Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Valve Steam Yüzünden Bir Kez Daha Davalık Oldu


    Steam her ne kadar PC oyuncuları için birçok yönüyle oldukça uygun bir platform olsa da, tüketici özgürlüğü konusunda sıkça eleştirilen ve Valve'ın defalarca davalık olmasına neden olan bir yapıya sahip. Valve bu kez, Fransa'daki tüketici birliği tarafından davalık oldu.
 
    Dava nedenleri olarak gösterilen maddeler arasında,
 
- Steam'in kullanıcı sözleşmesinin oyunculara sahip olduğu oyunları satmalarını yasaklaması,
- Valve'ın hacklenen kullanıcılar karşısında hiçbir sorumluluk almaması,
- Kullanıcıların Steam'e yüklediği her türlü içeriğin mülkiyet sahipliğini Valve'ın alması,
- Hesabınızın kapatılması, silinmesi veya banlanması karşılığında Steam cüzdanınızda bulunan paranın geri alınamıyor olması,
- Ülke farketmeksizin Valve'ın tüketici yasası olarak sadece Lüksemburg yasalarını uyguluyor olması gibi nedenler bulunuyor.
 
    Şimdiye kadar açılan davaların karşılığında Valve'ın geri ödeme sunma, istenilen oyunu hesaptan kaldırma gibi özellikleri Steam'e eklediğini biliyoruz. Bakalım bu davanın sonucunda neler yaşanacak?
 

Bu haberin bağlantısı
URL
PC steam valve dava
MSI'dan Blizzard Tutkunlarını Sevindirecek Haber: MSI GE62 HotS Edition Playstore, GameX 2015’te Oyunseverlerle Buluşuyor
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Al1mert

21.12.2015 17:04:18

0
yasaklanan hesaplardaki paranın alınmaması hariç diğerleri mantıksız geliyor.

BSC Misafiri

20.12.2015 22:43:14

0
Humble Bundle olsun, diğer platformlardan olsun elimde oldukça fazla oyun oldu, şimdi bunları satmayıp ne yaparım. Zaten kütüphanemde mevcut veya oyunu bitirdim bir daha dönüp oynamak istemiyorum. Kutulu vs.. değil ki manevi yada arşiv değeri olsun. Bu sebeplerden oyunların satılmasına izin verilmeli... Birde ekleme Assassin's Creed 2 , Brotherhood, Revelations, Driver:San Francisco steam kütüphanemde var fakat uplay kütüphanemden sildiği için öylece duruyorlar. AC'leri bitirdim önemli değilde Driver daha oynayamadım bile...Alem Kardeşlik sistemiyle oyunları defalarca hemde aynı anda oynanabilecek şekilde satıyorda steam'de satınca sorun oluyor, korsan oluyor öyle mi ?

esmerbuyucu

20.12.2015 14:17:27

0
Stream servisleri varken dijital servise bu düşmanlık niye? Zaten iTunesten aldığın müziği aile paylaşımı sayesinde paylaşabiliyorsun. Belki de Bruce Wills sayesinde olmuştur bu aile paylaşımı da.

Master_Evil

20.12.2015 13:34:00

0
oyuncular birbirine oyun satarsa, steam ne satacak olur mu öyle şey

kenan9593

19.12.2015 16:18:23

+1
Steam'e açılan dava Sony, Xbox, İtunes gibi diğer digital platformları da etkiler. Hatta zamanında Bruce Willis sahip olduğu mp3 leri kızına miras bırakabilmek için Apple'a dava açmıştı [link]http://www.hurriyet.com.tr/bruce-willis-bu-davayi-kazanirsa-efsane-olur-21375984[/link] Şahsi görüşüm davanın olumlu sonuçlanması digital satışın sonunu getirir. Hiçbir firma oyun,mp3 ve film gibi ürünlerini kutusuz olarak satmaz

BSC Misafiri

19.12.2015 13:35:53

+1
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri Steam i ne cok savunan var.Adamlar oyuncu dostu falan degil milleti inek gibi sağma peşindeler yeni cikan oyunlara bir bakın adam ne vergi veriyor ne kargo ucretiyle ugrasiyor digital sattigi sey araldan pahali umarim davaci taraf kazanir da sunlarin aklını başına getirir.
Bilginiz eksik belli.Steam 1 dolar=1,5 tl kuru üzerinden yürüyor fakat oyun yapımcıları oyun fiyatlarına müdahale etme yetkisine sahip.Aralın anlaştığı firmalar büyük ihtimal Türkiyedeki fiyatı ayarlama yetkisini arala bırakıyor oda kendi işine gelen fiyatlara çekiyor.Eksik bilgiyle güzelim platforma suç atmayın Türk oyun sektörünü korsandan kurtarabilecek tek platform gözüyle bakıyorum şu an steame.

David Attenborough

19.12.2015 13:31:16

0
Davacı tarafın kafası iyiymiş. Sahip olduğu oyunu satmaya izin vermek nedir, korsandan farkı falan da yok neredeyse bunun. Valve ciddiye bile almaz şunları.

snakefatih

19.12.2015 07:22:46

+1
"sahip olduğu oyunları satmalarını yasaklaması," bu madde tam bir saçmalık. yeni bir oyun çıktı diyelim fiyatı 100 tl olsun adam alır bir haftada bitirir. 75 e 50 ye aynı oyunu başka oyuncuya satacak olsa yandı steam. aynı oyunu neden kullanıcı steam den daha pahalıya alsın sonuçta dijital hesap. ikinci el disk şeklinde oyun değil ki yok paketi açtın yok çizik çıktı sorunu olsun. oyun bu hesaptan diğer hesaba transfer olacak hepsi bu. bu arada tüm hizmeti steam verecek. şirketin sahibi ben olsam şirketi kapatır yine de buna izin vermezdim. oyuncu için mükemmel bir takas alanı olurdu. bunu oyun firmaları bile istemez oyun takası yüzünden oyun satamaz adamlar.

ullu

19.12.2015 05:40:15

0
civilaziton 5 aldıydım, windows 10'a geçtim, oyunu açamadım (çalışmadı), steam support'a yazdım paramı geri iade ettiler. ellerine sağlık başka bişey demiyorum. ve dediğim 2-3 gün içinde olduğunu not etmek isterim. yeterince iyi hızlı ve güvenilir :))

kangroo

18.12.2015 23:18:41

+2
steam candır canandır.tabi bazı kısıtlama özelliklerinin olması doğal. çok basit görülebilir ancak steam şu an dünyanın nerdeyse her ülkesinde hizmet veriyor.ve her ülke de oyun fiyatları değişken.evet siz Rusya'daki, Polonya'daki oyuncularla aynı fiyata almıyorsunuz.Rusların korsana açıktan verdiği destek sayesinde çoğu oyun neredeyse yarı fiyatına satılıyor.Araştırınız: Rus oyun keyleri.E diyelim ben bir oyun aldım ve bunu oynadım yada oynamadım beklettim.2-3 yıl sonra yine aldığım fiyatamı satacağım bunun garantisi verilemez.Desenki Steam topluluk pazarında oyun satışı mümkün olsa; bi an olduğunu varsayalım, ortalık hesap avcısı kaynıyor.İçinde yüzlerce hatta binlerce liralık hesapları adamlar ne taklalar atarak çalıyor, eşyaları çoğaltıyor oyundamı yapamayak bunu?Steam üzerinden aldığınız hiç bir oyunun serial keyi yok.Size sadece oyuna ulaşım imkanı sunuluyor.Şöyle düşünün otele gittiniz hizmet aldınız faydalandınız ve bu hizmeti başkasına satmak istiyorsunuz işletme buna izin verirmi?Sizce mantıklımı? Steam oyunlarının fiziksel kopyası bulunmadığı için bir maliyeti yok.Steam ticari iş yapan bir marka.Tabiki hesapların satışını bile istemez.Ben olsam bende istemem arkadaş.Herkes kendine oyunlarını yeniden alsın diye düşünürüm.Streamde kullanıcıların yüklediği içerik olarak para zaten doğrudan valve hesabına aktarılıyor tabiki hak sahibi valve, e ekran görüntüsü video vs bunlarıda steam programıyla yapıyorsunuz.Bunun dışındaki oyun yapan veya oyun içi eşya üreten arkadaşlara steam mali olarak desteğini veriyor.Sanmıyorum ki greenlight oyunların tam mülkiyetini valve üzerine alsın (oyun yapamadığım için greenlight kullanım koşullarını filan okumadım) Valve hacklenen hesaplar için sorumluluk almamakta da haklı.Yanlış anlamayın arkadaşlar fanboy olarak düşünmeyin ama ciddi olarak söylüyorum şu hesap çalınma olayını ciddi olarak suistimal eden insanlar ve bundan maddi kazanç elde eden insanlar var.Hemde öyle 3-5 kuruş değil belki binlerce dolarlık iş yapanlar var. (basit bir örnekle çok çok değerli bir oyun içi eşyaya sahip hesap hacklenmişcesine içindeki eşya başka bir 2. hesaba aktarılır, o hesaptan da dandik ürünler karşılığında başka ip ye sahip 3. bir hesaba aktarılır. ilk hesap sahibi şikayetçi olur hesabım çalındı diye, steam hesabı inceler ve esas sahibine hesabı iade eder.veeee bomba burada hesap esas sahibe verilirken sahip olduğu eşyalarda iade edilir.2. hesap banlanır, 3. hesap da durumdan haberi olmadığını söyleyip mağduriyetini belirttiğinde aynı eşyanın kopyası onda da kalır.ne diyor bu diye düşünmeyin tanesi 3-5 bin amerikan dolarına satılan team fortress2 eşyaları biliyorum.bu olaylar çok yaşandı son yıllarda araştırınız: vintage earbuds , vintage bill's hat, Genuine Purity Fist , duped tf2 items...) Steam mobil güvenlik uygulamasıyla alınabilecek en yüksek güvenlik düzeyini almış durumda zaten. bence en önemli nokta steam de ki paranın geri alınamaması.buna bir çözüm yolu getirse valve bu işten çok karlı çıkar.benim gibi oyun içi eşya takası yapıp steam hesabında para biriktiren insanlar var.ve bu paraları biz reel paraya yani nakite çevirirken paranın %20 lik bir kısmı zaten siliniyor.diyelim ki 2.5 dolara aldığımız bir eşyayı paypalla 1.8 dolara satıyoruz. Steam dese ki arkadaş benim topluluk pazarımda satış yap, hesabında biriken paranın % 30 unu masraf sayarak paypal yada banka hesabına aktarabilirim dese. inanın var ya insanlar bu yolla ticaret yapar.çünkü öbür yöntemde bir çok risk var.Aynı riskler tabiki yine steam için de geçerli olacak ama sanıyorumki steam bunun içinde güçlü güvenlik önlemleri alabilir.(çalıntı kredi kartı kullanımı)

Donatn

18.12.2015 20:22:18

0
Aldığınınız bir oyunu geri satma özelliği gelirse.Birdaha kaliteli bir oyun göremeyeceğimizi ön gören birtek ben değilim değil mi?? Bu iş kutulu oyun satmaya benzmez..steam digital oyunları havada uçuşur..Bir oyun alıp bizler takasla satışla yılalrca onlarca oyun oyanrken bu adamlar nereden kar edip de oyun yapcak ehspalayan var mı?

Guest-63DBB8E76

18.12.2015 19:25:19

0
Hadi inşallah kazanırlar. Ekleme: 1. madde dışında.

BSC Misafiri

18.12.2015 19:22:54

0
En temizi gizli profil takılmak, paypal dan oyun alıp cüzdana eklememek ve takas değil marketten ürün almak. (pazardan ürün alacağımız zaman 10-20 cüzdana eklemek) yoksa başın çok yanıyor.

KaptanKenway

18.12.2015 19:10:53

0
İlk 2 madde ü hariç diğerlerine katılıyorum. Aldığın oyunu satmak nedir ya ? Oyun yapmayan oyuncular zahmetsiz para kazansın oturduğu yerden. Oldu başka emrin ? Yapımcının hakkı ne olucak burda. Aylardır uğraşıyorlar sonuçta. 2. maddeye gelirsek sonuçta kullanıcıları Valve hacklemiyor, ne diye sorumluluk alsın firma ? Akıllı olsaydı da çaldırmasaydı, valve mi çaldır dedi ? Saçmalığa bak ya.

cemecem21

18.12.2015 18:23:31

0
3. ve 4. maddeler dışındakilerde bir şey yapamaz. 5. maddede de davacı istediğini yapar gibi dursa da ortada bir sözleşme var ve bu sözleşmeyi Steam'i kullanan herkes kabul etmiş. Bu durumda yapılabilecek pek bir şey yok. Her ülkenin kendi yasasına göre düzenleme yapmak da zor. Ama olsa kötü de olmaz. 3. maddenin daha açık ifadesi gerekli. Eğer direkt mülkiyet hakkı sahibi olsa Steam atölye ürünlerinin satışını sadece kendisi de alabilir demek gibi anlam çıkıyor. Ama Facebook gibi bir durum varsa gene bir şey yapılamaz. 1. madde ise oyun yapımcılarını zarara uğratmamak için daha çok. Yoksa multiplayer oyunlar hariç bayağı zarar ederler. Bu yüzden sürprizlere açık. 2. madde ise garip. Steam'den ne tip sorumluluk alması beklenmeli? Hacklendiğini ispat ederse Steam'İn zararını karşılaması gibi bir şeyse çok saçma olur zira o zaman olan Valve'e olur. Çok ciddi bir masraf. Burada durum değerli eşyalarınızı yanınıza alın bir şey olursa sorumlu değiliz mantığıyla aynı çünkü.

CaSsErDoDo

18.12.2015 18:22:07

0
Adamlar bulundukları şikayetlerinde haklılar yalnız biri çok dikkatimi çekti : Kullanıcıların Steam'e yükledikleri içeriğin mülkiyet hakkının Valve'ye geçmesi. İyi de bugün Google bile Drive üzerine yüklenen içeriklerde hak talep ediyor kendisininmiş gibi davranabiliyor.Bu durumu yanlış hatırlamıyorsam geçen yıllarda sözleşmede okumuştum ya da bu durumdan şikayetçi bir videoda görmüştüm.Eğer diğer şirketlerde de böyle bir durum varsa sadece Valve davasının sonucu bile çok şeyi değiştirebilir.

BSC Misafiri

18.12.2015 17:56:33

+10
Steam i ne cok savunan var.Adamlar oyuncu dostu falan degil milleti inek gibi sağma peşindeler yeni cikan oyunlara bir bakın adam ne vergi veriyor ne kargo ucretiyle ugrasiyor digital sattigi sey araldan pahali umarim davaci taraf kazanir da sunlarin aklını başına getirir.

BSC Misafiri

18.12.2015 17:56:24

+1
Dijital oyunun 2.eli gibi bir şey söz konusu olamayacağı için 1.maddede valve haklı .Adam oynar satar oynar satar böle saçmalık kabul edilemez.

Haplo

18.12.2015 16:15:28

+7
Umarım davacılar kazanır da illegal kazançlarının vanasını kısarlar. Büyüdüm, çok param var, en iyi avukatlar bende diye bir tarafların kalkmayacak. Kullanıcı sömürüsüne son. Paran çok ama adam olamamışsın Valve.

0quz28

18.12.2015 15:50:05

0
katıldıgım seçenekleri ve neden katılıp neden katılmadıgımı yazıcam bence 1. seçenek valve katılıyorum çünkü rusyadan satın alınan rocket lig 10 dolar iken almanyadan alınan rocket lig 25 dolar (kur hesabı bildiginiz gibi bizim ülke içinde çok şey değiştirdi bazı yayıncılar cakallık yaptı ama onları saymıyorum) 2.seçenek valve katılıyorum çünkü son zamanlarda valve çok üstüne düştü hacklenme üstüne baya bir önlem aldı. (not: adam şifresini ordaki burdaki platforma giriyorsa valve ne yapsın. üstelik bildiğim kadarı ile uyarıyorda) 3. seçenek hakkında pek birşey söyleyemicem. 4. seçenekde dava nededinini haklı buluyorum valve'in böyle bir durumda parayı çekilen hesaba geri ödeme yapması gerekir. 5. seçenekte de dava nededini olarak haklı buluyorum valve'in her ülkeye için ayrı bir kural katogorisi getirmesi lazım örnek steam üzerinden ticarette abd içi kullanıcılardan daha satışlarda daha fazla ücret kesiliyor diye biliyorum.

op.55 no.1

18.12.2015 15:34:26

0
Steam'i herkes kadar severim, pc oyunculuğunu kurtarmış bir platform ancak ilk madde dışında diğer maddeler oldukça makul göründü bana, dijital oyunun kutulu oyunla karşılaştırılması oldukça sıkıntılı bir konu ama.

Patren

18.12.2015 15:30:28

+5
adamlar steam e bildiğin F2P MMO oyun kurallarını koymuş

kav1nsky

18.12.2015 15:06:44

+1
Oyuncu dostu bir tane adam akıllı platform var onunda anasını belleyin iyice.

weNM

18.12.2015 14:30:49

+1
Tüketicinin satın aldığı bir şeyi tekrar kendi iradesi ile satması kadar doğal bir şey olamaz, zaten bu bir haktır ama söz konusu dijital ortamda oyunların alınıp satılmasına gelince bunu ne Valve ne de diğer oyun yapımcıları izin verir. Artık 2-3 saatlik oyunlar yapılıyor bunları bir günde bitirip tekrar başka birine tekrar dijital yoldan sattığınızı düşünürsen bu geliştiricilere inanılmaz derecede korkutur aynı derecede yapımcı ve yatırımcı kişileri de. Steam zaten oyunları çok ucuza veriyor, bu aynı derecede Steam indirimlerini de çok kötü bir şekilde etkiler. Böyle bir şeyin oluşturulduğunu varsayarsak oyunun tekrar satılması durumunda tekrar satış fiyatının belli bir %20 veya %25'lik kısmının tekrar geliştirici ve steam'e dönüşünün olması lazım aksi halde çok zor bir iş bu. Eğer bu böyle olmaz ise oyun piyasasında daralmalar başlar, çok net bir şekilde.

esmerbuyucu

18.12.2015 14:15:50

+4
Dijital bir içeriği dijital markette 2.el olarak satmak gibi komik bir şey olamaz. Hiç bir dijital ortam da buna izin vermez. Bu kutulu oyunmu ki ikinci el olarak satılsın.

KuvvetMira27

18.12.2015 14:14:17

0
Oynamadımız oyunları arkadaşımızın hesabında hediye etme gibi bir özellik olsa güzel olur konsoldaki takas olayı gibi :)

HIGHER

18.12.2015 14:06:10

+7
kazanırlar inşallah dava nedenlerine bakarsak haklı gözüküyor davacı
  • 1
  • 2
  • 3
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
PC
+ TAKİBE
AL
99 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız