Halo 5'te 60 FPS'de Kalabilmek Adına Dinamik Çözünürlük Kullanılacak

Samet Konuksal


    Dinamik çözünürlük sistemi yeni nesil konsollarla beraber sıkça kullanılır oldu. Hatta Killzone: Shadow Fall'da bunu kullanan Guerrilla Games ayrıntıları paylaşmadan oyunun direkt olarak 1080p'de çalışacağını söyleyince davalık olmuştu. Microsoft kanadında da 343 Industries Halo 5'te bu sistemi kullanacak.
 
    Yapılan açıklamalara göre Halo 5: Guardians'ta 60 FPS akıcılıkta kalabilmek adına dinamik çözünürlük kullanılacak. Böylelikle oyundaki işlenen sahnenin ihtiyacına göre çözünürlükte değişiklikler yapılacak. Yani kimi zaman oyunu 1080p'de, kimi zaman da daha düşük çözünürlükte göreceğiz.
 
    Geçtiğimiz dönemde yapılan Halo 5: Guardians'ın multiplayer betası 720p'de çalıştırılmıştı. Fakat 343 Industries bunun oyunun kendisinde geçerli olmayacağını belirtmişti. Firmanın yaptığı dinamik çözünürlük sisteminin multiplayerda da kullanılıp kullanılmayacağı henüz bilinmiyor.