Bu nesilde oyun geliştirme maliyetleri oldukça arttı ve oyun geliştirmek artık o kadar da kolay değil. Önceki nesilde ortalama 3-4 milyon dolara mâl olan oyunlar şimdi ortalama 10-15 milyon dolara mâl oluyor.
Tabi ki iyi oyun geliştirmek bütçe ile ilgili değil. Büyük paralar harcayıp iyi oyun yapan da, rezalet oyun yapan var. İlk Saw oyunu çok düşük bütçeyle geliştirilmesine rağmen kötü bir oyun olarak görülemez, hatta zevkle oynadığımız söylemeliyim.
Red Dead Redemption, Mass Effect, Halo: Reach, God of War 3, Heavy Rain, Metal Gear Solid 4, Fable 3 gibi (biliyorum daha bir çok oyun var ama hepsini yazamam ki) efsane oyunların piyasaya çıktığı bu nesilde çok kötü oyunlarla da karşılaştık.
Kişisel olarak benim bu nesilde oynadığım en kötü oyunun Deadly Premonition olduğunu söylemeliyim. Dreamcast'te bile çok daha iyi grafiklerle karşılaştığımı söylemeliyim. Her ne kadar grafiğe pek önem vermesem de "bu kadar da kötü olmaz" dediğimi hatırlıyorum.
Berbat bölüm tasarımları, saçma sapan diyaloglar, ruhsuz, ifadesiz karakterleri hatırladıkça hala içim sıkılmaya devam ediyor. Halbuki korku oyunlarının neslinin azaldığı bir dönemde ne ümitlerle bu oyunu oynamıştım. Sonuç ise büyük bir hayal kırıklığıydı.
Peki bu nesilde sizin oynadığınız en kötü oyun hangisiydi?