İngiliz oyun dergisi EDGE'e konuşan, Twisted Metal ve God of War serilerine hayat veren isim olarak tanınan David Jaffe'den ilginç bir açıklama geldi.
Jaffe, God of War'ın savaş sisteminde aslında çok da fazla bir şey olmadığını ancak roller coaster tadındaki heyecanlı görünüşüyle, gözlerin bu detaydan uzaklaşmasını sağladığını söyledi:
"Bana göre; dövüş mekaniği, bölgesel meydan okumalar, keşfetme: hepsin maceranın bir parçası ve bunlar bir araya geldiğinde oyuncuyu daha ileri taşıyabilecek itici güç ortaya çıkıyor. GOW'un oyun döngüsü aslında çok basit.
Şayet çok fazla para istemeyen bir oyun olsaydı, kesinlikle başarısız bir oyun olurdu. Çünkü her bir köşede yapacak yeni bir şeyler bulduğunuz bir yapısı olmasa, çekirdekte oyunun sığ bir dövüş mekaniğine sahp olduğunu hissederdiniz. Kasıtlı olarak sığ bir mekaniği var çünkü, oyun mekaniklerinin deneyimi aşacak kadar güçlü olmasını istemedik."
"Mesela DMC tadında bir oyun olsaydı, aklınızda bir sürü dövüş tarzı, farklı kombolar yer alırdı ve bu sizi esas maceradan alıkoyardı. Evet, dövüş sistemi derin değil ama yazılımcılarımız sağ olsun, akıcı bir görüntüsü var."
İlginç bir şekilde Jaffe, DMC gibi bir oyun değil, kendinizi büyük bir macera/aksiyon filminin içinde hissedeceğiniz bir yapımla çıkagelmek istemiş. Daha az dövüş odaklı... Tıpkı Nintendo'nun efsane yapımı The Legend of Zelda gibi!
"Bugün olsa, The Legend of Zelda'ya daha çok benzeyen bir oyun yapardım."