Batman: Arkham Knight'ın İlk Detayları Sizlerle

Samet Konuksal


    Saatler önce resmi duyurusu gerçekleşen Batman: Arkham Knight'ın ilk bilgileri de internette dolaşmaya başladı. Rocksteady'nin geliştirdiği son Batman oyunu olma özelliği taşımasından dolayı oldukça önemle hazırlanan Batman: Arkham Knight, bu senenin sonunda piyasaya çıkacak. İsterseniz gelin detaylara şöyle bir göz atalım,
 
    Belirtilenlere göre Batman: Arkham Knight'taki Gotham City, Batman: Arkham City'dekine oranla tam beş kat daha büyük olacak. Oyunun haritası kendi içinde bölünmüş üç ana bölgeden oluşuyor. En önemlisi, Batman: Arkham Knight'ta yükleme sahneleri bulunmayacak. Oyunun ara sahneleri ise önceden işlenmiş bölümlerden değil, tamamen oyun motoruyla oluşturulmuş sahnelerden oluşacak.
 
    Teknik detaydan başlamışken devam edelim, Batman: Arkham Knight tam olarak ne Unreal Engine 3'ü, ne de Unreal Engine 4'ü kullanıyor. Oyun, Rocksteady'nin uzun süredir üzerinde çalıştığı Unreal Engine tabanlı bir motorla geliştirilmekte. Oyunun bazı ekran görüntülerini gören basın mensupları, grafiklerin şahaneliğinden söz ediyor. Ancak malesef bu ekran görüntüleri henüz internete uğramış değil.
 
    Tercihini tamamen yeni nesil konsollar ve PC yönünde yapan Rocksteady, böylelikle oluşturmuş olduğu oyun motorundan tamamen faydalanmak istiyor. Rocksteady, Arkham Knight'ı 'Gerçek bir yeni nesil oyun' olarak tanımlıyor.
 
    Açıklamalara bakarsak Batman: Arkham Asylum, yeni nesil konsollar için test niteliğinde bir oyun olacak. Çünkü belirtilenlere göre oyundaki karakterlerin poligon sayısı, geçmiş Arkham oyunlarında yer alan her türlü öğenin poligon sayısından daha fazla. Hele bir de Batmobile'dan bahsediliyor, sormayın. Rocksteady, Batmobile'ı şimdiye kadar herhangi bir oyunda gördüğümüz en detaylı araç olarak tanımlıyor. Batmobile, yüzbinlerce poligondan oluşmuş. Yapımcılar, Batmobile'ın oldukça büyük bir hafızayı kullandığını söylüyor ve "Xbox 360'ta kendi başına bir oyun olacak seviyede" olduğunu belirtiyor.
 
    Senaryo kısmına biraz geçersek, Batman: Arkham serisi aslında bir üçleme olarak planlanıyormuş. Warner Bros, üç senelik aranın oyunculara uzun geleceğini düşünerek araya Arkham Origins'i koyma gereği duymuş. Rocksteady, üçlemenin finalini Arkham City'nin gelişimi sırasında kararlaştırmış.
 
    Batman: Arkham Knight'ın senaryosu Joker'in sonrasında suçluların bir araya gelip Batman'in peşine düşmesiyle başlıyor. Oyunun senaryosunda Scarecrow ile Oracle büyük rol oynuyor. Ancak ana düşmanımızın, oyuna adını veren 'Arkham Knight' olacağı belirtiliyor. Bu karakterin Rocksteady tarafından Batman dünyasına kazandırılacağı söyleniyor.
 
    Son olarak serinin eski seslendirme ekibinin Arkham Knight ile geri döndüğü de eklenmiş. Yani Batman'in seslendirmesinde Kevin Conroy'u göreceğiz.