DeepMind'ın Yeni Yapay Zekası AlphaStar, Team Liquid Oyuncularını Hezimete Uğrattı!

Hamit Can Sayılgan

 
     DeepMind'ın yapay zekası AlphaStar, Team Liquid takımının profesyonel StarCraft II oyuncuları ile yaptığı 11 maçın ilk 10'unu kazanmayı başardı.
 
 
 
     DeepMind'ın “AlphaStar” adını verdiği yapay zeka, StarCraft 2 oyunun profesyonel espor oyuncuları; Grzegorz “MaNa” Komincz ve Dario “TLO” Wünsch'in karşısında iki ayrı seride de hiç oyun kaybetmeden 5’er oyun kazandı. İnsanlık adına şeref galibiyetini ise Grzegorz “MaNa” Komincz 11. karşılaşmada kazanmayı başardı. AlphaStar, StarCraft 2 karşılaşmasında her biri kendi öğrenme noktalarına sahip olan beş farklı yapay zeka modeli ile bir araya getirilmiş şekilde mücadele etti. Bu yapay zeka modellerin tekniklerinde "Supervised Learning and Reinforcement Learning" kullanıldı. 
 
 
     StarCraft 2 oyununda "Imperfect Information" yani oyunun o anki durumunun oyuncular arasında açık olarak görülmemesi durumundan ötürü AlphaStar'da geliştirilen 5 farklı modelde; oyun teorisi, uzun vadeli planlama, eş zamanlılık, büyük hareket alanı kontrolü, oyun içi keşif sağlandı. Böylelikle insanın 2 göz bir mouse 1 klavye karşısında AI'ın makro ve mikro stratejik karar verme yeteneği inanılmaz seviyelere ulaştı. 
 
 
 
     Profesyonel oyuncular odak noktalarını mini haritaya ve oyun haritasında aktivitelerin gerçekleştirdiği bölgeye paylaştırmak durumundayken, AlphaStar odak noktasını belli bölgeye toplaması gerekmiyor. Fakat ilginç olan nokta AlphaStar'ın rakibi olan oyuncular gibi dakikada 30 defa odak noktasını değiştirmesi. Ayrıca gözlemleme ve aksiyon süreleri arasında ise 350 ms gecikme olması. DeepMind ekibi, AlphaStar’ın başarısının “üstün tıklama hızı, daha hızlı reaksiyon zamanı veya ham arayüzünden dolayı değil, üstün makro ve mikro stratejik karar verme yeteneğinden dolayı” olduğu söylüyor. AlphaStar'ın APM (dakikada gerçekleştirilen aksiyon) sayısı ise 277 olarak bildirildi.
 
     Grzegorz “MaNa” Komincz, AlphaStar’ın her oyunda farklı stratejiler denemesini ve gelişmiş hareketler yapmasını oldukça etkileyici bulduğunu söylüyor. Ayrıca Komincz, "Oyun şeklimin ne kadar insanları hataya zorlamaya dayandığını ve insan reaksiyonlarından faydalanmayı içerdiğini gördüm, bu bana yeni bir fikir verdi." dedi.