FEZ yapımcısı Polytron, Microsoft'a Ateş Püskürdü!

Talha Aynacı

 
   Bağımsız Oyunlar Festivali tarafından büyük ödüle layık görülen, son dönemin en özgün ve zorlayıcı yapımlarından birisi olan FEZ'de mevcut olan hataların gidermesi amacıyla yayınlanan yama kayıt dosyalarının zarar görmesine sebep oluyordu.
 
   Yapımcı Polytron oyuncuların yamayı kurmamalarını istemiş ve en kısa sürede yamayı yeni bir yamayla düzelteceklerini bildirmişti ama...
 
   Team Polytron dün gece oyunun hayranlarına yazdığı mektupta, Microsoft'u hedef alan açıklamalarda bulundu. Bakın kapalı kapılar ardında neler dönüyor, bağımsız yapımcılar ne zorluklarla karşılaşıyor:
 
"İlk yayınladığımız FEZ yaması tekrar aktif, online halde. Daha önce yayınladığımız yamanın bire bir aynı. Yamayı düzeltmeyeceğiz.
 
Neden mi? Çünkü Microsoft bir düzeltme yaması yayınlayabilmemiz için bizden oyunu yeniden onaylanması adına onbinlerce dolar para istiyor. Çok az insanın kayıtlarında sorun oluşmuş durumda olsa dahi düzeltme yapamıyoruz çünkü yamam yayınlamak için bu kadar para ödemenin HİÇ BİR ANLAMI YOK. Hele ki siz alternatif bir yola başvurduysanız. Şayet FEZ, XBLA değil de Steam üzerinden satışa çıksaydı, oyun çıkışından 2 hafta sonra düzeltilmiş olurdu. Üstelik bize herhangi bir maddi yaptırım dayatılmadan bu işi halletmiş olurduk."
 
   Daha önce oyun dünyasının ünlü ismi Tim Schafer'de bu konuyla ilgili bir yorumda bulunmış ve Xbox 360 üzerinde ufacık bir güncelleme veya yamanın onbinlerce dolara mâl olabileceğini açıklamıştı. Aynı uygulama Sony tarafından da yapılıyor ancak gelen bilgilere bakılırsa, yeniden onaylama ücreti çok daha ucuzmuş. Zaten PSN'e çıkan Oddworld Stranger's Wrath'in XBLA'ya gelmeme sebebi de bu. Hatırlayanlar bilir, Oddworld Stranger's Wrath bir nesil önce Xbox'a özel bir yapımdı. Şimdi XBLA'ya değil de PSN'e çıkması ne garip!
 
   Bu olayın patlak vermesi ardından önce Tim Schafer, daha sonra Team Meat Boy, Polytrona'a sosyal medya aracılığıyla ulaşıp destek olduklarını dile getirdiler. Yükselecek sesler belki de Microsoft'un bu konuda kuralları ve işleyişi değiştirmesine sebep olacak. Zira bağımsız yapımcılar kendileri için daha az sorun çıkaracak platformlara doğru yol almaya hazır.
 
   Polytron tarafından yapılan açıklamalar ardından gelen son Twitter mesajında ise, Microsoft ile olan anlaşmalarında son bir kaç ay içinde olduklarını yani yakında FEZ'i farklı platformlara çıkaracaklarını duyurdu. Steam ve PSN kullanıcıları, sıkı durun!