Dead or Alive Dimensions
Ersin Kılıç

Sayfa 1

     15 yılı geride bırakan Dead or Alive serisinin yeni oyunu Nintendo 3DS’in duyurusu ile birlikte ortaya çıkmıştı. Nintendo’nun yeni nesil konsoluna destek vereceğini açıklayan Tecmo tarafından geliştirilen serinin bu yeni oyunun da sahip olduğu özelliklerle, Super Street Fighter 4 3DS ile birlikte konsolun merak edilen dövüş oyunları arasına girmeyi başarmıştı. Peki piyasada Super Street Fighter 4 gibi bir 3DS oyunu var iken Dead or Alive: Dimensions hangi özellikleri ile ön plana çıkmış. Daha doğrusu çıkabilmiş mi?

     Öncelikle Dead or Alive: Dimensions’un geniş bir oyun moduna sahip olduğunu söyleyebilirim. Gerek tek kişilik gerekse de çoklu oyuncu kısımlarında oyun modu olarak geniş bir yelpazeye yer verilmiş. Oyun modlarını kısa kısa açıklayacak olur isek ;
 
     Chronicle: Chronicle adlı oyun modu için kısaca hikaye modu benzetmesi yapabiliriz. Ara sahneler ile süslenen bu oyun modunda, hikaye ilerleyişine göre farklı karakterlerin kontrolünü sağlıyor ve hikayede karşınıza çıkan rakipler ile karşılaşıyorsunuz. Ayrıca oyun motoru ile yapılan ara sahneler dışında CGI olarak karşınıza çıkan ara sahnelerde, bu oyun moduna ayrı bir keyif katmayı başarmış. Oyun motoruyla yapılan bazı ara sahnelerde ise ilginç bir yöntem kullanıldığını görüyoruz. Donuk ifadeler ile ekranda beliren karakterler, arka planda seslendirilerek farklı bir ara sahne metodu kullanılmış. Yani bu ara sahneler için bir nevi oyun motoru ile yapılan fotoroman benzetmesini yapabilirim. Bu durumun ise çoğu oyuncunun hoşuna gitmeyeceğini rahatlıkla söyleyebilirim.

     Arcade: Oyunun Arcade modu oldukça kısa bir şekilde karşımıza çıkıyor. Seçtiğiniz karaktere göre birkaç rakip ile karşılaşıyor ve bu modu tamamlıyorsunuz. Tabi bölüm bölüm ayrılan bu modun ömrü de böylelikle uzatılmış. İlk bölümü bitirdiğinizde bir sonraki bölümün kilidini açıyorsunuz.
     Survivol: Survival oyun modu da genel olarak Arcade ile aynı özelliklere sahip. Gene bölüm bölüm ilerleyen bu oyun modundaki tek fark, rakiplerinizin peş peşe gelmesi oluyor. İlk bölümde 10 rakip ile karşılaştıysanız ikinci bölümde 20 rakip ile karşılaşıyorsunuz.

     Tag Challange: Bu oyun modunda adında da anlaşılacağı gibi 2’ye 2 mücadelelere giriyorsunuz. Yaptığınız kombalara veya sizin çağrınıza göre seçtiğiniz ikinci oyuncu savaş alanına giriş yapıyor.
Sayfa 2

     Dead or Alive Dimensions oynanış olarak ise basit bir yapıya sahip. 3DS’in üst ekranında oyun alanına yer verilmiş. Alt ekranda ise oyundaki komboların yer aldığını görüyoruz. Çok farklı komboların yer alması iyi olsa da bu kombolar arasındaki seçim ise bir o kadar zor olmuş. Kaydırma kısmı ile kombolar arası geçiş yapıp, dilediğiniz komboyu seçmek hem sizi oyundan koparıyor, hemde oyunu kolay bir yapıya sokuyor. Böylesine bir sistem yerine SSF 4’te olduğu gibi çok özel hareketler burada listelenebilirmiş. Kısaca dokunmatik ekrandaki kombo listesinin çok işe yaramadığını söyleyebilirim.

     Ara sahnelere geldiğimizde ise alt ekranda oyuna ve karakterlere ait bilgiler verildiğini görüyoruz. Örneğin serinin ilk olarak 1996 yılında ortaya çıktığı veya o an çıkan karakterler hakkında bilgilerin gözükmesi gibi. Veya gene alt ekranda o sırada hikaye gereği bulunduğunuz geminin özelliklerini öğrenebiliyorsunuz. Bu bilgilerden bazıları merakınızı giderdiği gibi bazıları ise sanki alt ekran boş kalmasın diye konmuş izlenimini yaratıyor.
 
     Oyunun dövüş sistemi kontra atak üzerine kurulmuş. Yani rakibiniz size hamle yaptığında korunma veya tutma tuşu ile direk olarak kontra atağa geçebiliyorsunuz. Bu oynanış kavgaları renkli bir yapıya sokmuş. Tek handikabı ise bazen tek bir tuşla bile rakiplerinizi alaşağı edebiliyorsunuz. Yani sadece kontra atak olarak kullandığınız tutma tuşuyla bile, rakibiniz size hamle yaptığında doğru zamanda tuşa basarsanız, dövüşleri kolaylıkla geçebiliyorsunuz. Zaten oyundaki tuş dağılımına baktığımızda tekme, yumruk, korunma ve tutma şeklinde sıralandığını görüyoruz. Tek bir tuşa atanan tekme ve yumruk ise yön tuşları ile çeşitlendirilmiş. Yani yukarı çapraza veya aşağı doğru çekmenize göre tekmeleriniz veya yumruklarınızda farklı kombinasyonlar yakalayabiliyorsunuz.
     Oyundaki dövüş alanı ise serinin önceki oyununda olduğu gibi aktif bir şekilde karşımıza çıkıyor. Yani tahta bir köprü üzerinde dövüşürken rakabinizi aşağı atarak, sizde peşinden aşağı atlayabiliyorsunuz. Veya karlı mekanda rakibinizi aşağı doğru yuvarlayabilir ya da dövüş alanının kenarlarında bulunan elektrikli tellere doğru hamle yaparak daha fazla canının gitmesine sebep olabilirsiniz. Kısacası üç boyutlu olan oyun alanı, farklı alanlara sıçramasıyla da oyuna ayrı bir tat katmayı başarmış.