Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Diğer Firmalar da Yeni Nesilde Oyun Fiyatlarını Artırmayı Düşünüyor

 
Yeni nesilde oyun fiyatlarında artışa hazır olun.

NBA 2K21'in mevcut nesil sürümünün 60 dolar ve yeni nesil sürümünün 70 dolar olacağının açıklanmasından sonra diğer oyunlarda da fiyat artışı göreceğiz gibi duruyor.

GamesIndustry.biz'e konuşan oyun araştırma şirketi IDG Consulting başkanı ve CEO'su Yoshio Osaki tarafından belirtilene göre 2K Games'in dışında diğer oyun yayıncıları da PlayStation 5 ve Xbox Series X'te bazı oyunlarının fiyatlarını artırmayı düşünüyor.
 
Yoshio Osaki en son 2005 ve 2006'da Xbox 360 ile PlayStation 3 neslinin başında oyun fiyatlarının 50 dolardan 60 dolara yükseldiğini fakat oyun geliştirme masraflarının o zamandan bugüne %200-300 arasında arttığını söylüyor.

Yoshio Osaki diğer sektörlerden örnek vererek sinema biletleri fiyatının %39, Netflix abonelik servisi fiyatının %100 ve kablolu TV paketleri fiyatının %105 arttığını belirtti ve oyunlardaki 10 dolarlık artışın %17 ile diğer sektörlere kıyasla çok düşük kalacağını ekledi.

Yoshio Osaki NBA 2K gibi AAA oyunların dışında her oyunun da 70 dolardan satışa sunulmaması gerektiğini savundu.

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak gamesindustry.biz sony playstation 5 ps5 playstation next gen
Westworld'ün Yaratıcılarından Fallout Dizisi Geliyor Shadow Warrior Geliştiricisi Yeni Oyununun Sinyalini Veriyor
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

4.7.2020 03:40:36

+1
Yeni nesilde bir Ps5 yada Xbox almak ne kadar mantıklı olur bilmiyorum, Dijital oyun alak desek fiyatlar en az 500 olur, Yıllık Plus alak desek onunda 500'leri görecegini düşünüyorum, Bayagıdır bekletiyorlar zaten zamları. Bence Gamepass'in yıllığıda öyle olur..Sonuçta bir oyun parasına derler.. 2. el oyun satın alak desek Ben yeni nesil konsolların pek satacağını düşünmüyorum TR'de, Ondan dolayı 2. el oyun çok az bulunacaktır olanlarda pahalıya satılacaktır diye düşünüyorum..Bilmiyorum bi çıkmaz var sanki...Konsol firmalarının en azından servislerinde ülkeye özel fiyatlandırma getirmesi gerek yeni nesildede, 250 TL'yi geçmemesi lazım yıllık üyeliklerin..İndirimlerdede 150 TL'yi gördülermi tmmdır.O zaman belki konsol düşünülebilir..Abi yoksa bildiğin oyunsuz kalırız yanii...Bunlarıda yapmıyorlarsa yürüsün gitsinler zaten ülkeden...

Babblebabble

3.7.2020 18:01:27

+1
Artık 1 oyun = 1.5 gram altın, ultimate/deluxe/tıraş edition da = çeyrek altın Şaka maka bu fiyat artışı Avrupa ve Amerika içinde bile tepki çekebilir. Bu arkadaşlar için oyun/ekipman fiyatları her ne kadar uygun olsa da aralarından bir tane ağlamayan görmedim "yok ya aslında uygun" falan diyen. Bunların çoğu nekes ve çok fenalar. Alman bir arkadaş 60 Euro'nun çok pahalı olduğunu söylüyordu. Bir de diyor ki "Ben öğrenciyim her ay kenara koymak için elime 150-200 Euro falan kalıyor. Bunun 60'ı oyun için biraz fazla" Vay dedim babanın kemiğine, bizim öğrencimiz aç geziyor lan Bu kenara koyacağı paranın 1/4'i oyun için fazla geliyo diye hayıflanıyor. Ben de dedim buna "Bizde bir oyun aylık doğal gaz faturası kardeş". "Olsun yine de bence bizde de pahalı" diyor

Androge0s

3.7.2020 17:47:31

+1
Hadi lou'yu falan anlarım 70 dolar olur çünkü ek dlc yok, oyun içi satın alma yok ve geliştirme süreci 7 yıl sürmüş oyunlar var misal rdr2 vs. ancak nba gibi her sene bir bok değiştirmeden sürekli 2-3 cila yapıp üstüne oyun içi satın almanın ve dlc'nin bol olduğu saçma sapan oyunları 70 dolar yapmak istemek nedir? Üstelik bu tarz oyunların geliştirme maliyeti de çok daha düşük, yaratıcılık yok ve her yıl çıkıyor zaten, kemik kitlesi de alacak yani zarar etmelerinin imkanı yok çünkü risk yok. Şuan zaten 60 doların hakkını veren oldukça az oyun var zaten misal rdr2 de 60 dolar anthem'de 60 dolar.

BSC Misafiri

3.7.2020 17:36:17

0
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri Gamepass artmasa bari
Öylede bi artacak ki görürsün...Yıllık 500 TL'lere hazırlıklı olun...

:::LOSTPLANET:::

3.7.2020 15:30:31

0
Bu topraklarda dovizin de uzerinde bir döviz var.Kar açlığı, bitmez tükenmez firsat avcılığı... Kendi satın alım güçlerinin yüksekligine rağmen %17lik bir artısın bile kurtarıcı olmayacağı söyleniyor.Bu 10 dolarlık euroluk artışın bizdeki yansiması aynı durgun suya atılan taş gibi dalga dalga katlanıyor.Dediğim gibi bizde dövizin uzerinde bir döviz daha var.Vergiler bahanesine girmeyelim.Tamam vergiler ve dalli budaklı cesitleriyle saticiyı zorluyor ama çıkan oyunları ya da ulkede tüketilen herhangi bir urunü inceleyin hep bir faydalanma, olmasi gerekenin üzerinde fiyat biçme durumu var.Uretilmiyor ondan pahalı.Hımmm.Bu da güzel bahane.İstelik bunu da savunan tüketici yorumlarını cokca gordük.Kahve uretiyorsan arabalar ithal diye tonla para harcamiyorsun.Üretebildiklerimize bakalım.Onlar da yüksek fiyatlı.Çay,antep fıstığı, kirmizı et bi sürü üretebildiğimiz ama tuketmekte fiyattan müzdarip olduğumuz urünler bunlar.Peki simdi de ne ciktı ortaya? Maliyetler... Demek ki sadece senin uretmen yetmiyormuş.Oyun konsolu da uretsen maliyetlerini küresel maliyetlere indiremezsen yine pahaliya tüketmek zorundasin.Konsol geliyor.Özel sürümmüş.Geldiği ülkeye bakıyorsun oradaki adam 2.yi alıyor buradaki fiyatla.Eee neymiş abi ozel sürüm, almak istiyorsa bu fiyata razı olacak.Yani 2000 ise biz bunu 7000e satarız hesabı.Bak kurban gelir et artar.Eee gecen hafta 3tü bugün niye 5 oldu? Peki yerel fiyatlandirma diye bir tanim var biliyor muyuz? Bu da bizim işimize gelmiyor işte.Kendi gozlerimle gordüm ya! 2 ay önce aynı daire aynı koşullar, uzerine civi cakilmamış.730 bin diyordu.Gecen hafta 825 dedi aynı daireye.Dolar/euro cok daha masum artık.Böyle zihniyette olan bir ülkede diyorsunuz ki Batida oyunlar 10 dolar/euro artiyor.Vay halimize...

BSC Misafiri

3.7.2020 14:40:18

0
Gamepass artmasa bari

BSC Misafiri

3.7.2020 14:23:42

0
Steamde çoğu oyun 2dolar 3 dolar olarak satılıyor insanlar steami beğenmiyor türkiyede. Korsan kullanan için bir fark olmayacak. Ama konsol satışı 3. Dünya ülkelerinde azalır

BSC Misafiri

3.7.2020 14:11:29

0
Torrentden sadece illegal icerik indirildigini sana yurdum cahil insanlari...

No Smoking

3.7.2020 13:54:38

0
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
Valla pc de yüklü olanlar bunlar. Bunların haricinde epic game üzerinden de indirimli olarak aldığım oyunlar da var. Gta 5 Ark farcry 4 falan da var Torrent olarak en son 4-5 sene evvel oyun indirmiştim. Oyun Bug'ta kalınca orijinale döndüm. Oyuna da fazla zamanım yok. Olanlar da bunlar. Hepsinin de makbuzu var.

Numenorian Man

3.7.2020 13:04:04

+1
Korsancı olman için Torrent sitesi sahibi olman vs. gerekiyor herhalde sana göre. Bal gibi de korsancısın işte. Bunu kötüleyerek söylemiyorum ülkenin ekonomik ortamı belli. Ama korsancısın işte torrent var diyorsun

einhander

3.7.2020 12:35:07

+1
bızım gıbı oyunların pahalı oldugu 3. dunya ulkelerını etkıler bu zamlar ama amerıka avrupa ve japonya kore gıbı ekonomık gucu yuksek ulkelerde satıslar full gaz devam edıcektır.

BSC Misafiri

3.7.2020 12:16:58

0
Yeni nesilde oyunların fiyatlarının artacağı bariz belliydi zaten o yüzden çokta bir şey demeye gerek yok.Olacakları söyleyeyim,Oyunlar 70$ bandına çıkacak.Amerika pazatı tepki göstermezse böyle kalacak gösterirse en fazla 65$'a iner.

-Dark Poison-

3.7.2020 12:07:50

0
Bak hele laflara.Ben hic bitmemis bir filmin vizyona girdigini,bitmemis eksik cekilmis dizinin ciktigini,iceriginden apartilip cikmis hicbir film dizi omrumde gormedim.Sinemada bu filmin bir kismi diger kismini mikro odeme ve dlc lerle tamamlayin diyen sinema calisanida hatirlamiyorum.Ama oyun dunyasinda her turlu sacmaligi dayayan sizsiniz,sonra 70dolar gibi absurd fiyatlarla oyun satacaz diye cok ugrasirsiniz be.Zaten 60 dolarda bile zor satiyorsunuz oyunlari dakka basi indirim ustune indirim kasiyorsunuz.8 sene oyunun cikisini beklet,sonra suresi uzasin diye acik dunyayi koy,lootu daya formulude baydi. Su an en cok kazanan oyunlarin hepsi f2p online oyunlar.Sen bunlara karsi hikayeli oyunlari hala severek alan kitleyi bu zamlarla daha da sogutacaksin.Adamlardaki yuzsuzluge bak .30 fps yi bile bitirmeyecek gelecek nesil ama her turlu zammi makul gostermeye calisiyor amcalar

BSC Misafiri

3.7.2020 11:31:37

+1
kardeşliği kaldır kutulu oyunlara sınırlama getir 40 dolara bile satılır oyunlar ama gel görki dijitaller kardeşlik var üstüne ikinci elde satışı var böyle olunca 110 milyon ps4 satışında en iyi oyunu olan gow 13 milyon satmış last of 2 de 15 milyon satar ps4 içerisinde ps5te de ayrı bir satış olacak geriye uyumluluğa eklenmese eğer ! yani ucuza oyun için kardeşlik kalması şart kutulu oyunlara sınırlama gelmesi şart yoksa 80 90 dolara satışlar olacak standart sürümler ki insanlar tüm paketi almak ister ama oda 100 dolar koyar yani insana gerçi biz 100 birime alsak koymaz da nedense avrupalılara koyuyor :D

Muti20

3.7.2020 11:00:51

0
Pişman olucak aburaya yazdim kendi istekleriyle pyunlarin fiyatlarini dusurucekler cunlu cig gibi elestiri alicaklar para gelmeyince mecbur fiyatlari dusurucekler

mortalblow28

3.7.2020 10:47:44

+3
korsancı değilsin ama torrent var :D güzel kafaymış kardeşim güle güle kullan. ha habere gelecek olursak çok yanlış bir hamle.

No Smoking

3.7.2020 10:17:56

+1
Torrent varken ne gerek var 200 tl oyuna vermek? Korsanci değilim ama yapacak bir şey yok naapalim

BSC Misafiri

3.7.2020 10:03:27

0
Almayın abi zamlı oyunları last of us 2 500 lira fiyat etiketi var almayın bakın almadım şahsen hala böyle kazık fiyatla oyun aldıkça nede olsa diğer pazarlarda nerdeyse 90 100 $ a gidiyor bu pazarlarda niye yapmayalımki nin derdine düşmüşler.

BSC Misafiri

3.7.2020 09:59:02

0
Bizde oyun almayız kütüphanemiz ile devam ederiz. Yüzde seksen indirimleri bekleriz.

kataaay

3.7.2020 09:32:21

+1
Kitlesel bir boykotla, o fiyatlar her türlü düşer. Yaptıkları iş direk keriz silkelemek, başka bir şey değil.

BSC Misafiri

3.7.2020 09:27:23

+2
Sony veya Microsoft Türkiye özel fiyatlandırma yapmazsa konsol oyunculuğu bitmiş demektir Steam tek geçer hepsine mükemmel oyunlari çok uzuca sahip olabiliyorum

BSC Misafiri

3.7.2020 09:26:48

0
Sürümden kazanmıyorlar mı? 4-5 milyon oyun satıp zaten zararını karşılıyorsun. Satamayan için birşey diyemem.

speederly

3.7.2020 03:40:55

0
şimdiye kadar hiçbir oyunu çıktığı gibi almadım beklerim 1 sene dlc mlc top tüfek ne varsa .çeyrek fiyatına bugsuz birşekilde alır oynarım :) bana bunun yansıması 2.5 dolar.

***Respect***

3.7.2020 03:21:07

0
10 dolarlık artışın bize yansıması 150 TL olur

Mutlak.Sıfır

3.7.2020 02:17:27

0
Yoshio Osaki sen önce micro ödemelerden, saçma sapan Dlc'lerden gelen parayla ettiğiniz karları söyleyin sonra oyun fiyatları hakkında konuşuruz.

mementopolis

3.7.2020 02:05:45

0
ben sunu söylemek istiyorum. piskolojik barasi gectiklerinde zaten anlayacaklar nasil hata yaptiklarini. oyunlari asla ama asla "sale(s)" ve ucuzlama olmadan almayacagim. Yalan söylediklerini " gelistirme bütcesi bal bla" bunlar servis ve microtrans'lardan da kazaniyorlar. cok veklerler artik cok. Firsat kollamakdan baska bir sey degil bu yaptiklari. Sadece bahanesi oldu.
  • 1
  • 2
  • 3
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
PlayStation 5
+ TAKİBE
AL
4 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız