Aliens: Dark Descent ikonik bir oyun deneyimini sunmayı hedefliyor

Mehmet Tandoğan

 
 
Tindalos Interactive tarafından geliştirilen ve Focus Entertainment tarafından yayınlanacak olan aksiyon, macera, taktik oyunu Aliens: Dark Descent, 20 Haziran tarihinde geliyor. Aliens serisindeki tema ile beraber karşımıza çıkacak olan bu yapımda kendimize ait bir takım kurabilecek ve bu takımla beraber karşımıza çıkan düşmanlara alt etmeye koyulacağız. Oyun içerisinde aksiyon, macera ve gerçek zamanlı taktik unsurları yer alacak ve bu kapsamda biz de çeşitli hamleler gerçekleştirebileceğiz. Bu tarz taktik oyunlarında her yaptığımız hamle çok önem arz edecek ve yaptığımız hamleleri önceden düşünmemiz gerekecek.
 
Ekip tabanlı bir taktik oyunu 

Oyun içerisinde bizlere bilim kurgu teması aktarılacak ve bu kapsamda farklı farklı bölgelere doğru adım atabileceğiz. Elimize aldığımız çeşitli silahlarla beraber farklı düşmanları alt edebilecek, karşımıza çıkan düşman tiplerinin nasıl saldırdığını öğrenebilecek ve onlara göre kendimizi koruyabileceğiz. Oyun içerisinde ekip tabanlı bir yapı bulunacak ve ekibimize farklı farklı karakterleri alabileceğiz. Bu karakterlerin de her birinin kendine özgü becerileri ve yetenekleri bulunacak ve bu karakterlerin ayrıca kendine ait kullanabileceği çeşitli silahları da bulunabilecek.
 
 

Diğer taraftan bu karakterleri farklı silahlarla donatabilecek ve bunları düşmanlara karşı öne sürebileceğiz. Oyun içerisinde kurduğumuz bu takımla beraber bölgeleri düşmanlardan temizleyebilecek ve bu kapsamda kendimize çeşitli kaynaklar sağlayabileceğiz. Oyun içerisinde gerçek zamanlı bir taktik sistemi yer alacak ve bu kapsamda aksiyona dalış yaptığımızı görebileceğiz. Oyunda yine film serisinden aşina olduğumuz çeşitli düşmanlar bulunacak ve bu düşmanları da alt etmek için çeşitli hamleler yapabileceğiz.
 
Korkun düşmanlarla mücadele etmek zorundayız 

Korkunç yaratıklara karşı hayatta kalmaya çalıştığımız bu yapım içerisinde farklı farklı görevleri yapmaya koyulacak ve bu görevleri yaptıkça da yeni bölgelere doğru adım atabileceğiz. Oyun içerisinde çok farklı bölgeler bulunacak ve bu bölgelerin her birinin kendine özgü yapısı, dinamiği ve düşmanları bulunacak. Bu bölgelerin yapısına göre kendi ekibimizle beraber ilerlemeye koyulacak, bölgeyi analiz edecek ve bölgenin açıklarından faydalanarak düşmanları ortadan kaldırabileceğiz. Oyun içerisinde sürekli olarak üzerimize düşmanların ve düşman dalgalarının geldiğini görebilecek ve bunları alt etmek için de ekibimize öne sürebileceğiz.
 
 

Komutanın biz olduğumuz bu yapım içerisinde ekibi kontrol etmek, ekipteki karakterleri hayatta tutmak ve onları kullanmak tamamen bizim işimiz olacak. Ekibin her bir üyesini aslında tek tek kontrol edebilecek, onları farklı yerlere doğru ilerletebilecek veya düşmanların üzerine karşı sürebileceğiz. Yani oyun içerisindeki tüm hakimiyet bizim elimizde olacak ve her bir detaya biz okunabileceğiz. Dolayısıyla kontrol etmeniz ve takip etmemiz gereken bir dizi unsur bulunacak.

Takımımıza liderlik ettiğimiz bu yapım içerisinde etrafı keşfederek çeşitli kaynakların sahibi olacak ve bu keşifle beraber birçok silahı da elde etmiş olacağız. Bu silahları ekibimizdeki üyelere dağıtabilecek, onları farklı malzemelerle donatabilecek ve daha güçlü konuma getirebileceğiz. Dolayısıyla oyun içerisinde etrafı keşfetmek, bölge keşfi yapmak ve bölgeyi araştırmak oldukça önem arz edecek. Oyunda direkt olarak düşmanları ortadan kaldırmak ve farklı bölgelere geçiş yapmak belki çok sıradan gelebilir ancak etrafı keşfederek ve ara sahnelerle hikayeyi deneyimleyerek bu sıradanlık ortadan kalkacak.
 
Kendimize ait planlar ve stratejiler oluşturabileceğiz 
 
 

Oyunda karşımıza çıkacak olan korkunç yaratıklara karşı yukarıda da bahsettiğim gibi kendi ekibimizi kurabilecek ve bu ekibimize çeşitli karakterleri ve üyeleri alabileceğiz. Bu ekibimizle beraber korkunç düşmanlara karşı kendimize ait çeşitli stratejiler oluşturabilecek, bu stratejileri düşmanlara karşı uygulayabilecek ve onları ortadan kaldırabileceğiz. Bu yaratıkları ablukaya almak, onları köşeye kıstırmak ve temizlemek tamamen bizim işimiz olacak. Dolayısıyla oyun içerisinde yapabileceğimiz farklı farklı planlar ve stratejiler bulunacak. Bunları da her oyuncu  kendine göre kurgulayabilecek.
 
Kalıcı bir dünya 

Aliens: Dark Descent içerisinde geliştirici ekibin belirttiğine göre atıldığımız bu dünyayı etkileyecek birkaç unsur bulunacak. Bu unsurlarla yaptığımız eylemler aslında kalıcı hale gelecek. Yani burada bir bölgedeyken yaptığımız karmaşa veya ortaya çıkardığımız gürültü ilerleyen süreçte kaynağını bilmediğimiz bir yaratığın önümüze düşmesini sağlayabilecek ve bu da yaptığımız eylemlerin sonucunun olacağını gösterecek. Dolayısıyla oyun içerisinde kendimize ait güvenli bölgeler oluşturmak ve bu bölgelerde kendimizi güvene almak oldukça önem arz edecek. Oyunda ne kadar çok güvenli bir şekilde ilerlemeye çalışırsak ve ne kadar çok kendimizi kollamaya başlarsak o kadar başarılı olabileceğiz.
 
Karakterlerin sınıfı bulunacak 
 
 
 
Oyunda yukarıda da bahsettiğim gibi kendi ekibimizi kurabilecek ve ekibimize farklı karakterler alabileceğiz. Bu karakterlerin her birinin kendine ait sınıfı ve özelliği bulunacak. Burada ekibimizi istediğimiz sınıfta beraber özelleştirebilecek ve kurabileceğiz. Dolayısıyla oyun içerisindeki bu tarz mekanikler tamamen bizim özgürlüğümüze bırakılmış durumda. Yani oyundaki her bir karakterin kendi sınıfını kendimiz belirleyecek, bunların hangi sınıftan olabileceğini seçebilecek ve yaratıklara karşı nasıl saldırması gerektiğine de biz karar vereceğiz.
 
Teknoloji ağacı yer alacak 

Oyunda yine hem seviye atlama hem de teknoloji ağacı bulunacak. Bu mekaniklerle beraber karakterlerimizi geliştirebilecek bunun yanı sıra hem yeni teknolojilerle beraber farklı becerilerin kilidini açabilecek hem de karakterlerimizi seviye atlatarak onların daha güçlü konuma gelmesini sağlayabileceğiz. Yani oyunda bir teknoloji ağacımız bulunacak ve bu ağaçla beraber yine teknolojilerin ve becerilerin kilidini de açabileceğiz.
 
 

Oyunda yine benzersiz yetenekler ve özellikleri bulunacak. Bunları kullanmak ve karakterlerin bu özelliğe sahip olması oldukça önem arz edecek. Bu karakterlerin yukarıda da bahsettiğim gibi farklı becerileri, açabileceğimiz teknoloji öğeleri bulunacak ve bunların dışında ise istediğimiz silahla ve zırhlarla bu karakterleri donatabileceğiz. Oyunda silah ve zırh alabileceğimiz çeşitli sistemler bunun yanı sıra etrafı keşfederek elde edebileceğimiz öğeler ve daha fazlası yer alacak. Tüm bunlarla beraber hem ekibimizi güçlendirmeye çalışacak hem de bu zorlu dünya içerisinde hayatta kalmaya başlayacağız. Bunları yaparsak hayatta kalma olasılığınız daha da yükselecek ve bu sayede düşmanları bu bölgelerden temizleyebileceğiz.
 
Kendimize ait üssümüz bulunacak  

Oyunda diğer taraftan kendimize ait bir üssümüz bulunacak ve bu üstümüzü geliştirmek için de çeşitli kaynaklar toplanmamız gerekecek ve bunun akabinde ise birçok görevi yerine getirmemiz lazım. Bu görevlerden başarıyla ayrıldığımız sürece birçok ödülün ve kaynağın sahibi olacağız. Bu sayede hem ekibimizi hem de üstümüzü geliştirmek için çeşitli özelleştirmeler ve geliştirmeler yapabileceğiz. Bu kapsamda geliştirdiğimiz üsle beraber daha güçlü bir ekip kurabilecek ve bu ekibin de güçlü yetenekleri bulunacak.
 
Arka planda hikaye aktarılacak
 
 

Oyun içerisinde arka planda bizlere bir hikaye anlatılacak ve bu hikaye kapsamında ortada bir salgın olduğunu görebilecek ve bu salgının da ortadan kaldırılması için bizim ekibimizin gönderildiğini deneyimleyebileceğiz. Biz de bu amaç doğrultusunda oyundaki bu karanlık atmosferli ve korkunç dünyaya adım atabilecek, kendi ekibimizi kurabilecek ve bu kapsamda bu salgına durdurmak için elimizden geleni yapmaya koyulacağız.

Oyunda anlatılan bu hikaye ara sahnelerle ve çeşitli diyaloglarla beraber bizlere aktarılmaya çalışılacak. Bu kapsamda oyunun hikaye konusunda bizleri hayal kırıklığına uğratmayacağını düşünüyorum ve güzel bir hikaye ile beraber gerçek zamanlı bir deneyimi elde edebileceğimizi düşünüyorum. Ancak yine de biz oyuncuların her zaman yaptığı gibi beklentileri düşük tutmakta fayda var ve eğer güzel bir deneyim elde edebilirsek bu da bizim için kar olur.
 
Üstten görünümlü kamera bakış açısı 
 
 

Oyunun yukarıda bahsetmediğim diğer bir özelliği ise üstten görünümlü kamera bakış açısı. Oyunda yer alan bu üstten görünümlü kamera bakış açısı gerçekten de oyunun dinamiğini ve mekaniğini değiştirebiliyor ve biz de bu kapsamda farklı deneyimler elde edebiliyoruz. Oyunda bu kamera bakış açısı ile beraber kendi ekibimizi daha iyi görebiliyor, kendi ekibimizi koordine edebiliyor ve düşman bölgelerini daha iyi analiz edebiliyoruz. Bu kapsamda kameramızı sağa sola döndürerek çeşitli planlar yapabiliyor ve bu planlar dahilinde de ekibimizi oraya doğru yönlendirebiliyoruz. Bir bölgeye atıldığımız zaman o bölgeyi ne kadar çok araştırırsak o kadar çok bizim avantajımıza olaylar gerçekleşebiliyor.
 
Karakterlerin akıl sağlığına dikkat etmemiz lazım 

Stratejik unsurların ve taktiksel planların uygulanması gerektiği bu yapım içerisinde hayatta kalmak için elimizden geleni yapmaya koyulacak ve bu kapsamda çeşitli planları devreye sokacağız. Oyunda askerlerimizin sağlığı oldukça önem arz edecek ve onları sürekli olarak kontrol altına tutmamız lazım. Bu kapsamda hem askerlerle tek tek ilgilenebilecek hem kaynaklarımızı akıllıca kullanabilecek hem de ekibimizdeki moralin üst düzeyde olmasını sağlayabileceğiz. Oyun içerisinde yine her bir karakterin kendine ait bir akıl sağlığı sistemi bulunacak. Bu sisteme oldukça dikkat etmemiz gerekecek ve eğer bir karakter çıldırma derecesine geldiyse o karakterden artık ümidi ne yazık ki kesmemiz gerekecek. Dolayısıyla her bir karakterle birebir ilgilenmemiz gerekecek ve bu kapsamda onun akıl sağlığını ara sıra kontrol etmemiz lazım.
 
Oyunda her şey kalıcı olacak 
 
 

Farklı strateji unsurlarının ve derin taktiksel planların bulunduğu yapım içerisinde bir ekibe liderlik edebilecek ve kendimizi bu hikayeye doğru kaptırmaya çalışacağız. Oyun içerisinde yaptığımız her hamle çok önem arz edecek ve şunu da belirtmem gerekir ki oyunda kalıcı bir mekanik bizleri bekliyor olacak. Kalıcı mekaniği açıklayacak olursam: Oyunda eğer bir karakter öldüyse o karakter bir daha dirilemeyecek ve artık başka bir karakterle yola devam etmemiz gerekecek. Yani oyunda yaptığımız her hamle aslında kalıcı olarak bu dünyaya işlenecek ve bir daha değiştirilemeyecek. Bu da oyuncuları zorlayacak türden ve daha çok düşünmeye itecek bir mekanik olarak karşımıza çıkacak. Dolayısıyla bu mekanik bizleri daha çok stratejik düşünmeye yönlendirecek diyebiliriz.

Oyunda yukarıda da bahsettiğim gibi her bir karakterin kendine özgü becerileri ve yetenekleri bulunacak. Bunları tabii ki elde etmek için oyunda ilerleme katetmemiz ve bazı görevleri yerine getirmemiz gerekecek. Oyunda onlarca uzmanlık alanı bulunacak ve bu uzmanlık alanlarının her birini kendi karakterlerimize dahil edebileceğiz. Oyunda yine her bir karakterin kendine ait benzersiz yetenekleri bulunacak ve her bir karakterin kendine özgü silahları da yer alacak. Yani oyun içerisinde direkt olarak karakterimizin silahlanmış bir şekilde olduğunu görebileceğiz ve her bir karakterin kullandığı silahlarda farklılık gösterebilecek.
 
 

Aliens: Dark Descent'de karakterlerin seviyelerini yükseltebilecek ve onları güçlendirebileceğiz. Bu kapsamda onları birçok göreve çıkarabilecek ve ne kadar çok düşmanı alt edersek o kadar çok seviye atlayabileceğiz. Seviye puanlarını kazanmak için oyundaki görevleri tamamlamaya koyulacak ve hikayede ilerlememiz gerekecek. Bunun yanı sıra ne kadar çok düşmanı öldürürsek o kadar çok seviye puanlarına sahibi olabilecek ve o kadar çok güçlü hale gelebileceğiz.
 
Genel oyun dinamikleri 
 
Genel olarak toparlayacak olursam oyun içerisinde kendi üssümüzü ve kaynaklarımızı toparlayabileceğimiz bir sistem bulunacak. Bu üssümüzü geliştirerek yeni teknolojilerin kilidini açabilecek ve ekibimizi daha da güçlü teknolojilerle donatabileceğiz. Oyunda her bir karakterin kendine ait özellikleri ve becerileri bulunacak. Kurduğumuz bu ekiple beraber bu yetenekli üyeleri düşmanların üzerine doğru gönderebileceğiz. Oyun içerisinde her bir karakterin kendine ait sınıfı bulunacak ve benzersiz yeteneklere ve özelliklere bu sınıflar sayesinde sahip olacak. Biz de bu kapsamda istediğimiz karakteri ve sınıfı kendi ekibimize dahil edebilecek ve böylece çeşitli görevleri yapmaya koyulacağız. 
 
Steam sayfası 
 
 
 
Oyunun diğer taraftan Steam sayfası açık durumda ve dilerseniz Steam sayfa üzerinden oyunu istek listenize alabilir ve çıkış yaptığı gün oyundan haberdar olabilirsiniz. Bunun yanı sıra oyunun ön siparişlerini de açık olduğunu görebiliyoruz ve oyunun Steam üzerinden ön sipariş fiyatı 550 Türk lirası. Kaynaklarımızı yönetebileceğimiz ve kendi üssümüzü kurabileceğimiz bunun yanı sıra bu korkunç dünya içerisinde ekibimizi oluşturabileceğimiz Aliens: Dark Descent 20 Haziran tarihinde biz oyun severlerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız bu oyunu bir göz atabilir ve bir şans verebilirsiniz. 
 
Oynanış fragmanı