Google, Stadia’nın İki Yıl İçinde PC’den Daha Az Gecikme Yaşayacağını Düşünüyor

Özgür Eroğlu


Google’ın mühendislik danışmanı Madj Bakar, Edge dergisine verdiği röportajda, Google Stadia’nın PC'lere ve diğer oyun donanımlarına göre, bir-iki yıl içinde daha baskın olacağını söylüyor. Modelleme ve makine öğrenmede geliştirdiği teknoloji ile Stadia, yerel makinenin ne kadar güçlü olduğuna bakmaksızın, oyunları bulutta daha hızlı çalıştıracak. 
 
Diğer bulut servisleri de gecikmeyi azaltmaya çalışıyor. Örneğin, Nvidia’nın GeForce NOW’un gecikmeyi azaltmak için tercih ettiği yol, oyunun çözünürlüğünü azaltmak ve gerekirse FPS’i 60’ın altına düşürmek. Bu otomatik ayar değişikliği, oynadığınız oyuna ve internet bağlantınıza bağlı olarak az çok kesintisiz olabilir. Ancak Google daha deneysel bir yol izleyerek, gecikmeyi azaltmak için makine öğrenimini kullanıyor. Bunu kısaca, gecikmeyi öngörerek bir “gecikme tamponu” oluşturuyor diye açıklayabiliriz.
 
Bu tahmin yönteminin tüm internet bağlantı hızlarında aynı şekilde çalışıp çalışmayacağını ya da Google’ın bunun için ekstra bir ücret talep edip etmeyeceğini belirten bir açıklama henüz yok. Şu anda, 4K çözünürlüğe yalnızca Stadia Pro için aylık abonelik ücreti ödüyorsanız erişebilirsiniz, ancak Google’a göre en az 35Mbps bağlantı hızına ihtiyacınız var. Ancak birçok oyun platformunun yaptığı testlerde 1080p’de sorunsuz deneyim için en az 75 Mbps gerekiyor.