Analiz: Oyuncuların %51'i DLC Sistemini Kullanıyor

Samet Konuksal


     Kuzey Amerika'daki analiz şirketi EEDAR, oyun dünyasını son dönemde etkisi altına almış DLC sistemini araştırdı. 3.500 kişinin katıldığı ankette, DLC sisteminin yaygın olarak kullanıldığı gözlemlendi.
 
     Anket raporlarına göre son bir yıl içerisinde oyuncuların %51'i DLC sistemini kullanmış, yani en az bir DLC satın almış. Bu sonuç 2010'da %40, 2009'da ise %34'müş. Yani DLC sistemi git gide yaygınlaşıyor. EEDAR'ın yayınladığı analizlere göre DLC sisteminden oyun yapım firmaları 2011 875 milyon dolarlık bir gelir elde etti. Analizleri yayınlayan analist, sistemin 2012'de 1 milyar dolarlık geliri aşacağını düşünüyor.
 
     Ayrıca firma, DLC satın almayan oyuncuların nedenlerini de bir bir araştırdı. %49'luk bölümün içerisindeki %47'lik kesim, DLC'leri "Gizlilik endişesi" nedeniyle satın almıyor. Bunun nedeni ise DLC'lerin sadece online mağazalarda satılması. Bu sene PSN'e yapılan hack saldırıları buna bir örnek.
 
     Oyuncuların DLC'leri satın almamasındaki nedenler arasında ikinci gelen seçenek, %38 ile geri ödeme kuralının bulunmaması. Sanırım herkesin beklediği seçenek, DLC'lerin fiyatının fazla olması seçeneği de %32 ile üçüncü sırada geliyor.
 
     Bu seçeneklerin yanısıra DLC'yi satın almayanların nedenleri arasında ücretsiz DLC'lerin yeterliliği, demo veya inceleme gibi fikir edinme kaynağının bulunmaması, oynanış süresinin yeterli olmaması, sadece singleplayer veya multiplayer kısımlara yönelik olması gibi seçenekler de bulunuyor.
 
     Her ne kadar DLC sistemi birçok yönden eleştirilse de oyuncular, belki de zorunluluktan dolayı DLC'lere rağbet gösteriyor. En azından hikayeyi etkileyen DLC'lerde.
 
     Peki DLC'ler hakkında sizin fikirleriniz neler?