Blizzard tarafından oyunculara sunulacak aksiyon, rol yapma, macera oyunu Diablo IV, 6 Haziran tarihinde biz oyun severlerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Diablo serisinin beklenen 4. oyunu oyuncular tarafından yoğun ilgi görmeye devam ediyor ve geçtiğimiz süreçte yapılan Beta testleri ile beraber oyuncuların ne kadar çok bu oyunu beklediğini görebiliyoruz. Beta sürecinde sunucuların dolup taşması ve bu süreçte bazı oyuncuların bekleme sürelerine girmesi oyunu olan ilgiyi bizlere aktarıyor.
İzometrik rol yapma deneyimi
Aksiyon ve rol yapma deneyiminin dibine vurabileceğimiz bu yapım içerisinde izometrik bir kamera bakış açısıyla beraber karakterimizi kontrol edebiliyor, sınıfımızı seçebiliyor ve kendi karakterimizi burada oluşturabiliyoruz. İstediğimiz karakterle beraber bu yapım içerisinde yer alabiliyor, kendi karakterimizi daha da güçlendiriyor ve çevreyi bu kapsamda araştırmaya koyulabiliyoruz. Hem çevreyi araştırabiliyor hem buralarda bulunan karakterlerle etkileşime girebiliyor hem de bu karakterlerden çeşitli görevler alabiliyoruz. Görevleri yaptıkça yeni öğelerin sahibi olabiliyor ve daha güçlü silahları da elimize alabiliyoruz.
Karakter özelleştirme sistemi ile geniş özgürlük sunuluyor
Oyun içerisinde geniş çapta özgürlük bizlere aktarılmaya çalışılıyor. Dolayısıyla oyunda kendi karakterimizi özelleştirebiliyor, geliştirebiliyor ve daha da güçlendirebiliyoruz. Bunu yanı sıra karakter yaratma ekranımız bulunuyor ve bu karakter yaratma ekranı ile beraber karakterimizin her bir köşesine dokunabiliyoruz ve bu büyük serbestlik sayesinde de istediğimiz gibi bir karaktere oyuna dahil edebiliyoruz. Bu kapsamda karakterin yüzündeki her bir noktasına dokunabiliyor, vücut yapısını da seçebiliyor ve kendimize göre özelleştirebiliyoruz. Karakter oluşturma kısmı tamamen bize ait oluyor ve bu da bizlere ilk etapta karakter özgürlüğünü sağlıyor diyebiliriz.
Her bir oyuncu farklı deneyim elde edebilecek
Oyuncuların kendi tarzlarını yansıtabileceği bu yapım içerisinde her biri oyuncu aslında farklı bir deneyim elde edebilecek diyebiliriz. Çünkü oyunda karakter yaratma ekranından farklı farklı dallanıp budaklanan hikayelere kadar oyuncular farklı tarzda seçimler yapabilecek ve bu seçimlerle beraber farklı yollara doğru geçiş yapabilecek. Bunun yanı sıra oyun içerisinde elbette her bir oyuncu farklı güçlere odaklanacak ve bu kapsamda farklı sınıfları seçebilecek. Bu sınıflarla beraber farklı yetenekler elde edebilecek ve bu yetenekleri düşmanlara karşı kullanabilecek. Dolayısıyla oyun içerisinde her bir oyuncu aslında farklı bir deneyim elde edebilecek diyebiliriz.
Oyun içerisinde yukarıda da bahsettiğim gibi farklı farklı sınıflar yer alıyor ve bu sınıfların her birinin kendine özgü yetenekleri ve becerileri bulunuyor. Her bir sınıfın aslında yetenek ağacı yer alıyor ve bu yetenek ağacı içerisinde yer alan becerileri yavaş yavaş öğrenebiliyor ve oyunun ilerleyen safhalarında açabiliyoruz. Oyunu bir yandan ilerletmeye çalışırken diğer yandan ise karakterimizi güçlendiriyor ve kendi sınıfımızın en iyi olmasını sağlayabiliyoruz.
Oyun içerisinde 5 farklı sınıf bulunuyor ve bu sınıftan istediğimizi seçebiliyor ve bu sınıfın gerekliliğini yerine getirmeye çalışıyoruz. Oyun içerisinde Büyücü, Barbar ve daha fazlası yer alıyor. Bu sınıflardan istediğimizi seçebiliyor ve o sınıfa doğru yönelmeye başlayabiliyoruz. Her bir oyuncu istediği sınıfı seçebiliyor ve ilgi gördüğü sınıfla beraber oyundaki hikayeyi deneyebiliyor.
Barbar ve büyücü sınıfları
Sınıflardaki becerilere örnek verecek olursak örneğin Barbar sınıfı yakın mesafelerde oldukça uzman olarak karşımıza çıkıyor yani elimize baltayı veya kılıcı alabiliyor ve düşmanları yakından kesip biçebiliyoruz. Diğer bir sınıf falan büyücü ise uzak menzilli saldırılarda usta olarak karşımıza çıkıyor ve çeşitli element güçleriyle beraber düşmanları ablukaya alabiliyor, uzaktan büyüler atabiliyor ve daha fazlasını yapabiliyor. Dolayısıyla oyundaki her bir sınıf kendine özgü mekaniklerle ve dinamiklerle karşımıza çıkıyor. Oyuncular da bu sınıflardan istediğini seçebiliyor ve bu kapsamda dilediği gibi oyunu tamamlayabiliyor.
Haydut sınıfı
Diğer taraftan oyun içerisinde Haydut sınıfı bulunuyor. Bunu da açıklayacak olursam Haydut sınıfı aslında çok çevik bir sınıf olarak karşımıza çıkıyor. Hareketleri çok çevik ve hızlı bir şekilde hareket eden bu sınıfla beraber karakteri geliştirmek de kolay olabiliyor. Haydut sınıfı hem uzak menzilli hem de yakın menzilli saldırılarda usta olarak karşımıza çıkıyor ve bu kapsamda istediği şekilde savaşabiliyor. Oyunda güçlü yaratıklara karşı gelebiliyor hatta güçlü yaratıklara dönüşebiliyor ve doğanın gücünden faydalanabiliyor. Dolayısıyla Haydut sınıfı içerisinde diğer sınıflara göre daha fazla seçenek bulunuyor ve hem uzak hem de yakın menzilli saldırılarla beraber aslında birçok sınıfın harmanlanmış şekli diyebiliriz.
Sınıfların her birinin kendi yetenekleri dinamikleri ve becerileri olması aslında oyuncular için bir artı. Çünkü bu seçeneklerle beraber oyun üzerinde uğraşıldığını görebiliyor ve bu durum bizlere eğlenceli bir deneyimin aktarılacağının habercisi. Zaten oyunu test sürecindeyken birçok oyuncu deneyimledi ve milyonlara ulaşan kişi bu beta sürecine katılım sağlandı. Geliştirici ekip de bu katılımdan dolayı memnun olarak karşımıza çıkıyor ve oyunu geliştirmek için elinden geleni yapmaya koyuluyor. Dolayısıyla oyun kısa süre sonra karşımıza çıkmaya hazırlanıyor ve bu kapsamda büyük bir yeniliği ve serinin en iyi deneyimini bizlere aktarmaya hedefliyor.
Her sınıfın kendine özgü yetenek ağacı yer alıyor
Oyunda yukarıda da bahsettiğim gibi her bir sınıfın kendine özgü yetenek ağacı bulunuyor ve bu yetenek ağacı ile beraber yeni özelliklerin becerilerin ve güçlerin kilidini açabiliyoruz. Bu yetenek ağacı sayesinde hem karakterimizi güçlendirebiliyor hem yeni yeteneklerini kilidini açarak bu yetenekleri düşmanlara karşı kullanabiliyoruz. Böylece farklı beceriler üzerinde ustalaşabileceğiniz oyunda her bir oyuncu seviye atladıkça farklı yeteneklere erişebiliyor, bu yeteneklerin kilidini açabiliyor ve pasif güçlerle beraber kendi karakterini güçlendirebiliyor. Her bir oyuncu oyun içerisinde seviye atlayarak bir yetenek puanı kazanabiliyor ve bu yetenek puanları ile beraber farklı becerileri elde edebiliyor.
Eşyaların nadirlik seviyeleri yer alıyor
Yetenek ağacının haricinde oyunda seviye atlamak için elbette hem düşmanları öldürmek hem çeşitli görevleri yapmak hem de etraf keşfetmek oldukça önem arz ediyor. Dolayısıyla oyun içerisinde etrafı keşfederek ve yeni hazineleri yağmalayarak buradan çeşitli öğeler elde edebiliyoruz. Oyun içerisinde elde ettiğimiz eşyaların kendine özgü nadirlik seviyeleri bulunuyor ve efsanevi eşyalar elde etmek için de tabii ki büyük zorlukların altına girmeye başlıyoruz. Oyun içerisinde en güçlü nadirlik seviyesine sahip eşyalar "efsanevi eşyalar" olarak karşımıza çıkıyor. Dolayısıyla bu efsanevi eşyaları elde etmek için de elbette maceramız sırasında etrafı keşfetmeye çalışıyor ve çeşitli görevleri yerine getirmeye başlıyoruz. Ancak bu şekilde bu efsanevi eşyaları elde edebiliyoruz.
Bu efsaneni eşyalar elbette oyunculara büyük güçle sağlayabiliyor. Bu eşyalar aslında yetenekleri değiştiren ve oyuncuları farklı tarza sürükleyen bir yapıyı beraberinde getiriyor. Elbette bunları bulmak oldukça zorlu olabiliyor ve dolayısıyla bu efsanevi eşyaları oyun içerisinde bulmak için bolca vakit geçirmemiz ve çeşitli görevleri yapmamız gerekiyor.
Oyun içerisinde diğer yandan eşyaları bulup karakterimize giydirebiliyor ve bunun yanı sıra bu eşyaları da yükseltebiliyor ve geliştirebiliyoruz. Bu kapsamda etrafta çeşitli kaynaklar toplayabiliyor ve bu kaynakları da hem eşyalarımızı hem de kendimizi geliştirmek için kullanabiliyoruz. Dolayısıyla oyunda bu tarz bir mekanik de yer alıyor.
Diablo serisinin yeni oyunu yukarıda da bahsettiğim gibi birçok özelleştirmeyi yeniliği ve deneyimi bizlere aktarmayı hedefliyor. Oyun 6 Haziran tarihinde Xbox series, Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 5 ve PC platformuna çıkış yapmaya hazırlanıyor. Birçok platforma çıkış yapacak olan bu aksiyon rol yapma deneyimini muhakkak denemenizi öneriyorum.
Yarım saatlik oynanış videosu