EA, Shadows of the Damned'a Ayar Verdi

Alkan Adakaner

Kafka'nın öyküsündeki gibi karanlık atmosfere sahip bir oyundan, Hollywood özentisi bir yapıma


      Electronic Arts tarafından yayınlanacak ve Goichi Suda'nın Grasshopper Manufacture adlı stüdyosu tarafından geliştirilen Shadows of the Damned'ın konseptinde değişiklik yapılmış. Bunun tek nedeni ise daha popüler, daha çok satacak bir oyun yapmak.

      Oyunun yönetmeni Shinji Mikami (Resident Evil serisinin yaratıcısıdır aynı zamanda) Gametrailers ile yaptığı röportajda Shadows of the Damned'ın daha önce Kurayami (Japonca Karanlık demek) olarak bilinen Goichi Suda'nın projesinin değişmiş hali olduğunu söyledi. 

      Kafka'nın Şato adlı öyküsünden esinlenilerek geliştirilen ve bir korku oyunu olması düşünülen Kurayami'nin konsepti herkese hitap etmesi için Electronic Arts'ın isteği ile değiştirilmiş. Shadow of the Damned ise Kurayami gibi korku oyunu değil, karakteri Devil May Cry'dan Dante'nin özentisi olan bir TPS oyunu olmuş.
 
      Burada Electronic Arts'ın yanında geliştiriciler de suçlu gibi görünüyor, çünkü gerçekten yaratmak istedikleri dünyayı EA istedi diye değiştirmişler. Şimdi "herkes oynasın" diye bir oyun çıkarıyorlar. Bu hiç de dürüstçe değil. Böyle bir oyunun 1. sınıf olmasını beklemenin de pek anlamı yok gibi görünüyor.