler ile değişecektir diye umuyorum. Zaten son zamanlarda çıkan güncellemeler oyunu o kadar değiştirdi o kadar güzelleştirdi ki... Haber için teşekkürler.

mczaga

11.3.2012 11:47:04

0
Bu söyleşide türk oyuncuları ilgilendiren ne varki onu anlamadım? Ayrıca Çıkış tarihi açıklanmadı denmiş oyunu kendi sitesinden internet üzerinden indirebiliyorsunuz 2.5gb . http://worldoftanks.eu/en/update 3 Tane server var 3 ayrı site var 3 ayrı oyun EXE'si var dolayısla Avrupa için EU sitesinden üye olun ve oradan indirin oyunu.Avrupa daha hızlı internet açısından.

mczaga

11.3.2012 11:33:30

0
http://forum.donanimhaber.com/forumid_794/tt.htm Oyun ile ilgili arkadaşları WoT bölümüne bekleriz.

tayox06

6.3.2012 13:24:07

0
Türkiyede yayınlanması hem iyi hem kötü olmuş.Yakında ''qanqa gel oqulu asaq da nette 2 el wot atak'' gibi şeyler olmaz inşallah.Zaten türkiyeden oynayanların yaş ortalaması yüksek bunun düşmesini hiç istemem

söny

6.3.2012 01:12:53

0
Hiç duymadıgım bir oyunun Dünya çapında 18 milyon kullanıcımız açıklaması direk googleye beni yönlendirdi bakalım nasıl bi şey
  • 1
  • 2
  • 3
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

World of Tanks Samet Konuksal 8 / 10 oy
KÜNYE
World of Tanks ÇOKLU PLATFORM
+ TAKİBE
AL
13 kişi bu oyunu takip ediyor.
2.0
0
OY
0
DOSYA KONULARI VE TAM ÇÖZÜMLER
29 Aralık 2016 Perşembe
En Etkileyici Assassin’s Creed Videoları Şu sıralar filmiyle gündemde olan Assassin's Creed serisinin en etkileyici videoları derledik. Kaan Bolat
18 Ağustos 2016 Perşembe
Hearts of Iron IV Tam Çözüm ve Rehber Derin oynanış dinamiklerine sahip oyunun tüm detaylarına beraber bakıyoruz. Burak Gezgin
16 Aralık 2014 Salı
2015 Hediye Satın Alma Rehberi Bir oyuncuya yılbaşı hediyesi olarak alınabilecek bazı şeyleri bir arada topladık. Tunahan Başol
17 Kasım 2014 Pazartesi
Yeni Nesil GTA V Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey Yeni nesil GTA V hakkında bilmeniz gereken önemli detayları sizler için bir araya getirdik. Tunahan Başol
11 Kasım 2014 Salı
Ücretsiz Bir Şekilde Oynayabileceğiniz En İyi 110 Oyun Ücretsiz bir şekilde oynayabileceğiniz en iyi yapımları sizler için derledik. Tunahan Başol
11 Ekim 2014 Cumartesi
Oyunlarda Can Tazelemenin 10 İlginç Yolu Oynarken canımızı artırmak için başvurduğumuz yollardan ilginç olan 10 tanesini sizler için derledik Tunahan Başol
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız