Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Unity Teknoloji Demosunun Tam Hali Yayınlandı

Adam
 
     Unity'nin 5.4 Beta sürümü ile hazırlanan Adam isimli teknoloji demosu bu oyun motorunun neler yapabileceğini göstermek için sunulmuştu. Fakat sadece giriş kısmını izleyebilmiştik. Unity ekibi videonun tam halini yayınlayarak Unite Europe'da gerçek zamanlı olarak katılımcılara izletti.
 
     Teknoloji demosu GeForce GTX 980 üzerinde çalıştırılıyor ve 1440p çözünürlükte gerçek zamanlı olarak render'lanıyor. Daha önce ilk bölümü yayınlanan bu demoyu aşağıdaki oynatıcıdan izleyebilirsiniz. İlgi çekici bir dünyası var gibi görünüyor, belki ileride gerçek bir oyun projesine dönüşür.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
adam unity teknoloji demosu
Battlefield 1 için Yeni Oynanış Videoları Yayınlandı İptal Edilen Daredevil Oyunundan Görüntüler Ortaya Çıktı
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

AykutGuru

28.6.2016 12:23:55

0
@Metal-Gear PS fanboy gelmiş yine. Arkadaşla göre PS4 en iyisi. Xbox One Scorpio konusundada aynı şeyler yazıp duruyor. Bizde PS ve PC sahibiyiz ama bukadarda kazmıyoruz. Uncharted ve Driver Clup örneğini verdiğin için onlardan bahsediyorum. Herşeyden önce Anti-Aliasing eklesinler oyunlara.

Metal-Gear

28.6.2016 09:10:23

+4
quote:

Orijinalden alıntı: soneday Unity'i ileri seviye olarak kullanan biri olarak söylüyorum. Bu grafikler şuanda rahat yapılabilir durumda, fakat arz talep,ve talep edilen kesimin donanımı bu grafiklere engel oluyor. Diyelimki bundan daha iyi grafiklerde bir oyun çıktı ama diyecekki iki tane gtx980 minimum gereksinim, ozaman adam bu yaptığını nekadar satabilir ve nekadar tepki alır? Bu sebeple oyunun satılacağı kesimi belirleyip grafiği ona göre belirliyor, ubisoftun neden downgrade yaptığınıda bu konudan anlayabilirsiniz. Bu video, unity'de realtime olarak çalışıyor. Örneğin, geliştirdiğim bir oyunda hem mobil hem pc için çıkartacağız, mobil de işin içinde olnca grafiklerden bayağı bi kısıyoruz. Bundan sonra bi VR projemiz var, VR'de donanım olarak yüksek seviye gerektiği için yine buna yakın grafikleri veremeyeceğiz. Emin olun bu grafik seviyesine Unity ve Unreal'de ulaşmak kolay, her grafik motoru onu kullandığınız kadardır.
Kardeşim aslında durum böyle değil bence. Bu tarz teknoloji demoları geldiği zaman, her şey baştan sona video olduğu için insanlara grafikler sanki mucizeviymiş gibi geliyor. Çünkü oyun oynar gibi görmüyoruz görselleri, film izler gibi görüyoruz. İsmi de Tech Demo olduğu için kendimizi "ulaşılmaz grafikler" diye şartlandırıyoruz o yüzden her şey olduğundan çok daha iyi görünüyor. Halbuki bu grafiklerde oyunlar var şu an piyasada. ===== Unity'nin bu tanıtımı yapılan sürümünde, motora yeni ekledikleri PBR shader materyallerinin reklamı yapılmış aslında. Halbuki bu neslin başından beri PBR shader hemen hemen tüm oyunlarda kullanılıyor, en iyi halini de Exc. oyunlarda gördük şu ana dek. PBR shader, özellikle metalik yüzeyleri render etmede çok başarılı, videoda da robotlar ve diğer birkaç şey hep metalik yüzey ağırlıklı kaplanmış. Aşağıdaki resimde mesela Driveclup örneğine bakarsak, oyundaki PBR metal kaplamalı bir arabanın oyun içi grafikleri, tıpkı Unity'nin bu tanıtınımdaki metal yüzeyler gibi gerçekçi görünüyor, arada fark yok: ======= Metalik yüzey olmayan alanlara bakalım bir de. Demoda bunun en güzel örneği robotların altındaki ıslak zemin. O zeminde metal kaplama yok, Albedo texture ile beraber diğer kanalları oluşturup güzel bir zemin kaplanmış yine PBR materyal ile. Oysa ki aşağıdaki fotoğrafta da gördüğümüz gibi, aynı teknik ile hazırlanan Uncharted 4'ün ıslak zemini de, Unity demosundaki ile aynı oranda gerçekçi görünüyor. =========== Şu örnekte de benzer iki sahneyi karşılaştırabiliriz yine: =============== Daha pek çok örnek verilebilir, son çıkan DOOM oyunundaki PBR kaplamalarında Unity demosundan bir farkı yok, DOOM'u zaten Ultra + 1440p oynadım ve metal yüzeyler gerçekle neredeyse birebir olmuş. Belki şu tech demo'yu bile geçer yani o dereceydi. Order 1886'daki PBR kaplamalarında render kalitesi yine aynı. Uncharted 4 zaten ağzımıza ağzımıza vurdu grafik kalitesi bakımından o da kêza öyle. Örnekler çoğaltılabilir yani, yan yana koyup bakınca anlaşılıyor zaten. Bu video sonuçta sinematik bir sunum, Post Efektler ile desteklenmiş görüntüler. Ham grafik kalitesine baktığımız zaman, piyasa zaten aynı materyal kalitesini oyun içi olarak barındıran oyun kaynıyor. Ama demodaki render için GI sekmesini yüksek tutmuşlardır, gölge çözünürlüğüne kısıtlama getirmemişlerdir, ışıkları Bake etmek yerine komple RT kullanmışlardır ona diyecek söz yok. Sadece şu an oynadığımız oyunlarda da bu kalite yer yer mevcut ama bunun farkında değil bir çoğumuz. Başta da dediğim gibi: oynamak ile izlemek arasındaki fark yüzünden ve videonun "tech demo" diye çıkıp; baştan sona çok sinematik bir animasyon film izliyor oluşumuzdan ötürü algımız değişiyor o kadar. Kısacası Unity motoruna PBR render sistemini güzel uyarlamışlar, bunun reklamıdır bu. Yani onlarca yıl sonrasının falan grafik teknolojisi değil bu, ya da sistem yetersizliklerinden ötürü çıkamamış bir render teknolojisi de değil. Aksine bu günün şu anda gerek PC gerekse Konsollarda oyun içi olarak kullanılan mevcut teknolojidir direkman.

BSC Misafiri

28.6.2016 07:47:42

0
quote:

Orjinalden alıntı: d3vstator Donanım Haber mühendisleri gelmiş, yok iki tane 980 istermişte, yok 10 yıl sonra görürmüşüz de, konsollar engel oluyormuşta... Yahu ne enteresan bir topluluk haline geliyoruz, daha haberi bile okumamışlar, görüntüler gerçek zamanlı olarak 1440p 980GTX üzerinde render edilmiş, ayrıca beğenmediğiniz konsollarda Uncharted 4 gibi, Driveclub gibi bir oyun varken, kimse konsollara suç bulmasın kardeşim... Hadi çekilin dükkanın önünden, kalabalık yapmayın bakalım...
U4 oyunundaki grafikleri çok süper falan zannediyorsun sanırım? Ondan daha iyi grafikli bir sürü oyunu yıllardır oynuyor Pc tarafında oyuncular. Yüksek çözünürlükte (2k, 4k) Ultrada Tomb Raider, Witcher 3, Ryse, Crysis 3, Division ve daha birçok oyunu görmemiş masum köylü.

BSC Misafiri

27.6.2016 22:59:59

0
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri Bu grafiklerle gerçek zamanlı bir oyun gelebileceğine gerçekten inanan var mı gerçekten?:)
Gtx 1080 diye bir kart var duydun mu?

İdrak İstimlak

27.6.2016 21:58:56

+1
Donanım Haber mühendisleri gelmiş, yok iki tane 980 istermişte, yok 10 yıl sonra görürmüşüz de, konsollar engel oluyormuşta... Yahu ne enteresan bir topluluk haline geliyoruz, daha haberi bile okumamışlar, görüntüler gerçek zamanlı olarak 1440p 980GTX üzerinde render edilmiş, ayrıca beğenmediğiniz konsollarda Uncharted 4 gibi, Driveclub gibi bir oyun varken, kimse konsollara suç bulmasın kardeşim... Hadi çekilin dükkanın önünden, kalabalık yapmayın bakalım...

pcrex

27.6.2016 21:15:33

0
hay motiom blurunuza da size de, insanın gözlerini bozar bu. biraz ayarında bıraksaydılar keşke.

Lyc

27.6.2016 17:59:34

0
Unity'i ileri seviye olarak kullanan biri olarak söylüyorum. Bu grafikler şuanda rahat yapılabilir durumda, fakat arz talep,ve talep edilen kesimin donanımı bu grafiklere engel oluyor. Diyelimki bundan daha iyi grafiklerde bir oyun çıktı ama diyecekki iki tane gtx980 minimum gereksinim, ozaman adam bu yaptığını nekadar satabilir ve nekadar tepki alır? Bu sebeple oyunun satılacağı kesimi belirleyip grafiği ona göre belirliyor, ubisoftun neden downgrade yaptığınıda bu konudan anlayabilirsiniz. Bu video, unity'de realtime olarak çalışıyor. Örneğin, geliştirdiğim bir oyunda hem mobil hem pc için çıkartacağız, mobil de işin içinde olnca grafiklerden bayağı bi kısıyoruz. Bundan sonra bi VR projemiz var, VR'de donanım olarak yüksek seviye gerektiği için yine buna yakın grafikleri veremeyeceğiz. Emin olun bu grafik seviyesine Unity ve Unreal'de ulaşmak kolay, her grafik motoru onu kullandığınız kadardır.

BSC Misafiri

27.6.2016 17:32:48

0
Bu grafiklerle gerçek zamanlı bir oyun gelebileceğine gerçekten inanan var mı gerçekten?:)

BSC Misafiri

27.6.2016 16:44:56

+3
Şu dandik oyun kutuları olmasaydı bu grafikleri çoktan görmüş olurduk oyunlarda.

omris2013

27.6.2016 16:01:53

0
quote:

Orjinalden alıntı: powersmachine54 Bu grafikleri en az 10 yıl içinde oyun içi olarak belki görebiliriz.
oda optimize özürlü olarak :)

powersmachine54

27.6.2016 14:01:47

0
Bu grafikleri en az 10 yıl içinde oyun içi olarak belki görebiliriz.
  • 1
  • 2
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız