Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam
Gökhan Yılmaz

Sayfa 1

     Geçtiğimiz Mart ayında çıkarak 2010 yılının en iyi multiplayer tecrübelerinden birini yaşatan Battlefield: Bad Company 2 için pek çok harita paketi ve güncelleme yayınlandı. DICE, bunlar ile farklı üniformalar ve haritalar eklerken, hazırladıkları en büyük güncelleme paketini yılın sonuna sakladı. Bad Company 2 – Vietnam, oyuncuları modern savaş temasından kopararak savaşın ve Rock ‘n Roll’un harmanlandığı 60’ların Vietnam’ına götüren bir içerik paketi.

     Bad Company 2, Vietnam ek paketi ile birlikte tamamen farklı bir havaya bürünüyor. 5 yeni harita, döneme ait 15 silah ve 6 araç, yeni karakter modellemeleri, seslendirmeler ve müzikler sayesinde ek paket yerine yeni bir oyun oynuyormuş hissine kapılıyorsunuz. Tüm bunlar Bad Company 2’nin takım oyununa odaklanan oynanışını hiç değiştirmiyor. Vietnam’da oynarken yine kendi bireysel başarınızı ve Kill/Death oranınızı önemsemiyor ve takımınızın bir parçası olarak faydalı bir asker olmaya çalışıyorsunuz.
     Vietnam’a ve 60’lara gittiğinizde ilk göze çarpan değişiklik teknolojinin gerilemesi oluyor. Artık Red Dot’a sahip dürbünler, düşmanı fişleyeceğiniz Tracer’lar, hareket algılayıcı sensörler ya da güdümlü roketler bulunmuyor. Bunlarla beraber araç sayısı da düşürülerek daha çok piyade savaşına ağırlık veriliyor.

     Bad Company 2’deki bazı silahlar Vietnam’da da bulunuyor. Bu nedenle oyundaki 15 adet silahın hepsi yeni değil. Oyundaki sınıflardan Recon (Sniper) hariç diğer hiç bir sınıf dürbünlü silah kullanamıyor. Yapımcılar, teknolojinin 40-50 sene gerilemesiyle birlikte silahların günümüz Anti-Recoil (Geri tepme önleyici) sistemlerine sahip olmayacağını ve bu nedenle geri tepme oranlarının artacağını belirtmişti. Fakat oyunda bunu hissedebildiğimizi söyleyemeyeceğim.
     Silahlar, teknik özelliklerinin yanı sıra görsel anlamda da döneme ayak uydurmuş. Bantla yapıştırılmış şarjörler ve soyulmuş yüzeyler gibi detaylar sayesinde eski bir silah kullandığınız hissine kapılıyorsunuz. Bununla birlikte, silahların hasar miktarlarının arttırılmış olduğunu farkedeceksiniz.

     Alev makinesi olmayan bir Vietnam olmayacağı için M2 Flamethrower da yeni eklenen silahlardan biri olmuş. Piyade savaşına ağırlık verildiği için, bu silah yakın mücadelelerde oldukça etkili oluyor. Fakat açık alanda kullanmanız durumunda bir anda kurşunlar için mıknatısa dönüşebiliyorsunuz çünkü çıkan alevler nedeniyle oldukça dikkat çekiyor ve haritadaki bir numaralı hedef oluyorsunuz.
Sayfa 2

     Vietnam’da an itibari ile dört adet oynanabilir harita bulunuyor. Önümüzdeki günlerde yapımcı DICE’ın başlattığı Operation Hastings görevinin tamamlanmasıyla beşinci harita da oyunculara sunulacak. Daha önce de bahsettiğim gibi araç sayısındaki azalma, bu haritaların ve Vietnam savaşının yapısından kaynaklanıyor. Amerikan askerleri araç konusunda daha şanslı iken, Vietnam tarafında, bu araçları pusuya düşürecek ve kazılmış siperlerden saldırmaya olanak kılan bir yapı hakim. Yakın mücadele için tasarlanan bu haritaların oldukça başarılı olduğunu söylemeliyim. Hatta sadece taktiksel anlamda değil, görsel açıdan da sizi havaya sokarak savaş atmosferini başarılı bir şekilde yansıtıyorlar. Mesela Hill 137’de Vietnam askerlerinin bulunduğu yer Napalm ile vurulmuş ve zemin alevler içerisinde yanıyor. Bu görüntü, karşıdan bakınca gerçekten de insanı etkiliyor.

     Haritalarda genel olarak kullanacağınız geçitler bulunuyor. Bu noktalarda stratejinizi iyi belirlemeniz gerekiyor. Mesela Vantage Point haritasında her iki taraf da tank kullanabiliyor fakat bu tanklar karşı tarafa geçebilmek için barakalarla dolu bir kasabadan geçmek zorunda kalıyorlar ki bu da bolca tanksavara maruz kalmaları anlamına geliyor. Bu haritalarda tümsekleri, kayaları ve yıkıntıları siper alarak kademeli bir şekilde ilerlemeniz gerekiyor. Bu noktada da takım oyunu ön plana çıkıyor.
     Takım oyununa ve sınıflar arasındaki dengeye örnek vermek gerekirse; bir keresinde hiç Recon’a (Sniper) sahip olmayan bir takımda yer almıştım. Bir süre sonra kendi tarafımıza geri çekilmek zorunda kaldık ve hiç bir adamımız uzak mesafeye sahip bir nehrin karşısına geçemedi. Hiç kimse Recon olmadığı için yoğun ateş altında bölüm boyunca ölmek zorunda kaldık ve yenildik. Bu nedenle, bir sınıfın eksikliğinde ortaya çıkan dengesizlik takımınızın kaybetmesine neden olabiliyor. Zaten Bad Company 2’de Team Deathmatch ve benzeri multiplayer modları bulunmamasının da nedeni bu. Vietnam’da da haritaları Rush ve Conquest modlarında oynuyorsunuz ve bu da rastgele savaşmayı değil de tüm takımı kapsayan bir amaç için savaşmanızı sağlıyor.
     Vietnam’ın atmosferine en büyük katkı sağlayan öğelerden biri de müzikler oluyor. Toplamda iki saate kadar süren ve dönemin popüler Rock ‘n Roll temasına sahip 49 parçalık bir müzik listesi bulunuyor. Bu parçalar, savaş atmosferini bozmayacak şekilde oyuna adapte edilmiş. Şarkılar, kullanacağınız araçların radyolarında çalıyor ve istediğiniz zaman parça değiştirebiliyorsunuz. Bu sayede filmlerde gördüğünüz Vietnam Savaşı atmosferine kapılıyorsunuz. Mesela UH-1’e beş kişi bindiğinizde ve aracın ağır makineli tüfeğini kullanırken, yanınızdaki takım arkadaşınızın helikopterin açık kapısından ateş etmesi ve radyoda çalan Rock ‘n Roll parçalar kendinizi tam bir Vietnam sahnesinde bulmanıza neden oluyor.