Oculus Rift Patronu: "Nintendo Virtual Boy, VR Teknolojisini Yaraladı"

Talha Aynacı

Bu görsele bakınca Virtual Boy'un neden baş ağrısına yol açtığını anlamak zor olmuyor.

 
     Reddit'te Ask Me Anything (Bana İstediğinizi Sorun) etkiniği gerçekleştiren Oculus Rift patronu Palmer Luckey, Virtual Boy'un gerçekten de bir sanal gerçeklik cihazı olmadığını ve buna rağmen bu teknoloji üzerinde negatif bir etki bıraktığını dile getirdi.
 
"Bana göre gerçek bir VR cihazı değildi. Kafa hareketi takibi yoktu, düşük alan görüşü vardı ve esasında tek renkli 3D TV idi. Uzun vadede sanal gerçeklik cihazları adına bıraktığı etkiyle de utanç vericiydi. Son kullanıcıya ulaşan ilk LED ekranlı cihaz olması ve görüntülemedeki netliğiyle de o dönem için çok iyi bir işti."
 
    1995 yılında çıkan Virtual Boy her ne kadar taşınabilir bir cihaz olarak reklam edilse de, masaüstüne kurularak kullanılıyordu. Kullanıcılar kafalarını 3D envanter etrafında gezdiremezken kırmızı renk oyunlara sahip konsol 3D oyun keyfi vadeden ilk platform olarak öne çıkıyordu. Satışa sunulmasından 6 ay sonra piyasadan kaldırılan ürün  yetersiz oyun yelpazesi, zayıf market planlaması ve yüksek fiyatı yanı sıra kullananlarda baş ağrısına sebep olmasıyla hafızalara kazındı.