Lords of Shadow 2'nin Kötü Bir Oyun Olması İle İlgili İlginç İddialar

Alkan Adakaner

Enric Alvarez stüdyonun kötü yönetilmesinin baş sorumlusu olarak görülüyor


     Castlevania: Lords of Shadow 2'nin serinin ilk oyunu kadar iyi olmadığını herkes kabul etmiş durumda. Peki ilk Lords of Shadow oyunu bu kadar başarılı olmasına rağmen Lords of Shadow 2 nasıl oldu da böyle kötü bir oyun oldu?
 
      Castlevania Dungeon adlı fan sitesinde açıklamalar yapan bir kullanıcı Mercury Steam'de çalışmış bir geliştiriciden aldığı bilgileri paylaştı. Bu bilgiler Mercury Steam'in ne kadar kötü bir yönetime ve ortama sahip olduğunu gösteriyor. İşte bu konudaki adı verilmeyen geliştiricinin yaptığı açıklamalar:
 
     "Bu oyunun gelişim sürecine biraz ışık tutmak istiyorum. Mercury Steam için çalışmak (bunu ismimi vermeden yapmak istiyorum) her gün hayal kırıklığına uğramak gibiydi. Oyunun geliştirme aşamasında burada çalışan herkes berbat bir deneyim elde etti; ama özellikle Lords of Shadow 2'nin berbat olmasına yol açan şeyler şunlardır:
 
    "Kojima ilk oyunun gelişiminde neredeyse hiç rol oynamadı. Sadece stüdyoyu ziyaret etti, bazı şeyler imzaladı ve gitti. Mirror of Fate ve Lords of Shadow 2'deki etkisi daha da azdı. Stüdyodakilerin çoğu Lords of Shadow'un üretim değeri ve kalitesinin yanında yaptığımız oyunun çöp yığını olduğunun (Lords of Shadow 2'yi kastediyor) farkındaydı. Kimse düşük inceleme puanları sebebiyle hayal kırıklığına uğramadı."
 
     "Eğer burada birisi suçlanmalıysa bu (stüdyo müdürü) Enric Álvarez'dir. Programcılara, tasarımcılara ve sanatçılara yüksekten bakarak kendi kişisel kriterleriyle oyunun berbat geliştirilmesine yol açtı. Basına güler yüzlü gözükmesine rağmen kendisini David Cage, Molyneux gibi isimlerin öngörüsüne sahip birisi sanan sorunlu bir kişilikti. Kaba ve terbiyesiz bir kişiydi ve Lords of Shadow 1'in başarısının ardından kendini beğenmişliği tavan yaptı; hatta koridorla onunla karşılaştığınızda bir "merhaba" bile demiyordu."
 
     "Kendi çalışanlarına güvensizliği son derece büyüktü. Çoğu stüdyo çalışanı oyunla ilgili bilgileri stüdyonun başındaki isim yerine basın yoluyla öğrenmek zorunda kalıyordu. Bu inanılır gibi değil. Ve burada işbirliği kültürü hiç yoktu. Stüdyoda bir avuç insan körü körüne çalışıyordu ve sözde bir vizyoner tarafından bertaraf edilmişlerdi."
 
     "Stüdyonun iç yapısının modası geçmişti; hala Scrapland (stüdyonun diğer oyunu) günlerinden kalmaydı. Size bir örnek vereyim, böylece resmin tamamını görebilirsiniz. Stüdyonun kendi oyun motoru (çok sayıda hatası olan bir motor) sadece iki eleman tarafından kodlanmıştı. Bunlardan bir tanesi stüdyonun kurucularından ve Enric'in yakın adamlarındandı. Yeni programcıların bu oyun motorunu elden geçirip yenileme isteği reddedildi; yani hala 10 yıl önceki modayı takip ediyorlardı."
 
    Bu sözlerin yanında Enric Alvarez'in stüdyoyu bir diktatör gibi yönettiğini ve herşeyi kontrolü altında tuttuğunu söyleyen bu adını açıklayan geliştirici. Eski geliştiricilerin doğru düzgün çalışmadığını, çaylakların ise kendi işleri dışındaki konularda bile çalıştırıldıklarını belirtiyor. 
 
     Sanırım bu kadar soruna ve egosu tavan yapmış bir yöneticiye sahip bir stüdyodan Lords of Shadow 2 gibi bir oyunun çıkmasına şaşmamalı.