Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

The Last of Us Part I'in Yeni Nesil Sürüm Karşılaştırma Görüntüleri Yayınlandı

 
 
Naugty Dog, The Last of Us Part I için yeni bir fragman yayınladı. Bu kısa fragman ile oyunun PS4 ve PS5 görüntüleri karşılaştırıldı. Fragman Boston rıhtımının iki farklı sürümdeki görüntüleri sergileniyor. Bu karşılaştırma sayesinde PS4 sürümü ile yakında çıkacak olan bu PC/PS5 sürümü arasındaki fark ortaya çıkıyor.
 
The Last of Us Part I'in sanat tarzından karakter modellerine kadar tüm içeriği, yeni nesil grafik teknolojisinden yararlanmak adına sıfırdan inşa edildi. Part I, geliştirilmiş oyuna, kontrollere ve genişletilmiş erişilebilirlik seçeneklerine sahip olacak. Ek olarak, gelişmiş deneyimi, keşfi ve animasyonları oyunculara sunacak.

The Last of Us Part I, 2 Eylül'de PlayStation 5 için ardından PC için daha sonraki bir tarihte çıkış yapacak.  
 
Karşılaştırma görüntüleri
 
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak Videogameschronicle aksiyon macera hikaye
Mega Drive & Genesis Mini 2 Konsolunun Tam Oyun Listesi Açıklandı Bethesda Duyurdu: 6 Klasik Oyun Artık PC Game Pass'te Mevcut
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

lextor

21.8.2022 18:02:06

0
Türk oyuncular olarak bizim için en büyük artısı dublaj olacaktır. Sjwsiz Tlou dünyasını sever olarak heyecanla bekliyorum.

altunuz

21.8.2022 10:40:30

+1
quote:

Orjinalden alıntı: Aragorn Elessar Güzel görünmesine görünüyor ama gerek var mıydı? Şuna harcanan vakit Part III'e aktarılabilirdi yada yeni IP'ye. Üstüne üstlük tam oyun parası isteniyor. Bu tam bir Sony açgözlülüğü, kerizler nasıl olsa alacaklar düşüncesiyle bakıyor Sony
Bence bunu pcye getirmek istiyorlardı. Ps5 e getirmek sadece bahane. +Ps3 oyunları bilgisayara portlanma konusunda çok sıkıntılı, o yüzden remake değil de daha çok remastered (O da kötü bir remastered) olduğunu düşünüyorum.

Metal-Gear

20.8.2022 15:14:02

+1
Rica ederim, evet kesinlikle işçilik çok büyük önem kazanıyor. Donanımsal kısıtlamalar bir noktada illa ki oluyor ona sözüm yok, olmasa zaten PS1 üzerinde PS5 grafikleri görmeye devam edebilirdik. :) Sadece donanımsal kısıtlamalar, beklenilenin oldukça üstüne çıkabilmek için kesin bir sınır değil. Yazılım cambazlığı ile büyük esneklikler kazanmak mümkün. Unreal 5 demosu iyi bir örnek aslında, hiç optimize edilmemiş megascan assetleri ile film gibi bir gerçek zamanlı demo yapmışlardı Nanite sayesine. Pek sabit sistem bir konsoldan beklenecek görüntüler değildi, sınırları zorlamak her zaman mümkün.

aykut291

20.8.2022 12:15:56

0
İnsanlar tuzağa düşmesse birkaç oy sonra Ps Extraya koyarlar.Yani olmaz böyle bu Oyunun Remake ihtiyacı yok bikere dönemin en efsane oyunu sanki aradan 100 yıl geçti teknoloji 10 kere değişti remake yapıyorsun.ps1 Oyunu olur Remake yaparsın yani bildiğim Remastred 2 olmuş Oyun hiçte Remake havası yok Oyunda ve bu Oyunu en yüsek fiyattan satıyorlar.Dünyada insanlar şu Oyunu almassa birkaç ay sonra ps Plusa atarlar he hiç Oynamayan bir kişi alsın tabi onlar için efsane ama bu Oyunu satın almış Oynamış kişiler için hiçbir anlam ifade etmiyor.

GT_55

20.8.2022 11:54:49

+1
Ratchet & Clank: Rift Apart oyunu görmeyen biri zaten ancak böyle bir şey söyler. Piyasadaki tek nextgen oyundur. Full ray tracing çalışır. Pixar animasyonu gibi grafiklere sahip bir oyundur. Geliştirme süreci tamamıyla ps5 donanımına göre yapılmıştır. Sonradan rt değil, doğuştan rt özellikli bir oyundur. Pc'de çıkan ps4 grafikli oyunların üzerine cilalanmış ray tracing oyunlar ile kıyaslanmaz bile.

Babblebabble

20.8.2022 11:50:24

0
Çok detaylı ve açıklayıcı bir mesaj olmuş hocam, teşekkürler. Demek ki iş sadece cihazda değil dediğinize göre.

Guest-156629339

20.8.2022 11:22:27

0
Güzel görünmesine görünüyor ama gerek var mıydı? Şuna harcanan vakit Part III'e aktarılabilirdi yada yeni IP'ye. Üstüne üstlük tam oyun parası isteniyor. Bu tam bir Sony açgözlülüğü, kerizler nasıl olsa alacaklar düşüncesiyle bakıyor Sony

BSC Misafiri

20.8.2022 10:39:12

0
Yani akıl var mantık var insan oynadığı oyunun aynısının daha grafiklisini mi alır yoksa yeni çıkacak bir oyunu mu 70 dolara alır..Bu oyunun fiyatı maksimum 40 olmalıydı...Aklı başında bir oyuncu bu adamlara kazandırmazdı para..

BSC Misafiri

20.8.2022 10:36:43

0
Her şey olması gerektiği gibi gözüküyor ama çok ta kötü gözükmeyen yakın zamanda çıkmış bir oyuna grafik yükseltmesi yapmak yerine bu iş gücünü başka yere ayırabilirlerdi. PC'ye çıkması planlandığı için grafik güncellemesi yaptıklarını düşünüyorum o zaman çok mantıklı bir karar aslında.

BSC Misafiri

20.8.2022 10:33:57

0
Hocam benin anlamadığım bu PS5'in çıkabileceği en son aşama derken hangi anlamda dediniz..Genel grafik kalitesi anlamında ise bende neden bu Oyun Tlou 2 ile aynı kalitede gözüküyor diye sorarım..Benim bildiğim PS5'in gerçek gücü kullanılırsa ortaya aşağı yukarı UE5 demosu seviyesinde görseller çıkması gerekir..Ben bu görsellikte yeni nesil birşey göremiyorum..PS4 neslinin oyunu bu..

Metal-Gear

20.8.2022 09:42:24

+8
Oyunlarda kaplamalar için belirlenen azami çözünürlüğün %100 kesinliği olmuyor. Texture çözünürlüğü kadar texel density'e odaklanılması gerekiyor çünkü. Texel density ise, assetlerin kameraya yakınlığı ve çevredeki objelerin büyüklüğüne göre parça parça belirleniyor. Bu bağlamda hem PS4 nesli hem de PS5 nesli için 2048 texture çözünürlüğü kullanılabilirken, PS4 oyunlarında 512 texel/metre, PS5 oyunlarında ise 1024 texel/metre kullanımı benimsenebilir örneğin. Bu değerler baz alındığı zaman, her iki konsolda da 2K kaplamalar olmasına rağmen, texel density 1024 kullanılan daha gerçekçi gözükür. Şu an PS5 neslinde en çok giden metod, 2048 kaplama çözünürlüğüne 1024 texel/metre kullanımıdır kameraya yakın çevresel objeler için. Bu çıkacak olan Remake içinde aynı değerlerin benimsendiğine %90 gözüyle bakıyorum, mevcut videolardaki görüntüde bana bu izlenimi veriyor zaten. Karakterler içinse önem seviyesi tarzında bir yaklaşım benimseniyor. Örneğin, karakterin boyu 2 metre diyelim düz hesap olsun, en büyük kısım gövdesi olacağından bu kısım 2K kaplama çözünürlüğünde mevcut tüm texel alanının kullanımı şeklinde hazırlanabilir. Karakterin başı ve yüzü en çok dikkat çeken kısım olacağından, çapı 1 metreden küçük olmasına rağmen yine de tek bir 2K kaplama bu kısım için kullanılabilir, böylece texel yoğunluğu 2048'in üstüne çıkacaktır ve çok net bir görüntü verecektir. Yani baş ve gövde için ayrı ayrı 2K kaplama uygulansa, bütün texel yoğunluğu tamamen bu alanlara ait olacağı için bu çözünürlüğün sınırlarını zorlayan bir netlik elde edilmiş olur. Bu esnada az önemli olan bacaklar için 1K kaplama çözünürlüğü verilebilirken, boyutları çok daha küçük olan eller ve ayaklar için 512 çözünürlüğü kullanılabilir, boyutları küçük olduğundan texel yoğunluğu büyük boyutlu objelerin texel yoğunluğuna denk gözükecektir. Gözler için ayrı bir materyal gerekiyor, gözler çok küçük oldukları için 256x256 pixel yeterli gelir, çapı çok küçük olan gözlerdeki texel yoğunluğunu 256'lık bir kaplama rahatça karşılar. Görüldüğü gibi kaplama çözünürlükleri çok esnektir, her parçayı ayrı ayrı planlamak gerekiyor. Planlama sırasında çözünürlük - ölçek - texel yoğunlukları - kameraya yakınlık/önem sırası baz alınıyor, bu yüzden gördüğünüz her ortamda birbirinden farklı ve esnek aralıklı kaplama çözünürlükleri görürsünüz, ama texel yoğunlukları kesin bir şekilde dengeli olduğu için her kaplamanın çözünürlüğünü aynı kullanmışlar zannedersiniz, halbuki öyle değildir. Optimizasyon planlama gerektiren, hile dolu bir iş. Kaplama çözünürlüğü, doğru texel değerleri kullanılmadığı müddetçe kaliteyi artırmaz, aksine azaltabilir. Yani 8K kaplama ile 50 metrelik bir binayı texel density gözetmeden modellerseniz, elinizde çamur gibi görüntü olacaktır 8K gibi devasa bir çözünürlüğe rağmen. Onun yerine 2K kaplamalar oluşturup 1K density üzerinden tiling material oluşturursunuz, hem Vram'den kazanırsınız hem de düşük çözünürlükte keskin bir kaplama elde edersiniz. Özet: Oyunlarda genel texture çözünürlüğü karmaşık bir yapıya sahiptir. Bu sebeple şu cihazın çıkabileceği en yüksek çözünürlük nedir diye sormak kesin bir yanıta ulaştırmayabilir. Veya şu cihaz bundan daha fazlasını gösteremez gibi bir yargı da her zaman doğru olmayacaktır. Usta bir sanat yönetimi ile kalite / performans arasında güzel bir denge kurulabilir. Kullanılan texture işleme metodları belirleyici bir rol oynayabilir bu noktada. (Virtual texturing, multi-layered material vs.) Aşağıya anlaşılması basit bir örnek bırakayım. Buradaki tuğla kaplaması tüm 3d modeller için 1024x1024, ortadaki 1 metrelik silindir modelinin texel oranı 1024, soldaki 2 metrelik modelin texel oranı da yine 1024, sağdaki 2 metrelik modelin texel oranı ise 512. Ortadaki ve soldaki modellerin boyları farklı olmasına rağmen, kaplama kaliteleri aynı görünüyor ve tuğlaların boyutları da birbirine denk görünüyor. Sağdakinde ise hem tuğlalar büyük hem de kaplama biraz daha bulanık görünüyor. Çünkü objeleri 2 metre olarak büyütürken, sağdakinin texel'ini ellemedim, soldakinin ise texel oranını yeniden düzenledim. Sonuç: Texture çözünürlüğü hepsinde aynı olmasına rağmen, boyları farklı olan modellerin UV mapleri ile texel oranı düzenlendiği zaman, kaplama çözünürlüğü yükseltilmeden de istenilen sonucu veriyorlar. (Tekrarlamalı kaplamalarda texture repeating ile de çözülebilir.) Bu tip kendini tekrar eden kaplama cinslerinde bu sorunu çözmek kolay olsa da, kendini tekrar etmeyen kaplamalarda, örneğin: bir silah veya karakter kaplaması modelinin kaplaması - bu tip kaplama cinslerinde objeler arasındaki texel tutarlılığının önemi çok daha fazla artıyor.
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın

kabus2224

20.8.2022 07:44:10

0
Şu resimde bile daha ilk bakışta gözle çok rahat görülebilir farklar var.

Babblebabble

20.8.2022 03:30:43

0
Genel olarak konsolları sevmem, Sony'yi hiç sevmem. Ama önceden oynayanların değişim yok deme sebebi bence önceden oynamış olmaları (özellikle kısa süre önce oynadıysanız). Hani şurada kendi ellerimle konsol övmek son yapacağım şey ama oyunu hiç oynamamış bir gözle bakınca bana gayet farklar gözüküyor. GoW'u mesela PS4'te göz kanamasıyla oynadıktan sonra şimdi PC'de hiçbir fark göremiyorum. Bilemiyorum ben de acaba GoW PC'ye TLOU tayfanın gözüyle mi bakıyorum ama cidden fark yok gibi. Bir de ben şuna takılıyorum. Bu adamlar mesela başta yaptıkları kaplama kalitesinin üstüne ne kadar çıkabiliyorlar? Azami kapasiteleri ne (şu anda yeni oluşturmuyorlarsa)? Hadi diğer tüm efektleri (ao, lighting vs.) rahatlıkla yenileyip güncele yetiştirirler. +1 örnek: Sıfırdan PC için baştan yapılan Max Payne 3 örneği mesela. Ne kadar muazzamdı ilk çıktığında? Olağanüstü. Giriş/Orta model gpu'larla bile über kalite/performans oranıyla oynanabiliyordu. Rockstar resmen show yapmıştı GTA 4 faciasının üzerine (gerçi RDR2 PC ile tekrar bir faciaya imza attılar ayrı konu). Son çıkan Wolfenstein oyunlarında (örn: the new order) kaç kişi kaplamaları "uncompressed" moduna alıp sabit 60 fps ile oynayabildi? Bakın 100+ demiyorum 60 diyorum. Adamların öyle bir kaplama sıkıştırma kodlaması varmış ki Ultra'ya aldım kötü gözüküyor diyenler vardı. Sitemlerimiz (vram) yetmiyormuş da oyun dinamik olarak kendini ayarlıyormuş halbuki ama işte gel de cahile anlat. Velhasıl kelam... Bu remastered'daki gördüğünüz kalite de "Playstation 5'in ulaşabileceği en son aşama"dır. PC'de performans ve ışın izleme kalitesi haricinde (örn: marvel's spider-man) hariç pek fark olmaz, sonuçta oyun port.

Krone

20.8.2022 01:19:18

0
Keşke tam fiyattan çıkmasa. Burada büyük bir hata yapıyorlar.

BSC Misafiri

19.8.2022 23:39:55

0
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri Sıkıntı olan şey ilk oyunun kötü gözükmüyor oluşu..Bence çok gereksiz birşeydi bu Remake, Ayrıca Tlou 2 ile aynı görsel kalitede olmasına rağmen PS4'e gelmiyor oluşuda ayrı bir rezillik..
tlou ii ile aynı görsel kalitede değil sorun orda işte. ondan daha geride!

Zebercet

19.8.2022 23:27:34

+4
Valla gayet de remake olmus iste. Remake olunca ne bekliyorsunuz bilmiyorum da oyunun kendi grafiklerinin bugun bile siritmiyor olmasi yaniltiyor bence sizi. Ornek vermek gerekirse Mafia remake'in o kadar muazzam gorunmesinin sebebi oyunun yirmi yillik olmasiydi.

BSC Misafiri

19.8.2022 23:11:04

0
Işıklandırma, kaplamalar çok çok iyi gözüküyor. Naughty Dog bu işi gerçekten çok iyi yapıyor. Fakat "remake" olacak kadar ne yapacaklar onu merak ediyorum. Şuana kadar yapılan şeyler "remaster" adı altında gördüğümüz şeyler. Bu oyunu remaster'dan ayıracak olan şey ne olacak?

BSC Misafiri

19.8.2022 22:50:40

+2
Ne Unreal Engine 5 i adamlar kendi oyun motorlarını kullanıyorlar, Bu aralar her güzel gözüken oyuna UE5 deme modası var.Sanki onsuz efsane grafikte oyunlar yapılamıyor havası verilmeye çalışılıyor...

BSC Misafiri

19.8.2022 22:45:43

0
Sıkıntı olan şey ilk oyunun kötü gözükmüyor oluşu..Bence çok gereksiz birşeydi bu Remake, Ayrıca Tlou 2 ile aynı görsel kalitede olmasına rağmen PS4'e gelmiyor oluşuda ayrı bir rezillik..

mementopolis

19.8.2022 20:49:46

+2
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
Saka bir yana :D oyun unreal engine 5 ile nasil gelistirilmis bakilabilir ama onca parayi veremem. oynamayanlar icinse firsat diyorum ancak oyun pc yede cikacak deniliyor bakalim.
  • 1
  • 2
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
The Last of Us Remake
+ TAKİBE
AL
1 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız