GTA: San Andreas'ın Xbox 360 Sürümünün Teknik Detaylarına Yakından Bakalım

Alkan Adakaner

Yeterince uğraşmamışsın Rockstar Games


    Bildiğiniz gibi kısa bir süre önce Grand Theft Auto: San Andreas'ın Xbox 360 sürümü 720p olarak piyasaya çıktı. Eurogamer'ın araştırması sonucu ortaya çıkan bilgilere göre oyun mobil platformlardan Xbox 360'a uyarlanmış. Üstelik geliştiriciler bu oyun üzerinde yeterince uğraşmamışlar gibi görünüyor.
 
    Öncelikle oyunu mobil platformlara uyarlayan War Drum Studios'tan geliştiricilerin adı da oyunun Xbox 360 sürümünün Emeği Geçenler listesinde yer alıyor. Yani Xbox 360 sürümünün mobil platformlardan uyarlandığı kesin.

    Diğer taraftan oyun Xbox 360'ta 30 fps'ye sabitlenmiş. Üstelik fps oranı sabit değil. Bazen bu oran düşüyor. Halbuki Xbox 360 bu oyunu 60 fps'de çok rahat bir şekilde çalıştıracak güçte bir konsol. 

    Ayrıca Xbox 360'ta yer alan Xbox Originals kısmındaki oyunların büyük bölümü doğrudan 2x veya 4x MSAA desteği sunarken (emülatörün sağladığı bir şey) Xbox 360'taki HD sürümde tıpkı mobil platformlardaki gibi bu destek yok.
 
   Bunların yanında Xbox 360'taki HD sürüm 2GB yer kaplarken PS2 ve PC sürümünün 4GB olması da geliştiricilerin efektlerden kıstıklarına işaret ediyor diye yorumlanıyor. Oyundaki bug'lar veya ses sorunları da üzerinde durulması gereken noktalar arasında yer alıyor.
 
    GTA: San Andreas'ın Xbox 360 için çıkan HD sürümü belki daha net görünüyor ve çizim mesafesi diğer platformlardan daha iyi ama, Rockstar Games bütün teknik detaylara yeterince özenmemiş diyebiliriz.