Payday 2 Hakkında İlk İzlenimler

Beril Sergün

Eski takımımız yine aynen işbaşında.


     Uzun zamandır beklenen ama sesi soluğu çıkmayan Overkill'in popüler soygun simulasyonu Payday'in ikinci bölümü, nihayet PCGamer editörü Marsh Davies tarafından incelendi. 
 
     Davies toplam iki kişilik bir bölümü sadece iki kere oynayabilmesine rağmen iki oyunda da oldukça değişik şekillerde ilerlediğini ve bölümlerin çok heyecanlı olduğunu belirtti. 
 
-Oyunda toplam 4 sınıfımız (Mastermind, Enforcer, Technician ve Ghost) var ve tek bir konuda uzmanlaşabileceğiz. Ayrıca Her birinin bölümün gidişatını etkileyebilecek özellikleri var. Örneğin Ghost sayesinde alarmları iptal edebilir ve içeri sessizce süzülebilirken eğer yanınızda Ghost sınıfı yoksa Technician yardımıyla kasayı patlatabilir veya Mastermind'ın özelliği olan rüşvet sayesinde bölüme gizlenmiş kasa anahtarlarını bulma şansına erişebilirsiniz.
 
-Bölümler artık temel bir harita üzerinden gösterilecek. Bu harita üzerinde rastgele görevler çıkacak ve en basitinden en zoruna kadar toplam 10-20 dakikayı geçmeyecekler. Ayrıca tüm görevler birbirini etkileyecek vaziyette tasarlanmış. Örneğin önce basit görevi yaparak bitirmesi imkansız gözüken ana görevdeki polislerin elini kolunu bağlama şansına erişebilirsiniz ve rahatlıkla soygunu bitirebilirsiniz.
 
-Planlama eskisine göre çok daha önemli. Artık sadece kamerayı kimin vuracağını belirlemek yerine kurduğunuz takımın özellikleri, sizleri her seferinde değişik bir plan yapmak zorunda bıracak. Eğer takımda bir Technician yoksa patlayıcı kullanamayan bir takımla o dev demir güvenlik kasasını nasıl açacaksınız? Tabiki Mastermind'ın rüşvet yollarıyla!
 
-Sessizlik artık sadece bir opsiyon değil bir oynanış tarzı. Tüm görevleri sessizce kimseye görünmeden bitirebilme şansınız var. Silahla kuyumcu dükkanına dalmak yerine Technician ile camları sessizce kesecek, Ghost ile alarm sistemini devre dışı bırakacak ve Mastermind ile kaçış noktanızı istediğiniz yere taşıyabileceksiniz.
 
-Çantalarınız artık sizin birer parçanız. Kendinizi kurtarmak bir kenara artık para dolu çantalarınızı da düşünmek zorundasınız. Ölmek üzeresiniz ve kaybedilecek deneyim puanı için sağ kalmak mı istiyorsunuz? O halde sizi yavaşlatan altın dolu çantayı atarak olay yerinden kaçmaya bakabilirsiniz. Tabii bırakılan her paranın da ekstra deneyim puanı olduğunu unutmayın.

    Çıktığı günden bu yana halen sunucuları dolup taşan Payday, Indie oyunların başarıya ulaşmasına iyi bir örnek. Bakalım Payday 2, atasının izinden gitmeyi başarabilecek mi?