"Korsan Olmasaydı Oyun Endüstrisinde Olamazdım"

Samet Konuksal

Divinity serisinin kendine has bir oyuncu kitlesi bulunuyor.


     Sevilen RPG serisi Divinity'nin yapımcısı Larian Studios'un lideri Swen Vincke'den korsanla ilgili bir itiraf geldi; "Korsan olmasaydı oyun endüstrisinin içine giremezdim."
 
     İlk olarak oyunlarında DRM kullanmayacaklarını açıklayan fakat sonrasında korsandan yakınan The Witcher serisinin yapımcısı CD Projekt RED'e göndermelerin bulunduğu blog yazısında Larian Studios patronu, korsanın hayatındaki yerini paylaştı.
 
     Swen Vincke yazısında, "Sanırım bu yaşıma kadar binlerce oyunu veya programı illegal yollar aracılığıyla kullandım. Dolayısıyla yıllardır yaptığım şeyi kınamak, oldukça ikiyüzlü olurdu." diyen Vincke, "Yani genç yaşlarımda korsan oyunlarla tanışmasaydım, oyun endüstrisinde olamazdım." diyerek çoğu yapımcının uzak kaldığı bir itirafta bulundu.
 
     Tüm bunlara rağmen Vincke, gençlik dönemlerinden öğrendiği 'crack'leme yöntemlerinin şimdi oyunlarını korumasında önemli rol olduğunu da eklemiş. Swen Vincke'nin yazısına buradan ulaşabilirsiniz.