DICE: 2. El Oyun Pazarı Yaratıcılığı Engelliyor

Alkan Adakaner

Heavy Rain oldukça yaratıcı bir oyundu, buna rağmen satışları hak ettiği gibi olmadı


      Son dönemlerde 2. el oyun satışının engellenmesi konusunda bazı yayıncı ve geliştiricilerin sesinin yükseldiğine tanık oluyoruz. Son olarak bir Crytek yetkilisi 2. el oyun pazarının önüne geçilmesinin harika olacağını söylemişti. Daha sonra ise gelen tepkiler yüzünden aynı yetkili sözlerinin yanlış anlaşıldığını açıklamak zorunda kalmıştı. Anlayacağınız ortalık bir hayli karışık. Bu karışık ortama sonunda Battlefield serisinin geliştiricisi DICE da girdi.
 
      DICE patronu Patrick Bach bu konuyla ilgili açıklamasında özellikle tek kişilik oyuncu desteği sunan firmalarını düşünerek şu sözleri söyledi:
 
     "Eğer piyasada çok az sayıda yeni oyun ismi görüyorsanız, size söyleyeceğim kimsenin kendi oyununun piyasada başka kişiler tarafından çok defa satılmasını göze almayacağıdır. Olaya olumlu açıdan bakarsak (2. el engellendiği takdirde) bu nedenle daha fazla yeni oyunu ve ismi piyasada görebiliriz; çünkü yoğun multiplayer modlara sahip olmayan oyunlar için daha büyük bir pazar olacaktır. Bugünlerde pek göremediğimiz ve insanlar tarafından korsan olarak oynanan sadece tek kişilik oyun moduna sahip harika oyunlarla karşılaşabiliriz."
 
     Patrich Bach aslında bir konuda kesinlikle haklı. Örneğin Heavy Rain gibi üzerinde büyük emek harcanmış oyunlar sadece senaryo moduna sahip olduklarından oyuncular tarafından kısa bir süre sonra tekrar satılabiliyor. Buna rağmen Battlefield ve Call of Duty serileri ise multiplayer modları nedeniyle oyuncular tarafından nadiren satılıyor.
 
     Heavy Rain gibi oyunlar bu nedenle ya oyunun konseptine hiç uymayan mutiplayer modlar eklemek zorunda kalıyorlar (ki bu modlar da pek oynanmıyor) ya da piyasadan çekilmek zorunda kalıyorlar. Son dönemlerde piyasada bu kadar FPS olmasının nedeni de bu aslında, çünkü bu tür multiplayer modlara çok müsait.