Hideo Kojima Death Stranding Hakkında Yeni Bilgiler Paylaştı

Gazali Çetinkaya

 
 
   "Oyunun temalarından birisi yaşam ve ölüm." dedi Kojima. "Bu yüzden oyunda ölünce insanların bunun son olmadığını bilmelerini istiyorum."
 
   Son fragman ile birlikte Sam (Norman Reedus) dev tarafından gerçekleştirilen bir patlamayı izliyor ve oradan suya batmış bir dünyada uyanıyor. Kojima tarafından belirtilene göre, burası oyuncuların her öldüğünde nakledikleri yer. Sam eşsiz bir yeteneğe sahip olduğu için burayı vücudu dışında birinci şahısta özgürce keşfedilebilir. "Bu noktada, ölü ya da canlı değilsin." dedi Kojima. "Bu, ekranda çıkan 'Devam?' ve sıfıra doğru geri sayan bir sayaç ile eşdeğerdir." Yaşam dünyasına dönmeye hazır olduğunuzda, vücudunuza tekrar geri dönebilirsiniz. 
 
   "Fragmanda gördüğünüz üzere bir krater bulunuyordu ve geri döndüğünüzde hala oradaydı. Dolayısıyla, her bir oyuncuya bağlı olarak, bir çok yerde kraterler olabilir." dedi Kojima ve "Ölüm sizi asla oyunun dışına çıkarmaz "diye ekledi.
 
   Son fragmanda yağmur yağıyordu ve görünüşe göre zamanı kontrol edebilme yeteneğine sahip ve insan vücudu yaşını saniyeler içinde bozabiliyor. Bizim dünyamızdan farklı olan Timefall adı verilen bu yağmur hikayenin merkezi bir parçasıdır. "Oyundaki çoğu insan yağmurdan haberdardır - ve [Sam] bu açıdan oldukça eşsizdir... Sanırım burada durmalıyım. Her şeyi ağzımdan kaçırıyorum." dedi Kojima ve Sam'in tekrar eden ağlama motifinin "o anda yalnızca üzgün olması" olduğunu belirtti.

   İlk fragmanda kıyıda bir bebek, ikinci fragmanda tüpün içinde bir bebek ve üçüncü fragmanda Sam'in yemek borusunda bir bebek bulunuyordu ve aynıydı. Kojima, "Bebek oyun mekaniğiyle ve hikayenin bütünüyle birleşiyor." dedi.
 
   Multiplayer'a ilişkin, "Bu çok fazla üzerinde konuşamayacağım bir konu ancak kesinlikle online için farklı bir şey denemek istiyorum." dedi Kojima ve oyunun önceliğinin single-player olduğunu da belirtti. "Bence halen tek kişilik oyunlardan hoşlanan birçok insan var, mikro ödemelerin yanı sıra."
 
   Son fragman oyunun girişinden kısa bir süre sonra gerçekleşiyor ve şu ana kadar gördüklerimizin en erken bölümü.
 
   "2017 yılındaki SAG-AFTRA grevi performans yakalama ve seslendirme kısmını erteletti." dedi Kojima. "Bu yüzden bizde sorun yaşadık çünkü Norman ve Mads mesaj atıp ne yapılacağını sorduklarında 'Bir grev var, bu konuda yapabileceğim bir şey yok.' diyebiliyordum. Grev sona erdiğinde, geçen hafta performans yakalama yeniden başladı."
 
   "Geçen yılı sadece dolaşarak ve eğlenerek geçirdiğimiz söyleyen çok fazla kişi görüyorum internette." dedi Kojima. "Birçok kişi zamanı ve parayı boşa harcadığımı söylüyor, ancak bu gerçeklikten çok uzak. Oynanışı göstermek için doğru anı bekliyoruz ancak şu anda proje ile yolumuza devam ediyoruz."
 
   2017'deki geliştirme sürecine ilişkin, Kojima: "Geçtiğimiz yıl boyunca, Decima [oyun motoru] üzerinde çalışıyoruz. Bilmediğimiz şeyler var, onlara [motorun yaratıcıları Guerrilla Games'e] sorular soruyoruz ve bazı isteklerde bulunuyoruz. Bizim tarafımızda, tabii ki, Decima motorunu onların kullandıklarından çok farklı şekilde kullanıyoruz, özellikle de ara sahneler söz konusu olduğunda. Böylece kendi işlerimizi burada yapıyoruz ve onlara gönderip onlardan geri bildirim alıyoruz. Şu anda bu şekilde ilerliyoruz.
 
   Oyun hakkında çok az ve çok geç bilgi paylaşılmasından dolayı hayranların kızgın olmalarına ilişkin, Kojima: "İnsanların şu şekilde konuşması beni çok üzüyor. 'Oh, sadece eğleniyorsun, şaka yapıyorsun ve para harcıyorsun.' Birçok insana sorabilirsiniz, ancak gerçekten bunu oldukça hızlı yaptığımı düşünüyorum. Eğer bir şirketiniz varsa, eğer oyun motorunuz varsa, halihazırda araçları ve ekibi bir araya getirmişsinizdir ve o zaman bile AAA bir oyunun geliştirilmesi üç ila beş yıl sürmesi oldukça standart bir durumdur. Bazı oyunlar için, 10 yıla kadar sürebilir."
 
   "Eğer fragmanlar halen karışık geliyorsa, Kojima "Her şey mantıklı. Her şey bir araya gelecek." diye belirtiyor.