Sid Meier: Sansüre Karşıyım, Ama Dikkat Çekmek İçin Şiddete İhtiyaç Duyulmamalı

Alkan Adakaner


   Oyunlarda veya filmlerde şiddet unsurunun insanların dikkatini çektiği inkar edilemez. Buna karşın Shigeru Miyamoto gibi tasarımcıların şiddetin oyunlarda bu kadar çok kullanılmasına karşı olduklarını belirtiyorlar.
 
    Civilization serisiyle efsane haline gelen ünlü tasarımcı Sid Meier da oyunlarda şiddet unsurunun dikkat çekme aracı olarak kullanılmasına karşı olduğunu Firaxicon etkinliğindeki şu sözleriyle vurguladı:
 
    "Ben kesinlikle herhangi bir sansürden yana değilim. Bizler sanatçı ve yaratıcı insanlarız, o nedenle ne istiyorsak onu yapabilmemiz gerek. Diğer taraftan, oyunlarımızın çok sürükleyici olduğu, insanları sarıp sarmaladığını, onları kendilerinin bir parçası yaptığını ve onlarda büyük patlamalar yaşattığını söylemek zor. Sanırım olaya bu açıdan bakmamız gerek. Bence insanlar gerçek ve hayali olanın ayrımını yapabiliyorlar. Oyuncular yeterince olgun ve kültürlü insanlar. Yine de ne geliştiriyorsak bunu pozitif bir hava yaratma amacıyla hazırlamalıyız."
 
   Bunların ardından Meier kendi oyunlarının asla şiddeti yüceltmediğini belirtti. Artık şiddet yoluyla ilgi çekmeyi bırakıp iyi oyunlar geliştirmeye odaklanmamız gerektiğini de belirten Sid Meier, "oyunları sevmeli ve onlarla eğlenebilmeliyiz" derken sevgi ve eğlencenin bir oyunun kaliteli olup olmadığını belirlediğini vurguladı.
 
    Bütün bunların yanında 80 ve 90'lı yıllarda oyun geliştirmeyi "eski güzel günler" olarak anımsadığını söyleyen Sid Meier, bugünkü imkanların çok daha iyi olduğunu bunu iOS için çıkan tonlarca oyuna bakarak da anlamamızın mümkün olabileceğini belirtti. Tabi oyun geliştirmek her ne kadar kolay olsa da, artık taze-yeni fikirler bulmak ise daha zormuş.