Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

CD Projekt: "PS4-XBO Arasında Büyük Güç Farkı Yok"


    PC'ye ve yeni nesil konsollarına yeni nesil bir RPG oyunu hazırlayan CD Projekt ekibini The Witcher serisiyle tanıyoruz. Kendi oyun motorunu kendisi yazan stüdyonun, oyun motorunu geliştiren takımın baş programcısı Balazs Torok, Xbox One ile PS4'ü karşılaştırdı.
 
    Yaptığı açıklamalarda Torok, "İki konsol arasında güç bakımından büyük fark göremiyorum. Bellek konusunda büyük farklar var evet fakat karşılaştırmanız gereken konu işlem hızı. Burada çok büyük bir fark bulunmuyor." sözlerine yer verdi. Açıklamalarının devamında Torok, "Xbox One'ın mimarisini anlamak PS4'e oranla biraz daha kolay. Çünkü sadece donanım açısından değil, SDK ve API açısından da PC'ye çok benziyor." eklemelerini yaptı.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
the witcher the witcher 2 the witcher 3: wild hunt cd project red cd project redengine 3 pc xbox xbox 720 playstation 4 rpg aksiyon rpg
Rapor: Amerika'nın %30'u PS4 İstiyor Namco Bandai'den Tales için Yeni İsim Hakları
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

2.12.2013 08:44:50

0
quote:

Orijinalden alıntı: Trapdoor
alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

''yeni nesil'' konsollar tatmin edici düzeyde değil bunu kabul edin artık... PS4 enazından Pc ye birazda olsa yaklaşabiliyorken Xbox one en az 2 sene öncesinin teknolojisinde. 6-8 yıl ömür biçilen ve sabit donanımları olan konsolların çıktıklarında Pc nin önünde olması gerekirken içinde bulunduğumuz duruma bir bakın... ülkemizde + 1500 tl fiyatı olan bu konsolların online oyun oynamak için ayrıca ücret ödenmesinin zorunlu olması, oyun fiyatlarının 2-3 kat pahalı olmasınıda hesaba katacak olursak benim tavsiyem 2000 tl ye kasa toplayın bağlayın Tv nize ve eğer isterseniz birde PS4 veya Xbox one kontrolleri alın keyfinize bakın arkadaşlar... şahsen ben öyle yapıyorum.


Haklısın, ama bu konuda konsollar PC ile karşılaştırılmamamalı. çünkü PC'den geri kalmalarının sebebi konsol geri kalması değil PC'nin alıp başını gitmesi bence. Eskiden SLI ile çift bağlantı yaptığınız karta eş değer ekmek gibi kocaman tek kartlar var artık. Ayrıca millet yine konsol alacaktır çünkü sadece konsola özel oyunların olduğunu düşünürsek, o oyunlar cihazı sattıracaktır. Sırf God of War oynayabilmek içn PS3 alan arkadaşım var banim öyle yatıyor cihaz evinde. EA'de aynı kanaldan ilerliyor. Mesela FIFA14 Next-Gen sadece XboxONE ve PS4'de var. Eski tavırlarını takınırlarsa bu konuda PC'ye daha 3 sene gelmez. Exclusive oyunlar PC oyunculuğunu öldürür, bu çok bilinen bişey.
çok bilinen şey ne anlamadım? PC deki ex oyunlar konsolları öldürmüyorda konsol ex ler neden Pc oyunculuğunu öldürüyor ve neden birisi bir diğerini öldürmek zorunda? şuan dünyada açık ara en çok oynanan oyun hangisi ve hangi platformda biliyormusunuz? kısaltması LOL olan oyun hakkında bilginiz varmı? yaşadığınız gezegende normal insanlarda varmı?

Trapdoor

30.11.2013 08:57:02

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri ''yeni nesil'' konsollar tatmin edici düzeyde değil bunu kabul edin artık... PS4 enazından Pc ye birazda olsa yaklaşabiliyorken Xbox one en az 2 sene öncesinin teknolojisinde. 6-8 yıl ömür biçilen ve sabit donanımları olan konsolların çıktıklarında Pc nin önünde olması gerekirken içinde bulunduğumuz duruma bir bakın... ülkemizde + 1500 tl fiyatı olan bu konsolların online oyun oynamak için ayrıca ücret ödenmesinin zorunlu olması, oyun fiyatlarının 2-3 kat pahalı olmasınıda hesaba katacak olursak benim tavsiyem 2000 tl ye kasa toplayın bağlayın Tv nize ve eğer isterseniz birde PS4 veya Xbox one kontrolleri alın keyfinize bakın arkadaşlar... şahsen ben öyle yapıyorum.
Haklısın, ama bu konuda konsollar PC ile karşılaştırılmamamalı. çünkü PC'den geri kalmalarının sebebi konsol geri kalması değil PC'nin alıp başını gitmesi bence. Eskiden SLI ile çift bağlantı yaptığınız karta eş değer ekmek gibi kocaman tek kartlar var artık. Ayrıca millet yine konsol alacaktır çünkü sadece konsola özel oyunların olduğunu düşünürsek, o oyunlar cihazı sattıracaktır. Sırf God of War oynayabilmek içn PS3 alan arkadaşım var banim öyle yatıyor cihaz evinde. EA'de aynı kanaldan ilerliyor. Mesela FIFA14 Next-Gen sadece XboxONE ve PS4'de var. Eski tavırlarını takınırlarsa bu konuda PC'ye daha 3 sene gelmez. Exclusive oyunlar PC oyunculuğunu öldürür, bu çok bilinen bişey.

BSC Misafiri

29.11.2013 19:35:52

0
''yeni nesil'' konsollar tatmin edici düzeyde değil bunu kabul edin artık... PS4 enazından Pc ye birazda olsa yaklaşabiliyorken Xbox one en az 2 sene öncesinin teknolojisinde. 6-8 yıl ömür biçilen ve sabit donanımları olan konsolların çıktıklarında Pc nin önünde olması gerekirken içinde bulunduğumuz duruma bir bakın... ülkemizde + 1500 tl fiyatı olan bu konsolların online oyun oynamak için ayrıca ücret ödenmesinin zorunlu olması, oyun fiyatlarının 2-3 kat pahalı olmasınıda hesaba katacak olursak benim tavsiyem 2000 tl ye kasa toplayın bağlayın Tv nize ve eğer isterseniz birde PS4 veya Xbox one kontrolleri alın keyfinize bakın arkadaşlar... şahsen ben öyle yapıyorum.

TheDhk

29.11.2013 19:29:36

+2
@obantr siz konsollara tipik bir bilgisayarcı gözü ile bakıyorsunuz.konsolları anlayabilmekl donanımklarını anlamak değildir.konsolda yıllarca oyun oynayarak,deneyimleyerek olacak bir şeydir.aksi halde müslümanlığı bir hristiyanın yorumlaması gibi olur. 1-grafikler hiçbir zaman geriye gitmez.zamanla aynı işi daha kolay yoldan yapmayı öğrendikçe daha iyi grafikli oyunlar görebiliriz.eski nesilden örnek verirsek,ps3'e çıkan gta4 grafik ve optimizasyom açısından iyi değildir(720 p bile çalışmaz).ancak daha sonra çıkan gta4'ün ek paketleri hem grafik(720p'de çalışır,uzak görüş vs iyileştirimiş) hemde optimizasyon açısından daha iyi durumdadır.ardından çıkan gta 5 ise aynı çözünürlük ve grafiklerdeki muazzam gelişmeye rağmen optimizasyonu yine fena değildir.(hiç bir oyunda uzağın bu kadar iyi olduğunu hatırlamıyorum)bu işe optimizasyon denir. 2-kaplamalar ve gölgeler zamanla yükseltilir. 3-uzağı görme zamanla artar. 4-aa ve af'nin kullanıldığı oyunlar vardır.(gt5 mesela 720 p 4x aa ile çalışır) 5-konsolun en iyi grafikli oyunu killzone 'dur ve 1080p çalışır. 6-hiç bir oyun 45 fps çalışmaz.konsol oyunlarında yüksek-orta-düşük grafik ayarı gibi bir şey söz konusu değildir.bütün oyunlar sistemin tamamını kullanır.önemli olan ne kadar verimli kullanıldığı konusudur. bu saydığınız 6 maddenin optimize edilmeyle alakası yoktur.(optimize örneği için madde 1)siz basitçe bilgisayar oyunlarında ayarları kısmaktan bahsediyorsunuz. para ödediğiniz multiplayer size oyun olarak geri döner,bir bilgisayar kullanıcısının 250-300 dolar verdiği oyunlara biz ücretsiz sahip olabiliyoruz.(bf3,uncharted3 gibi oyunlar dahi ücretsiz verildi)yeni nesilde drive clup ücretsiz verilecek. konsolun artısı 1-bütün oyunların save dosyaları buluta otamatik olarak konur. 2-multiplayer oynarken hile olmaz. 3-psn'de oyunlar aynı steam'de olduğu gibi ucuzlar ve kampanyalar yapılır.(us psn'de yeni oyunlar 60 dolar'dır.180 tl falan değil) 4-oyunları,güncellemeleri istediğiniz bir saatte yapmaya ayarlarsınız,hatta yeni nesilde cihaz kapalıyken yapılır. 5-sıradan oyunlar ve özel oyunlar diye bir kategorinin varlığını öğrenirsiniz. 6-tek tuşla parti başlatır,tek tuşla oyuna girilir,partinin özellikleri tek tuşla yapılabilir.(oyun içindeyken).cross chat. 7-sdd takabilirsiniz. 8-konsol ile oynamak basittir,bütün tuşlar elinizin altındadır. 9-aaa oyunlar önce konsola çıkar,yeni nesilde bütün mmo'lar konsollara çıkmaya çalışacak. 10-bütün konsollarda blu_ray player vardır.4k film desteknir(yeni nesilde) 11-isterseniz move veya kinect odaklı parti oyunları vardır. 12-oyunları gelişimi konsollar üzerinden olur.bilgisayarlar yıllardır konsol seviyesinde güçlü iken toptan grafik sıçraması ancak yeni konsolların gelişi ile olabilmiştir. 13-tek tuşla canlı yayın başlatılabilir. 14-konsolun kendisi ucuzdur. 15-küçük yapıları sayesinde her yere taşınabilir.toplayıp arkadaşınıza gidebilirsiniz. 16-hiç bir şekilde yeni driver,çökme,hdd temizliği gibi dertleriniz olmaz bu liste böyle uzar girder.....

dingo egret!

29.11.2013 17:00:09

0
quote:

Orijinalden alıntı: -ZoRRo- @hasretbitmez xbox one da direct x 11 ps 4 de open gl kullanılıyor. direct x daha yaygın kullanıldığı için onun için söylüyor. yinede direct x ile open gl arasında bariz bir fark bulunmuyor. ikiside birbirini tamamlıyor.
2 si birbirini tamamlamaz, ikame eder fark büyüktür! doğru kullanılırsa open GL kütüphanesiyle akıllara zarar şeyler geliştirilebilir ve kendisi de devamlı gelişmeye açıktır zira open source kaynak kodludur. directx ise 9=11,2 gibi bi paradoks sunuyor

Noctis_Strife

29.11.2013 16:49:11

-1
Kör olmak isteyen ve zaten olanlar Xbox One'ı tercih edebilir. Fark yokmuş, 500€'ya 720p oynayın siz 400€'ya 1080p oyun oynamak varken...

hasretbitmez

29.11.2013 16:41:43

-1
quote:

Orijinalden alıntı: obantr Yeni nesil konsollardan ümidi kestim.

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


BF4 Yeni Nesil Oyunu

PS4'te BF4 Ayarları = 400 Dolar PS4 ama Aylık Ödeme sistemi var. Ve oyunlar PC'den daha pahalı ayrıca PS4'ün ömrü PC kadar yüksek olmaz PS4 ve XBOX One'da 6 yıl boyunca tüm oyunları oynatıyor sorun çıkarmıyor diyenlere sesleniyorum.

Konsollar 6 Yıl oyun oynatır ama
1- Grafikleri Düşürürler.
2- Kaplamaları ve Gölgelendirmeleri düşürürler.
3- Oyunda Uzağı görmeyi düşürürler uzaktaki yerler bulanık görünür. (View Distance)
4- AA ve AF (Piksel Yumuşatma Teknolojileri) kullanılmaz.
5- Yüksek grafikli oyunlarda çözünürlük 900 Piksel 720 Piksel'dir. Oyunlar 900 pikselden 1080 piksele yuvarlanır. Gerçek 1080p'de çalışmaz ve görüntü bulanıklaşır.
6- Çoğu oyun 30 FPS, 45 FPS çalışır. Yüksek Grafikli oyunlar 60 FPS altını görürler Frame FPS düşmesi olur 60 'tan 45'e ve 30 FPS'ye düşmeler görebilirsiniz.

Bu saydığım 6 madde konsollara oyunların optimize edilmesidir.
Konsollarda oyunlar daha düşük ayarlarda ve çözünürlüklerde çalıştığı için oyunları 6 yıl boyunca açar. Ve bu olaya optimizasyon adı verilir bilişim teknolojilerinde.

Şuan aldığınız 1800 TL'lik bilgisayar PS4'ten hem 2 kat güçlü olacak hem oyunlar daha ucuz olacak hemde Multiplayer oynamak için 6 yıl boyunca ekstradan aylık ücret ödemeyeceksiniz. 1800 TL'lik makinenin 6 yıl boyunca size ekstradan oyun parası olarak en fazla harcamanız 1500 TL civarı olur. 6 Yıl boyunca bu 1800 TL'ye aldığınız PC oyunları aynı PS4 gibi çalıştıracaktır. Tabi ki PS4'ten 2 kat güçlü 6 yıl sonra oyunlarda aynı konsollar gibi sizde optimizasyon yapmanız gerekecek. PC'de de optimizasyon yapıp oyunların hızlı çalışmasını sağlayabilirsiniz.

PC'de oyunlarınız nasıl hızlı çalışır.
1- PC'nizde bir Anti-Virüs olacak Norton 360 veya Kaspersky düzeyinde olsun.
2- PC'nize düzenli olarak sistem temizlemesi yapın. (Her hafta)
Sistem temizle programları (CCleaner, Advanced System Care v.b)
3- PC'nizde HDD'nize Defrag yapın. SSD'lere Defrag yapmayın.
4- Mutlaka en güncel Ekran Kartı Driverlarını kullanın.
5- Oynadığınız oyun Multiplayer ise çözünürlük 1920x1080p yapın. AA ve AF'yi sisteminize göre ayarlayın. Ultra/High/Medium ayarlarından birisini seçin oyunlarınızın Ortalama 60 ile 100 FPS arasında çalışmasını sağlayın. Çünkü 30 FPS 'de oyun oynarsanız gözleriniz yorulur. En az 60 FPS ortalama kare sayısında oynayın.


PS4
1600x900 (900p)' Medium da AA ve AF olmadan açıyor hemde 45-50 FPS alıyor.
(1500 TL)

PC'de 1920x1080 (1080p)'de AA ve AF 4X'e High'a alırım 7950 bir kartla rahat 60-70 FPS oynarım. (1800 TL)
Adam gibi oyun çıkmadıktan sonra pcye ne yapayim ben 1080p AA AF 'yi

hayansame

29.11.2013 16:34:20

0
merhaba, Teşekkürler bilgileriniz için. Peki şimdiki nesil hakkında bir şeyler söylemek için çok erken , hiç bir şey net değil. Ancak bazı oyunlarda cod ghost , özellikle A.C. black flag olsun, karşılaştırma videolarını izlediğim de yine, ps4 de aynı sorunlar olduğunu düşünüyorum, Oyunda uzaktaki yerler bulanık görünüyor (View Distance) daha fülu, renklerin içindeki ışık süzmeleri görüntüyü yırtıyor. Peki directx , opengl den daha iyi dir , veya tam tersidir diye bir şey söyleyebilirmiyiz, ikisinin arasındaki fark nedir. Yada fark varsa bunları nasıl gözlemleriz. iyi günler.

BSC Misafiri

29.11.2013 16:20:02

0
buyurun COD 1080p ps4 ve 720p Xbox one karsialstirmasi. laptop's bile cözunurluk farki kendini belli ediyor siz bunu buyuk ekran bir tv'de oynayacaksiniz unutmayin. watch?v=hfOdpNxN_-w

CoreGame

29.11.2013 15:52:36

0
Ps4 kendini exc oyunlarıyla gösteriyor zaten infamous second son 1080 p 30 fps vericek konsol open world olmasına rağmen zaten ilerde fps dende kendini göstercek xbox da sadece 1 kaç tane 1080 p oyunu olacaktır ps4 ün cogu oyunu 1080 p cıkısında bile ilerde sistemi iyice anladıklarında devamlı hale gelecektir bu

Leonthas

29.11.2013 15:51:41

0
biri şu klonuya mesaj atanları az eğitim versin bu ne ya??

Persona_Non_Grata

29.11.2013 15:50:39

-2
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri 1080p 720p fark yok diyenler bu nesil ee PS3'te 1 tane bile 1080p oyun yok,oh be artık Xbox One ile 1080p akıcaz gibisinden laflar atan fanboylar sadece.1080p'yi sadece piksel farkı zanneden grafikten zerre anlamayan insanlar.yazık size 1080p sadece netliği değil aynı zamanda daha iyi ışıklandırma,gölgelendirme,detay ve canlılık sunar.Senin işine gelmediği için zaten bilmemezlikten gel.Ayrıca PS4'ün gücünün farkı sadece bu "p"lerle değil,ayrıca fps ve grafik kalitesiyle de ortaya konuluyor.PS4,çoğu oyunda AA kalitesine sahip.Xbox One'da 720p oyunlarda bile AA yok.PS4 gölgelendirme,ışıklandırma vsvs hepsinde 1 tık önde bunu kabul edin.
imza.

Persona_Non_Grata

29.11.2013 15:47:40

0
arkadaşlar bir insanın görüşlerinin aksini düşünüyosanız neden işi akıl yoksunluğuna çekip basite kaçıyorsunuz? karşındakinin görüşleri sizinkiyle uymuyorsa bu onun akılsız olduğunu mu gösterir? veya adam olmadığını mı gösterir? bel altı vurup ne kazanıyorsunuz? iyi bir uslupla anlatıp saygısını kazanacağınıza nefretini kazanıyorsunuz. bu mesaj hem "The stig" adlı üye ye hemde üste "Nathan_drake" e cevap veren arkadaş için geçerli. basite kaçmayın.

BSC Misafiri

29.11.2013 15:38:26

-2
quote:

Orijinalden alıntı: Nathan__Drake @obantr

Ya donanımdan hiç anlamıyorsun, ya konsolun nasıl çalıştığını bilmiyorsun yada PC'yi yüceltmek için elinden geleni yapıyorsun.

Bu nesilde senin o uzay üssü PC'in tüm oyunları konsollarla aynı kalitede çalıştırdı.
4n61Q55kkKA
Ben senin gibi sallamıyorum kanılarla geliyorum.
Bu nesilde ilk 5 sene (Crysis hariç) tüm oyunlar konsollarda iyi göründü. Bırak tüm oyunları Skyrim gibi devasa bir oyun bile konsolla aynı kalitede çalıştı. Bu pazar konsoldan geçiyor. İstersen bir milyon liralık PC topla sonuçta olan şey konsolla aynı. Ha 8K, 900FPS olsun ama gene konsol üzerinden aynı görüntü geliyor.

Yeni nesle gelirsek sen her halde sırf konsolları kötülemek için çıkış oyunlarını değerlendirmişsin. Çıkış oyunları konsolun 3'te 1'ini kullanıyorsa şükret. Senin sözde yeni nesil dediğin BF4 iki konsolda da rahat 1080p çalışırdı ama 1. olarak DİCE'ın PC fanboyluğu ve para hırsı yüzünden optimizasyon olmadan dandik şekilde çıkışını gerçekleştirdi. Sen BF4'e yeni nesil diyorsan büyük ihtimal 2006 yılının grafikleriyle karşılaştırıyorsundur. Gerçek yeni nesil Ryse ve Killzone'dur ki bunlar ne tesadüf sadece konsollarda var. Yeni nesil 1-2 yıl içinde gerçek gücünü gösterecek. O zaman asıl paranın konsollardan geldiğini anlayan yapımcı acaba PC'ye oyun yapar mı? Zaten bu nesil oyun yapmadı(GTA5) yeni nesilde hiç yapmaz. Yaparsa da COD Ghost gibi optimizasyon ve konsolun yanında piksel kalan grafiklerle yapar.

Sonuç olarak senin yazdığın her şey çıkış oyunları için geçerli. Yeni neslin gerçekten başlamasıyla birlikte PC grafik olarak en az 5 sene geriden takip edecek. İstersen ev fiyatına PC topla hiç bir şey değişmeyecek. Buna sen değil yapımcılar karar verir ve yapımcılar tarihte hiç PC odaklı çalışmamışlardır.

Boş yorumlar yapacağına git bak Killzone, Ryse nasıl gözüküyor, hayatın boyunca hiç böyle grafik gördün mü? Bunlar çıkış oyunları ve kalite ortada PC ise hala bu nesil olan BF4 ve Crysis 3 övünsün.

GTA 5 ne zaman PC'ye çıkacak bir fikrin var mı? 3 kez bitirdim.
yazık be sana öncelikle ryse ve killzone u crysis 3 ten yüksek tutuğun için gönülden kutluyorum kardeşim sen sorunlu musun gtx 770 te bile ultra ayarlarda kasma yapabilen cryengine 3 ün yani piyasadaki en iyi grafikli oyun motorunu %100 ünü kullanan şimdiye kadar ki en iyi grafikli oyundan söz ediyorum ama sen gidip killzone ile karşılaştırıyorsun resmen şaka gibi. ikinci saçmalığın ise bf4 ün yeni nesil olduğunu görememen yahu hiç mi aklın çalışmıyor frostbite 3 ü tüm gücüyle kullanan ve yine piyasadaki en iyi yıkımı içeren oyuna yeni nesil demiyorsan sen komik bir konsol fanboyusun demektir biraz akıl yani

BSC Misafiri

29.11.2013 15:38:18

+1
1080p 720p fark yok diyenler bu nesil ee PS3'te 1 tane bile 1080p oyun yok,oh be artık Xbox One ile 1080p akıcaz gibisinden laflar atan fanboylar sadece.1080p'yi sadece piksel farkı zanneden grafikten zerre anlamayan insanlar.yazık size 1080p sadece netliği değil aynı zamanda daha iyi ışıklandırma,gölgelendirme,detay ve canlılık sunar.Senin işine gelmediği için zaten bilmemezlikten gel.Ayrıca PS4'ün gücünün farkı sadece bu "p"lerle değil,ayrıca fps ve grafik kalitesiyle de ortaya konuluyor.PS4,çoğu oyunda AA kalitesine sahip.Xbox One'da 720p oyunlarda bile AA yok.PS4 gölgelendirme,ışıklandırma vsvs hepsinde 1 tık önde bunu kabul edin.

BSC Misafiri

29.11.2013 15:37:23

0
Nathan_drake fanboyu yine iş başında iyice saçmalamış yani yine half-life 2 doom 3 crysis 1 battlefield 3 ey sağır arkadaşım bu oyunlar pc odaklî değilde konsol odaklımı ? Ayrıca o ryse'ki 900p grafiği kim napsın crysis 1 in grafiği bile ondan iyi neymiş o grafiği pcde hayatımız boyunca göremimişiz komedisin resmen arkadaşım :D :D

OldGamers86

29.11.2013 14:57:01

0
quote:

Orijinalden alıntı: obantr Yeni nesil konsollardan ümidi kestim.

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


BF4 Yeni Nesil Oyunu

PS4'te BF4 Ayarları = 400 Dolar PS4 ama Aylık Ödeme sistemi var. Ve oyunlar PC'den daha pahalı ayrıca PS4'ün ömrü PC kadar yüksek olmaz PS4 ve XBOX One'da 6 yıl boyunca tüm oyunları oynatıyor sorun çıkarmıyor diyenlere sesleniyorum.

Konsollar 6 Yıl oyun oynatır ama
1- Grafikleri Düşürürler.
2- Kaplamaları ve Gölgelendirmeleri düşürürler.
3- Oyunda Uzağı görmeyi düşürürler uzaktaki yerler bulanık görünür. (View Distance)
4- AA ve AF (Piksel Yumuşatma Teknolojileri) kullanılmaz.
5- Yüksek grafikli oyunlarda çözünürlük 900 Piksel 720 Piksel'dir. Oyunlar 900 pikselden 1080 piksele yuvarlanır. Gerçek 1080p'de çalışmaz ve görüntü bulanıklaşır.
6- Çoğu oyun 30 FPS, 45 FPS çalışır. Yüksek Grafikli oyunlar 60 FPS altını görürler Frame FPS düşmesi olur 60 'tan 45'e ve 30 FPS'ye düşmeler görebilirsiniz.

Bu saydığım 6 madde konsollara oyunların optimize edilmesidir.
Konsollarda oyunlar daha düşük ayarlarda ve çözünürlüklerde çalıştığı için oyunları 6 yıl boyunca açar. Ve bu olaya optimizasyon adı verilir bilişim teknolojilerinde.

Şuan aldığınız 1800 TL'lik bilgisayar PS4'ten hem 2 kat güçlü olacak hem oyunlar daha ucuz olacak hemde Multiplayer oynamak için 6 yıl boyunca ekstradan aylık ücret ödemeyeceksiniz. 1800 TL'lik makinenin 6 yıl boyunca size ekstradan oyun parası olarak en fazla harcamanız 1500 TL civarı olur. 6 Yıl boyunca bu 1800 TL'ye aldığınız PC oyunları aynı PS4 gibi çalıştıracaktır. Tabi ki PS4'ten 2 kat güçlü 6 yıl sonra oyunlarda aynı konsollar gibi sizde optimizasyon yapmanız gerekecek. PC'de de optimizasyon yapıp oyunların hızlı çalışmasını sağlayabilirsiniz.

PC'de oyunlarınız nasıl hızlı çalışır.
1- PC'nizde bir Anti-Virüs olacak Norton 360 veya Kaspersky düzeyinde olsun.
2- PC'nize düzenli olarak sistem temizlemesi yapın. (Her hafta)
Sistem temizle programları (CCleaner, Advanced System Care v.b)
3- PC'nizde HDD'nize Defrag yapın. SSD'lere Defrag yapmayın.
4- Mutlaka en güncel Ekran Kartı Driverlarını kullanın.
5- Oynadığınız oyun Multiplayer ise çözünürlük 1920x1080p yapın. AA ve AF'yi sisteminize göre ayarlayın. Ultra/High/Medium ayarlarından birisini seçin oyunlarınızın Ortalama 60 ile 100 FPS arasında çalışmasını sağlayın. Çünkü 30 FPS 'de oyun oynarsanız gözleriniz yorulur. En az 60 FPS ortalama kare sayısında oynayın.


PS4
1600x900 (900p)' Medium da AA ve AF olmadan açıyor hemde 45-50 FPS alıyor.
(1500 TL)

PC'de 1920x1080 (1080p)'de AA ve AF 4X'e High'a alırım 7950 bir kartla rahat 60-70 FPS oynarım. (1800 TL)
Yazı güzel olmuş. Konsol bu ülkede lüks. Yurt dışında yaşayanlar ayrı tabi.

Guest-C8DDC600D

29.11.2013 14:11:36

-1
quote:

Orijinalden alıntı: Noctis_Strife Şaka gibisiniz. Daha düne kadar Xbox 360 bazı oyunlarda 100p fazladan çözünürlük farkı sağlarken "Xbox 360 çok daha güçlü" vs. diye söyllüyordunuz, bugün Xbox One ile PS4 arasındaki 500p'lik çözünürlük artışını fazla fark yok olarak görüyor bazıları, ne denir ki...

PS4 720P çalıştırsa bir oyunu Xbox One'da aynı şekilde, bu sefer Xbox One'da ne AO olacak ne çimen olacak ne detay olacak, yani çözünürlüğe verilen güç grafiğe de verilebilir, bunu da düşünün bir zahmet...
İlk olarak şunu söyliyim. X360 100p daha fazla diye şöyle böyle diyordunuz diye genelleme yapma, benim öyle bir iddiam olmamıştı. Gelelim konuya. Bu nesilde ki grafik tartışmalarından bıkmıştık zaten, bu sefer çok daha felaketi başladı ; piksel tartışmaları. Bir konsol oyuncusu ne zamandan beri bu kadar piksel önemser oldu. Senin için o kadar önemliyse pc'ciler 2k oyun oynuyor, sana da tavsiye ederim. Konsollar için bu teknik detaylar arkaplandadır. Nintendo Wii 720p bile destekleyemiyorken en çok satan konsol oldu. Niye diye bir sor kendine, bu adamlar ne yaptıda başarılı oldu. Artık kimse oyunlara bakmıyor, çözünürlüğüne bakıyor. İlginç gerçekten

- The Stig -

29.11.2013 13:05:30

-1
quote:

Orijinalden alıntı: atam1881-1938 Yav he he , kimse bilmiyor sen biliyosun herşeyi .aferin. gitte Mesut çevik in geçen haftaki canlı yayınının tekrarını izle. Farkı öğren. Sana göre 480p 120 fps, 720p 30 dan daha iyidir.
Bir soz vardir sen karsindakine ne kadar laf anlatirsan anlat karsindakinin anladigi kadardir.. Iste sende bu cahilliginle yasayacaklardansin.. 480pden bahseden mi oldu.. sen daha 720pnin dikeyde 1080pden iyi oldugunu bilmeden gecmis karsima bos bos konusuyorsun.. Bak bir daha soylurum kafan alir mi bilmem ama 720p 60fps 1080p 30fpsden iyidir. Git mesut abine de sor bakiyim hadi canim..

Nathan__Drake

29.11.2013 12:59:39

-5
@obantr Ya donanımdan hiç anlamıyorsun, ya konsolun nasıl çalıştığını bilmiyorsun yada PC'yi yüceltmek için elinden geleni yapıyorsun. Bu nesilde senin o uzay üssü PC'in tüm oyunları konsollarla aynı kalitede çalıştırdı. http://www.youtube.com/watch?v=4n61Q55kkKA Ben senin gibi sallamıyorum kanılarla geliyorum. Bu nesilde ilk 5 sene (Crysis hariç) tüm oyunlar konsollarda iyi göründü. Bırak tüm oyunları Skyrim gibi devasa bir oyun bile konsolla aynı kalitede çalıştı. Bu pazar konsoldan geçiyor. İstersen bir milyon liralık PC topla sonuçta olan şey konsolla aynı. Ha 8K, 900FPS olsun ama gene konsol üzerinden aynı görüntü geliyor. Yeni nesle gelirsek sen her halde sırf konsolları kötülemek için çıkış oyunlarını değerlendirmişsin. Çıkış oyunları konsolun 3'te 1'ini kullanıyorsa şükret. Senin sözde yeni nesil dediğin BF4 iki konsolda da rahat 1080p çalışırdı ama 1. olarak DİCE'ın PC fanboyluğu ve para hırsı yüzünden optimizasyon olmadan dandik şekilde çıkışını gerçekleştirdi. Sen BF4'e yeni nesil diyorsan büyük ihtimal 2006 yılının grafikleriyle karşılaştırıyorsundur. Gerçek yeni nesil Ryse ve Killzone'dur ki bunlar ne tesadüf sadece konsollarda var. Yeni nesil 1-2 yıl içinde gerçek gücünü gösterecek. O zaman asıl paranın konsollardan geldiğini anlayan yapımcı acaba PC'ye oyun yapar mı? Zaten bu nesil oyun yapmadı(GTA5) yeni nesilde hiç yapmaz. Yaparsa da COD Ghost gibi optimizasyon ve konsolun yanında piksel kalan grafiklerle yapar. Sonuç olarak senin yazdığın her şey çıkış oyunları için geçerli. Yeni neslin gerçekten başlamasıyla birlikte PC grafik olarak en az 5 sene geriden takip edecek. İstersen ev fiyatına PC topla hiç bir şey değişmeyecek. Buna sen değil yapımcılar karar verir ve yapımcılar tarihte hiç PC odaklı çalışmamışlardır. Boş yorumlar yapacağına git bak Killzone, Ryse nasıl gözüküyor, hayatın boyunca hiç böyle grafik gördün mü? Bunlar çıkış oyunları ve kalite ortada PC ise hala bu nesil olan BF4 ve Crysis 3 övünsün. GTA 5 ne zaman PC'ye çıkacak bir fikrin var mı? 3 kez bitirdim.

Persona_Non_Grata

29.11.2013 12:43:35

-3
Bu arada 720p de oyun oynamak istiyosan xbox360 la devam edebilirsin, masrafa girmene gerek yok nasıl olsa xbone da 720p ;)

Persona_Non_Grata

29.11.2013 12:35:12

-3
Evet güç gösterisi, Ps4 xbone dan 2 kat daha güçlü

MiyopBey

29.11.2013 12:27:34

0
quote:

Orijinalden alıntı: -The Stig-

ah siz ergenler yokmusunuz.. Yavrum sen merak etme bende aklina gelebilecek tum konsollara sahip olup kullanmis biriyim.. Biz sizin gibi marka fanligi yapmiyoruz o sizin goreviniz.
Yorma kendini boşuna, amacı güç gösterisi.

deleteextra

29.11.2013 12:18:35

-1
Multi oyunlarda farkın o kadar çok olacağını bende düşünmüyorum. 1080p ve 720p arasında fark olsada videolarda xbox one versiyonu berbat bariz fark var dedirtmedi. Hatta ileride multi platform oyunlarda xbox one daha iyi olduğunu bile görebiliriz. Ama iş exc. geldiğinde ps4 daha güçlü olduğunu herkes açık ve net görücek.

- The Stig -

29.11.2013 12:17:36

0
quote:

Orijinalden alıntı: atam1881-1938

aklım alıyor çok şükür senin gibi bol keseden sallamıyorum. xbone fanısın belli, git 720p ile oyun oyna xbox360 ta yaptığın gibi, biz full hd takılacaz ps4 te. bu arada bende full hd tv 46 inc Sony led var. Yani senin mantığına ! göre beni 4k paklar
ah siz ergenler yokmusunuz.. Yavrum sen merak etme bende aklina gelebilecek tum konsollara sahip olup kullanmis biriyim.. Biz sizin gibi marka fanligi yapmiyoruz o sizin goreviniz.

Persona_Non_Grata

29.11.2013 12:14:22

-2
quote:

Orijinalden alıntı: pastadanadam Var arkadaş fark var.Ama hiç bir yapımcı güçlü olan konsol için uğraşmayacak ikisine de aynı oyunu yapacak ve kötü olan konsola göre yapılacak oyunlar malesef.
Aynen öyle fark exclusivelerde çıkacak ortaya.

MiyopBey

29.11.2013 11:45:47

-1
Var arkadaş fark var.Ama hiç bir yapımcı güçlü olan konsol için uğraşmayacak ikisine de aynı oyunu yapacak ve kötü olan konsola göre yapılacak oyunlar malesef.

BSC Misafiri

29.11.2013 11:45:05

-1
Xbox one 720p'den kurtulamaz. Microsoft'tan bilgi sızdıran CBOAT da bunu söyledi. Özellikle aksiyon oyunlarında sürünüyor xbox one. PS4 Exc oyunlarda xbox'ın yapamayacağı grafikler yapıyor. Mesela 1080p open world yoğun aksiyonlu infamous second son grafiği xbox one'da yok. Multiplatform oyunlarda da PS4 üstün. 1080p-720p çözünürlük olayları büyük bir fark

BSC Misafiri

29.11.2013 11:44:31

0
xbox one herzamanki gibi 720p olacak. Yarın birgün olumsuz haberler downgradeler başlar. Kuru reklamlara karnımız tok

Wayward Son

29.11.2013 11:43:51

+2
Yazdıkların multiplatform için gayet doğru şeyler AMA! Kocaman bir AMA hem de. Konsol alacak adam ilk başta exclusive oyunlar için alır. Multiplatform'da da iyi performans verirse üzerine kaymak olur. Mevcut konsollar o kadar dandirik değil, ilk oyunlarda aceleye getirildiği net belli. GTA 4'e PS3'te bir bak, daha sonra gel GTA 5'e bak. Arada fark yok, galaksiler var. İlk çıkan oyunlar ile son çıkan oyunlar arasında fark muazzam. Bu yüzden ilerde çok daha iyi oyunlar göreceğimize eminim. Evet, multiplatform oyunlarda ben de PC'yi tercih ediyorum. En güncelinden AC 4 200 TL konsol, 61 TL PC. AMA PC'de arkadaşın da dediği gibi GOW, KZ, RDR, inFamous, Uncharted, Last of Us olmadığı için mecbur konsol alıyoruz. Multiplayer oyunlardaysa nerede daha çok arkadaşım varsa o platforma alıyorum oyunu.

Ghost.666

29.11.2013 11:28:38

+1
@ obantr Yararlı konu ama bu kadarda ümidini kesme dostum :)) Her ne kadar pc platformunun avantajları olsada 7950 bana bi God of War bi Killzone bi uncharted vermicek malesef!!

obantr

29.11.2013 11:20:22

+2
Yeni nesil konsollardan ümidi kestim. BF4 Yeni Nesil Oyunu PS4'te BF4 Ayarları = 400 Dolar PS4 ama Aylık Ödeme sistemi var. Ve oyunlar PC'den daha pahalı ayrıca PS4'ün ömrü PC kadar yüksek olmaz PS4 ve XBOX One'da 6 yıl boyunca tüm oyunları oynatıyor sorun çıkarmıyor diyenlere sesleniyorum. Konsollar 6 Yıl oyun oynatır ama 1- Grafikleri Düşürürler. 2- Kaplamaları ve Gölgelendirmeleri düşürürler. 3- Oyunda Uzağı görmeyi düşürürler uzaktaki yerler bulanık görünür. (View Distance) 4- AA ve AF (Piksel Yumuşatma Teknolojileri) kullanılmaz. 5- Yüksek grafikli oyunlarda çözünürlük 900 Piksel 720 Piksel'dir. Oyunlar 900 pikselden 1080 piksele yuvarlanır. Gerçek 1080p'de çalışmaz ve görüntü bulanıklaşır. 6- Çoğu oyun 30 FPS, 45 FPS çalışır. Yüksek Grafikli oyunlar 60 FPS altını görürler Frame FPS düşmesi olur 60 'tan 45'e ve 30 FPS'ye düşmeler görebilirsiniz. Bu saydığım 6 madde konsollara oyunların optimize edilmesidir. Konsollarda oyunlar daha düşük ayarlarda ve çözünürlüklerde çalıştığı için oyunları 6 yıl boyunca açar. Ve bu olaya optimizasyon adı verilir bilişim teknolojilerinde. Şuan aldığınız 1800 TL'lik bilgisayar PS4'ten hem 2 kat güçlü olacak hem oyunlar daha ucuz olacak hemde Multiplayer oynamak için 6 yıl boyunca ekstradan aylık ücret ödemeyeceksiniz. 1800 TL'lik makinenin 6 yıl boyunca size ekstradan oyun parası olarak en fazla harcamanız 1500 TL civarı olur. 6 Yıl boyunca bu 1800 TL'ye aldığınız PC oyunları aynı PS4 gibi çalıştıracaktır. Tabi ki PS4'ten 2 kat güçlü 6 yıl sonra oyunlarda aynı konsollar gibi sizde optimizasyon yapmanız gerekecek. PC'de de optimizasyon yapıp oyunların hızlı çalışmasını sağlayabilirsiniz. PC'de oyunlarınız nasıl hızlı çalışır. 1- PC'nizde bir Anti-Virüs olacak Norton 360 veya Kaspersky düzeyinde olsun. 2- PC'nize düzenli olarak sistem temizlemesi yapın. (Her hafta) Sistem temizle programları (CCleaner, Advanced System Care v.b) 3- PC'nizde HDD'nize Defrag yapın. SSD'lere Defrag yapmayın. 4- Mutlaka en güncel Ekran Kartı Driverlarını kullanın. 5- Oynadığınız oyun Multiplayer ise çözünürlük 1920x1080p yapın. AA ve AF'yi sisteminize göre ayarlayın. Ultra/High/Medium ayarlarından birisini seçin oyunlarınızın Ortalama 60 ile 100 FPS arasında çalışmasını sağlayın. Çünkü 30 FPS 'de oyun oynarsanız gözleriniz yorulur. En az 60 FPS ortalama kare sayısında oynayın. PS4 1600x900 (900p)' Medium da AA ve AF olmadan açıyor hemde 45-50 FPS alıyor. (1500 TL) PC'de 1920x1080 (1080p)'de AA ve AF 4X'e High'a alırım 7950 bir kartla rahat 60-70 FPS oynarım. (1800 TL)

pcrex

29.11.2013 10:54:09

+1
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri PS4: 32 ROP
xbox one: 16 ROP

PS4: 8 ACE 64 compute queues
xbox one: 2 ACE 16 compute queues
*He ayrıca xbox one'ın %10'nunu da kinect yiyor kemiriyor :D

Fark 2 kattan fazla
rop ünitesine dikkat eden konsol kullanıcısı! bunları da mı görecektik :D sorsan robun tanımını googleden bakıp söyler. Allah aşkına ekran kartı mı alıyorsunuz ya. Bırakın donanım karşılaştırmayı oyunları karşılaştırın. Amaç oyun oynamak bench kasmak değil.

Nathan__Drake

29.11.2013 10:34:50

+1
Xbox One'ı savununca böyle kullanıcı dostu, oyuncuları düşünen, bir kere bile yalan söylediğini görmediğimiz bir firmaya bile ''para yemiş, yalan söylüyor'' diyorsunuz. Nedense kimse Xbox One'ı savunamıyor illa kötü olacak konsol.

St Batuhan

29.11.2013 10:00:17

0
quote:

Orijinalden alıntı: -The Stig-
alıntı:

Orijinalden alıntı: atam1881-1938

sana 480p 120 fps verelim onda oyna

aklının almadığı şeylere kafanı yorma sen önce FPS'nin farklarını git bir araştır öğren sonrada 720p ve 1080p'de ne tür farklılıkları görebilirsin onlarıda araştır.

23'' monitörlerinizde 1080p oynasanız ne fark eder 720p oyun oynasanız ne fark eder.. Monitöre büyüteçlemi bakıyorsunuz?

Yüksek çözünürlüğün gerektiği tek şey ekranın büyüklüğüyle alakalıdır. 23'' monitörde yada 27'' tv'de 1 metreden 720p ve 1080p'nin farkını anlayamazsın.

Ha ben 9 derece gözlük takıyorum dersen o ayrı. Orasını bilemem.

32'' bir monitör veya tv'de oynama derdiniz varsa o zaman 1080p kaçınılmazdır. Ha yok ben 5 metre uzakta oturuyor ve 42'' kullanıyorum derseniz 2k öneririm.
Bilgisayarda oynamıyorsun, konsol bu, genelde oturma odasında full hd büyük bir lcd'ye bağlı durur, televizyonlar da min 32" den başladığına göre üst düzeyde (hatta orta üst diyelim, üst için min. 42 ve en üst için şu an min 46-47" demek daha doğru, sonrasında zaten malum 55" ve 65"lik 4k lı olanlar var en üstte yine) Bu durumda gayette anlaşılır bir fark sunar büyük televizyonlar nedeniyle :))

BSC Misafiri

29.11.2013 08:59:46

-1
PS4: 32 ROP xbox one: 16 ROP PS4: 8 ACE 64 compute queues xbox one: 2 ACE 16 compute queues *He ayrıca xbox one'ın %10'nunu da kinect yiyor kemiriyor :D Fark 2 kattan fazla

KaleyDeskop

29.11.2013 07:52:49

0
ps4 xbox one karşılaştırması http://www.ressim.net/13218/df.html

KaleyDeskop

29.11.2013 07:51:40

0
[IMG]http://sv102.piclect.com/136b81999a0ffc66cc331cc00762d5ed/b5c9587b9/o/13/11/29/df.jpg[/IMG]

BSC Misafiri

29.11.2013 07:35:37

0
quote:

Orijinalden alıntı: Hurdacı holiganlar ve çözünürlük manyakları doluşmuş cd projekt te giydiriyorlar. görüntülerden de görüldü aralarında çok büyük bir güç farkı yok. ps4 daha güçlü bir cihaz xbox one a göre ama büyük farklar değil. cod oyununu önceden dikkate almayan adamlar marka fanatiği olunca dikkate almaya başladılar. kafayı yemişsiniz harbiden lan.
Cod'un burada dikkate alinmasinin tek bir sebebi var o da xbox fanlarinin bakin iste fark yok demeleriydi ardindan tabiki gelen 1080p yamayla sevincleri cabuk sona erdi. Cd project'te olsa giydirilmeyecek degildir sonucta herkesin acikca bildigi birseyi yokmus gibi lanse etmeleri dogru degildir. Kaynaklar, karsilatirmalar dedikodular hepsi yalan cd project'in bu söyledigi dogru. Yani bunu söylemek zorunda kalmalarinin tek nedeni de micro. Yani microya daha yakin adamlar ne söyleyeceklerdi. Buna marka fanatikligi degil de bilincli tuketim diyelim biz.

TheDhk

29.11.2013 07:18:44

0
@hayansame bilgisayara oyun geliştirenler için directx ile oyun yazması daha kolay ama ps3-xbox 360 arasındaki fark tam olarak bu şekilde açıklanamaz.yani konsollar arasındaki tek fark bu olsa,fark olduğunu hissetmezdik.ps3'ün işlemcisi yapı olarak geleneksel hiç bir işlemciye benzemediği için programlamak daha zor.birde xbox'ın rami işlemci ve gpu arasında paylaşılabilir yapıda.yani 512mb ram'i istersen işlemci odaklı,istersen gpu odaklı kullanabilirsin.ps3 ise 256 mb gpu,256 mb cpu şeklinde bölümlenmiş durumda.bu durum neye ne kadar sistem harcanacağı konusunda pek esnek değil. yani ps3'e düzgün oyun yazabilmek ancak ps3'e özel çıkan oyunlarla mümkün olabilmiştir. son olarak ps4-xbox one konusuna gelirsek.programlama yüzünden ps4'ün xbox'dan geri kalması bu nesilde mümkün değil.hatta ps4'ün daha kolay programlanabilir olduğunu söyleyebilrim. ps4'ün mimarisini tasarlayan Mark Cerny'e göre, "gddr5 ramler daha pahalı olsada sony ps4 oyun geliştiricileri icin daha kolay programlanabilir bir cihaz tasarlamak üzerine öncelik verdi.eğer ps4'e normal ramlerin yanında eDRAM(xbox'a benzer yapıda yani) ekleseydik,programcılar icin hangi verinin daha hızlı işleneceğini,nerede depolanacağını anlamaya çalışmak gibi bir pazılı çözmek zorunda bırakacaktık" (bire bir çeviremedim kusura bakmayın) diğer bir değişle sony ps3'te yaptığı hatalardan ders almış bir şekilde yoluna devam ediyor. birde bu nesilde eskisinden çok daha fazla özel oyun göreceğiz.eskiden ps3'e oyuın geliştirmek o kadar zordu ki,kimse cesaret edipde daha az satışı olan,programlaması daha zor olan cihaza oyun yazmak istemiyordu.hatta ilk 2-3 yıl kimse ps3'e oyun geliştirmek istemiyordu.şimdi bilgisayara oyun geliştiren herkes potansiyel ps4 özel oyun geliştiricisi.MESUT ÇEVİK ve bazı arkadaşlar üzülecek ama durum böyle.unutmayın zamanında total war serilerinin yapımcısının dediğine göre;konsollara oyun geliştiremiyor oluşumuzun kontrolörler ile alakası yok,ramleri yetmiyor demelerini unutmayınız.

stun

29.11.2013 06:14:06

0
quote:

Orijinalden alıntı: Xbox One Buradaki ps4 %40 daha güçlü diyen fanlara kapak olsun bu haber.
hala donanım olarak %40 daha güçlü.. bu açıklama neyi değiştirecek.. sankı ps4 pc ye benzemıyor .. :D ah fanboy ah :D

Project Scorpio

29.11.2013 06:05:17

-2
Buradaki ps4 %40 daha güçlü diyen fanlara kapak olsun bu haber.

BlackBeasT

29.11.2013 05:48:35

0
Doğrusu o zaten nasıl ki Multi çıkan oyunlar 1 önceki nesilde PC görsel gücünü ön plana çıkarmadılar nasıl olduysa yeni konsollar ile poligonu ve çevre detayını bol koymaya başladılar. Olay yapımcıda bitiyormuş aynı mantık konsol arenasında yaşanacak X1'de oyun sattığı sürece yapımcı PS4 karşında ezdirmez. MS gibi devle yapımcı ters düşmek istemezler, Multi platform oyunlarda X1'de ne varsa o, PS4 oluyorsa çözünürlüğü 1080p/30fps yaparlar. MS elinde DX gibi hazır kütüphane varken değişmez. OGL her objeyi tasarlama ve kodlama için uğraşmak sadece Sony'nin oyun yapımcılarına özgü 1 durum

hayansame

29.11.2013 04:49:16

0
quote:

Orijinalden alıntı: TheDhk <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: hayansame<br> <br> <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: -ZoRRo-<br><br>@hasretbitmez<br>xbox one da direct x 11 ps 4 de open gl kullanılıyor. direct x daha yaygın kullanıldığı için onun için söylüyor. yinede direct x ile open gl arasında bariz bir fark bulunmuyor. ikiside birbirini tamamlıyor.</blockquote><br><br>Merhaba ''playstation'' open gl , ''xbox'' direct x kullanıyor bunun nedenini öğrenebilir miyim? <br>not:Kulaktan duyma bilgilere sahibim doğruluk paylarını bilmiyorum<br>bu söylediğimiz kavramlar(opengl,directx) kodlama kütüphaneleri değil mi, yani oyunun veri tabanı, algoritması,grafikleri vs hepsi bu iki kütüphanenin kaynaklarına özel yapılıyor doğrumu ?</blockquote><br> <br> micro nun teknolojisi directx.<br> xbox'ın adı directx'ten geliyor zaten. xbox adı üstünde aslında.directX-box aslı....micro nun teknolojisi directx.
Merhaba hocam teşekkür ederim bilgiler için, microsoft directx oluşturmuş ve opengl ise açık kaynaklı ücretsiz bir kütüphane. Şu konuda herkesin bilgisini düşüncesini izninizle öğrenmek istiyorum ,xbox ve playstation3 daha ilk çıktıkları günden beri video karşılaştırmalarına bakıyorum. x360 multiplatform oyunlarında her zaman daha canlı ve net oyunlar sunuyordu. Yanlışım varsa düzeltin multiplatformlar için söylüyorum, ps3de arka plandaki nesneler, özellikle arkada açık bir manzara alan varsa, görüntü bulanık renkler soğuk ve fülu oluyor. Bu kontrast eksikliği gibi değil, bir çok kişide farkediyor xboxda psden daha canlı renkler oluyor, Her hangi bir dokudan bahsetmiyorum yada çözünürlükten, sanki ps3 de görüntüyü baltalayan bir perde var gibi, görüntüde yırtılma,bir bulanıklık var, renkler patlamış,yırtılmış neredeyse dokuyu etkiliyor, görüntü havada kalıyor,ışık renk doku o kütle tam doygunluğuna erişemiyor , tabi bu söylediklerim her zaman hissedilmiyor.Belki size Söylediklerim saçma gelebilir, yada çok gereksiz bir detaya indiğimi düşünebilirsiniz. Ama gerçekten ps3 oynadığım bir oyun havada gibi, kütleyi tam hissedemiyorum. mesela fifa,, playstation da ve xbox da farklı, (pc de bam başka zaten) gerçi daha düne kadar herkes pc deki fifayla konsoldakiler aynı diyordu, belki hala aynı olduğunu sanan arkadaşlar vardır neyse. Oysa xbox dakiyle ,ps deki bile çok farklı,hiiç detaya inip dahada sıkmayım sizi :) xbox daki sahanın derinliği, vuruşlardaki his, oyuncuların anatomilerinin olay esnasında verdikleri tepkinin görseli. vs xboxdaki pesle , ps de ki pes de öyle örnegin,,... peki bunların asıl nedeni nedir diye düşünüyorum, Bu DİRECT-X , OPENGL olabilir mi ki? Programcılar directx e dahamı hakimler, yoksa dahamı kolay. Yada dahamı iyi bir sonuç veriyor ki. Bu dediklerim programayla alakalı olabilirmi. iyi günler uzun oldu kusura bakmayın.

Persona_Non_Grata

29.11.2013 04:02:53

0
quote:

Orijinalden alıntı: -The Stig-

aklının almadığı şeylere kafanı yorma sen önce FPS'nin farklarını git bir araştır öğren sonrada 720p ve 1080p'de ne tür farklılıkları görebilirsin onlarıda araştır. 23'' monitörlerinizde 1080p oynasanız ne fark eder 720p oyun oynasanız ne fark eder.. Monitöre büyüteçlemi bakıyorsunuz? Yüksek çözünürlüğün gerektiği tek şey ekranın büyüklüğüyle alakalıdır. 23'' monitörde yada 27'' tv'de 1 metreden 720p ve 1080p'nin farkını anlayamazsın. Ha ben 9 derece gözlük takıyorum dersen o ayrı. Orasını bilemem. 32'' bir monitör veya tv'de oynama derdiniz varsa o zaman 1080p kaçınılmazdır. Ha yok ben 5 metre uzakta oturuyor ve 42'' kullanıyorum derseniz 2k öneririm.
aklım alıyor çok şükür senin gibi bol keseden sallamıyorum. xbone fanısın belli, git 720p ile oyun oyna xbox360 ta yaptığın gibi, biz full hd takılacaz ps4 te. bu arada bende full hd tv 46 inc Sony led var. Yani senin mantığına ! göre beni 4k paklar

- The Stig -

29.11.2013 03:26:54

-4
quote:

Orijinalden alıntı: atam1881-1938 sana 480p 120 fps verelim onda oyna
aklının almadığı şeylere kafanı yorma sen önce FPS'nin farklarını git bir araştır öğren sonrada 720p ve 1080p'de ne tür farklılıkları görebilirsin onlarıda araştır. 23'' monitörlerinizde 1080p oynasanız ne fark eder 720p oyun oynasanız ne fark eder.. Monitöre büyüteçlemi bakıyorsunuz? Yüksek çözünürlüğün gerektiği tek şey ekranın büyüklüğüyle alakalıdır. 23'' monitörde yada 27'' tv'de 1 metreden 720p ve 1080p'nin farkını anlayamazsın. Ha ben 9 derece gözlük takıyorum dersen o ayrı. Orasını bilemem. 32'' bir monitör veya tv'de oynama derdiniz varsa o zaman 1080p kaçınılmazdır. Ha yok ben 5 metre uzakta oturuyor ve 42'' kullanıyorum derseniz 2k öneririm.

TheDhk

29.11.2013 03:18:55

0
quote:

Orijinalden alıntı: hayansame <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: -ZoRRo-<br><br>@hasretbitmez<br>xbox one da direct x 11 ps 4 de open gl kullanılıyor. direct x daha yaygın kullanıldığı için onun için söylüyor. yinede direct x ile open gl arasında bariz bir fark bulunmuyor. ikiside birbirini tamamlıyor.</blockquote><br><br>Merhaba ''playstation'' open gl , ''xbox'' direct x kullanıyor bunun nedenini öğrenebilir miyim? <br>not:Kulaktan duyma bilgilere sahibim doğruluk paylarını bilmiyorum<br>bu söylediğimiz kavramlar(opengl,directx) kodlama kütüphaneleri değil mi, yani oyunun veri tabanı, algoritması,grafikleri vs hepsi bu iki kütüphanenin kaynaklarına özel yapılıyor doğrumu ?
micro nun teknolojisi directx. xbox'ın adı directx'ten geliyor zaten. xbox adı üstünde aslında.directX-box aslı....

Guest-8C320B4D0

29.11.2013 02:59:04

0
iki konsolada oyun yapıyor, büyük fark var diyecek hali yok, bindiği dalı kesermi adam

Persona_Non_Grata

29.11.2013 02:57:57

-2
sana 480p 120 fps verelim onda oyna

S.T.A.L.K.E.R.

29.11.2013 02:40:00

-4
holiganlar ve çözünürlük manyakları doluşmuş cd projekt te giydiriyorlar. görüntülerden de görüldü aralarında çok büyük bir güç farkı yok. ps4 daha güçlü bir cihaz xbox one a göre ama büyük farklar değil. cod oyununu önceden dikkate almayan adamlar marka fanatiği olunca dikkate almaya başladılar. kafayı yemişsiniz harbiden lan.

Denizcagdar

29.11.2013 02:21:06

+5
Önce Xbox One gizli güçlerini açabilir açıklaması, ardından aralarında fazla fark yok açıklaması... Bir bu firma kalmıştı saygı duyduğumuz onu da yitirdik anlaşılan. Witcher 2'yi Xbox 360'a çıkarıp ps3'e çıkarmamaları falan... Üzüldüm... Polonyalı bir firmanın amerikan pastası yemesine. O Cod'da BF'de öyle ahım şahım fark yok diyen arkadaşlar youtube'den 360p olarak videoları en küçük foromatta izlemesinler bir zahmet... Görülebilecek en detaylı seviye de tam ekrana yapıştırsanlar bakalım görüntüyü. ( gerçi o zaman bile %100 tam verimde aradaki farkı render işlemleri sebebi ile görmek mümkün değil. ) ... Arada bildiğin binlerce tonlarca pixel fark var... 3-5 pixel fark atınca xbox 360 bu neslin multiplatform galibi olmuş diyen tipler şu anki farklara nasıl fazla fark yok diyebiliyorlar ? Karaktersizlik ... Reddit'e , NeoGaf'a girin farklara bakın diyecez de "o ne ? " diyecekleri için hiç girmeyeceğim bile o konulara ...

Noctis_Strife

29.11.2013 02:16:26

+2
Şaka gibisiniz. Daha düne kadar Xbox 360 bazı oyunlarda 100p fazladan çözünürlük farkı sağlarken "Xbox 360 çok daha güçlü" vs. diye söyllüyordunuz, bugün Xbox One ile PS4 arasındaki 500p'lik çözünürlük artışını fazla fark yok olarak görüyor bazıları, ne denir ki... PS4 720P çalıştırsa bir oyunu Xbox One'da aynı şekilde, bu sefer Xbox One'da ne AO olacak ne çimen olacak ne detay olacak, yani çözünürlüğe verilen güç grafiğe de verilebilir, bunu da düşünün bir zahmet...

BSC Misafiri

29.11.2013 01:42:24

+4
quote:

Orijinalden alıntı: Sev_Snape
alıntı:

Orijinalden alıntı: Noctis_Strife

Siz bari saçmalamayın CD Projekt...

O yüzden mi COD Xbox One'da 720p PS4'de 1080p, aradaki %50 fazladan çözünürlük farkı ne demek peki, büyük güç farkı olmuyor mu, ya hiç konuşmayın bazı konular hakkında ya da dürüst olun.


Karşılaştırma görüntülerini gördük. Hemen hemen aynı birbirleriyle. Demek ki o kadar vay efendim 1080p, 720p boşuna tartışıldı. Ryse 900p ama gördüğüm en next gen oyun. Bu pixel değerlerine niye bu kadar takılınıyor ki. Bende takıyordum gerçi ama sonra saçma olduğunun farkına vardım. Bu nesil nasıl olduysa yeni nesilde de multiplatformlarda iki konsol da birbirine yakın performans verir. Konsolu özel kılan exclusiveleridir. Microsoft bu konuda daha iyi başlasada Sony'nin exclusivelerine yetişemez. Çünkü Sony direkt oyun odaklı çalışacakken Microsoft'un ilgilenmesi gereken TV'si, uygulamaları, Kinect'i cartı curtu var.
Karsilastirma göruntulerini aslinda görmedin cunku ps4 Cod sonra'dan yamalanarak 1080p 'ye cekildi yani gösterdikleri goruntuler ikisinin de 720p oldugu görsellikti. 1080p ile 720 p arasidna bariz bir fark var bunlara takilmak gerekiyor cunku bu bariz bir farktir. kaldi ki Cod frame konsunun ps4'te ayarlanmadigi 60fps'den daha yuksek degerler aldigi duzenleme yapilmamis halini incelemeye sunmuslar. Ps4 multi frame sorunu da undan ileri geliyor. Görsellik crytek'in isi zaten ama o nexgen i nasil veriyorlar ona bakmak lazim oyunda ki mekanlar cogu yerde genis alan sunmuyor. Ryse da olan tek sey karakterler uzerinde ki iscilik baska birsey degil. E3 videsuna göre gerilemis mekanlar kaplamalar karakterler ve cözunurlu kabak gibi ortada.

mementopolis

29.11.2013 01:38:02

0
Ps4´ü Xbox´in kalitesine cekrler ancak ,diyer bir haberde Özel Optime icin Nvidia CD Projek´de Para verdiginide unutmayalim :)

Rai-gy

29.11.2013 01:28:53

-1
Anlaşıldı parayı yemişler.Bunların yaptığı oyunların xbox versiyonu daha iyi olursa şaşırmam.

hayansame

29.11.2013 01:22:19

-1
quote:

Orijinalden alıntı: -ZoRRo- @hasretbitmez
xbox one da direct x 11 ps 4 de open gl kullanılıyor. direct x daha yaygın kullanıldığı için onun için söylüyor. yinede direct x ile open gl arasında bariz bir fark bulunmuyor. ikiside birbirini tamamlıyor.
Merhaba ''playstation'' open gl , ''xbox'' direct x kullanıyor bunun nedenini öğrenebilir miyim? not:Kulaktan duyma bilgilere sahibim doğruluk paylarını bilmiyorum bu söylediğimiz kavramlar(opengl,directx) kodlama kütüphaneleri değil mi, yani oyunun veri tabanı, algoritması,grafikleri vs hepsi bu iki kütüphanenin kaynaklarına özel yapılıyor doğrumu ?

aykut291

29.11.2013 01:21:17

-1
yav he he eminiiz öyledir Açıkladılar: PS4 1.80 TFLOPS işlem gücüne sahip xbox one 1.23 TFLOPS işlem gücüne.

OldGamers86

29.11.2013 01:19:26

0
Bellek farkı var. Çok da yanlış dememiş hani.

- The Stig -

29.11.2013 01:07:39

-5
Millet takmış bir 1080p ve 720p olayına. Bilseler ki 720p 60fps > 1080p 30fps böyle saçmalamayacaklar ama.. Önemli olan 1080p veya 720p olması değil! 60fps olması.. 1080p 30fps oynayacağıma 720p 60fps oynamayı yeğlerim.. Ha olacaksada 1080p 60fps olsun ;)

BSC Misafiri

29.11.2013 01:07:06

-1
Pc'ye daha cok benziyor, daha kolay ama nedense bir turlu 1080p olmuyor. Cd project xbox daha kolay diyor ekstra zaman gerektiren esram nedir peki ? Birinin dedigi digerinin kini tutmuyor. Cd projectin atilimlarini cok sevsekte biraz tarafli bir aciklama degil mi bu. Buyuk farklar yoktur elbet ama bariz bir fark oldugu belli. Her haber de ps4'un cestili sekiller de farkli kaynaklardan daha hizli oldugu ortaya cikiyor ama hala siz yanlis biliyorsunuz diye insanlari oyuna getiriyorlar. Birakin bari oyunlar konussun diyecegim ama arkadas forza'daki hareketsiz karton seyirciler ile agzimi acmak istemiyorum neresinden tutsan elinde kaliyor. Xbox one icin gösterilen butun oyunlar pc'de oynatilma oldugu icin gercek konsol surumleri ortaya cikinca hayal kirikligi buyuk oluyor cunku e3'te falan gösterilen göruntuleri ayni seviyede saglayabilecek bir cihaz degil. Bu nedenle oyunlarin genel olarak Ps4 video tanitimlari ile daha cok karsilasiyoruz. Ps4 e3 videolari ise daha gercekci cogu ilk gösterilenlere daha yakin. Hatta bazilari ayni. Bazi kisimlari da daha bile iyi. Bu durum da ben neyi alirim cok belli cd project uzgunum bu aciklama belki sana para kazanadirdi ama hos karsilanacak davranista degil hani.

Guest-C8DDC600D

29.11.2013 00:56:33

-5
quote:

Orijinalden alıntı: Noctis_Strife Siz bari saçmalamayın CD Projekt...

O yüzden mi COD Xbox One'da 720p PS4'de 1080p, aradaki %50 fazladan çözünürlük farkı ne demek peki, büyük güç farkı olmuyor mu, ya hiç konuşmayın bazı konular hakkında ya da dürüst olun.
Karşılaştırma görüntülerini gördük. Hemen hemen aynı birbirleriyle. Demek ki o kadar vay efendim 1080p, 720p boşuna tartışıldı. Ryse 900p ama gördüğüm en next gen oyun. Bu pixel değerlerine niye bu kadar takılınıyor ki. Bende takıyordum gerçi ama sonra saçma olduğunun farkına vardım. Bu nesil nasıl olduysa yeni nesilde de multiplatformlarda iki konsol da birbirine yakın performans verir. Konsolu özel kılan exclusiveleridir. Microsoft bu konuda daha iyi başlasada Sony'nin exclusivelerine yetişemez. Çünkü Sony direkt oyun odaklı çalışacakken Microsoft'un ilgilenmesi gereken TV'si, uygulamaları, Kinect'i cartı curtu var.

waltran

29.11.2013 00:54:43

-2
Bence adam pcye göre değerlendirmişte olabilir, iki konsolda oldukça düşük kalıyor aralarında fark olsa ne olmasa ne :D

mementopolis

29.11.2013 00:49:19

0
CD PROJEKT bari sen yapma bakalim oyun cikdiginda neler ile karsilasacagiz.

Dürüstİnsan

29.11.2013 00:48:57

0
Okuduğumuz haberlere göre PS4'ün Xone'dan güçlü olduğu bir gerçek. Ama bu multiplatform oyunlarda fazla fark yapmaz. Şuan çıksn oyunlar konsolların gerçek gücüyle yapılan oyunlar değil, geliştirici kitleriyle yapılan oyunlar. İleride çıkacak oyunlarda çözünürlük sorunu aşılmış olur. Belki fark sadece frame değerlerinde olur. PS4'de 1080p 60fps Xone'da 1080p 30 fps gibi. Özel oyunlarda konsolların gücü öne çıkacaktır tabi. Ayrıca iki konsolda x86 tabanlı olarak açıklanmıştı. Birde PS4 AMD'nin geliştirdiği Mantle api'sine destek vereceği söylendi.

Wayward Son

29.11.2013 00:39:15

+8
"SDK ve API açısından da PC'ye çok benziyor". Adam haklı.

Megas Red

29.11.2013 00:29:43

+1
Önce Bluray çalışsın sonra hızlı hızlı işlensin datalar.

C.H.N

29.11.2013 00:28:30

0
Bunlar da şak şak çı ama lezzetli şak şak çı değil, amatörü inandırır.

dikiştutmazsabri

29.11.2013 00:27:03

0
@hasretbitmez xbox one da direct x 11 ps 4 de open gl kullanılıyor. direct x daha yaygın kullanıldığı için onun için söylüyor. yinede direct x ile open gl arasında bariz bir fark bulunmuyor. ikiside birbirini tamamlıyor.

hasretbitmez

29.11.2013 00:20:17

+2
PS4 pc'ye benzer x86 mimarisini kullanmıyor muydu? biz mi yanlış biliyoruz acaba.

TheBladeRunner

29.11.2013 00:20:06

-1
MS,PS 4 un cikis gununde,CD Projekt in banka hesabina saglam miktar yollamis heralde.La Sagir Sultan duydu PS4 un cok daha guclu bir cihaz oldugunu.MS elinde bir tek Cloud var.Oda herkes de ayri bir merak konusu.Birinde elinin altinda direk 8gb gddr5 ram var otekinde ekstra zaman harcaman gerekn ek bir ram havuzu.Ikisi de x86.Birinde var toplam 1152 shader 8 Ace oteki 768 shader 2 Ace.PS4 CPU 1.8ghz Xbox Cpu 1.75.Nasil arada bariz bi fark yok?API olarak bisey diyemem cunku Xbox One da dx11.2 kullaniyor.

Noctis_Strife

29.11.2013 00:17:26

-5
Siz bari saçmalamayın CD Projekt... O yüzden mi COD Xbox One'da 720p PS4'de 1080p, aradaki %50 fazladan çözünürlük farkı ne demek peki, büyük güç farkı olmuyor mu, ya hiç konuşmayın bazı konular hakkında ya da dürüst olun.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
The Witcher 3: Wild Hunt
+ TAKİBE
AL
173 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız