Quantum Break, DMM İle Gerçekçi Parçalanma Sunacak

Talha Aynacı

 
   Pixelux Entertainment yaptığı resmi duyuru ile Max Payne ve Alan Wake'e hayat veren oyun stüdyosu Remedy Entertainment'ın, Xbox One'a özel oyunu "Quantum Break" ile Digital Moleculer Matter (DMM) Playback System'ı ilk kullanacak oyun firması olacağını duyurdu.
 
   Peki DMM nedir?  DMM, oyun alanındaki parçalanma ve bozulmayı gerçekliğe dayalı şekilde görsel olarak bize sunuyor. DMM, oyun alanındaki herhangi bir maddenin; büyük veya küçük, kalın veya ince, yumuşak veya sert fark etmeksizin gerçekte nasıl tepki verirse aynı şekilde bir bozulma görselliğinin oluşmasını sağlar. Örneğin bir odun her seferinde aynı şekilde, daha önceden ön görülebilinecek şekilde parçalanmaz. Darbeyi aldığı yere göre bükülür ve parçalara ayrılır. Bu şekilde pek çok nesne yapısına göre farklı tepkiler verir. Cam parçalara ayrılır, demir bükülür ve eğilir, plastiğin biçimi bozulur. DMM sistemi bitkileri ve organik objelerin tepkilerini dahi gerçekliğe yakın biçimde taklit ederek sanal dünyaya aktarır.
 
   DMM, bugüne kadar 20'nin üzerinde film, reklam ve Tv dizisindeki parçalanma sahnelerinde anahtar rol oymanış. DMM Playback sistemi ise 3 boyutlu animasyonla yoğurulan ürünlerde geri sarma yapmanıza olanak sağlayarak gerçek zamanlı biçimde bu performansı görmenizi sağlar.
 
   Quantum Break'in tanıtım videosunu hatırlayanlar (hatırlayamıyorsanız aşağıdaki videoya göz atmanızı tavsiye ederiz.) bu teknolojinin oyunda ne işe yarayağacağını çok daha rahat anlayabilecekler.