Sony'nin sanal gerçeklik cihazı Playstation VR'ın fiyatının ve çıkış tarihinin açıklanmasının ardından Amazon'da bir çok ülkedeki stoklar anında tükendi. İngiltere, Almanya ve Fransa gibi ülkelerde stokların çok kısa bir süre içinde bittiği söyleniyor.
 
    Diğer taraftan Playstation kamerasının satışlarının Amazon İngiltere'de %1000 arttığı belirtilirken, Playstation Move kontrolcüsünün satışları ise %305 artmış durumda. Sony'nin PSVR, kamera ve Move'un olduğu bir bundle paket duyurmasına karşın hala fiyat konusunda detayları paylaşmadığını belirtelim. Playstation VR ise tek başına 400 Avroya satılacak.
 
Alkan Adakaner - 17.03.2016 07:28
YORUMLAR
Bunun move dedigi Ps3 icin cikan degil mi. O kontroller Ps4 icin uyumlu mu. StrikeX - 17.3.2016 07:37:49
Cok fena hype'lara gelmis bu millet. Neslin ortasinda cikan ve önümüzdeki nesil icin durumu karanlik olan bir cihaza boyle bir yatirim bence cok bos bir yatirim. Zaten VR bana gore oyun dunyasinda beklenen etkiyi yaratamayacak, ancak bu hype'a gelenleri bir muddet aldatmaya devam ederler. İdrak İstimlak - 17.3.2016 07:43:12
Para sorun olmadığı için her yeni çıkan şeyi alıyor adamlar. Ps Vr 400 Tl olsa burada da herkes alırdı. David Attenborough - 17.3.2016 07:56:31
Sonu kinect ve move gibi olacak şimdiden söylüyorum. Geleceği yok gibi. orangeblu - 17.3.2016 08:23:06
Dünyadaki oyuncular ile Türkiye'deki oyuncuların bakış açısı ne kadar da farklı.

VR cihazları yurt dışında deneyim edenler VR teknolojisinin fazlası ile tutacağı yönünde fikir belirtirken, bizde cihazın tutmayacağı yönünde yorumlar ağırlıkta.

Bakalım zaman ne gösterecek.
gamerasi - 17.3.2016 08:29:19
ps4 icin uyumlu just dance da falan kullaniliyor racyrocq - 17.3.2016 08:34:06
Sinematik modda 2.5 metre mesafeden 225 inç TV'den izliyormuş hissi verdiği söyleniyor.
Ps4 çıkmış ve çıkacak olan bütün oyunlar bu modda destekleniyor.

Alternatif ekran seçeneği. Sırf bunun için bile alınabilir.
gamerasi - 17.3.2016 08:48:03
alıntı:

Orjinalden alıntı: gamerasi

Dünyadaki oyuncular ile Türkiye'deki oyuncuların bakış açısı ne kadar da farklı.

VR cihazları yurt dışında deneyim edenler VR teknolojisinin fazlası ile tutacağı yönünde fikir belirtirken, bizde cihazın tutmayacağı yönünde yorumlar ağırlıkta.

Bakalım zaman ne gösterecek.


Türkiyedekiler züğürt tesellisi ama ps vr tutmaz oculus veya vive alırsan youtubedaki 360 derece çekilmiş videoları izleyebilir veya ücretsiz indie oyunları da oynayabilirsin ps vr alırsan 3 ayda bir çıkacak 200 tllik oyunları satın almaya mecbursun almazsan tozlanır alet.
Bluepower - 17.3.2016 09:27:57
Bende sırf bu özellik için alabilirim farklı bir deneyim olabilir ama umarım goruntu kalitesi bozulma falan gibi şeyler olmaz burowan - 17.3.2016 09:29:50
Zenginin malı züğürtün çenesini yorarmış...
Yanlış anlaşılmasın züğürt değiliz çoğumuzun PS4'ü kamerası falan var ama ben niye Avrupalının 400 dolara aldığı şeye 1300 küsür fiyat ödemek zorundayım?
Zarbo257 - 17.3.2016 09:30:30
us amazonda hala yok önsipariş nedense, bekliyoruz bakalım. çıkar çıkmaz basıcam bende önsiparişi. KoRnTuNeS - 17.3.2016 09:36:51
Biraz reklam kokuyor bu.Sony Perakendecilere hadi kardes bir "SOLD OUT" durumu gec,basinada hadi kardesim bir iki haber yapin demis...Aynisini Konsol icinde yaptilar.Eldeki Stoklari pazara sunmayip,hype yapip sonrada satislari patlattilar.Pazarlama konusunda Sony'nin elemanlari cok basarili.Dogru olsa bile demekki Perakendecilerin ellerinde oldukca düüsk miktarda ve kisitli Stok kapasitesi var.Mesela Almanya Amazon da sadece 25 SANIYE de bakin dakika veya saat falan degil SANIYE de stoklar tükenmis.Buda demekki adamlarin elinde iki veya üc haneli rakamlardan olusan stok ürünler vardi...Onu bunu gectim,bi kac yil sonra,bedensel ve ruhsal sagliginda bu teknoloji yüzünden hasar almis insanlarin,yetkili kurumlar araciligi ile üretici firmalara actiklari,milyonlarca dolar Tazminat davalarini simdiden görebiliyorum...VR Teknolojisi bilim alaninda,egitici ve bilim insanlarinin isini kolaylastirmak acisindan oldukca faydali olabilir.Mesela bi DR.Röntgene gerek kalmadan,VR kaskiyla,hastanin vücuduna baktiginda,kisin ic organarini sanal ortdamda simüle edip,sorunun nerde oldugunu gösterebilir veya Astronomi dalinda,gezegenleri,galaksileri vb...ögeleri sanal ortamda simüle edip,bilim insanlarinin isini kolaylastirabilir ama oyun dedinmi orda dur arkadas.

Tamamen gercek olan görsel ve isitsel dünyadan ayrilip,zihnini ve bedenini 3D dijital bi ortama sokmak,pek de akil kari bir is degil.Zamanla yasadigin gercek dünyayi yadirgamaya falan baslarsin.Kendini psikolojik olarak dijital dünyada daha güclü hissetmeye basladigin anda,filmin kopmasi yakin olan asamaya gelmissindir.Onun disinda yaratacagi asiri bagimlilik vesilesi ile oluturacagi tembellik de vücud da kalici rahatsizliklara sbep olabilir..Sosyal ve egitsel yasama da darbe vuracagani inaniyorum.Kisi arkadasiyla,esiyle dostuyla vakit gecirecegine veya bir kitap okuyup bilgi edinecegine,dijital dünya da vakit gecirmeyi yegleyebilir...

Simdi bana manyakmisin sen yahu diyeceksiniz ama bakin görün bu tarz sorunlar bence kisa zaman sonra bas gösterecektir...Tamam o bir kurgu ve senaryo ama icinde kesinlkle gerceklik payi var.Bahcivan filmi vardir.Bi o filmi izleyin ne demek istedigimi anlarsiniz.Adam zamanla Sanal Dünya ya o kadar bagimli hale geliyorki,kendini gercek dünyadan soyutlayip,ona ulasmak icin psikopat bi katile dönüsüyordu.Ne zaman VR dense bu film aklima geliyor
[simage]http://store.donanimhaber.com/b5/b1/09/b5b10983b84c046386cd75d91a45a3f1.jpg[/simage]
Chirrut Imwe - 17.3.2016 09:49:02
alıntı:

Orjinalden alıntı: gamerasi

Dünyadaki oyuncular ile Türkiye'deki oyuncuların bakış açısı ne kadar da farklı.

VR cihazları yurt dışında deneyim edenler VR teknolojisinin fazlası ile tutacağı yönünde fikir belirtirken, bizde cihazın tutmayacağı yönünde yorumlar ağırlıkta.

Bakalım zaman ne gösterecek.


hocam aslında cevabını kendiniz vermişsiniz. deneyim edenler demişsiniz. buradaki hiçbir kişi deneyim etmedi bu yüzden insanların tutmayacağını düşünmesi normal. belkide deneyim edenler heyecanla geçici bir hevese kapılmıştır. deneyim etmeyenler daha gerçekçi yaklaşıyordur. açıkçası çıkmadan tutup tutmayacağı belli olmaz belkide çok tutar. ama ben tutmayacağını söyleyen insanların düşüncelerini kendimce aktarmaya çalışayım.
1) Move : ps move'da insanlara bekleneni veremedi fazla desteklemedi alanların çoğu boşa para vermiş oldu. şimdi move teknolojisi ps vr ile geri dönüyor buda haliyle güvensizlik yaratıyor.
2) Ps4 Kamera : birçok kişi ps3 te move in tam oturmadığını ps4 te çok daha iyi olacağını düşünerek kamera aldı ama 1 tane bile oyun çıkmadı kameraya 2 senedir kameralar yatıyor. buda güven sorunu demek.
3) en önemlisi günde 8 saat oyun oynayan insanlar var ve genelde oyun oynayan insanlar oyunlara baya bir vakit harcar en azından 2-3 saat harcar heralde. şimdi bu cihazın kablo hariç ağırlığı 610 grm imiş. kafanda yarım kilo ağarlık insanı belli bir süreden sonra rahatsız edebilir. ben kafamda hiç 610 grm ağırlık taşımadım ama belki yarım saat veya bir saat'ten sonra rahatsız eder. demo için kullanan 10 dk kullanıyor belki 2 saat kullanınca arada rahatsız edici bir fark olur. belkide insanlar belli bir süre sonra bu ağarlık olayından rahatsız oldukları için kullanmayacak.
4) son olarak kendimizi etrafı göremeyeceğimiz bir gözlükle rahat hissedecek miyiz ve o cihazda ne kadar süre kapalı kalabileceğiz.
ben kesinlikle tutmaz demiyorum ama bu soruların cevabı bence ps vr ın tutup tutmamasını belirleyecek. bence alacak arkadaşlar acele etmesin. kullananlardan geri dönüş beklesin. kaliteli olursa bizde alırız. sonuçta konsolu eğlenmek için alıyoruz. ve kaliteli bir teknoloji ortaya çıkarsa mutlu oluruz. ama herkesin bakış açısı farklı ve sony'in insanları move'da hayal kırıklığına uğratması ağırlık sorusu ve gözlüğü tamamen kapalı olarak ne kadar kullanılabileceği düşünceleri insanların olumsuz düşünmesine neden oluyor diye düşünüyorum.
buzkanunu - 17.3.2016 10:06:40
Arkadaslar zaten kimse size bu kasklarla bi oturusta bi oyunu bitireceksiniz demedi. Bu kasklarin oyunlari ile diger hardcore oyunlari karistirmayin ve bu kasklarin oyunlari ile normal oyunlar her daim icerik anlaminda farkli olucak. Vr oyun Aaa tadinda olsa dahi normal oyumdan farkli olucak nasil ki heavy rain two souls oyunlari diger oyunlardan farkliligi gibi. Oyundan cok film izler gibi bir deneyim alacaksiniz yada cok agir tempolu arastirma vs gerektiren oyunlar. Bunlari bilil kabullenip bu cihazi alirsaniz pisman olmazsiniz. Kasatka - 17.3.2016 10:35:26
alıntı:

Orijinalden alıntı: buzkanunu

alıntı:

Orjinalden alıntı: gamerasi

Dünyadaki oyuncular ile Türkiye'deki oyuncuların bakış açısı ne kadar da farklı.

VR cihazları yurt dışında deneyim edenler VR teknolojisinin fazlası ile tutacağı yönünde fikir belirtirken, bizde cihazın tutmayacağı yönünde yorumlar ağırlıkta.

Bakalım zaman ne gösterecek.


hocam aslında cevabını kendiniz vermişsiniz. deneyim edenler demişsiniz. buradaki hiçbir kişi deneyim etmedi bu yüzden insanların tutmayacağını düşünmesi normal. belkide deneyim edenler heyecanla geçici bir hevese kapılmıştır. deneyim etmeyenler daha gerçekçi yaklaşıyordur. açıkçası çıkmadan tutup tutmayacağı belli olmaz belkide çok tutar. ama ben tutmayacağını söyleyen insanların düşüncelerini kendimce aktarmaya çalışayım.
1) Move : ps move'da insanlara bekleneni veremedi fazla desteklemedi alanların çoğu boşa para vermiş oldu. şimdi move teknolojisi ps vr ile geri dönüyor buda haliyle güvensizlik yaratıyor.
2) Ps4 Kamera : birçok kişi ps3 te move in tam oturmadığını ps4 te çok daha iyi olacağını düşünerek kamera aldı ama 1 tane bile oyun çıkmadı kameraya 2 senedir kameralar yatıyor. buda güven sorunu demek.
3) en önemlisi günde 8 saat oyun oynayan insanlar var ve genelde oyun oynayan insanlar oyunlara baya bir vakit harcar en azından 2-3 saat harcar heralde. şimdi bu cihazın kablo hariç ağırlığı 610 grm imiş. kafanda yarım kilo ağarlık insanı belli bir süreden sonra rahatsız edebilir. ben kafamda hiç 610 grm ağırlık taşımadım ama belki yarım saat veya bir saat'ten sonra rahatsız eder. demo için kullanan 10 dk kullanıyor belki 2 saat kullanınca arada rahatsız edici bir fark olur. belkide insanlar belli bir süre sonra bu ağarlık olayından rahatsız oldukları için kullanmayacak.
4) son olarak kendimizi etrafı göremeyeceğimiz bir gözlükle rahat hissedecek miyiz ve o cihazda ne kadar süre kapalı kalabileceğiz.
ben kesinlikle tutmaz demiyorum ama bu soruların cevabı bence ps vr ın tutup tutmamasını belirleyecek. bence alacak arkadaşlar acele etmesin. kullananlardan geri dönüş beklesin. kaliteli olursa bizde alırız. sonuçta konsolu eğlenmek için alıyoruz. ve kaliteli bir teknoloji ortaya çıkarsa mutlu oluruz. ama herkesin bakış açısı farklı ve sony'in insanları move'da hayal kırıklığına uğratması ağırlık sorusu ve gözlüğü tamamen kapalı olarak ne kadar kullanılabileceği düşünceleri insanların olumsuz düşünmesine neden oluyor diye düşünüyorum.

1) Move konusunda kesinlikle haklısınız.

2) Kamerayı bende aldım. Alma sebebim kesinlikle move olmadı zaten aparatlara da sahip değilim. Alma sebeplerim de biri video da mevcut.
https://www.youtube.com/watch?v=BlzK0q3WW6E
Asıl amacım yayın içindi.

3) Kesinlikle uzun kullanımlarda rahatsız edici olur. Şöyle bir örnek vereyim. Bisiklet için kaska takılı şekilde action camera kullanıyorum ve ağırlığı 63 gram aparatları ile 150 gram olsun. Bir süreden sonra ciddi rahatsız edici geliyor. Oyun süreleri kısa tutulmalı.

4) Gist 2016 da kurulan standlarda kısa süre de olsa VR kullandım ve rahatsız edici gelmedi. Kullanıcı deneyimleri çok önemli.
Bütün bu soruların cevabını zamanla öğreneceğiz. Tabii ki de acele etmemek lazım.
gamerasi - 17.3.2016 10:41:46
adamlar ayda 3000 5000 avro kazanıp 400 avro ya alıyorken biz burda 2000tl yi zor görüp kim bilir kaç paraya satın alacağız.alım gücünün içine etmek bu olsa gerek gurkanse - 17.3.2016 11:34:52
Daha öncede yazmıştım. Sanal gerçeklik ölü bir yatırım değil. Sakın 3d teknoloji furyasına benzetmeyin. 3d gibi ilk başta biraz merak ve rağbet görüp ondan sonra unutulmaya mahkum olur diye düşünen arkadaşlar önemli bir noktayı es geçiyor 3d ortamı daha gerçekçi yapmaya çalışır iken sanal gerçeklik sizi ortamın direk içine dahil ediyor. Ve bu kişilere bambaşka bir deneyim vaad ediyor. Sadece şu zaman diliminde gereksiz bir satın alma diyenlere katılıyorum. Çünkü konsollar zaten teknik ve donanım anlamında sınıfta kaldı bu nesil ile birde üstüne sanal gerçeklik eklenince nasıl bir görüntü kalitesi vaad ediyorlar orası muamma. Pc tarafında ise daha iyi şeyler vaad ediliyor fakat orda da fiyatlar istenen donanım seviyesi ile el yakıyor. Benim düşüncem bir sonraki nesil konsollarda daha iyi donanıma VR cihazların daha güncel versiyonu eklenince ortaya çok iyi işler çıkacaktır. Şu an emekleme dönemi ama teknoloji çok hızlı gelişiyor yürüme ve koşma zamanı çok daha hızlı olacaktır. Tekrar söylüyorum ölü bir yatırım değil çünkü bu teknolojinin hedefinde sadece oyun sektörü değil bütün multi medya sektörü var yani hitap edeceği alan çok geniş Saygılar... BSC Misafiri - 17.3.2016 16:12:06
Diger iki vr gozlugunun icinde en tipsizi kabul etmek lazim ki PSVR.
Gozlugun ustunde ki parca cok kirilgan biseymis gibibgorunuyor ayrics
Kasatka - 17.3.2016 16:17:08
bekleyeni çokmuş demek ki Master_Evil - 17.3.2016 16:33:40
millet fiyatı çok diyor ama neye göre diyor anlatın bana.5 inç fullhd ekran 120HZ hemde.Gidin alın gözünüzün dibinde olacak büyüklükte tv bakalım kaç lira.Benim gibi tv si olmayıp monitörden PS oynamak istemeyenler için PS monitör baya.Hemde suratımda,koskocaman bir ekran.400 euro yani 1200+ kdv ye 42 inc lcd alınıyor aynı şey. gageracer - 17.3.2016 20:01:55
Sırf film için bile alınır. Ace Combat 7, Until Dawn, Gran Turismo, Tekken 7 gibi çeşit çeşit oyunlar da var. Bu kadar ön yargılı olmayın sağlığa zarar. BSC Misafiri - 17.3.2016 21:28:08
Bu kasklar üstüne kurulu sinema salonlarını ve filmleri dört gözle bekliyorum. Her koltukta bu kasklar ve isteyen istediği dilde izlicek filmi, müthiş BSC Misafiri - 18.3.2016 08:00:59
alıntı:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri

Sırf film için bile alınır. Ace Combat 7, Until Dawn, Gran Turismo, Tekken 7 gibi çeşit çeşit oyunlar da var. Bu kadar ön yargılı olmayın sağlığa zarar.


Al o zaman! Önyargılı olmak sağlığa zarar ise aynı şeyi sen niye yapıyorsun? Sanal gerçeklik kaskına sahip değilsin, ben denedim ve senin denediğini bile sanmıyorum. Sadece hayal aleminde yarattığın şeyleri yazdığının farkında mısın?
Online oyunun aşırı derecede popüler olduğu bir dünyada tek kişilik ve göze birkaç cm uzaklıkta olacak ve bilindik kaliteli oyunlar yerine önümüzdeki en az 2 yıl mobil alemindeki oyunların türevleri olacaktır. Ayrıca kaskı almadan önce kafana 600-700 gram ağırlık bağlayarak ne kadar süre rahatsız edebileceğini bile test edebilirsin. Kaldı ki göz ve beyin o test sırasında hiç yorulmayacak. Tüm bu etmenlerden sonra bana önyargıdan tekrar bahsedersin.
BSC Misafiri - 18.3.2016 08:01:03
Joypad i ele alıpta tembel tembel koltukta oturup saatlerce oyun oynamanın zevki başkadır. Ama yeni teknolojilerede fırsat vermek lazım. 3D sinema olayında standart oldu, oyunlarda tutulmadı. Move çok sevkliydi ama PS kullanıcıları sevemedi. Oyunları çok zevkliydi. Ciddi ciddi kan-ter içinde kalıyordum. Ama hiçbir şekilde kötü bir alet diyemem. Sadece PS VR değil, bütün sanal gerçeklik cihazlarının videolarını seyrettiyseniz özel olarak yapılan çok iyi oyunlar var. Gidip gran turismo değil, ipin üzerinde yürüme oyunu var. Benim çok hoşuma gitti. Çıksın bir hele, oyunlarda biraz biriksin, bende alacağım. alpalp84 - 18.3.2016 14:48:53
Kamera ve move eklentili bundle paket 499 dolardan duyuruldu...

http://blog.us.playstation.com/2016/03/18/playstation-vr-launch-bundle-pre-orders-start-tuesday/
gamerasi - 18.3.2016 15:32:10
Kimse kullanmayacak göreceksiniz. 1-2 ayda çöp olacaklar. Geleceğini bilmedikleri bir şeye neden bu kadar yatırım yaptılar anlamış değilim...

Bir kere konforlu değil, kullanışlı değil. İnsanlar rahatlık sever.

Wii'de, Kinect'de, PS Move'da salak salak vücut hareketleri yaptık da ne oldu? Hepsi çöp şuanda. Çocuk gibi gaza geliyorsunuz.
Venomstr - 19.3.2016 04:40:01
İnşallah patlar şu alet KAKÁ - 19.3.2016 14:14:07
123
YORUM YAZ
Durum
E-Posta
(Onay için)
Mesaj


KÜNYE
PlayStation VR Geliştirici: Sony Computer Entertainment Dağıtıcısı: Sony Computer Entertainment Tür: Aksesuar Çıkış Tarihi: 24 Ocak 2017
PlayStation VR-Exclusive Farpoint için Hikaye Fragmanı Yayınlandı PlayStation VR için geliştirilen Farpoint'in geliştirme süreci tamamlandı ve hikaye fragmanı paylaşıldı.
1 Gazali Çetinkaya , 19 Nisan yazdı
Crytek, Robinson: The Journey'nin Fiyatını Kalıcı Olarak Düşürdü Crytek, sanal gerçeklik oyunu Robinson: The Journey'nin fiyatını PlayStation VR üzerinde kalıcı olarak düşürdü.
5 Gazali Çetinkaya , 16 Mart yazdı
Assassin's Creed VR Game? Assassin's Creed VR oyunu geliştiriliyor olabilir. Bir takım görüntüler sızdırıldı.
8 Gazali Çetinkaya , 07 Şubat yazdı
DiRT Rally için PlayStation VR Desteği Duyuruldu Codemasters'ın başarılı yarış oyunu DiRT Rally için PlayStation VR desteği önümüzdeki haftalarda geliyor. Fiyatı da açıklandı.
1 Gazali Çetinkaya , 13 Ocak yazdı
PlayStation VR'ın Türkiye Fiyatı Açıklandı PlayStation Türkiye, sanal gerçeklik cihazı PSVR'ın ülkemizdeki fiyatını açıkladı.
67 Gazali Çetinkaya , 04 Ocak yazdı
PlayStation VR, Gaming Istanbul'da Denenebilir Olacak PlayStation VR'ın Türkiye çıkışı öncesi cihazı Gamıng Istanbul Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı'nda deneyebileceksiniz.
3 Gazali Çetinkaya , 24 Aralık yazdı
Crytek'in VR Oyunu Robinson: The Journey Ocak Ayında Oculus Rift'e Geliyor Daha öncesinde PlayStation VR için çıkış yapan Robinson: The Journey Oculus Rift'e geliyor.
8 Gazali Çetinkaya , 23 Aralık yazdı
4 Gazali Çetinkaya , 21 Kasım yazdı
Call of Duty'nin VR Oyunu "Jackal Assault" Tüm PS4 Sahiplerine Ücretsiz Olacak Daha öncesinde sadece Infinite Warfare sahibi PS4 kullanıcılarına verilmesi düşünülen VR oyunu artık tüm PS4 sahiplerine sunulacak.
2 Gazali Çetinkaya , 03 Kasım yazdı
Driveclub VR'ın Çıkış Videosu Paylaşıldı Sony, PlayStation VR'ın çıkış oyunlarından Driveclub VR'ın çıkış videosunu paylaştı. Ayrıca inceleme puanlarına da haberden ulaşabilirsiniz.
53 Gazali Çetinkaya , 13 Ekim yazdı
Valve, HTC Vive için Yeni Kontrolcü Geliştiriyor Steam Dev Days konferansında ilk görüntüler sızdı.
7 Gazali Çetinkaya , 13 Ekim yazdı
PlayStation VR'ın Türkiye'ye Ocak Ayında Gelmesi Bekleniyor Sanal gerçeklik deneyimini Sony'nin cihazı ile tatmak isteyenler biraz bekleyecek gibi görünüyor.
10 Gazali Çetinkaya , 11 Ekim yazdı
TÜM HABERLER »