Yager: "Spec Ops'un Multiplayer Modları Rezaletti"

Talha Aynacı

 
   Bu nesilde oyun konsollarına çıkış yapan neredeyse her yapım için online multiplayer modu olmazsa olmaz bir ekleme olarak boy gösterdi. Fallout, BioShock ve Metro 2033 gibi oyunlarsa multiplayer eklentisine ihtiyaç duymaksızın kalitelerini kanıtlayabildiler.
 
  Haziran ayı sonunda çıkışını gerçekleştiren ve sıcak yaz aylarının sürpiz oyunlarından birisi olarak atfedilen; karanlık ve şaşırtıcı bir hikaye sahibi Spec Ops: The Line'ın bağımsız yapımcısı Yager'e göre multiplayer modları tüm bir deneyimi berbat eden, var olmaması gereken bir eklentiymiş.
 
   Peki neden multiplayer modu eklendi? Çünkü patron (dağıtımcı 2K) öyle istemiş. Yager'den Spec Ops'un baş tasarımcısı Cory Davis durumu şöyle izah etti:
 
"Spec Ops: The Line'in multiplayer modları hiç bir zaman için odak noktamız olmamıştı. Ancak yayıncı öyle buyurdu. Finansal geri dönüş için bunun gerekli olduğunu söylediler ki 2K bu konuda son derece acımasızdı. Hikaye modunda imza attığımız tüm başarılı işlerin üstüne kabus gibi çöktü. Multiplayer modundaki oynanış mekaniklerini oluşturabilmek için orjinalde hikaye modu için yaptığımız oynanış mekaniklerine tecavüz ettik. Para kaybından başka bir şey değil. Kimsenin de oynadığı yok. Multiplayer modları pakete dahil olmamalıydı."
 
   Multiplayer modu için "pürüzlü", "düşük kaliteli", "varolmamalıydı", "işe yaramaz" ve "yapımın tüm özgün sütunlarını yerle bir etti" yakıştırmalarını yapan Yager'in şefi Davis yine de 2K'yi ucundan köşesinden övmeyi ihmal etmiyor:
 
"Projemizi yayınlayarak pek çok yayıncının cesaret edemedikleri bir iş yaptılar. Bana isterseniz kızın; eğer istediğiniz bir CoD oyunuysa, dışarda onlarcası var. Onlardan bir tanesi olmadığımız için memnunuz. Bazı oyuncular hikayeyi oynayarak farklı bir şey ortaya koyduğumuzu, daha fazlasını sunduğumuzu anladılar."