Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Steam'in Geri Ödeme Sistemiyle İlgili Valve'a Bir Dava Daha


    Steam'de ürünlerin geri iadesinin yapılamaması, tüketici komisyonlarını da bu konuda Valve'a karşı tetikliyor. Daha önce Almanya'da Steam'e açılan davalardan sonra bugün de Avustralya'daki tüketici komisyonu benzer nedenden Valve ile mahkemelik oldu.
 
    Basit bir şekilde anlatmak gerekirse The Australian Competition and Consumer Commission adındaki tüketici komisyonu, Steam'den direkt olarak satın alınan ya da hediye yoluyla elde edilen ürünlerin geri iadesinin yapılamamasından dolayı Valve'ı dava etti.
 
Daha önce Almanya'daki bir komisyon, Steam ürünlerinin alındıktan sonra satılamıyor olmasından sonra Valve'a dava açmış, sonucunda Valve tarafı suçsuz bulunmuştu.

Bu haberin bağlantısı
URL
PC steam valve
World of Speed'in Yeni Tanıtım Videosu Yayınlandı Konami: "PES 2015'te Gerçek Futbol Oynayacaksınız, Pinpon Değil"
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

4.2.2015 12:17:01

0
Steam global oyun dünyasında tekelleşmiştir. Kazancı ve popütalesi korkutucudur. Kendi kuralları vardır Türkçe yardım bile vermemektedir malum kendi bile hacklenmişti malum Türkiye'de bir bürosuda yoktur. Şayet zirilyon oyunu olupta hacklenen ingilizce fakırı bebenin hazın sonu nice olur. Düşündürücü.....

op.55 no.1

1.9.2014 16:40:50

0
@Hurdacı Anladim,sanirim Steam bize bahsettiginiz kullanma hakkini veriyor. @nirvanha Herhangi bir sirketi falan savunmuyorum varolan bir durumu mantik cercevesinde yorumlamaya calisiyorum olan bu,Steam in dijital olarak sattigi oyun ve yazilimlara tekrar kullanici tarafindan satma hakki vermesi bana mantiksiz geliyor size mantikli geliyorsa kendi cikarlariniz mantiginizin onune gecmis demektir.

nirvanha

31.8.2014 12:46:01

0
Tüketici lehine olan gelişmelerden tüketiciler neden rahatsızlık duyarlar anlayabilmiş değilim.Yoksa Kraldan çok kralcı olma durumları mı ?

S.T.A.L.K.E.R.

31.8.2014 12:24:53

0
quote:

Orijinalden alıntı: op.55 no.1

Sanırım dediğim gibi Valve bize oyunları kullanma hakkı veriyor onları satıp takaslama hakkı değil,bilmediğimden sorayım sana mesela ben gitar alacağım ama adam bana bir şey imzalatıyor noter huzurunda bu gitarı asla satıp takaslamayacaksın onun dışından istediğin gibi kullanabilirsin ama satıp takaslamak yok,mesela böyle bir şey mümkün mü?
Mümkün tarafların borçlar hukukuna göre sözleşme hükümlerini serbestçe kararlaştırabilme hakları var ancak bu Türk Borçlar Kanunu 27/1 deki sınırlamalara uygun olacak. şöyle bir durum da olabilir intifa hakkı vermişse gitar üzerinde satış sözleşmesi değilse böyle de olabilir. İntifa hakkının tanımı, sahibine hakkın konusu olan şeyi kullanma ve ondan yararlanma yetkilerini veren bir irtifak hakkı diye geçer. Eğer Tacir ise karşı taraf gitarı size satarken böyle hükümler koymasının bir anlamı yok. Kesin hükümsüz bu hükümler ancak bu yüzden sözleşmenin geçersiz olması demek değil. İlgili hükümler geçersiz. Yani siz tüketici olarak o ürünü o şartlarla satın aldıysanız satsanız bile ürünü sözleşmeye ihlal etmiş olmuyorsunuz.

op.55 no.1

31.8.2014 05:18:31

0
quote:

Orijinalden alıntı: Hurdacı

Mülkiyet hakkına sadece fiziksel şeyler konu olmaz hocam. Ayrıca steamle satış sözleşmesi imzalıyoruz ürünleri alırken neyse konu uzar güzel bir tartışma konusu olabilir bu aslında. :)
Sanırım dediğim gibi Valve bize oyunları kullanma hakkı veriyor onları satıp takaslama hakkı değil,bilmediğimden sorayım sana mesela ben gitar alacağım ama adam bana bir şey imzalatıyor noter huzurunda bu gitarı asla satıp takaslamayacaksın onun dışından istediğin gibi kullanabilirsin ama satıp takaslamak yok,mesela böyle bir şey mümkün mü?

S.T.A.L.K.E.R.

31.8.2014 02:16:21

0
quote:

Orijinalden alıntı: op.55 no.1

Hukuk okuyorsun sanırım güzel hoş ancak sen bu sahiplik düşüncesini somut dokunulabilen bir şey olarak algılıyorsun ortada fiziksel bir ürün olsa dediğinde sonuna kadar haklısın ama burda öyle bir durum söz konusu değil ki Valve zaten oyunlarını satınalmadan önce söylüyor bunu.Valve'ın yapmış olduğu şey oyunları kullanma(oynama) hakkı vermek sana.
Mülkiyet hakkına sadece fiziksel şeyler konu olmaz hocam. Ayrıca steamle satış sözleşmesi imzalıyoruz ürünleri alırken neyse konu uzar güzel bir tartışma konusu olabilir bu aslında. :)

op.55 no.1

31.8.2014 01:59:38

0
quote:

Orijinalden alıntı: Hurdacı

Şöyle düşünelim hocam. Şimdi şuna karar vermek lazım sizin dediğinize göre biz bu oyunları satun almakla oyunların maliki olmuş olmuyoruz. Çünkü mülkiyet hakkı en geniş yetki veren ayni bir hak. Çünkü ben bu oyunların malikiysem her türlü tasarrufta bulunabilmem gerekiyor. Başkasına satabilirim de bağışlayabilirim de. Firmanın kar elde etmesi benim tasarruf alanımın genişliğini, hukuki güvenliğini ihlal etmesiyle zerre alakası olmamalı. almanya da bir dava vardı valve ile ilgili bu konuda suçsuz bulunmuştu. Gerekçeye bakmak lazım aslında. Sizin dediğinizin hukuki durumu biz bu oyunların maliki değil sanki fer'i zilyedi gibi bir şeye sahibiz belki intifa hakkı gibi bir durum.
Hukuk okuyorsun sanırım güzel hoş ancak sen bu sahiplik düşüncesini somut dokunulabilen bir şey olarak algılıyorsun ortada fiziksel bir ürün olsa dediğinde sonuna kadar haklısın ama burda öyle bir durum söz konusu değil ki Valve zaten oyunlarını satınalmadan önce söylüyor bunu.Valve'ın yapmış olduğu şey oyunları kullanma(oynama) hakkı vermek sana.

S.T.A.L.K.E.R.

31.8.2014 01:13:14

0
quote:

Orijinalden alıntı: op.55 no.1

Adamlar dijital oyun satıyor kütüphanendeki oyunlarını başka birine satabilmek ütopik bir şey olur.Nerde görülmüş böyle bir şey Allah aşkına!?!?!O zaman firma nasıl kae elde edecek?
Şöyle düşünelim hocam. Şimdi şuna karar vermek lazım sizin dediğinize göre biz bu oyunları satun almakla oyunların maliki olmuş olmuyoruz. Çünkü mülkiyet hakkı en geniş yetki veren ayni bir hak. Çünkü ben bu oyunların malikiysem her türlü tasarrufta bulunabilmem gerekiyor. Başkasına satabilirim de bağışlayabilirim de. Firmanın kar elde etmesi benim tasarruf alanımın genişliğini, hukuki güvenliğini ihlal etmesiyle zerre alakası olmamalı. almanya da bir dava vardı valve ile ilgili bu konuda suçsuz bulunmuştu. Gerekçeye bakmak lazım aslında. Sizin dediğinizin hukuki durumu biz bu oyunların maliki değil sanki fer'i zilyedi gibi bir şeye sahibiz belki intifa hakkı gibi bir durum.

op.55 no.1

31.8.2014 01:02:44

0
quote:

Orijinalden alıntı: Hurdacı

Burada mesele geri almasından ziyade bence kütüphanemizdeki oyunları başkasına satamamak.
Adamlar dijital oyun satıyor kütüphanendeki oyunlarını başka birine satabilmek ütopik bir şey olur.Nerde görülmüş böyle bir şey Allah aşkına!?!?!O zaman firma nasıl kae elde edecek?

S.T.A.L.K.E.R.

30.8.2014 22:35:47

0
quote:

Orijinalden alıntı: op.55 no.1

Doğru diyorsun da Steam'in sözleşmesindeki maddeler tüketicinin aleyhine bir şey yok,Steam'in yaptığı sanal olarak sattığı oyunu geri almamak.
Burada mesele geri almasından ziyade bence kütüphanemizdeki oyunları başkasına satamamak.

op.55 no.1

30.8.2014 21:48:52

0
quote:

Orijinalden alıntı: Hurdacı

sözleşmeye tüketicinin aleyhine hükümler koyulamaz. Sözleşme hükümleri tüketici aleyhine de yorumlanamaz. steam in resmen sözleşmeyi tüketiciye dayatıyor benim şartlarım bu imzalayacaksın işine geliyorsa. Yasak bu tür şeyler
Doğru diyorsun da Steam'in sözleşmesindeki maddeler tüketicinin aleyhine bir şey yok,Steam'in yaptığı sanal olarak sattığı oyunu geri almamak.

S.T.A.L.K.E.R.

30.8.2014 01:28:04

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri geri iade nedir ya?
Arkadaş haklı Türkçe nin ne hale geldiğinin en son örnekleridir, bu anlatım bozuklukları. haberi yazan 92 liymiş. Büyüyecek abileri...

RedTurkei

29.8.2014 16:21:19

0
Origin de var ama geri ödeme bence eksik hemen getirilmeli

fenah2007

29.8.2014 16:05:44

0
Steam al diye zorlamiyor kimseyi. demolar oluyor incelemeler gameplay videolari hangi cagda yasiyoruz bilmedigin oyunu almana gerek yok. Kaldiki artik erken erisim oyunlar bile korsan olarak paylasiliyor alpha veya beta haliyle indir oyna yarimsaat dene begenirsen al destek ol korsan olanida sil. iade sistemi gelse dahi hem saat hem gun siniri koymasi gerekicek steamin oyuna giren kisiyi diyelim 1saat izin 1 saat sonra sormali begendinizmi yoksa iade edicekmisiniz diye. Bunun yaninda eger daha hic oyuna girmemisse kisi bunun icinde bir gun siniri olmali 7-14 gun civari bunlar gereksiz ve ek kulfet bence. Kaldiki cogumuz cok fazla bekledigi oyun olmadikca on siparis le yada ciktigi an almiyoruz indirim vs bekliyoruz yada oyunun birkac ay oturmasini bekliyoruz guncellemeler vs. Zaten bu zaman diliminde oyunlarin ne oldugu ortaya cikiyor.

S.T.A.L.K.E.R.

29.8.2014 14:27:51

0
quote:

Orijinalden alıntı: op.55 no.1 Steam yine suçsuz bulunacak,olması gereken de bu.Steam kullanıcıya oyunu almadan önce oyunun ömür boyu kendisine ait olacağını ve satamayacağını söylüyor saçma bir dava bence.
sözleşmeye tüketicinin aleyhine hükümler koyulamaz. Sözleşme hükümleri tüketici aleyhine de yorumlanamaz. steam in resmen sözleşmeyi tüketiciye dayatıyor benim şartlarım bu imzalayacaksın işine geliyorsa. Yasak bu tür şeyler

BSC Misafiri

29.8.2014 13:37:11

0
geri iade nedir ya?

Birini Sevdim

29.8.2014 13:01:09

0
bir sürü inceleme sitesi var, hadi bir de youtube var, sanki silah sokuyorlarda zorla aldırıyorlar, steam bunu kabul etse ben etmem, gabe aklının başında olmadığını belirten bir sürü küfürlü yazı yazarım yani o kadar saçmalık ya, sanki çalışmayan elektrik süpürgesi

IcyTea Lemon

29.8.2014 11:24:07

0
Saçma bi dava olmuş, adam sana sanki oyunu al dene begenmessen paran iade diyor.

op.55 no.1

29.8.2014 09:59:11

+4
Steam yine suçsuz bulunacak,olması gereken de bu.Steam kullanıcıya oyunu almadan önce oyunun ömür boyu kendisine ait olacağını ve satamayacağını söylüyor saçma bir dava bence.

cepAnkara

29.8.2014 09:55:33

0
Boş işler it ürür kervan yürür
  • 1
  • 2
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
PC
+ TAKİBE
AL
99 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız