Fallout 4'ün QuakeCon Sunumundan Bilgiler Geldi!

Samet Konuksal


    Bethesda QuakeCon kapsamında bir Fallout 4 sunumu gerçekleştirdi. E3 sunumuna nazaran daha küçük çaplı olan bu sunum canlı yayınla sunulmasa da, sunum kapsamında paylaşılan yeni oyun detayları internette yerini almaya başladı.
 
    Sunum kapsamında gelen en önemli bilgi belki de Fallout 4'te 12 farklı yoldaş(companion) seçeneğimizin olmasıydı. Belirtilenlere göre Dogmeat'in haricinde daha fazla seçenek oyunculara sunulacak. Aynı anda sadece bir tanesini yanımıza alabildiğimiz yoldaşlarımızın her birinin farklı bir hikayesi, her birinin karakterimizle farklı seviyede bir ilişkisi bulunuyor.
 
    Sunum sırasında Todd Howard'ın belirttiklerine göre karakterimiz yoldaşıyla beraber romantik ilişkilere girebilecek. Bu konuda Howard cinsiyetin farketmediğini, oyunda eşcinsel ilişkilere de izin verileceğini belirtiyor. Yoldaşımızla beraber ne gibi oyun içi şeyler yapabileceğimiz belirtilmemiş. Ancak yine de firmanın bir önceki büyük RPG'si Skyrim'de evlilik yapabiliyor ve aynı eve taşınabiliyorduk.
 
    Bunun haricinde firma, Fallout 4'ün S.P.E.C.I.A.L. adı verilen Perk sistemi hakkında da bilgiler paylaştı. Belirtilenlere göre oyunda atladığınız her seviyede bir Perk seçmeniz istenecek. Fallout 4'ün bu sisteminde toplam 70 tane ana Perk bulunuyor ve Perk Rank sistemiyle beraber seçtiğiniz özelliği daha da güçlendirebiliyorsunuz.
 
    Todd Howard'ın oyunla ilgili verdiği yeni bilgiler bunlar olsa da, sunulan demodan bazı çıkarımlar da internet ortamlarında paylaşılmış. Örneğin belirtilenlere göre oyunda The Witcher 3'teki gibi bir loot ekranı bulunacak. Öldürülen düşmanın eşyalarını toplamak için normal oyun arayüzünde küçük bir pencere açılacak ve öyle eşya toplayabileceksiniz. Fallout 3'te oyuncular loot işlemi için tamamen ayrı bir ekrana geçiş yapıyordu.
    
    Fallout 4'teki bütün silahlarla yakın dövüş yapılabildiği belirtiliyor. Bunu yapmak için silaha yakın dövüş eklentisi yapmak gerekli değil. Oyunda istediğiniz silahla yakın dövüş yapabileceksiniz.
 
    Ek olarak oyundaki en önemli yeniliklerden birisi NPC'lerin sürekli kendi kendine üretilen tepkiler verdiği belirtiyor. Yani oyundaki karmanıza ve saygınlığınıza bağlı olarak NPC'lerle iletişime geçeceksiniz. Bu da demek oluyor ki birkaç dakika önce gözü önünde adam öldürdüğünüz NPC size pek de dost canlısı bir şekilde yaklaşmayacak.
 
    Oyunun sunumu kapalı bir şekilde yapıldığı için gösterilen demodan bir video ya da anlatılanlardan detaylı açıklamalar bulunmuyor. Ancak tabii ki internet ortamındayız ve bahsi geçen şeyler ilerleyen günlerde sunuma katılan kişiler tarafından paylaşılacaktır.