Phil Spencer: Bethesda, Xbox'ın Geleceği için Çok Kritik Rol Oynayacak

Gazali Çetinkaya

 
Microsoft, Bethesda Softworks'ün ana firması ZeniMax Media'yı 7.5 milyar dolara satın alacağını geçtiğimiz Eylül ayında açıklamıştı ve anlaşmanın birkaç ay içinde sonuçlanması bekleniyor.
 
Xbox patronu Phil Spencer, Major Nelson ile gerçekleştirdiği sohbet sırasında bu satın almaya değindi.
 
Phil Spencer, Xbox'ın ileriye dönük olarak gelişim sağlamasında Bethesda Softworks stüdyolarının çok ama çok kritik bir öneme sahip olacağına inanıyor.
 
Xbox patronu anlaşmanın sonuçlanması ve beraber çalışmaya başlamaları için sabırsızlanıyor.
 
Phil Spencer 2021 yılı için çok heyecanlı ve bunda Bethesda'nın inanılmaz önemli bir payının olduğunu belirtti. Ayrıca Bethesda'nın duyurulmuş ve henüz duyurulmamış oyunları için çok heyecan duyduğunu da dile getirdi.
 
Microsoft'un ZeniMax Media'yı satın almasıyla birlikte Bethesda Game Studios, id Software, ZeniMax Online Studios, Arkane Studios, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog Games ve Roundhouse Studios olmak üzere Bethesda Softworks bünyesindeki sekiz stüdyo Microsoft'un birinci parti stüdyosu haline gelecek. Bu ekiplerden gelecek yeni oyunların hepsi ilk günden Xbox Game Pass'e eklenecek. Özel oyun konusunda şimdiye kadar kesin konuşulmadı. En son Xbox finans ve mali işler müdürü Tim Stuart, gelecekteki Bethesda oyunlarının Xbox ve PC versiyonlarının "ya ilk ya daha iyi ya da en iyi" olmalarını ve Bethesda içeriklerinin en iyi kendi platformlarında görünmelerini istediklerini ifade etmişti. Deathloop ve GhostWire: Tokyo'da Sony daha önceden anlaşma yaptığı için bu oyunlar çıkışında konsolda PlayStation 5'e özel olacak.