Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Oyun Muhabbeti: Geçmişten Günümüze En Etkileyici Grafiklere Sahip Oyunlar

22 Mart 2015 Alkan Adakaner 56 İzlenme Sayısı: 29684 Video süresi: 58:26 Oyun Muhabbeti
Video otomatik başlamasın
URL
Embed
YouTube Kanalımıza Abone Olun

Geçmişten günümüze grafikleri en başarılı oyunları konuşurken, bir oyunun grafiğini başarılı yapan unsurlar nelerdir? Kaplamalar bir oyunun görsellerini iyi yapmaya yeter mi? Grafik konusu neden bu kadar popüler? Hepsi bu programımızda.

BSC bolumsonucanavari Bolum Sonu Canavarı PC PS3 xbox 360 DS PSP Wii IPhone PS4 Oyun Muhabbeti
Ori and the Blind Forest Video İnceleme Oyun Serisi - Dying Light Bölüm 13: Arena
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

oglım_aşortman_gey

27.3.2015 16:24:53

0
her oyunu GTA ile karşılaştıran fanbebelerle her arabayı passat ile karşılaştıran fandayıları unutmamak lazım. keşke bütün sosyal platformlarda bu kişileri topyekün tek tuşla engelleyebilsek. o zaman kuşların çipetpetleri bile kulağımıza daha tatlı gelecek.

CAG_CEN208TR

27.3.2015 15:18:36

0
Beyond:Two Souls'da fena gözükmüyor. Ayrıca Uncharted 3'teki çöl sahnesi müthişti.

dersimo62

27.3.2015 11:49:18

0
abicim temel mesele igilizce ben mafia 2 yi türkçe oynamasaydım hiç birr şey anlamazdım ve çok keyifsiz olurdu ama hikayeyi anlayınca grafikleri takmıyoruz

bkaakco

26.3.2015 11:21:35

+1
TLoU daha iyi grafik olarak.

BSC Misafiri

26.3.2015 11:19:49

0
Ne gömmüşsünüz be Türk oyuncusunu. Bizde limbo, fez, bastion, braid vs. oynadık. Biz de sevdik bu oyunları. Yapmayın böyle.

BSC Misafiri

24.3.2015 08:29:12

0
uncharted 3 ü unutmuşsunuz ps3teki en iyi grafikli oyun

EmreDFace

23.3.2015 23:40:26

-3
İzlemeye gerek duymadım , oyunun içinde grafiği gösteren en önemli unsur ışıktır.Yoksa istediğin kadar grafikte detaya in . Anlamsız kalır.Söylemiş olduğum oyunlar bu konuda iyiler alternatif bir kaç oyun daha var tabi .

Whitebeard.

23.3.2015 21:21:21

0
quote:

Orijinalden alıntı: Basollo.Bianchi Böyle bir başlıkta konsollar -3 ile başlıyor bi kere :D Taa 2007 deki crysis i bile geçemeyen oyunlar var. Onu bırak şuanki yeni jenerasyon konsollar bile PC nin grafik gücüne yaklaşmış değil. Order falan hikaye. konsollar hala 30 fps den kurtulmaya çalışıyor buna rağmen 60 fps oyun çok az. biz 4k ya geçtik 60 fps yıllardır görüyoruz :D
sınırsız çizilsen keşke.

qubee

23.3.2015 17:44:16

+1
Valla BSC ekibinin bu yorumlarını gördükçe içim soğudu resmen. Grafik grafik diye diye içi boş bir sürü oyun var piyasada. Misal CoD 2'den aldığım keyfi hiçbir COD oyununda alamadım. O tank mermisi geldiğindeki slow motion olayı... sanki tank mermisi dibimde patlamış gibi gelirdi. Görsellik çılgınlığı sadece oyun sektörünü değil son 4-5 senedir sinema sektörünü de vurdu. 3D teknolojisinin çıkmasıyla ortalık kılıç kalkan mermi sahneleriyle dolu filmlerle doldu. Bu demek değil ki güzel 3D film hiç çekilmedi. Ama koca senede anca 1 veya 2 film sayarsınız oyunculuk ve senaryonun ön plana çıktığı. Sinema bu sene biraz 3D fetişimzinden kurtulmaya başladı bence. Çünkü izleyiciler sıkıldı. İnşallah oyun sektörü de bu grafik takıntısından kurtulur. Oyuncular umarım bıkmaya başlar. Şahsen ben COD ve BFnin son çıkan oyunlarını oynamadım ve oynamak da istemiyorum.

güzelfatsam

23.3.2015 16:27:32

0
quote:

Orijinalden alıntı: EmreDFace En iyisini arıyorsan ; Crysis 3 Battlefield 4 ve diğerleri
Adamlar yukarda bi saat muhabbet etmişler grafik sadece kaplama kalitesi değil diye hiç mi izlemedin .

Dovahkiin

23.3.2015 15:30:39

0
ALKAN BLOODBORNE ÇÖP ÇÜNKÜ Wait for it... Wait for it... KAPLAMALARI KÖTÜ!

savas261990

23.3.2015 14:19:00

0
quote:

Orijinalden alıntı: asruh03 Bu arada videoyu izleyemeden yorum atmıştım. Hala izleyemiyorum. Hayatımda gördüğüm en dandik video sistemine sahipsiniz. Youtube'da 1080p de video izleyebilirken sizin sitenizde standartta bile izlenmiyor.
bir youtube kadar olamadılar yazıklar olsun :)

Uzayda Bir Nokta

23.3.2015 13:21:11

-1
Bu arada videoyu izleyemeden yorum atmıştım. Hala izleyemiyorum. Hayatımda gördüğüm en dandik video sistemine sahipsiniz. Youtube'da 1080p de video izleyebilirken sizin sitenizde standartta bile izlenmiyor.

Uzayda Bir Nokta

23.3.2015 13:12:14

0
dragon age inquisition da baya iyiymiş dün indirdim de sürekli oyundan atma hatası var ama. Fullhd ultra ultra ayarlarda oynayınca baya baya iyi.

EmreDFace

23.3.2015 11:25:46

-6
En iyisini arıyorsan ; Crysis 3 Battlefield 4 ve diğerleri

FreeMaNMeliH

23.3.2015 10:33:42

+1
shadow of colossus oynama şansım olmadı ama dev boss lar deyince aklıma darksiders geldi THQ enfes oyunlarından biridir pek bilinmesede çok güzel bir yapımdı darksiders 2 de o tat yoktu ancak bir hem hikaye seslendirme (karakerin sesi) olarak ayrı bir güzelliği vardı. Bloodborne konusuna gelince insana konsol aldırır :)

ShadowBeast

23.3.2015 08:21:02

+7
Alkanın biricik kedisi

olağan_şüpheli

23.3.2015 03:16:56

0
mesajım dursun .

Fingolfin.

23.3.2015 03:07:37

0
quote:

Orijinalden alıntı: Basollo.Bianchi hemen nintendo örnek veriliyor nintrendo çocuk kitlesi niye battlefield gibi gerçekçi yapmaya uğraşsınlar ki hem konsollarının da donanımı düşük isteseler bile gerçekçi yapamazlar :D
gece gece iyi güldürdün, nintendonun kitlesi çocuklarmış. Şu platform oyunu=çocuk oyunu ön yargısını yıkın bir kere.Ya da Nintendo hakkında zerre fikriniz olmadan yorum yapmayın.Nintendo grafiksel olarak gerçekçiliğe önem vermez zira, platform oyunlarına bir kere gerçekçilik gitmez.Zelda gibi masalsı bir oyuna da aşırı gerçekçilik gitmez, Xenoblade'ın zaten jrpg çizgisinde olmasından dolayı ona da gitmez.Pokemon'u zaten aşırı gerçekçi yapamazlar, bir real time battle'ı rpgsi gelse bile gitmez.Ayrıca BF'yi çocuklar Nintendo'ya göre daha çok tercih ediyor.Bende BF oynuyorum yani bunu yerme anlamında söylemedim.

hayansame

23.3.2015 00:52:32

0
Nintendo ve microsoft game studios'un remake oyunlari yapilmali. Mythologynin cevre tasarimlari,binalari hala harika gozukuyor. Extended editon dan fazlasi gerekti:/

AvriL

23.3.2015 00:24:34

0
Grafik grafik diye algı oluşturdunuz herkeste millet artık oyunları grafiklerine göre değerlendiriyor nerde o eski cod oyunları grafikleri normal olmasına rağmen hikayesi ve oynanabilirliği o kadar iyiydi ki 7-8 kere bitirirdi herkes aynı oyunu tadı hala damağında kalırdı. En basit örneği nfs serisi grafik grafik diye her sene daha kötü oyun çıkartıyor nerde undergroundlar nerde most wanted

NaughtyPLYR

23.3.2015 00:17:27

+1
quote:

Orijinalden alıntı: hayansame Eski oyunlardan aklıma şimdi gelenler. Ve siddetle remake yapilasi oyunlar. Kunio Kun Nekketsu serisi, özellikle (dodgeball, goal 3, voleybol) Balloon fight, psx (Tyco R/C Assault With a Battery-digimon world) gran turismo 2 hard truck 18 wheels warcraft 3 age of mythology empire earth dungeon siege 2 güncel yada çıkacak bir oyun söylecek olursam. Firewatch (grafik tarzıyla , atmosferiyle beni çok etkiledi)
age of mythology şoyle yeni nesil grafiklerle falan oynadigini dusunsene enfes ya umarim yunan mitolojisi uzerine grafikleri ve oynanisi guzel aaa yapim cikarda oynamayip yaninda yatarim

stun

22.3.2015 23:09:23

+2
bir oyunda herzaman gameplay yani oynanabılırlık.. grafıkten veya hikayeden daha önemlidir.. aldıgınız zevki o belirler.. tabıkı geri kalan öğeler kötü olmasında .. grafıge abanılacagına.. daha güzel bir oynanış için ugraşılabılır..

Zafer.Okum

22.3.2015 23:08:25

-2
Şu an üniversite 3. sınıf öğrencisiyim. lise yıllarımdan bu yana takip ediyorum BSC'yi ve Talha ağabeyi kendi ağabeyim kadar çok severim, çok sempatik ve dünya görüşünü bana yakın bulduğum bir insan. Bunca yıl hiç eleştirmedim ve sizi en ufak bir eleştiri ile üzmek istemedim ama her yayınınızda, her programınızda sürekli ülkemizin oyuncularını, ülke insanımızı eleştirir oldunuz. Her programda yapar oldunuz bunu. Ağabeylerim ne gerek var? Erdinç ağabeyin olduğu zamanları hatırlayın hiç böyle şeyler yapmazdınız ve öyle geliştiniz, güçlendiniz. Oyun dünyası gelişiyor ve sizde bu akımla gelişeceksiniz ama sürekli bu tarz eleştirilerinizle gelişiminizi yavaşlatmayın. Zaten o eleştirdiğiniz insanları eleştirerek değiştiremezsiniz, inatla devam ederler. Siz başka şekilde devirmelisiniz bu duvarı eleştirerek duvara tuğla koymalarına yardım ediyorsunuz sadece. Siz çok güzel insanlarsınız; hani yolda çok popüler biri görsem ve o sokaktan sizde geçiyor olsanız ben sizin yanınıza gelir fotoğraf çekilmek isterim, siz öyle güzel ve önemli insanlarsınız. bu program için diyeceklerim ise EA ve Ubisoft dünya üzerinde çok satıyor yani sadece ülke insanımız değil tüm dünyadaki yeni nesil öyle, grafik ve popüler kültür. Son olarak editör ağabeyler bizi bu saçma düşüncelerde olan oyuncu kardeşlerinizi değişterecek olanlar sizsiniz, biliyorum iyi niyetinizle bir şekilde eleştirerek bunu yapmaya çalışıyorsunuz ama başka bir yol deneseniz size de zararlı stresten heba ettiniz kendinizi. Bence beğenilen yönleri ve eksik olan yönleri (hem oyun hem kitle için) vurgulayarak bir nevi subliminal :) mesajlar ile değiştirin bu kitleyi. sen şusun sen busun diyerek siyasilerden bir farkımız kalmıyor. Haddimi aştıysam affola teşekkürler güzel programdı.

ygultekin82

22.3.2015 22:55:15

+1
Ps2 döneminde hiçbir oyunun grafiğine takılmadım.Son zamanlarında ise AA eksikliği gözüme çarpıyordu.Bugün PS4 kullanıyorum AA eksikliği aynen devam...Anlaşılan konsollarda giderilemeyecek bir sorun.Oynanış olaraksa her yeni çıkan oyun eskiyi aratıyor.

Charlie Chaplin

22.3.2015 21:45:05

0
y

Basollo.Bianchi

22.3.2015 20:27:31

-5
hemen nintendo örnek veriliyor nintrendo çocuk kitlesi niye battlefield gibi gerçekçi yapmaya uğraşsınlar ki hem konsollarının da donanımı düşük isteseler bile gerçekçi yapamazlar :D

Hoid

22.3.2015 20:25:29

0
Bayılıyorum bu çocuğun saçmalıklarına .

Basollo.Bianchi

22.3.2015 19:57:09

-4
Böyle bir başlıkta konsollar -3 ile başlıyor bi kere :D Taa 2007 deki crysis i bile geçemeyen oyunlar var. Onu bırak şuanki yeni jenerasyon konsollar bile PC nin grafik gücüne yaklaşmış değil. Order falan hikaye. konsollar hala 30 fps den kurtulmaya çalışıyor buna rağmen 60 fps oyun çok az. biz 4k ya geçtik 60 fps yıllardır görüyoruz :D

deadlight54

22.3.2015 19:47:45

+1
Bana göre oyundaki görsellik her zaman ikinci plandadır. Grafiklerden çok oyunun nasıl bir oynanış mekaniği ve içerik sunduğunu merak ederim. Geçmişte(PS1-PS2 dönemleri) bana göre güzel oyunlar vardı. Crash Bandicoot, Resident Evil, Ico, Shadow of the Colossus, Prince of Persia, God of War(Herkese göre değişir) ve Final Fantasy. Hem grafik açısından hem de oynanış ve içerik açısından mükemmel oyunlardı. Zamanına göre de iyi grafiklere sahiptiler.

ellerindenoperim17

22.3.2015 19:43:42

0
Max Payne 2 de yılına göre bombaydı bence

Persona_Non_Grata

22.3.2015 18:29:51

-7
şu ana kadar en iyi grafikli oyun ;the order 1886 en iyi grafikli araba yarışı: driveclub

ohus

22.3.2015 17:12:09

0
Güzel oyunlara değinmişsiniz,ancak bence bu konuya en güzel örneklerden biri olan final fantasy serisine de değinmeliydiniz.Çünkü ff zamanının en iyi grafiklerini kullanmaya çalışan başarılı bir seriydi.Bana göre FFXII ile başlayan serinin kötü gidişatının nedeni grafik veya görsellik değildi.Hikaye,sunum ve karakterlerdeki eksiklerden kaynaklanıyordu.Zaten FFXII bugün bile bakarsınız sizi görselliğiyle,zengin dünyasıyla sizi etkiler.Serinin önceki ana oyunlarına bakarsak beni en çok etkileyen oyun dünyalarının eşsiz bir yapıya sahip olması,karakterlerin sunumu,açık dünya oynanışı ve bu açık dünyada her köşeden ayrı bir detay çıkabiliyor olmasıAyrıca,çok önemli bir özelliği de şu an the walking dead serisinden aldığım bir duygu olan;bir grup insanın bir aile gibi zorlukların üstesinden gelmeleri hissiyatı vermesiydi.Turn-based sistemini çağ dışı bulan,ve sadece aksiyon odaklı oynanış dinamikleri isteyen,çeşitliliği istemeyen insanların çok olması maalesef benim için ff gelecekte eski güzel günlerine dönücekmiş gibi gelmiyor.Daha çok söylecek lafım var ama uzatmak istemiyorum... Resident evil serisine değinmek istiyorum RE 1 remake'ini oynadım ve bana o eski resident evil oyunlarında yaşadığım yalnızlık,korku ve çaresizlik hissiyatını yaşattı.Bence oyunlardan eski tatları alamamamızın nedeni büyüdüğümüz için kaynaklanmıyor,en azından bu sorunun cevabını almış oldum. Son olarak Devil May Cry serisine ve son çıkan oyununa değinmek istiyorum.DmC başka bir stüdyo tarafından yapılmış ve oynanabilirliği çok iyi olsa da önceki DMC oyunlarıyla yarışamaz.Çünkü boss savaşları çok yavan,yaratıcı bosslar yok,hikayesi klişelerle dolu ve karakterler silik.

BSC Misafiri

22.3.2015 17:09:46

0
god of war

ardaq

22.3.2015 17:03:02

-8
konsolun oldugu yerde iyi grafik konuşulamaz

mementopolis

22.3.2015 16:45:47

0
Pc için ilk defa exclusive Dediğimiz üst Düzey grafikli oyun Crysis(1), hem grafik bakımından , hemden oynanış bakımından çok tatmin ediciydi . Sahildeki kablumbağlar , kuşlar , yengeçler, denizin berraklığı , herşey üst düzeydi . (Sonradan rezil ettiler sormayın). Half Life 2 çıktığında da aynı hissiyatlar mevcuttu. Bana sorsanız Prince of Percia , shadow of Clossus , ico , gibi yapımlar çıksa grafikler falan düşünmeden aldığım oyunlar. Limno indie oyun OLMASINA rağmen grafik olmamasına karşın farklı şeylere kafa yorduraraknoynatan bir oyundu mesela. ... Birbirinin Kopya ve grafik oyunlarından çok oyuna çekeçek yenilik ve hissiyat yaşataçak unsurları koysalar bukadar tatava olmayacak. Şahsen ps2 günlerimi özlüyorum.(hala)

laserion

22.3.2015 16:41:23

0
Arkadaşlar(Alkan, Gökhan, Talha ve Ersin) sizi seviyorum harbiden iyiki varsınız benimle aynı kuşaktan aynı kafadan sizin gibi güzel adamların varlığı beni daima mutlu ediyor , ve şunu söylemek istiyorum. 'Oyunlar sadece grafik değildir'

Fingolfin.

22.3.2015 16:13:47

+4
Bence gerçekçiliği hedefleyen grafiklerdense, biraz daha kendi çizgisinde ilerleyen oyunların grafikleri daha etkileyici oluyor, fakat oyuncu kitlesinin daha da artması ve bununla beraber zevklerinin değişmesiyle artık bu tarz oyunlar duyulmuyor.Mesela ps3'e çıkan Ni No Kuni grafiksel açıdan mesela çok ama çok iyiydi, zaten Ghibli vardı çizimlerin arkasında daha ne olsun.Yine oynanış olarak çok ama çok güzeldi, müzikleri, atmosferi, hikayesi, o hayal gücü falan müthişti, aşırı zevk alarak oynadım ama piyasa da zerre ses getirmedi oyun.Şimdi bakınca hani Ubisoft falan bir bakımdan haklı çıkıyor, adam firma işletiyor, babanın hayrına yapmıyor o oyunları.Gidip alan kitle burada hatalı.İnsanlar masalsı bir atmosferin gerçekçi grafiklerden çok kendi çizgisinden grafiklerle verilebileceğini farkında değiller mesela, gerçi çoğu sırf ateş et, ateş et, reload yap, ateş et tadındaki oyunları sevdiğinden de kaynaklanıyor olabilir.He burada gerçekçi grafikler kötüdür demiyorum, çok başarılı oyunlarda var, ben böyle oyunları da severim, bu eleştirim biraz içi boş, kaplaması bol olan oyunlara. Videoda da bahsedilen, Shadow of Clossus mesela, gerçekten çok aşırı güzeldi, hem grafiksel olarak, hem de oynanış olarak.Sonra ICO geldi ve bunlar o dönemlerde baya ses getirdi, şimdi bunların halefi Last Guardian'ı bekliyoruz, lakin bu oyun çıkınca acaba hiç ses getirebilicek mi?Bence burada böyle grafik mi olur diye eleştirirler bile.Firmalar bu yüzden açıkçası korkuyorlar.Yine Child of Light, Rayman, Banner Saga, Bastion, Transistor, Don't Starve, Trine, Deponia ve en son çıkan ve açıkçası baya başarılı bulduğum Ori and The Blind Forest gibi oyunlar bence çok daha başarılı olan oyunlar.Yine bir oyun piksel grafiklerle bile güzel olabiliyor, işte Shovel Knight mesela bence çok başarılı bir oyundu, oynanış dinamikler, zorlayıcığı, kaliteli mob ve bossları ile.Hotline Miami keza grafiklerinde pikselleri kullansa da başarılı bir iş çıkarıyordu.Asıl olan bence oyunun, grafiklerle uyumlu olması.Yani açıkçası burada Gökhan'ın dediği gibi grafik değil de, görsellik olarak kullanılsaydı sanırım daha iyi bir kelime olabilirdi lakin insanların grafik diyince sadece kaplama anlamına gelmediğinin de farkına varmaları gerekiiyor diye düşünüyorum.Mesela adam gelip burada işte Nintendo oyunlarını grafilsel olarak eleştiriyor dalga geçiyor, lakin hani Nintendo bence gerçekçi olmaya çalışsa daha da batıcak firma, biz onu o tarz grafiklerinden dolayı seviyoruz, Mario gerçekçi olması gereken bir oyun değil, Donkey Kong, Xenoblade de değil.Kaldı ki bir Zelda falan değil bence gerçekçi olması gereken, kendi çizgisinde ilerlemeli diye düşünüyorum.İleri de Metroid gelirse o gerçekçi olabilir bi elindekilerden. Günümüzde insanlar artık zor oyunlar istemiyor pek, hani ne yapacağını bulmak için uğraşmak istemiyor, bulmaca istemiyor, vursun, kırsın, parçalasın istiyor ve hani böyle olunca açıkçası tek dikkatlerini çekebilen nokta grafik kalıyor.Ülkemizde aslında grafiğin diğer ülkelere göre daha ön planda olmasının sebebi bence ingilizce bilmeyen ve açıkçası öğrenmek için pek de kasmayan gençler, hani bizde eskiden tam her şeyi anlayamazdık ama sözlükle falan oynardık oyunları, şimdi o da yok.Adam zaten seneryoyu zerre anlamadığı için, o onun için bir etken olamıyor. Tabii ki, masalsı bir ortam yerine gerçekçi bir anlatı içine giriyorsan gerçekçi grafiklerin etkisi de büyük oluyor, mesela beni Red Dead Redemption, bir Western hayranı olmamında etkisiyle grafiksel olarak aşırı etkilemiştir, o güneşe doğru atını sürmek falan efsaneydi.Gerçekçi grafiklerde bile bence bir şekilde atmosferi sağlayabilmek önemli, ne kadar kaplama yaparsan yap, o atmosfer olmazsa işlemez.Tabii bir de oynanış koyman lazım için.Witcher 3'ün açıkçası bu kadar efsane grafiklerle gelicek olması değil, beni oyun için ayrıntılar heyecanladırıyor, hani tamam üst düzey grafiğinin olması elbette iyi ama oynanış olmasa ben bu oyunu beklemezdim kesinlikle

Sozinn

22.3.2015 16:02:57

0
belki biraz konu ile alakasız olacak ama tunahan'ı neden programlara almıyorsunuz artık ?

Painteam

22.3.2015 15:18:55

0
quote:

Orijinalden alıntı: Deadpool1239 Kesinlikle BSC ye katılıyorum.Özellikle bizim ülkede ki oyuncular yatıyorlar grafik kalkıyorlar grafik.Ben oyunun hikayesini övüyorum,karşımdaki bana ''Ya neyse sen onu geç de grafikler ne iyi ya!'' diyor.Bunun sebebi de aslında Türkiye'de ki oyuncuların çoğunun yaşı küçük olmasıdır.Adamlar gözünü açtığında tabletle karşılaştılar.PS3 ün son yıllarını gördüler millet o yüzden grafik grafik diye yırtınıyor.Bu arada ben de 98'liyim.Herhalde bu pixel dönemini gören son nesil bizlerdik.O yüzden kendimi çok şanslı hissediyorum.Şöyle bir örnek veriyim.Arkadaşım bana Unity'nin çok güzel grafiğe sahip olduğunu söyledi.Ben de ona hikayesinin nasıl olduğunu sordum.Çocuk mavi ekran verdi.Ne yazık ki birkaç firma dışında yapımcılar hikaye ve oynanabilirliğe artık dikkat etmiyor.
1998 nesli sanırım hakikatten pixel dönemi oyunlarını son oynayan nesildi ondan sonrası PS1 ve PS2 nesli oldu.

hayansame

22.3.2015 15:15:35

0
Eski oyunlardan aklıma şimdi gelenler. Ve siddetle remake yapilasi oyunlar. Kunio Kun Nekketsu serisi, özellikle (dodgeball, goal 3, voleybol) Balloon fight, psx (Tyco R/C Assault With a Battery-digimon world) gran turismo 2 hard truck 18 wheels warcraft 3 age of mythology empire earth dungeon siege 2 güncel yada çıkacak bir oyun söylecek olursam. Firewatch (grafik tarzıyla , atmosferiyle beni çok etkiledi)

Painteam

22.3.2015 15:15:24

0
quote:

Orijinalden alıntı: wolfallen Buradaki sorun bence tamamen oyun kültürüyle alakalı. Şimdi bizim gibi oyun dünyasının nereden nereye geldiğini deneyim etmiş insanlar, oyunlarda herşeyin grafik olmadığını, şimdiki oyunların grafiksel olarak mükemmel bir seviyeye geldiğini ama hiçbir zaman eski oyunlardaki zevki vermediğini biliyor ve söylüyoruz. Ama özellikle 2000 ve sonrasında sonra doğmuş kardeşlerimiz bilgisayarla ve konsollarla tanıştığında zaten oyun sektörü grafiksel açıdan doruk noktaya ulaşmıştı. Yani 16 17 yaşından küçük kardeşlerimiz PES 2010 / FIFA 2010, Crysis, Battlefield, Call of Duty Modern Warfare, God of War, GTA 4 gibi oyunları oynamayı başladı. Haliyle bu kardeşlerimiz eski nesil oyunları veya o tipte grafiklere sahip oyunları hiçbir zaman benimsemeyecekler ve grafiklerini eleştireceklerdir. Ama bizim gibi 20 yaş üstü insanlar, Wolfenstein 3D, Quake, Diablo 2, Half Life, Fifa 98 ve sonrası, World Cup 2002, Goal 3 gibi oyunları da görmüş insanlar olarak bizler için grafikler her zaman 2. planda kalır. İşte bunun sebebi oyun kültürüdür.

Film sektöründe de bu böyledir.Kendimden örnek verirsem, siyah-beyaz filmler bana çok itici gelir, seyredesim gelmez. Çünkü ben filmlerle tanıştığımda artık siyah-beyaz film yok denecek kadar azdı, benden önce o devrim gerçekleşmişti.VCD, VHS hatta kasetler ile artık filmler renkli olarak digital ortamda saklanabiliyordu ve evlerde izlenebiliyordu. Ama anneme babama sorduğumda unutamadığınız, hayatınızda izlediğiniz en mükemmel filmler nedir dediğimde ikisi de Casablanca, 12 Angry Men, Psycho, Schinder's List gibi filmleri söylüyorlar. Çünkü onlarda bu filmlerle büyümüşler. Bende bu filmleri daha sonra izledim ama bazen sıkılarak bazen de acaba renkli olsa nasıl olurdu diyerek. Ama film bittiğinde vay be harbiden de adamlar yapmışlar, boşuna kült olmamışlar ve IMDB en iyi 250 listesinde boşuna tutmuyor dedim.

Aynı şekilde küçük kardeşlerimizde bu gereksiz grafik takıntılarından kurtulup eski oyunları acaba nasılmış diye bir oynasa yada şuan eski grafiklerle çıkmış oyunlara bir şans verip acaba nasıl yapmışlar diye bir şans verseler onlarda anlayacaklar. Gerçektende eski oyunlarda biz hiçbir zaman grafikler söyleymiş böyleymiş demezdik, hatta farketmezdik bile oyuna kendimizi kaptırınca. Muhabbette çok güzel bir örnek verdiniz bende hep bu örneği veriyorum mesela. Goal 3'ten aldığımız zevki şuana kadar hangi futbol oyununda aldık? Crazy Taxi'den aldığımız araba sürme zevkini hangi GTA yada araba simülasyonu oyunundan aldık, hemde hiçbir fizik unsuru olmadığı halde? World Cup 2002'nin verdiği keyfi hangi Fifa yada Pes verir? Wolfenstein 3D'yi ilk oynadığımızda karakteri yürütürken sanki biz yürüyormuşuz gibi hissetmediniz mi, sadece ben mi hissettim? Alkan'ın dediği gibi bizler o zamanlar bir devrimin yaşandığına tanık oluyorduk. 2 boyuttan 3 boyuta geçişin devrimine tanıklık ettik. O pixel pixel dediğiniz grafiklere bizler o zaman "vay be adamlar gerçek gibi yapmışlar daha ne yapsınlar" diyorduk. Ben Call of Duty 1 ve 2 çıktığı yıllarda "abi adamlar hakikaten yapmışlar bundan ötesi olmaz" diyordum, çünkü o zamanlar o grafikler bize gerçek gibi geliyordu. Daha ötesini düşünemiyorduk, daha ötesi filmlerdi.
Son derece güzel bir yazı yazmışsın ve sana katılıyorum ama değinmek istediğim bir kısım var.Küçük kardeşlerimiz grafiği takıntı etmeyip açıp oynasa doğru ama başka bir sorun da var o da ilkel oynanış.Örnek olarak şu sıralar ilk Tomb Raider oyununu oynamaya çalışıyorum ama nasıl oynadığımı söyle resmen eziyet çekiyorum.bir platformdan diğerine atlayana kadar göbeğim çatlıyor.Ama mesela Half-Life 1 i veya Max Payne i oynadığım zaman hiçbir sıkıntı yaşamıyorum.sanırım bazı ürünler ne kadar zaman geçerse geçsin eskimiyor lar.Bence firmaların bu problemi aşmaları için Remake oyunlara önem vermesi lazım.

SkyvoX

22.3.2015 14:56:50

+2
Merhabalar. Burada yeniyim. Bu videonuzu izlediğimde her kelimenize sonuna kadar katılıyorum. Açıkçası çok büyük biri değilim. Yani büyüklerin dinozor dediği kesimden değilim. Ancak oyunlarda grafik olayının tamamen yanlış anlaşıldığına ve grafik iyiyse oyun iyidir anlayışının yanlış olduğuna sonuna kadar katılıyorum. Oyunun kaplaması FPS'si vs. hiç bir zaman o oyundan aldığım zevki etkilemez. Görsellik oldukça önemli tabi. O dünyanın tasarımı, sanatsal açısı vb. şeyler çok önemlidir. Oynanış, atmosfer, hikaye, hissiyat, verdiği zevk gibi şeyler tartışılacağına bir oyunun 1080p ya da 720p olmasının tartışılmasının ne anlamı var ? Sanki her oyun 1080p olmak zorundaymış gibi. Battlefield'ın CoD'un kaplaması çok iyi de ne oluyor. Hiç bir yenilik katmadan git adam öldür anlayışından başka hiç bir şey olmayan oyunlar ortaya çıkıyor. Ve bunun sebebi dediğiniz gibi sektörün büyümesi yani ''casual'' denilen kesimin artması. Ona göre de şirketler oyunları basitleştiriyor, saçmalaştırıyorlar. Tabi ki casual kesimin de oynayabilmesi için oyunlar olmalı ama onlara ağırlık vererek harika oyunları grafik balonu yapmak çok kötü bir şey. Burada millet konsol, PC ve 1080p FPS tartışmalarından oyunlar hakkında tek bir kelime edilmiyor. Millet ne buluyor her yıl aynı oyunu kaplamalar çok iyi olunca anlamıyorum. Oyunların özüne önem vermek varken dış kabuğuna yani grafiklerine bakılıyor. Kitaplarda ki gibi bir kitabın kapağına göre eleştirilmemeli gibi oyunlarda böyle olmamalı. Oyun piksel diye ''çöp'' muamelesi görmesine çok sinir oluyorum. Umarım bu yazıyı okuyanlar ve videoyu izleyenler yani BSC ziyaretçileri bırakır şöyle saçma sapan şeyleri de eskiden olduğu gibi gerçekten oyunlardan konuşmaya, muhabbet etmeye başlarız.

GATIRCAN

22.3.2015 14:37:19

+1
mesut u da çağıraydınız programa. onun da görüşlerini alsaydık ben seslere grafikten daha çok önem veriyorum. sesleri kötü diye bıraktığım oyun oldu ama grafikleri kötü diye bıraktığım oyun hiç olmadı fps oynuyorsam ateş ettiğimde silahın tepkisi ve sesi o hissi vermesi lazım.

EyesNight

22.3.2015 14:32:24

+1
quote:

Orijinalden alıntı: wolfallen Buradaki sorun bence tamamen oyun kültürüyle alakalı. Şimdi bizim gibi oyun dünyasının nereden nereye geldiğini deneyim etmiş insanlar, oyunlarda herşeyin grafik olmadığını, şimdiki oyunların grafiksel olarak mükemmel bir seviyeye geldiğini ama hiçbir zaman eski oyunlardaki zevki vermediğini biliyor ve söylüyoruz. Ama özellikle 2000 ve sonrasında sonra doğmuş kardeşlerimiz bilgisayarla ve konsollarla tanıştığında zaten oyun sektörü grafiksel açıdan doruk noktaya ulaşmıştı. Yani 16 17 yaşından küçük kardeşlerimiz PES 2010 / FIFA 2010, Crysis, Battlefield, Call of Duty Modern Warfare, God of War, GTA 4 gibi oyunları oynamayı başladı. Haliyle bu kardeşlerimiz eski nesil oyunları veya o tipte grafiklere sahip oyunları hiçbir zaman benimsemeyecekler ve grafiklerini eleştireceklerdir. Ama bizim gibi 20 yaş üstü insanlar, Wolfenstein 3D, Quake, Diablo 2, Half Life, Fifa 98 ve sonrası, World Cup 2002, Goal 3 gibi oyunları da görmüş insanlar olarak bizler için grafikler her zaman 2. planda kalır. İşte bunun sebebi oyun kültürüdür.

Film sektöründe de bu böyledir.Kendimden örnek verirsem, siyah-beyaz filmler bana çok itici gelir, seyredesim gelmez. Çünkü ben filmlerle tanıştığımda artık siyah-beyaz film yok denecek kadar azdı, benden önce o devrim gerçekleşmişti.VCD, VHS hatta kasetler ile artık filmler renkli olarak digital ortamda saklanabiliyordu ve evlerde izlenebiliyordu. Ama anneme babama sorduğumda unutamadığınız, hayatınızda izlediğiniz en mükemmel filmler nedir dediğimde ikisi de Casablanca, 12 Angry Men, Psycho, Schinder's List gibi filmleri söylüyorlar. Çünkü onlarda bu filmlerle büyümüşler. Bende bu filmleri daha sonra izledim ama bazen sıkılarak bazen de acaba renkli olsa nasıl olurdu diyerek. Ama film bittiğinde vay be harbiden de adamlar yapmışlar, boşuna kült olmamışlar ve IMDB en iyi 250 listesinde boşuna tutmuyor dedim.

Aynı şekilde küçük kardeşlerimizde bu gereksiz grafik takıntılarından kurtulup eski oyunları acaba nasılmış diye bir oynasa yada şuan eski grafiklerle çıkmış oyunlara bir şans verip acaba nasıl yapmışlar diye bir şans verseler onlarda anlayacaklar. Gerçektende eski oyunlarda biz hiçbir zaman grafikler söyleymiş böyleymiş demezdik, hatta farketmezdik bile oyuna kendimizi kaptırınca. Muhabbette çok güzel bir örnek verdiniz bende hep bu örneği veriyorum mesela. Goal 3'ten aldığımız zevki şuana kadar hangi futbol oyununda aldık? Crazy Taxi'den aldığımız araba sürme zevkini hangi GTA yada araba simülasyonu oyunundan aldık, hemde hiçbir fizik unsuru olmadığı halde? World Cup 2002'nin verdiği keyfi hangi Fifa yada Pes verir? Wolfenstein 3D'yi ilk oynadığımızda karakteri yürütürken sanki biz yürüyormuşuz gibi hissetmediniz mi, sadece ben mi hissettim? Alkan'ın dediği gibi bizler o zamanlar bir devrimin yaşandığına tanık oluyorduk. 2 boyuttan 3 boyuta geçişin devrimine tanıklık ettik. O pixel pixel dediğiniz grafiklere bizler o zaman "vay be adamlar gerçek gibi yapmışlar daha ne yapsınlar" diyorduk. Ben Call of Duty 1 ve 2 çıktığı yıllarda "abi adamlar hakikaten yapmışlar bundan ötesi olmaz" diyordum, çünkü o zamanlar o grafikler bize gerçek gibi geliyordu. Daha ötesini düşünemiyorduk, daha ötesi filmlerdi.
Sonuna kadar sana katılıyorum grafikler ne kadar ihtişamlı olursa olsun artık oynanış ve içerik azalır oluyor ve eski tadı vermiyor grafiklere fazla takılmamak gerek

yaprakyeşili

22.3.2015 14:25:55

+1
Oyun muhabbetini daha sık yapsanız keşke.

John Sheppard

22.3.2015 14:16:04

+6
Buradaki sorun bence tamamen oyun kültürüyle alakalı. Şimdi bizim gibi oyun dünyasının nereden nereye geldiğini deneyim etmiş insanlar, oyunlarda herşeyin grafik olmadığını, şimdiki oyunların grafiksel olarak mükemmel bir seviyeye geldiğini ama hiçbir zaman eski oyunlardaki zevki vermediğini biliyor ve söylüyoruz. Ama özellikle 2000 ve sonrasında sonra doğmuş kardeşlerimiz bilgisayarla ve konsollarla tanıştığında zaten oyun sektörü grafiksel açıdan doruk noktaya ulaşmıştı. Yani 16 17 yaşından küçük kardeşlerimiz PES 2010 / FIFA 2010, Crysis, Battlefield, Call of Duty Modern Warfare, God of War, GTA 4 gibi oyunları oynamayı başladı. Haliyle bu kardeşlerimiz eski nesil oyunları veya o tipte grafiklere sahip oyunları hiçbir zaman benimsemeyecekler ve grafiklerini eleştireceklerdir. Ama bizim gibi 20 yaş üstü insanlar, Wolfenstein 3D, Quake, Diablo 2, Half Life, Fifa 98 ve sonrası, World Cup 2002, Goal 3 gibi oyunları da görmüş insanlar olarak bizler için grafikler her zaman 2. planda kalır. İşte bunun sebebi oyun kültürüdür. Film sektöründe de bu böyledir.Kendimden örnek verirsem, siyah-beyaz filmler bana çok itici gelir, seyredesim gelmez. Çünkü ben filmlerle tanıştığımda artık siyah-beyaz film yok denecek kadar azdı, benden önce o devrim gerçekleşmişti.VCD, VHS hatta kasetler ile artık filmler renkli olarak digital ortamda saklanabiliyordu ve evlerde izlenebiliyordu. Ama anneme babama sorduğumda unutamadığınız, hayatınızda izlediğiniz en mükemmel filmler nedir dediğimde ikisi de Casablanca, 12 Angry Men, Psycho, Schinder's List gibi filmleri söylüyorlar. Çünkü onlarda bu filmlerle büyümüşler. Bende bu filmleri daha sonra izledim ama bazen sıkılarak bazen de acaba renkli olsa nasıl olurdu diyerek. Ama film bittiğinde vay be harbiden de adamlar yapmışlar, boşuna kült olmamışlar ve IMDB en iyi 250 listesinde boşuna tutmuyor dedim. Aynı şekilde küçük kardeşlerimizde bu gereksiz grafik takıntılarından kurtulup eski oyunları acaba nasılmış diye bir oynasa yada şuan eski grafiklerle çıkmış oyunlara bir şans verip acaba nasıl yapmışlar diye bir şans verseler onlarda anlayacaklar. Gerçektende eski oyunlarda biz hiçbir zaman grafikler söyleymiş böyleymiş demezdik, hatta farketmezdik bile oyuna kendimizi kaptırınca. Muhabbette çok güzel bir örnek verdiniz bende hep bu örneği veriyorum mesela. Goal 3'ten aldığımız zevki şuana kadar hangi futbol oyununda aldık? Crazy Taxi'den aldığımız araba sürme zevkini hangi GTA yada araba simülasyonu oyunundan aldık, hemde hiçbir fizik unsuru olmadığı halde? World Cup 2002'nin verdiği keyfi hangi Fifa yada Pes verir? Wolfenstein 3D'yi ilk oynadığımızda karakteri yürütürken sanki biz yürüyormuşuz gibi hissetmediniz mi, sadece ben mi hissettim? Alkan'ın dediği gibi bizler o zamanlar bir devrimin yaşandığına tanık oluyorduk. 2 boyuttan 3 boyuta geçişin devrimine tanıklık ettik. O pixel pixel dediğiniz grafiklere bizler o zaman "vay be adamlar gerçek gibi yapmışlar daha ne yapsınlar" diyorduk. Ben Call of Duty 1 ve 2 çıktığı yıllarda "abi adamlar hakikaten yapmışlar bundan ötesi olmaz" diyordum, çünkü o zamanlar o grafikler bize gerçek gibi geliyordu. Daha ötesini düşünemiyorduk, daha ötesi filmlerdi.

RownikaL

22.3.2015 14:05:13

+1
Bu oyun dünyası içinde kendini ''oyuncu'' olarak nitelendiren kısmın büyük bir çoğunluğu sizinde bahsettiğiniz gibi oyun denince algıladığı tek şey grafik kaplama kalitesi malesef.Fakat dediğiniz gibi bizdeki bu kitle çok dar görüşlü ve yerden yere vurmak için her şeyi kullanan bir kitle hiç umudum yok fakat umarım bu söyleşi bazı arkadaşların herşeyin grafik olmadığını idrak etmesine yardımcı olur.

smalsrol

22.3.2015 14:03:38

+2
Çok güzel ve bilgilendirici bir program olmuş, ağzınıza sağlık. Bahsetmediğiniz bir oyuna değinmek istiyorum. Prince of Persia Warrior Within atmosferi, müzikleri ve grafikleri bakımından beni en çok etkilemiş oyunlardan biridir. Zaten Prince of Persia serisinin hayranlarının büyük çoğunluğu da en çok Warrior Within'i sever. Birinci oyunun masalsı görselliği ikinci oyunda yerini kasvetli ve karanlık bir atmosfere bırakmıştı. Bu karanlık atmosfer sadece mekanlara değil Prensin yüzüne ve duruşuna da yansımıştı. Aynı mekanları farklı zaman dilimlerinde gezip keşfetmek ve Dahaka gibi bir bossdan kaçmanın verdiği adrenalin bugun hiç bir oyundan alamadıgım bir haz.

34sem

22.3.2015 13:16:05

0
ps3'te grafikeleriyle beni etkileyen: Killzone 3 GOW 3 PC'de etkileyen COD AW tekli oyuncuda adamlar film yapmış sanki

Deadpool1239

22.3.2015 12:46:55

0
Kesinlikle BSC ye katılıyorum.Özellikle bizim ülkede ki oyuncular yatıyorlar grafik kalkıyorlar grafik.Ben oyunun hikayesini övüyorum,karşımdaki bana ''Ya neyse sen onu geç de grafikler ne iyi ya!'' diyor.Bunun sebebi de aslında Türkiye'de ki oyuncuların çoğunun yaşı küçük olmasıdır.Adamlar gözünü açtığında tabletle karşılaştılar.PS3 ün son yıllarını gördüler millet o yüzden grafik grafik diye yırtınıyor.Bu arada ben de 98'liyim.Herhalde bu pixel dönemini gören son nesil bizlerdik.O yüzden kendimi çok şanslı hissediyorum.Şöyle bir örnek veriyim.Arkadaşım bana Unity'nin çok güzel grafiğe sahip olduğunu söyledi.Ben de ona hikayesinin nasıl olduğunu sordum.Çocuk mavi ekran verdi.Ne yazık ki birkaç firma dışında yapımcılar hikaye ve oynanabilirliğe artık dikkat etmiyor.

There goes your life

22.3.2015 12:46:54

-1
quote:

Orijinalden alıntı: lutufi123

Ps'a ozel baska oyun yok mu onlarida yazaydin Oo Skyrim modlarina laf mi attin sen sevimli sey Seni burda harcarlar
Half life serisinin grafikleride harika ama kimse çıkıp burda modlu oyunların grafiklerini savunmasın oynanabilirlik sıfır tamamen hobi amaçlı yapılmış şeyler

lutufi123

22.3.2015 12:37:09

+2
quote:

Orijinalden alıntı: leventlert Günümüzdeki oyunları ele alacak olursak 1. The order 1886 2. The last of us . . . . . 999999. Piyasadaki sistemlerin altından kalkamayacağı gereksiz skyrim modları Bu arada 256mb belleğe sahip bir konsolda the last of us,uncharted gibi şahaserleri ortaya çıkardıkları için naughty dog'a hayranlık duyduğumu söylemeden edemeyeceğim
Ps'a ozel baska oyun yok mu onlarida yazaydin Oo Skyrim modlarina laf mi attin sen sevimli sey Seni burda harcarlar

neo-life

22.3.2015 12:35:05

+1
Gökhan bey tebrik ediyorum görsellik farklı grafik farklı bir şey alkan bey çok yanlış bir açılış yapmıştır bence fakat Gökhan bey toparlamıştır grafiği konuşuyorsak tabi ki kaplamaları iyi olan oyunun grafikleri iyidir.Fakat görsellik farklı bir şeydir.

Deadpool1239

22.3.2015 12:09:38

0
İşte asıl ekip!

There goes your life

22.3.2015 12:04:37

-12
Günümüzdeki oyunları ele alacak olursak grafik/kaynak kullanımı oranı en yüksek olan oyunlar aşağıdakiler 1. The order 1886 2. The last of us 3. Half life . . . . 999999. Piyasadaki sistemlerin altından kalkamayacağı gereksiz skyrim modları Bu arada 256mb belleğe sahip bir konsolda the last of us,uncharted gibi şahaserleri ortaya çıkardıkları için naughty dog'a hayranlık duyduğumu söylemeden edemeyeceğim
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

Bölüm Sonu Canavarı 8/10 41 oy
KÜNYE
Bölüm Sonu Canavarı ÇOKLU PLATFORM
+ TAKİBE
AL
426 kişi bu oyunu takip ediyor.
2.0
1
OY
8
PC TEST SİSTEMİMİZ
  • İşlemci Intel Core i7-4790K 4.00 GHz
  • RAM 8 GB DDR3 1600 MHz
  • Ekran Kartı Nvidia GeForce GTX970M 4GB GDDR5
  • Sabit Disk 128GB SSD